Jump to content

ECU Data Monitor (ECUTEK) - Sti (pomoc)


vtec
 Share

Recommended Posts

Witam,

Od czasu zakupu auta mam drobny problem z tym "bajerem". Otóż tyle wyświetla się na "ekranie" - poniżej foto.

Na początku czasem wyświetlał dane zgodne z przeznaczeniem.

Wszelkie szczegóły co to jest znajdują się tu:

http://www.ecutek.com.au/ecu-products/delta-dash/in-car-kit

 

W nie-ASO (panowie z Poznania) nie wspierają już tej technologii, wysyłają do elektronika, chociaż sami instalowali to ustrojstwo w Subaru (w moim egzemplarzu również, mam fvat z 2005 roku :) ), nawet na licencji autoryzowanych serwisów.

 

I teraz najważniejsze, ktoś może miał do czynienia z tematem i pomoże reaktywować, bo przyznam iż czasem jest przydatne, a nawet do codziennego użytku, tj. wiadomo kiedy temp. oleju jest ok i można "grzać".

Za wszelką pomoc będę wdzięczny. Chyba że ostatecznie ktoś ma jakiegoś ogarniętego elektronika w okolicach Wawy do polecenia ...

post-12894-0-44524400-1473364610_thumb.jpg

post-12894-0-50709200-1473364619_thumb.jpg

Edited by vtec
Link to comment
Share on other sites

Mam podobne "ustrojstwo" działające.

 

Efekt jak na zdjęciach zdażał się u mnie w dwóch przypadkach:

1. Pozostawienie samochodu na słońcu w upalne dni (przechodziło po "ostygnięciu" - asekuracyjnie pozostawiam obecnie gustowną szmatkę aby jednak nie powtarzać efektu).

2. Naruszenie wtyczki do OBDII gdzie jest to podłączone (zdaża się ją "kopnąć" przy wsiadaniu/wysiadaniu albo w chwilach kiedy trzeba szybko nóżkami i rączkami przebierać za kierownicą).

 

Sprawdź, może akurat to drugie ....

 

Piszesz, że wiadomo kiedy temp. oleju o.k ....

Czy kiedy działał to wyświetlał ten parametr ?

Jest taka funkcja ale wymaga zainstalowania oraz podłączenia stosownego czujnika.

 

Rozszerzając temat i po części odpowiadając na drugi post: ktoś podłączał lub wie gdzie można podłączyć dodatkowe czyjniki / elementy wykonawcze typu shift light, auto spray na cooler do omawianego urządzenia ?

Może ktoś ma schemat pinów ?

 

Do Poznania mam troszkę daleko ale skoro "nie wsierają juź tej technologii" to i tak rybka ...

Link to comment
Share on other sites

Tak, wyświetlał OT (oil temperature). U mnie jest chyba 10 albo 11 stron po 4 parametry na każdej. Czyzbys miał jakaś uboższa wersje?

Odpowiadając na pytanie, ustrojstwo ma rowniez swoje czujniki, z ktorych lubi sobie czasem ciec olej - ale ten przypadek na szczęście nie tyczy mojego egzemplarza ...

Edited by vtec
Link to comment
Share on other sites

Z tego co piszesz masz podpięty czujnik temperatury oleju. "Ustrojstwo" nie ma "swoich" czujników w standardzie. Ma wiele możliwości dodatkowych poza odczytem danych z ECU ale potrzebuje elementów wejścia/wyjścia aby z "czegoś czytać" lub "czymś sterować". Trudno doszukać się obecnie materiałów, które podawałyby specyfikację kompatybilnych "peryferii" oraz instrukcję ich podłączenia ("gdzie wetknąć kable"). Gdybyś demontował swoje "ustrojstwo" do naprawy gorąca prośba o fotkę kabli które do niego wchodzą oraz samego czujnika który zwyczajowo wkręcony jest w podkładkę pod filtr oleju.

Na marginesie "ustrojstwo" to ECU Data Monitor PSI (moja wersja to PSI3).

Link to comment
Share on other sites

dziś rozebrałem kurnik w środku, dokręciłem śrubeczki, rozpiąłem gniazdo OBDII i wskazania na komputerze pokładowym ożyły. Nie wiem czy przypadkiem kabel od Ecutek przy gnieździe nie był załamany i raz łączy, a raz nie, w zależności od podgięcia. Jak będzie sytuacja powtrzać się, będzie trzeba skrócić i lutować od nowa w gniezdzie.

Do Ecutek wchodzą dwie szyny CAN, jedna kostka jest trójprzewodowa od OBDII, druga 4 przewodowa od silnika. Całości jeszcze nie złożyłem, także zdjęcia wrzucę na dniach.

Edited by vtec
Link to comment
Share on other sites

W dzisiejszych czasach coraz mniej się ludziom chce a tu proszę: napisał że zrobi zdjęcia i wstawi no i są. Brawo i dziękuję.
Noszę się z zamiarem podłączenia dodatkowych czujników u siebie i bardzo cenię sobie te informacje.
 
Znalezione w sieci materiały:
http://www.scoobynet.com/scoobynet-general-1/1028491-psi3-data-monitor-wiring.html
 
Na tej podstawie z tego co widzę na wyżej zamieszczonych zdjęciach (jeżeli dobrze rozumuję)

masz podpiętą wiązkę do dwóch dodatkowych czujników:
- czujnika temperatury oleju (PIN10),
- ciśnienie oleju (PIN11)
PIN5 i 6 to zasilanie
Piszę "wiązkę" bo nie koniecznie musisz mieć obydwa czujniki.

Gdzieś wyczytałem, że standardowa wiązka (akurat czytałem o DEFI) jest przygotowana od razu pod obydwa czujniki temp. i ciśnienia oleju.
 
Poniżej diagramy "ściągnięte" z linku podanego wyżej (mogą się komuś przydać jeżeli wygaśnie link)
Przy czym trzeba zwrócić uwagę na modele którego dokumenty dotyczą czyli: S1001, S1002, S1003 oraz S1004.
Załączam user manual do: MODELS E1001, E1003, E1004 FOR SUBARU VEHICLES FITTED WITH 16 PIN OBD
CONNECTOR 1999.

post-16189-0-24354000-1474362841_thumb.png

post-16189-0-53679800-1474362903_thumb.png

post-16189-0-90900300-1474362917_thumb.png

Delta-dash-in-car-kit-manual.pdf

Link to comment
Share on other sites

nie wszystkie zdjęcia ;), nie ma tych z podpięcia do silnika ... nie wiem jak do nich trafić. wreszcie nie czuję się samotny w temacie :), ale widzę po zdjęciach że kolega z UK ...

Edited by vtec
Link to comment
Share on other sites

to jakbyś był kiedy w Wawie to daj znać wcześniej na PW. Swoim poza Wawę nie wyjeżdżam, także małe szanse na wizytację okolic Gliwic, a co do włączenia Gliwic do UK czy innego kraju, to jeszcze nie mówiłbym hop, różnie to może być :)

Edited by vtec
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...