Jump to content

Różnice między silnikiem GT/99 a wrx/2002


Smookier
 Share

Recommended Posts

Witam :)

Szukałem podobnego tematu ale żaden nie tyczył sie strike silników, a myśle ze pomoże nie jednemu. Oba silniki w seri maja 218 koni.(lecz jako laik wiem tylko tyle) Nie ukrywam mam opcje kupienia gt99 z silnikiem wlasnie od Buga wrx 2002. Chciałbym dowiedzieć sie który silnik jest wytrzymalszy oraz który bardziej podatny na dłubanie (kucie powiększanie mocy).

Link to comment
Share on other sites

Oba silniki to EJ 205.

Jedno i drugie to plastelina nie warta ponownego wsadzenia do auta JEŚLI CHCESZ ZNACZĄCO PODNOSIĆ MOC.

 

Bloki te same.

Pompy oleju te same.

Głowice podobne lub te same.

Wał, korby, tłoki podobne lub te same.

 

Nie dostrzegłem znaczacych różnic pomimo tego że miałem przed sobą jeden i drugi silnik rozebrany na części.

 

Moim zdaniem nie warto budować upalarki na "podstawowych" gratach gt/wrx.

 

Choć niektórzy traktują wsadzenie silnika wrx do gt jako mod... wiec możliwe ze ten z wrx ma coś lepiej. Ale co to ciężko mi określić. Może są różnice w kanałach olejowych podzespołów silnika.

 

 

Pozdrawiam - Krzysztof ;)

Link to comment
Share on other sites

Czyli teoretycznie silnik ten sam tylko młodszy :)

Dzieki za odpowiedz, wlasnie na takiej informacji mi zależało.

Pozdrawiam Mateusz ;)

 

Co rozumiesz przez znaczące moce ? Myslalem o 280/300 KM

Edited by Smookier
Link to comment
Share on other sites

300 kuca seria Ci obsłuży.

 

Ale jak chcesz tak naprawdę po kosztach zbudować motor który pojeździ dłużej niż OEM.

 

To wsadź tłoki HBR. Panewki np. King race / ACL. UPG oem. Możesz się pokusić o szpilki ARP. I o korby z sti np jakieś używane.

 

A jak naprawdę ma być bardzo bardzo po kosztach to same panewki wsadź jakieś lepsze.

 

Pozdrawiam - Krzysztof ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie interesuje mnie budowa silnika po kosztach... Bo cøs co jest tanie jest potem drogie. Zależy mi na pewnym wytrzymałym motorze który zniesie 300 KM. I tak będę działał :) oczywiście zdaje sobie sprawe ze moc pociąga za sobą łańcuszek innych modyfikacji nie tylko silnikowych ale to jest chyba normalne. Gdybym tego nie chciał robić kupiłbym "normalne" auto do codziennej spokojnej jazdy. Kwestia tego czy kuc cały wrxowy silnik i czy wytrzyma 300/ a nawet 350 KM czy szukać silnika z wersji sti i juz na tej bazie tez wszystko wymienić na kucizne.. Czy to nie bedzie przerost formy nad treścią

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz 350 i dużo niutona to buduj kutego strokera. Jak chcesz 300 to rób 2.0 na HBRach.

Najpierw się zastanów nad tym co ma być. Między 300, a 350 jest przepaść ;) nie mówię o wrażeniach z jazdy tylko o przygotowaniu auta.


Wszystko ponad 300 tak w przybliżeniu bym robił na EJ207 newage

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...