Paku Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Witam, Czy jest możliwość takiej konfiguracji świateł, żeby w trybie auto xenony pozostawały włączone w ciągu dnia. W domyślnym trybie za dnia są niestety wyłączone i cała idea trybu auto idzie do lasu.... Inaczej mówiąc chciałbym żeby podświetlenia i nawigacja reagowały na dzień/noc a światła mijania było cały czas wlaczone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Dokup sobie moduł świateł dziennych i masz wszystko załatwione. Przy okazji będzie doświetlanie zakrętów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 7, 2016 Author Share Posted September 7, 2016 A co składa się na taki moduł? Jakaś kostka czy też lampy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Sama kostka, dzięki której światła drogowe robią za dzienne (świecą na 30% mocy czy jakoś tak). No i podświetlenie deski chodzi wtedy jak trzeba, a domyślam się, że ciągłe regulowanie tego ręcznie musi być wkurzające Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 8, 2016 Author Share Posted September 8, 2016 Z tego co widzę to są jakieś polskie patenty, ale może można przywrócić wersje US... Tam jest to fabryczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheriff_leg Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 .. lub zrezygnować z halogenów kosztem świateł do jazdy dziennej.(okrągłe pasują idealnie)Na halogenach w zeszłym roku jechałem dosłownie raz i to przez krótki dystans,na światłach do jazdy dziennej jeżdżę codziennie więc wybór był prosty...Wszystko co jest potrzebne oprócz świateł masz już zainstalowane w aucie( przełącznik oraz czujnik zmierzchu).Czy ledy wyglądają ładnie ? To juz kwestia gustu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 .. lub zrezygnować z halogenów kosztem świateł do jazdy dziennej.(okrągłe pasują idealnie) Na halogenach w zeszłym roku jechałem dosłownie raz i to przez krótki dystans,na światłach do jazdy dziennej jeżdżę codziennie więc wybór był prosty... Wszystko co jest potrzebne oprócz świateł masz już zainstalowane w aucie( przełącznik oraz czujnik zmierzchu). Czy ledy wyglądają ładnie ? To juz kwestia gustu... Tylko trzeba uważać na homologację tych świateł, co do LED zestaw był homologowany i nieźle świeci za to wygląda jak wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 10, 2016 Author Share Posted September 10, 2016 (edited) zrezygnować z halogenów kosztem świateł do jazdy dziennej. i rozumiem że AUTO miałoby przełączać halogeno-dzienne z xenonami na zmianę ?? Masz może jakieś info o miejscu podpięcia halogenów w takim rozwiązaniu? Rozumiem że potrzebowałbym jakieś halogeny dzienne ledowe? Edit: poczytałem i jest tak że muszą mieć nieusuwalne oznaczenia E lub RL (do jazdy dziennej) oraz położenie jak na obrazku: http://www.camperteam.pl/forum/printview.php?t=19613&start=0&sid=d23b12f17e3c4fa6bde98fb6f624ca5b Edit2: -oznaczenie przeciwmgielnych u mnie to E18 (Dania) B = przeciwmgielne. -położenie jest bardzo prawidłowe Czyli można wymienić na Ex RL na LEDach i będzie git Jako ciekawostkę chciałem napisać że całe lampy zespolone przednie NIE MAJĄ żadnego oznaczenia Ex i kodu przeznaczenia, co oznacza że nie są dopuszczone do ruchu w Europie Sprawa do zapytania dyrekcji.... Edited September 11, 2016 by Paku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 a nie prosciej kupic w miejsce halogenów np osram drl? np: http://allegro.pl/osram-dzienne-led-drl-fog-ledriving-5-lat-gwaranc-i5039104237.html albo chinczyki ale tez z homologacja: http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzienne-halogen-subaru-outback-v-5-i5953536232.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 nie prosciej kupic w miejsce halogenów Mam wrażenie że właśnie o tym mowa .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin 19780301 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. czy halogeny OSRAM, o których pisał Forumus Maximus, będą pasowały (bez żadnych przeróbek) zamiast fabrycznych. W liście samochodów wymienionych do których niejako mają pasować jest Forester i XV, nie ma mowy o Outbacku. pozdrawiam wszystkich. Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 13, 2016 Author Share Posted September 13, 2016 Doświadczony to ja nie jestem ale spędziłem już ze dwa dni szukając czegoś i powiem że NIE. Tzn. Universalne mają jakiś rodzaj mocowania uniwersalnego. Najczęściej uchwyt na dwie śrubki: lub cztery łapki z otworkami: Tymczasem mocowanie w moim My'12 i chyba takie same jest w My'10 jest takie: a z lampą wygląda tak: Więc bez dziurawienia zderzaka się nie obejdzie chyba że trafisz zestaw z atrapą halogena: ale tu homologacji nie ma. Można też kupić drugie atrapy ze szrotu i rozwalić dziurkując. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin 19780301 Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Bardzo Ci dziękuję. Jak byłem teraz na przeglądzie to namawiali na ten moduł zmniejszający natężenie "długich" ale nie jestem do tego do końca przekonany. pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 15, 2016 Author Share Posted September 15, 2016 (edited) Po pierwsze takie rozwiązanie jest nielegalne tzn to nie są światła do jazdy dziennej, bo nie ma na nie takowej homologacji. Chyba że SIP zrobił, ale nie wieżę. Po drugie nie daje też oszczędności prądu bo wstawiany jest rezystor, na którym jest spadek napięcia i moc idzie w ciepło. Życie nie jest proste, ale jedyne legalne (i enerogooszczędne) rozwiązanie to chińskie paskudy, pod którymi podpisał się jakiś polski pan Mietek importer lub markowe Osram czy Philips. Update: Od wczoraj mam schemat elektryczny i coś tam dłubie, może sie uda coś wymyśleć. Poniżej na zdjęciu rezystor (w rediatorze alu) obniżający napięcie "długich" pracujących jako dzienne, To jest zdjęcie wersji US. Pytanie jest takie: Czy JDM /euro/ też ma taki rezystor pod zderzakiem ??? 1h poźniej... Odpowiedź: Nie ma, nie ma też kabelków w skrzynce bezpieczników, czyli uruchomienie jak w US odpada. Edited September 15, 2016 by Paku Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheriff_leg Posted September 20, 2016 Share Posted September 20, 2016 Jeśli chcesz skorzystać ze świateł długich z obniżoną mocą to prościej się nie da - moduł z pewnej platformy aukcyjnej + przekaźniki sterujące (wszystkie podłączenia robisz w skrzynce z przekaźnikami w komorze silnika - nie pamiętam dokładnie z którego przekaźnika -musisz poszukać gdzie są światła).Przekręcasz zapłon świecą się długie z obniżoną mocą (pokrętło auto) - robi się ciemno -zapalają się światła mijania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 20, 2016 Author Share Posted September 20, 2016 Tylko ze to ani fajne ani legalne .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheriff_leg Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Chyba czegoś nie rozumiem Od wczoraj mam schemat elektryczny i coś tam dłubie, może sie uda coś wymyśleć. Poniżej na zdjęciu rezystor (w rediatorze alu) obniżający napięcie "długich" pracujących jako dzienne, Czyli to to samo co uniwersalny moduł na allegro Pisze Ci jak to ogarnąć a dostaje odpowiedź : Tylko ze to ani fajne ani legalne .. Więc cokolwiek być nie robił w homologowanej lampie -zmieniając jej właściwośc/parametry będzie zawsze nielegalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 21, 2016 Author Share Posted September 21, 2016 (edited) Oczywiście dlatego szukam dalej. Ciekawostką jest to że lampa główna zespolona wg.mnie nie jest homologowana bo nie ma takowego oznaczenia. Edited September 21, 2016 by Paku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 homologacja homologacja ale w Polsce to tak naprawdę diagnosta dopuszcza auto do ruchu podbijajac przeglad stad na drogach pełno starych tuningowanych golfów czy civiców ze swiatłami walącymi w niebo ale też w swoim aucie wolalbym miec legalne swiatła z homologacją pasujące P&P Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Dajcie już spokój z tymi homologacjami... Przyjmując takie podejście, należałoby jeździć z teczką zaświadczeń i certyfikatów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Dajcie już spokój z tymi homologacjami... Przyjmując takie podejście, należałoby jeździć z teczką zaświadczeń i certyfikatów wystarczy zeby na lampie było wybite odpowiednie oznaczenie i zaden certyfikat jest Ci niepotrzebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now