sebba1 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 (edytowane) Witam Impreza 2002 kombi 2.0 125KM Wyje jakieś łożysko, most zamieniony, podpora wału nowa; dźwięk rośnie proporcjonalnie z prędkością nie ważne czy się skręca, nie ważne na jakim biegu, hałas zwiększa się przy mocniejszym dodaniu gazu czyli wzroście obciążenia. znalazłem takie zdjęcie i rysunek, mam kanał, więc chcę to rozebrać 1 zostaje chyba tylko skrzynia? 2 czy ktoś wymieniał te łożyska? 3 które pada? - na wałku? 4 ciężko je wyjąć? (ściągacze czy lekko wychodzą) 5 czy ten kawałek łożyska stożkowego na zdjęciu co jest na końcu wałka zdawczego się wymieni bez problemu , bo tutaj widać że po odkręceniu dupki druga część łożyska zostaje w skrzyni? Edytowane 8 Września 2016 przez sebba1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Najczęściej padają na tym wałku , który łączy się z wałem jak również to na wiskozie. Łożyska zejdą dość łatwo , ale zewnętrzna szalka łożyska górnego wałka, wciśnięta w obudowę skrzyni może przysporzyć trochu zabawy bo nie ma jak jej wybić. Te łożyska na górnym wałku są pół oporowe . Przy okazji sprawdź czy pierścień zabezpieczający wisko siedzi na swoim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebba1 Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 (edytowane) jak ściągnę tą część skrzyni co na zdjęciach to wyciągnę też wiskozę? czy trzeba coś jeszcze w skrzyni rozkręcać? Edytowane 8 Września 2016 przez sebba1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 jak ściągnę tą część skrzyni co na zdjęciach to wyciągnę też wiskozę? czy trzeba coś jeszcze w skrzyni rozkręcać? Nie trzeba nic więcej rozkręcać , wystarczy chwycić i wysunąć ze skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Bez problemu wyjmiesz bieżnie łożysk. Należy pamiętać że występowały dwa rodzaje łożysk na górnych wałkach oraz dwa rodzaje na dolnych. Łożyska kulkowe Wałek górny 63/22x (22x56x16) wałek górny 6206 (30x62x16) Wałek dolny 30BC07S32 (30x72x17) lub TMB207x43 (30x72x17) Wiskoza 6911 (55x80x13) lub stożkowe na wałku górnym 303/22 (22x56x17.25) 30206 (30x62x17.25) Lub Na wałku dolnym występowały również łożyska z kołnierzem czyli oznaczone 24. O ile za 200 PLN kupisz wszystkie łożyska kulkowe o tyle samo stożkowe 303/22 to jakieś 120 PLN. Jeżeli masz jeszcze te z kołnierzem na 4 śruby to również do tanich nie należy. Łożysk nie kupuj dopóki nie zdejmiesz dupki - było zbyt dużo zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebba1 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) macie jakiś sposób na wyciągnięcie klina lewarka, wyszedł środek klina, a reszta ani drgnie? - rozwiercać i nowy? Edytowane 11 Września 2016 przez sebba1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Nie walnij - albo 5 albo 6 mm wybijakiem i wyjdzie bez problemu. To stał sprężynowa złamiesz wiertło. Warto kupić taki zestaw wybijakow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Ja wymieniałem 4 łożyska w skrzyni nówki a mój mechanik dołożył od siebie tzw. łożysko/pilot które centruje pozostałe - tak w skrócie. Przed wymianą skrzynia głośno pracowała po serisie wszystko ok. Jeżeli potrzebne nr łożysk musiałbym do faktury spojrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Ja wymieniałem 4 łożyska w skrzyni nówki a mój mechanik dołożył od siebie tzw. łożysko/pilot które centruje pozostałe - tak w skrócie. Przed wymianą skrzynia głośno pracowała po serisie wszystko ok. Jeżeli potrzebne nr łożysk musiałbym do faktury spojrzeć. Łożysko tzw pilot występuje tylko w dyfrze i jest to podpora dwóch stożkowych, które pracują na jednej osi. W skrzyni nie ma takiego układu. Wymienił 4 łożyska -> dwa na wałku górnym i dwa na wału dolnym z czego jedno jest na wiskozie 6911 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Zapomniałem dodać, że również regenerowałem wiskozę przy okazji dużego serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Jutro idzie mi auto na serwis, podobne objawy, może się czegoś sensownego dowiem przy odbiorze co Ci może pomóc. KrisKristoffers napisałbyś mi ile płaciłeś za naprawe skrzyni nie licząc wisko? Edytowane 11 Września 2016 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Jutro idzie mi auto na serwis, podobne objawy, może się czegoś sensownego dowiem przy odbiorze co Ci może pomóc. KrisKristoffers napisałbyś mi ile płaciłeś za naprawe skrzyni nie licząc wisko? Jeżeli wymiana tylko 4 lożysk to jakieś 150 PLN - robisz na aucie. Rewizja skrzyni z wyjęciem 600 PLN - sprzegło przy okazji gratis. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebba1 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 wyciągnąłem ściągaczem na dwie łapy- bardzo mocno to siedziało, jutro będę ściągał łożyska. Teraz pytanie o pierścień na wiskozie, który miałem sprawdzić - gdzie on jest czy to dwójka na rysunku w 1 poście? Mam 2 łożyska stożkowe, a na wiskozie to na 4 śruby 303/22 (22x56x17.25) 30206 (30x62x17.25) 6911 (55x80x13) i to na 4 śróby -łożyska na wiskozę oryginalne 2x 160zł + wysyłka, -na górny wałek 2x firmy NSK 170+30=200zł + wysyłka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Wszystkie łożyska oprócz tego z kołnierzem kupisz w sklepie z łożyskami. Dlatego podałem ci ich numery i wymiary a taki sklep jest w każdym mieście. Dla przykładu łożyska na wiskoze 6911 kosztuje 60-70 PLN. Drogie jest 303/22 bo jakieś 120 PLN i te z kołnierzem. Natomiast 30206 to jakieś 40 PLN. Weź Fag SKF SNR i będzie Pan zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebba1 Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 (edytowane) Dzwoniłem do gościa, który sprzedaje oryginały i powiedział, że Subaru od 4 lat nie produkuje łożysk stożkowych zamiast nich wkładają zwykłe kulowe, stożkowe za szybko się sypią - gościu oddzwonił, że wprowadził mnie w błąd: Są dalej stożkowe zmienił się rozmiar bieżni i rolki. Edytowane 12 Września 2016 przez sebba1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Wrzucam fotkę swoich łożysk skrzyni tzn. kartoniki z numerami - te 4 na środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Dzwoniłem do gościa, który sprzedaje oryginały i powiedział, że Subaru od 4 lat nie produkuje łożysk stożkowych zamiast nich wkładają zwykłe kulowe, stożkowe za szybko się sypią Są dalej stożkowe zmienił się rozmiar bieżni i rolki. Ostatni zmiana nr OEM była na przełomie 2008/2009. Kulkowe były w starym typie obudowy skrzyni do 98 r, tj 806222060 i 806230130 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebba1 Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Racja napisał mi maila po sprawdzeniu: łożyska skrzyni: Górne są w dalszym ciągu ślizgowe tj z wałeczkami, zmienił się rozmiar bieżni. 806322080 806330120 stare numery: 806322040 806330080 zostały zastąpione nowymi w 2009r: 806322080 Łożysko wałka zdawczego skrzyni biegów przednie Impreza Forester Legacy 160 pln806330120 Łożysko wałka zdawczego skrzyni biegów tylne Impreza Forester Legacy 140 pln dodatkowo łożyska przy wiskozie: 806230170 Łożysko tylne wiskozy skrzyni biegów Impreza Forester Legacy 160pln806255010 Łożysko przednie wiskozy skrzyni biegów Impreza Forester Legacy 160 pln uszczelka pod tył skrzyni 15 pln, uszczelniacz wybieraka 29 pln olej przekładniowy motul gear 300 75W90 cena za 1l 50 pln a jak z pasowaniami pierścieni? przy wymianie łożysk pierścień 1 i 2; 3 to seeger (rysunek 1 post) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Ten sprzedawca to balwan a ty razem z nim. Subaru ma dwa rodzaje górnych wałków pod stożkowe i pod kulkowe. Nie możesz przejść na lozyska kulkowe ze stozkowych bo wałek jest krótszy o ok 2-3 mm. Stożkowe weszły pozniej zmieniły kulkowe bo potrafią przenieść obciążenia osiowe i promieniowe . Subaru nigdy nie produkowalo lozysk w 70% idą z polki. Jak chcesz zapłacić więcej to ok kto bogatemu zabroni kupuj Aso ale zapłacisz za pudełko subaru a w środku bedzie koyo które możesz kupić za 50% od skf czy snr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebba1 Opublikowano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 skrzynia poskładana; zapomniałem w którą stronę ma być krzyżak tym małym uszkiem do góry czy na dół? powinna być tam jeszcze jakaś sprężynka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 małym uszkiem do dołu, tym pod sprężynkę. Sprężynka występowała w modelach 94-98, w nowszych nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebba1 Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 przejechałem 50km i wszystko chodzi bardzo cicho, przy okazji uzupełnienie tulejek na krzyżaku bardzo poprawiło pracę lewarka; Łożyska mam identyczne jak KrisKristoffers. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 (edytowane) Podepnę się pod temat, mam Legacy I i skrzynia wyje mi podobnie do opisu wyżej. Mam też drugą skrzynię (cichą), czy dobrze kombinuję,że można przełożyć dupki żeby nie wyjmować całej skrzyni? Czy wyjęcie dupki to tylko odkręcenie wybieraka i śrub łączących z korpusem? Z góry dzięki za odpowiedzi. Edytowane 21 Września 2016 przez wojto79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 czy po wymianie łożysk trzeba robić jakieś regulacje napięcia/luzu łożyska ? w necie różne informacje są na ten temat pacjent to legacy bh my03 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 9 godzin temu, niebieskiultras napisał: czy po wymianie łożysk trzeba robić jakieś regulacje napięcia/luzu łożyska ? w necie różne informacje są na ten temat pacjent to legacy bh my03 Jeżeli chodzi o tył skrzyni nie trzeba regulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się