xerox Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Witam Mam pewien problem rozebrałem dziś osłony rozrządu aby zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd i napotkałem dosyć dziwną rzecz. Ustawiłem rozrząd tak aby był na kreskach czyli wał w swoje miejsce lewe i prawe koło musi ustawić się również z automatu na kreski i prawe koło stojąc na wprost auta jest ustawione dobrze ale lewe koło jest o zęba przestawione. I moje pytanie czy tak powinno być ? dodam iż nie ruszałem rozrządu odkręciłem tylko koło pasowe i zdjąłem osłony, rozrząd był niby zmieniany przez byłego właściciela ale wolałem zobaczyć czy było tam cokolwiek ruszane. Poniżej dodaje zdjęcie tego koła i ustawienie jego, wał i prawe koło były na kreskach podczas robienia zdjęcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemowrc Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Nie jestem mechanikiem, ale tak na mój chłopski rozum, to jeśli są kreski i jedna strona pokazuje równo z kreską, wał równo z kreską a druga strona jest rozjechana to nie powinno tak być. Kreska jest na stycznej okręgu, więc wyznacz przeciwległą styczną , połącz je i powinno pokazywać kreskę równo z kreską na bloku. Jeśli nie są równo, to trzeba będzie przestawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzejmalut Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Czy aby napewno jest zle ? Watpie. Prosze ustawic tak jak ma byc i pokrecic walem w dohc zanim pasek wroci na swoje miejsce potrzeba ilustam obrotow walu to jest boxer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 (edited) no parę razy obracałem zawsze ustawia się o jeden ząb. Rozbiorę i poskładam na nowo zobaczę co to da Oglądałem pare filmików na youtubie i gdzie by nie montowali to zawsze kreski były tak jak powinny. Edited September 9, 2016 by xerox Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Masz przestawiony ten wałek o jeden ząbek jak sam zauważyłeś, najlepiej to poprawić i cieszyć się pełnymi osiągami tego silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 wszystko fajnie ale nie da się ustawić inaczej rozebrałem i chciałem ale pasek nie pasuje W ogóle to koło jest luźne tzn ma takie ułożenie że można nim ruszać drugie z kolei trzeba ustawić kluczem żeby było w swoim punkcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
palmall Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Zostaw więc tak jak było, nic nie zmieniaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 Znajdz na necie manual do Subaru. Moze byc nawet od dziadkow, aby pisali o silnikach sohc. Tam bedziesz mial podana liczbe zebow od walu do jednego i drugiego walka. Zaznaczasz na pasku kreski, odliczasz zabki na pasku i musza sie zgrywac z kolami. W innym przypadku jest zle. To kolo musi byc "luzne", czyli lekko sie obracac, a ustawic je mozna albo dobrze albo zle Ma wiele polozen Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 Z tego co widzę na zdjęciu masz na pasku znaczniki ustaw je na pkt. zerowy każdy na swoim kole i po sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Ustawiłem rozrząd tak aby był na kreskach czyli wał w swoje miejsce lewe i prawe koło musi ustawić się również z automatu na kreski... Manual Haynes's do Legacy 3 stanowi tak samo. Czyli tak powinno być. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 Ustawiłem tak jak napisałeś auto puki co działa jak najbardziej prawidłowo Dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 No to git. A tak dla potomności strona z Haynes'a, bo i tak zrobiłem foto: Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted September 12, 2016 Author Share Posted September 12, 2016 No to git. A tak dla potomności strona z Haynes'a, bo i tak zrobiłem foto: P1420570.JPG powiem tak Ustawiłem wał oraz lewe koło tak aby było w swoich miejscach założyłem pasek na wał oraz prawe koło tak żeby pokrywało się z kreskami na pasku, na lewe koło założyłem pasek tak aby pokrywał się kreskami z kołem ale koło nie pokrywało się z cylindrem jest to nie możliwe ale ponieważ jest ono luźne przekręciłem koło ustawiłem i skręciłem. Auto odpaliło i działa bardzo ładnie ale czy jest to dobrze to sam nie wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 No to git. A tak dla potomności strona z Haynes'a, bo i tak zrobiłem foto: P1420570.JPG powiem tak Ustawiłem wał oraz lewe koło tak aby było w swoich miejscach założyłem pasek na wał oraz prawe koło tak żeby pokrywało się z kreskami na pasku, na lewe koło założyłem pasek tak aby pokrywał się kreskami z kołem ale koło nie pokrywało się z cylindrem jest to nie możliwe ale ponieważ jest ono luźne przekręciłem koło ustawiłem i skręciłem. Auto odpaliło i działa bardzo ładnie ale czy jest to dobrze to sam nie wiem sprawdź czy aby kierunek obrotów na pasku zachowałeś Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 pasek nówka kierunek jak najbardziej według strzałek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now