Skocz do zawartości

Rozrząd Subaru Legacy 2.0 125KM


xerox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam pewien problem rozebrałem dziś osłony rozrządu aby zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd i napotkałem dosyć dziwną rzecz.

Ustawiłem rozrząd tak aby był na kreskach czyli wał w swoje miejsce lewe i prawe koło musi ustawić się również z automatu na kreski i prawe koło stojąc na wprost auta jest ustawione dobrze ale lewe koło jest o zęba przestawione.

I moje pytanie czy tak powinno być ? dodam iż nie ruszałem rozrządu odkręciłem tylko koło pasowe i zdjąłem osłony, rozrząd był niby zmieniany przez byłego właściciela ale wolałem zobaczyć czy było tam cokolwiek ruszane. Poniżej  dodaje zdjęcie tego koła i ustawienie jego, wał i prawe koło były na kreskach  podczas robienia zdjęcia.

post-25125-0-27640100-1473364008_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem, ale tak na mój chłopski rozum, to jeśli są kreski i jedna strona pokazuje równo z kreską, wał równo z kreską a druga strona jest rozjechana to nie powinno tak być.

Kreska jest na stycznej okręgu, więc wyznacz przeciwległą styczną , połącz je i powinno pokazywać kreskę równo z  kreską na bloku. Jeśli nie są równo, to trzeba będzie przestawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no parę razy obracałem zawsze ustawia się o jeden ząb.

Rozbiorę i poskładam na nowo zobaczę co to da 

 

Oglądałem pare filmików na youtubie i gdzie by nie montowali to zawsze kreski były tak jak powinny.

Edytowane przez xerox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie ale nie da się ustawić inaczej rozebrałem i chciałem ale pasek nie pasuje

W ogóle to koło jest luźne tzn ma takie ułożenie że można nim ruszać drugie z kolei trzeba ustawić kluczem żeby było w swoim punkcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdz na necie manual do Subaru. Moze byc nawet od dziadkow, aby pisali o silnikach sohc. Tam bedziesz mial podana liczbe zebow od walu do jednego i drugiego walka. Zaznaczasz na pasku kreski, odliczasz zabki na pasku i musza sie zgrywac z kolami. W innym przypadku jest zle.

To kolo musi byc "luzne", czyli lekko sie obracac, a ustawic je mozna albo dobrze albo zle :) Ma wiele polozen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to git.

A tak dla potomności strona z Haynes'a, bo i tak zrobiłem foto:

attachicon.gifP1420570.JPG

powiem tak 

Ustawiłem wał oraz lewe koło tak aby było w swoich miejscach założyłem pasek na wał oraz prawe koło tak żeby pokrywało się z kreskami na pasku, na lewe koło założyłem pasek tak aby pokrywał się kreskami z kołem ale koło nie pokrywało się z cylindrem jest to nie możliwe ale ponieważ jest ono luźne przekręciłem koło ustawiłem i skręciłem.

Auto odpaliło i działa bardzo ładnie ale czy jest to dobrze to sam nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to git.

A tak dla potomności strona z Haynes'a, bo i tak zrobiłem foto:

attachicon.gifP1420570.JPG

powiem tak 

Ustawiłem wał oraz lewe koło tak aby było w swoich miejscach założyłem pasek na wał oraz prawe koło tak żeby pokrywało się z kreskami na pasku, na lewe koło założyłem pasek tak aby pokrywał się kreskami z kołem ale koło nie pokrywało się z cylindrem jest to nie możliwe ale ponieważ jest ono luźne przekręciłem koło ustawiłem i skręciłem.

Auto odpaliło i działa bardzo ładnie ale czy jest to dobrze to sam nie wiem 

 

sprawdź czy aby kierunek obrotów na pasku zachowałeś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...