Jump to content

Forester 2016 wersja comfort vs platinum


Recommended Posts

Cała tą dyskusje można podsumować stwierdzeniem że subaru nie jest warte pieniędzy za które je sprzedają .  Mój kolega z podobnym budżetem kupił  bmw i miedzy naszymi autami jest jakieś 10 lat różnicy . 

Faktem jest że jeżdżę bardzo dużo po zlodowaciałych drogach których nikt nie posypuje więc auto jak najbardziej trafione .  Stylistyka i wyposażenia odpowiada poziomowi volvo v40 z 2004r . Mi to odpowiada bo nie lubię zbytniego skomplikowania konstrukcji ale rozumiem że 90 % ludzi kupuje na 5 lat i chce poczuć że te 100-150 tyś daje im komfort którego subaru nie oferuje . 

Chyba że subaru jako marka próbuje zapełnić niszę ludzi zdegustowanymi nowymi trendami w motoryzacji takimi  jak brak wyświetlacza temperatury oleju/płynu czy brak stacyjki . 

Niestety ale ciężko dziś kupić samochód bez tych badziewi jak dostęp bezdotykowy oczywiście dla użytkownika który planuje resurs w 5 lat to nie ma znaczenia bo jego ewentualne problemy nie będą dotyczyć .

Edited by Karenz
Link to post
Share on other sites
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Krótko i na temat: Bierz platinum. Fajne bajery, jak zauważyłeś dobre nagłośnienie i prawdopodobnie związane z nim wyciszenie, tapicerka (dwa kolory), no i okno dachowe (jak dla mnie po doświadczeni

masz racje co do oceny przydatnosci ale subiektywna. dla mnie: pamiec foteli= rewelka bo czesto sie zmieniamy samochodami. Szyber nach = stop razy szybciej wentyluje piec niz szyby boczne i w dodat

Trudno będzie się na ten temat wypowiedzieć właścicielom obecnego rocznika który jest w sprzedaży od lutego 2018. Posiadam wersję XT platinum z rocznika 2016. Auto przejechało 60 tys km i boczki

Korzystając z okazji, że Eskulap 2000 odświeżył wątek, przypomniało mi się jak 3 lata temu w zupełnie w innym temacie narzekałem na XV. Ktoś napisał, że wypowiadają się zwykle ludzie z problemami w aucie, więc forum nie jest miarodajne, bo zadowoleni siedzą cicho.

Czując się zobowiązany i przyznając rację powiem (po przejechaniu 5,5 tyś. km) krótko: FXT 2016 jest wspaniały!!!!!!!!

Silnik kapitalny, zestrojenie momentu obrotowego do mocy - mistrzostwo świata. Wewnątrz cisza, nic nie skrzypi, dobra widoczność, świetne nagłośnienie. Samochód o wspaniałych właściwościach jezdnych, genialnie amortyzuje wszystkie nierówności a na autostradzie płynie. Naprawdę jestem zadowolony i szczerze polecam.

Pozdrawiam "Subarowców" serdecznie

 

Kierowca (wreszcie) Szczęśliwy.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Czy któryś z szanownych użytkowników Forum kupił Forestera XT z rocznika 2018 w wersji Comfort i mógłby przedstawić z jakich powodów wybrał tę wersję zamiast Platinum? Czy w wersji z rocznika 2018 rozwiązano jakoś problem pękających boczków foteli? Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, iru napisał:

Czy w wersji z rocznika 2018 rozwiązano jakoś problem pękających boczków foteli?

Trudno będzie się na ten temat wypowiedzieć właścicielom obecnego rocznika który jest w sprzedaży od lutego 2018.

Posiadam wersję XT platinum z rocznika 2016. Auto przejechało 60 tys km i boczki siedzenia kierowcy oraz pasażera bez śladów zużycia więc mniemam że zmieniono materiał. Czy na skórę nie wiem, w każdym razie trwałość OK.

U mnie o wyborze tej wersji decydowalo okno dachowe - duże, szklane, otwierane - super sprawa. W aucie jasno cały rok. Gdy tylko pogoda pozwala okno dachowe jest otwarte. Okno dachowe do tego szklane to nasze "must have" i daje wiele radości wszystkim w aucie przez cały rok. 

Dodatkowy argument za platinum to zestaw audio Harman Kardon. Mimo braku subwoofera gra to świetnie, a na pewno o lata świetlne lepiej niż zestaw standardowy (mieliśmy więc wieiem jak gra).

Poza tym da ścisłości rocznik 2018 XT nie ma wersji platinum, a Sport.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

FXT MY'16, przebieg ok. 35 tys. km - fotele tez nadal w swietnym stanie (a ja ciezki facet jestem, choc ostatnio malo Forkiem jezdze)

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites
W dniu 6.12.2016 o 23:11, Karenz napisał:

Cała tą dyskusje można podsumować stwierdzeniem że subaru nie jest warte pieniędzy za które je sprzedają .  Mój kolega z podobnym budżetem kupił  bmw i miedzy naszymi autami jest jakieś 10 lat różnicy . 

Faktem jest że jeżdżę bardzo dużo po zlodowaciałych drogach których nikt nie posypuje więc auto jak najbardziej trafione .  Stylistyka i wyposażenia odpowiada poziomowi volvo v40 z 2004r . Mi to odpowiada bo nie lubię zbytniego skomplikowania konstrukcji ale rozumiem że 90 % ludzi kupuje na 5 lat i chce poczuć że te 100-150 tyś daje im komfort którego subaru nie oferuje . 

Chyba że subaru jako marka próbuje zapełnić niszę ludzi zdegustowanymi nowymi trendami w motoryzacji takimi  jak brak wyświetlacza temperatury oleju/płynu czy brak stacyjki . 

Niestety ale ciężko dziś kupić samochód bez tych badziewi jak dostęp bezdotykowy oczywiście dla użytkownika który planuje resurs w 5 lat to nie ma znaczenia bo jego ewentualne problemy nie będą dotyczyć .

A jakie BMW kupił? Tak z ciekawości bo Forester w wersji Platinum nabyłem z wyprzedaży rocznika z oponkami i jeszcze paroma dodatkami za 146tys ( marzec 2016). Nie kojarzę nic co mażna za te pieniądze z takim silnikiem i wyposażeniem kupić . Coś mi się wydaje że tak jest i teraz . 

Link to post
Share on other sites
FXT MY'16, przebieg ok. 35 tys. km - fotele tez nadal w swietnym stanie (a ja ciezki facet jestem, choc ostatnio malo Forkiem jezdze)
Masz wersję Platinum czy Comfort?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, iru napisał:

Masz wersję Platinum czy Comfort?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

 

mam skore (u nas w przypadku MY'16 byla dostepna jedyna - najwyzsza - wersja wyposazenia)

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mechanik napisał:

od lutego 2018

Od września 2017

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.05.2018 o 22:35, mechanik napisał:

Dodatkowy argument za platinum to zestaw audio Harman Kardon. Mimo braku subwoofera gra to świetnie, a na pewno o lata świetlne lepiej niż zestaw standardowy (mieliśmy więc wieiem jak gra).

Poza tym da ścisłości rocznik 2018 XT nie ma wersji platinum, a Sport.

No niestety ten nieszczęsny HK to jeszcze lata świetlne ma do dobrego audio i gra również beznadziejnie. Prawda jest taka że to wszystko trzeba rwać z korzeniami (przede wszystkim te dziwne głośniki - what the [moderator czuwa] ? , zdejmijcie sobie kiedyś "tapicerkę" i zobaczcie co tam jest) i porobić komory rezonansowe, wygłuszyć drzwi dach i podłogę, dać dobre przetworniki, dać dobry napęd, DAC, piec i będzie dobre audio. Tu można szaleć mniej lub bardziej bo z tym co jest ciężko zdzierżyć. Można ogarnąć samemu jak ktoś ma czas. Stuki puki w plastikach też łatwo dają się wyeliminować, trzeba wiedzieć tylko jak to pozdejmować wszystko i zmontować lepiej.. Mnie pomogły tutoriale z jutuba. Jest parę miejsc gdzie trzeba poprawić fabrykę ale i tak nie ma lepszego auta niż XT w budżecie do 150 tyś zł.

Nie ma. No jaki ma symetryczny napęd AWD (nie dołączany w momencie uślizgu) i 250 KM w tej cenie ?

Panie @K@rol będzie Pan zadowolony. Zwłaszcza po śniegu jeździ się super. BMW są za ciężkie i się zakopują.

W dniu 6.12.2016 o 23:11, Karenz napisał:

Niestety ale ciężko dziś kupić samochód bez tych badziewi jak dostęp bezdotykowy oczywiście dla użytkownika który planuje resurs w 5 lat to nie ma znaczenia bo jego ewentualne problemy nie będą dotyczyć .

Też twierdzę że badziew ale w tym sensie że pozbawili mnie przyjemności uruchamiania auta z kluczyka i gaszenia samego motoru z radiem wciąż grającym. Jeszcze k...wa ręczny zastąpią tym pedalskim guziczkiem, ja p.....le.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

No da się ale czasami stajesz a w radiu coś leci ważnego i chciałbyś doschłuchać a motor byś już zgasił a tu wszystko naraz trzeba i dopiero odpalić samo radio. Taka pierdoła a wkurza.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Miałki napisał:

No da się ale czasami stajesz a w radiu coś leci ważnego i chciałbyś doschłuchać a motor byś już zgasił a tu wszystko naraz trzeba i dopiero odpalić samo radio. Taka pierdoła a wkurza.

Prawda, też mnie to denerwuje.

Link to post
Share on other sites

Forka kupowałem w 2015. Wtedy różnica między wersją comfort a platinum, to było: okno dachowe, dostęp bezkluczykowy, lepsze radio i skóra. Żadna z tych dodatkowych opcji nie była dla mnie kluczowa. Wole fotele materiałowe, radio HK jak już ktoś wspominał jest takie sobie, co do reszty także nie był to must have.

 

Dzisiaj różnica w wyposażeniu jest dużo większa, tzn. Comfort obecny ma dalej to samo co miał jak kupowałem, natomiast Sport jest już zdecydowanie lepiej wyposażony niż dawne Platinum.

Dlatego wybierając dzisiaj Forka XT kierowałbym się osobiście ku wersji Sport.

 

Jeśli chodzi o fotele, to w Comofort też musieli poprawić materiały, bo po ok 60tys km, fotele prezentują się bez zarzutu.

 

Link to post
Share on other sites
Mi w Comforcie na gwarancji aż 2 razy wymieniali  tapicerkę siedziska... Używana była delikatnie a i tak boczki eco skóry pękały...
Z jakiego rocznika jest Twój FXT ?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, iru napisał:

Z jakiego rocznika jest Twój FXT 
 

Początki produkcji - 12/2013.

Ostatnia wymiana w 2016 i od tego czasu odpukać jest ok. Zatem może faktycznie poliftowe FXT sa juz w tym zakresie trwalsze.

Edited by jozef1972
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...