Jump to content

Tryb AUTO świateł OBK'12


Paku
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Czy jest możliwość takiej konfiguracji świateł, żeby w trybie auto xenony pozostawały włączone w ciągu dnia. W domyślnym trybie za dnia są niestety wyłączone i cała idea trybu auto idzie do lasu.... Inaczej mówiąc chciałbym żeby podświetlenia i nawigacja reagowały na dzień/noc a światła mijania było cały czas wlaczone.

Link to comment
Share on other sites

Sama kostka, dzięki której światła drogowe robią za dzienne (świecą na 30% mocy czy jakoś tak). No i podświetlenie deski chodzi wtedy jak trzeba, a domyślam się, że ciągłe regulowanie tego ręcznie musi być wkurzające

Link to comment
Share on other sites

.. lub zrezygnować z halogenów kosztem świateł do jazdy dziennej.(okrągłe pasują idealnie)
Na halogenach w zeszłym roku jechałem dosłownie raz i to przez krótki dystans,na światłach do jazdy dziennej jeżdżę codziennie więc wybór był prosty...
Wszystko co jest potrzebne oprócz świateł masz już zainstalowane w aucie( przełącznik oraz czujnik zmierzchu).
Czy ledy wyglądają ładnie ? To juz kwestia gustu...
 

Link to comment
Share on other sites

.. lub zrezygnować z halogenów kosztem świateł do jazdy dziennej.(okrągłe pasują idealnie)

Na halogenach w zeszłym roku jechałem dosłownie raz i to przez krótki dystans,na światłach do jazdy dziennej jeżdżę codziennie więc wybór był prosty...

Wszystko co jest potrzebne oprócz świateł masz już zainstalowane w aucie( przełącznik oraz czujnik zmierzchu).

Czy ledy wyglądają ładnie ? To juz kwestia gustu...

 

 

Tylko trzeba uważać na homologację tych świateł, co do LED zestaw był homologowany i nieźle świeci za to wygląda jak wygląda.  

Link to comment
Share on other sites

zrezygnować z halogenów kosztem świateł do jazdy dziennej.

 

i rozumiem że AUTO miałoby przełączać halogeno-dzienne z xenonami na zmianę ??

 

Masz może jakieś info o miejscu podpięcia halogenów w takim rozwiązaniu?

Rozumiem że potrzebowałbym jakieś halogeny dzienne ledowe?

 

Edit: poczytałem i jest tak że muszą mieć nieusuwalne oznaczenia E lub RL (do jazdy dziennej) oraz położenie jak na obrazku:

 

montaz-cz.jpg

 

http://www.camperteam.pl/forum/printview.php?t=19613&start=0&sid=d23b12f17e3c4fa6bde98fb6f624ca5b

 

Edit2:

 

-oznaczenie przeciwmgielnych u mnie to E18 (Dania)  B = przeciwmgielne.

-położenie jest bardzo prawidłowe

 

Czyli można wymienić na Ex RL na LEDach i będzie git :)

 

Jako ciekawostkę chciałem napisać że całe lampy zespolone przednie NIE MAJĄ żadnego oznaczenia Ex i kodu przeznaczenia, co oznacza że nie są dopuszczone do ruchu w Europie :(

Sprawa do zapytania dyrekcji....

Edited by Paku
Link to comment
Share on other sites

Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.

czy halogeny OSRAM, o których pisał Forumus Maximus, będą pasowały (bez żadnych przeróbek) zamiast fabrycznych. W liście samochodów wymienionych do których niejako mają pasować jest Forester i XV, nie ma mowy o Outbacku.

 

pozdrawiam wszystkich.

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Doświadczony to ja nie jestem ale spędziłem już ze dwa dni szukając czegoś i powiem że NIE.

Tzn. Universalne mają jakiś rodzaj mocowania uniwersalnego.

 

Najczęściej uchwyt na dwie śrubki:

 

HT1Pb1MFR0eXXagOFbXa.jpg

 

 

 

lub cztery łapki z otworkami:

 

2x-Vehicle-font-b-Car-b-font-9-font-b-LE

 

Tymczasem mocowanie w moim My'12 i chyba takie same jest w My'10 jest takie:

 

s-l300.jpg?psid=1

 

a z lampą wygląda tak:

 

1448829259853_bulletin.jpg?psid=1

 

Więc bez dziurawienia zderzaka się nie obejdzie chyba że trafisz zestaw z atrapą halogena:

 

OEM-FRONT-BUMPER-DRIVING-font-b-FOG-b-fo

 

ale tu homologacji nie ma.

 

Można też kupić drugie atrapy ze szrotu i rozwalić dziurkując.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze takie rozwiązanie jest nielegalne tzn to nie są światła do jazdy dziennej, bo nie ma na nie takowej homologacji. Chyba że SIP zrobił, ale nie wieżę.

Po drugie nie daje też oszczędności prądu bo wstawiany jest rezystor, na którym jest spadek napięcia i moc idzie w ciepło.

 

Życie nie jest proste, ale jedyne legalne (i enerogooszczędne) rozwiązanie to chińskie paskudy, pod którymi podpisał się jakiś polski pan Mietek importer lub markowe Osram czy Philips.

 

Update:


Od wczoraj mam schemat elektryczny i coś tam dłubie, może sie uda coś wymyśleć.

 

Poniżej na zdjęciu rezystor (w rediatorze alu) obniżający napięcie "długich" pracujących jako dzienne,

 

To jest zdjęcie wersji US.

 

Pytanie jest takie: Czy JDM /euro/ też ma taki rezystor pod zderzakiem ???

 

1h poźniej...

 

Odpowiedź: Nie ma, nie ma też kabelków w skrzynce bezpieczników, czyli uruchomienie jak w US odpada.

 

50314d1378255731-another-drl-question-im

Edited by Paku
Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz skorzystać ze świateł długich z obniżoną mocą to prościej się nie da - moduł z pewnej platformy aukcyjnej + przekaźniki sterujące (wszystkie podłączenia robisz w skrzynce z przekaźnikami w komorze silnika - nie pamiętam dokładnie z którego przekaźnika -musisz poszukać gdzie są światła).
Przekręcasz zapłon świecą się długie z obniżoną mocą (pokrętło auto) - robi się ciemno -zapalają się światła mijania.

Link to comment
Share on other sites

Chyba czegoś nie rozumiem

 

Od wczoraj mam schemat elektryczny i coś tam dłubie, może sie uda coś wymyśleć. Poniżej na zdjęciu rezystor (w rediatorze alu) obniżający napięcie "długich" pracujących jako dzienne,


Czyli to to samo co uniwersalny moduł na allegro ;) Pisze Ci jak to ogarnąć a dostaje odpowiedź :

 

Tylko ze to ani fajne ani legalne ..


Więc cokolwiek być nie robił w homologowanej lampie -zmieniając jej właściwośc/parametry będzie zawsze nielegalne.




 
Link to comment
Share on other sites

homologacja homologacja ale w Polsce to tak naprawdę diagnosta dopuszcza auto do ruchu podbijajac przeglad stad na drogach pełno starych tuningowanych golfów czy civiców ze swiatłami walącymi w niebo :)


ale też w  swoim aucie wolalbym miec legalne swiatła z homologacją pasujące P&P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dajcie już spokój z tymi homologacjami... Przyjmując takie podejście, należałoby jeździć z teczką zaświadczeń i certyfikatów

wystarczy zeby na lampie było wybite odpowiednie oznaczenie i zaden certyfikat jest Ci niepotrzebny ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...