Skocz do zawartości

Rozrząd Subaru Legacy 2.0 125KM


xerox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam pewien problem rozebrałem dziś osłony rozrządu aby zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd i napotkałem dosyć dziwną rzecz.

Ustawiłem rozrząd tak aby był na kreskach czyli wał w swoje miejsce lewe i prawe koło musi ustawić się również z automatu na kreski i prawe koło stojąc na wprost auta jest ustawione dobrze ale lewe koło jest o zęba przestawione.

I moje pytanie czy tak powinno być ? dodam iż nie ruszałem rozrządu odkręciłem tylko koło pasowe i zdjąłem osłony, rozrząd był niby zmieniany przez byłego właściciela ale wolałem zobaczyć czy było tam cokolwiek ruszane. Poniżej  dodaje zdjęcie tego koła i ustawienie jego, wał i prawe koło były na kreskach  podczas robienia zdjęcia.

post-25125-0-27640100-1473364008_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem, ale tak na mój chłopski rozum, to jeśli są kreski i jedna strona pokazuje równo z kreską, wał równo z kreską a druga strona jest rozjechana to nie powinno tak być.

Kreska jest na stycznej okręgu, więc wyznacz przeciwległą styczną , połącz je i powinno pokazywać kreskę równo z  kreską na bloku. Jeśli nie są równo, to trzeba będzie przestawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no parę razy obracałem zawsze ustawia się o jeden ząb.

Rozbiorę i poskładam na nowo zobaczę co to da 

 

Oglądałem pare filmików na youtubie i gdzie by nie montowali to zawsze kreski były tak jak powinny.

Edytowane przez xerox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie ale nie da się ustawić inaczej rozebrałem i chciałem ale pasek nie pasuje

W ogóle to koło jest luźne tzn ma takie ułożenie że można nim ruszać drugie z kolei trzeba ustawić kluczem żeby było w swoim punkcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach