Jump to content

Forester 2016 wersja comfort vs platinum


K@rol
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry.

 

Mam na imię Karol, przesiadam się z XV na FXT.

Temat co kupić comfort czy platinum - wiem wałkowany wiele razy, ale ja trochę z innej prspektywy.

Polityka SIP na 2016 jest taka, że wersje demonstracyjne FXT  to tylko platinum.

Po trzech dniach jazdy wersją platinum dzięki uprzejmości jednego z ASO, wrażenia wspaniałe. Głównie mam na myśli wyciszenie wnętrza i z tej perspektywy mam do użytkowników wersji comfort (bo taką chciałbym kupić) kilka pytań.

Napiszcie proszę czy wersja tańsza jest tak samo wyciszona. Moje obawy dotyczą faktu, że platinum posiada lepsze nagłośnienie co jak wiadomo związane jest także z innym wyciszeniem drzwi, aby odsłuch nie był obarczony dźwiękami z zewnątrz. Czy poziom hałasu w związku z tym nie jest jednak inny w obu wersjach. Czy ktoś z Państwa widział wnętrze drzwi i jest w stanie powiedzieć jak to wygląda.

Dzwoniłem do działu sprzedaży SIP, rozmowa "kapitalna" - wytresowany sprzedawca. Odpowiedzi typu "nie sądzę", "nie powinno", "wydaje mi się" - mało profesjonalne jak na banalnie zadane pytanie.

Bardzo proszę o pomoc użytkowników wersji comfort..

 

Pozdrawiam Karol

 

Link to comment
Share on other sites

Krótko i na temat:

Bierz platinum. Fajne bajery, jak zauważyłeś dobre nagłośnienie i prawdopodobnie związane z nim wyciszenie, tapicerka (dwa kolory), no i okno dachowe (jak dla mnie po doświadczeniu z poprzednim Foresterem, tzw. 'must have'). Nawigacja też jest OK. Dodatkowo pamięć fotela kierowcy jest nie do przecenienia.

Zastanów się nad wyborem wersji platinum.

 

Wysłano z Xperia Z3

Edited by mechanik
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

jak to dobrze, ze na moim rynku XT jest w jedynej topowej wersji wyposazenia :)

 

mechanik slusznie prawi - wspomniane dodatki sa warte dodatkowej kasy, ja bym wolal dopklacic za nei i miec "kompletne" auto

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Temat co kupić comfort czy platinum

 

Kurcze chciałbym mieć takie dylematy w życiu  :)

 

 

jak sie kiedys mawialo w moich stronach: pracuj pilnie, a bedziesz mial dobrze i w Wilnie :P

Link to comment
Share on other sites

Napiszcie proszę czy wersja tańsza jest tak samo wyciszona. Moje obawy dotyczą faktu, że platinum posiada lepsze nagłośnienie co jak wiadomo związane jest także z innym wyciszeniem drzwi, aby odsłuch nie był obarczony dźwiękami z zewnątrz. Czy poziom hałasu w związku z tym nie jest jednak inny w obu wersjach.

 

Pozdrawiam Karol

Obstawiam - to jednak tylko moje zdanie - że niestety wyciszenie drzwi jest w obu wersjach takie same.

 

Różnica wyjściowa obu wersji to 4 000 EUR. Jak zliczysz czysto matematyczno/ekonomiczne dodatki - Platinum wychodzi lepiej. Następna rzecz - przy ewentualnej odsprzedaży bogatsza wersja ma lepsze wzięcie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

wybierz sie do aso do technicznego i pogadaj niech ci pokaza "rozbicia" czesci do drzwi. juz maja chyba aktualny "maual". 

moim zdaniem wyciszenie niczym sie nie rozni, chyba ze wytloczki na dodatkowe glosciki nie sa wypelnone w wersji comfort w co watpie.

 

Jak poprzednicy potwierdzeam ze gedzety platinum sa sporo wiecej warte niz roznica w cenie. 

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak - mam dwa samochody - Platinum 2014 i Comfort 2016.

Comfort jest o niebo cichszy i bardziej komfortowy. (zmiany wprowadzone w ciągu 2 lat robią dużą różnicę) 

Co do dodatków - na plus dla Paltinum - na pewno lepsze audio, system bezkluczykowy

Dyskusyjne - szyberdach, skóra na fotelach (Comfort ma skórzane boczki , środek z tkaniny), pamięc fotela (no bo ile razy ten fotel jest przestawiany),

zbędne - nawigacja, aktualizowana z dwuletnim opóźnieniem za chore pieniądze (ok. 180EUR). Przy dzisiejszej dostępności np. Google maps - zbędny gadżet. 

 

Decyzja należy do Ciebie.

 

Pozdrawiam

 

MForbi

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

masz racje co do oceny przydatnosci ale subiektywna.

dla mnie:

pamiec foteli= rewelka bo czesto sie zmieniamy samochodami.

Szyber nach = stop razy szybciej wentyluje piec niz szyby boczne i w dodatkumozna zostawic otwarty dla psa na parkingu jak i dla siebie aby nie wchodzic do pieca w lecie.

Navi = jak wszystkie navi offline sie deaktualizuja ale sa jadnak wygodniejsze

skora na fotelach = dla mnie calkowicie zbedny koszt, wrecz nie lubie. ( za kobietami w skorach tez nie przepadam )

lepsze audio tez nie jest dla mnie podstawa

Systam kluczyka = bardzo praktycznie (szczegolnie dla kobiet z czelusciami magazynowymi na ramieniu) 

Przyciemniane tylne szyby = 1 kwestia gustu, 2mniej slonce grzeje po ryju pasazerom a nawiewu na onego nie posiadaja

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Mam podobne do MForbi podejście do tematu dodatków, dlatego chcę kupić wersję comfort. Niestety w ASO mogłem wypożyczyć demo w wersji platinum, które pod względem wyciszenia jest dla mnie idealne. Zastanawiam się więc czy wersja comfort jest tak samo dobrze wyciszona. Jest to dla mnie sprawa bardzo ważna, bo spędzam w aucie kilka godzin dziennie. XV (wiem inna liga) doprowadzał mnie do sytuacji, że ze względu na hałas wewnątrz omijałem autostrady. Prędkość 140 km/h to dramat, masz uczucie jazdy z otwartymi szybami. W tej chwili auto w szkodzie całkowitej, wyszedłem z sińcem na ramieniu oraz kolanie. Kurtyny zadziałały, strefa zgniotu i bezpieczeństwo konstrukcji 5 gwiazdek. Zgłoszenie "anioła" z Keratronik kilka sekund po zadarzeniu i wezwanie przez niego odpowiednich służb. Szacunek i podziękowania za pełen profesjonalizm. Dlatego zostaje z Subaru.

Link to comment
Share on other sites

 

 

XV (wiem inna liga) doprowadzał mnie do sytuacji, że ze względu na hałas wewnątrz omijałem autostrady. Prędkość 140 km/h to dramat, masz uczucie jazdy z otwartymi szybami.
 

 

 

 

Powiem tak - mam dwa samochody - Platinum 2014 i Comfort 2016. Comfort jest o niebo cichszy i bardziej komfortowy. (zmiany wprowadzone w ciągu 2 lat robią dużą różnicę) 
 

 

ja odnoszę wrażenie, że w Subaru poszli po rozum do głowy i w ramach liftingu tak Forestera jak i XV naprawili to co w pierwszych edycjach sp....

 

stąd czy to będzie FXT Comfort czy Platinium pod względem odgłosów należy spodziewać się tego samego 

Link to comment
Share on other sites

Dyskusyjne - szyberdach, skóra na fotelach (Comfort ma skórzane boczki , środek z tkaniny), pamięc fotela (no bo ile razy ten fotel jest przestawiany),

Szyber dach super doświetla wnętrze, podsufitka odsłonięta praktycznie na stałe. Dach otwarty w sezonie letnim przez 80% czasu - rewelacja. Warty dopłaty za każde pieniądze moim zdaniem. Nawet polemizowałbym ze stwierdzeniem, że obniża wnętrze, gdyż mamy zawsze odsuniętą podsufitkę i dzięki temu wnętrze jest wyższe niż w wersji standardowej. Obecnie gdy wsiadamy do auta bez szyber dachu pierwsze wrazenie jest jedno - 'jak tu ciemno' a to zauważyła natychmiast nawet nasza trzy letnia córka w BMW X3 szwagra :)

 

 

pamięc fotela (no bo ile razy ten fotel jest przestawiany),

przestawiamy z żoną kilka razy dziennie - super sparwa, w innym wypadku definitywnie wolałbym manualną regulację - bez pamięci powolna elektryka traci sens.

 

 

nawigacja, aktualizowana z dwuletnim opóźnieniem za chore pieniądze (ok. 180EUR). Przy dzisiejszej dostępności np. Google maps - zbędny gadżet.

Nawigacja jak pisze @@dzioba, jest dużą wygodą, sytem dodatkowo jest badzo przyjazdny, duży wyświetlacz, jedyne na co mozna narzekać to aktualizacja map, jednak my z żoną przejechaliśmy juz 7500 km i muszę powiedzieć, ze nie mieliśmy problemu z aktualnością map - ale to pewnie zależy od miejsca i zmian w infrastrukturze. W każdym razie do Sygica w telefonie sięgam już rzadko. Praktycznie jedyną jego zaletą pozostała mozliwość zabawy w planowanie trasy w domu na kanapie zamaiast w aucie. Jednak navi w Forku działa szybko, jest intuicyjna - wygodniejsza niż zewnętrzna. Wcześniej dużo jeździłem z navi w telefonie - bardzo sobie chwaliłem póki nie otrzymałem jej niejako z 'dobrodziejstwem inwentarza' w wersji platinum XT. Od tego czasu telefon poszedł w odstawkę - wolę go używać jako źródło muzyki itd.

Polecam szczerze 'platynę' jednak wiadomo - kasę wydaje sie raz.

 

 

Comfort jest o niebo cichszy i bardziej komfortowy. (zmiany wprowadzone w ciągu 2 lat robią dużą różnicę)

Tak, tutaj ewidentnie mają znaczenie zmiany po liftingu, z tego względu porównanie tych aut nie jest miarodajne jeśli chodzi o ocenę wersji wyposażeniowych.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Comfort czy Platinium to tylko i wylacznie pytanie:

 

Gotowka czy hipoteka  :lol:

 

Auto na kredyt ?    :toobad:

 

Nigdy !

 

Kupuj to najlepsze na co cie stac.

Edited by J23
Link to comment
Share on other sites

Auto na kredyt ? :toobad: Nigdy !

Zależy czy na firmę, czy osobę prywatną.

Jeśli odsetki wrzucasz w koszty firmy - kredyt jak najbardziej OK. Można oczywicie dywagować: czy leasing czy kredyt, czy  koszty to odsetki,czy raty.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

ja kupiłem wersję comfort, ale jako audiofil, od razu, jeszcze przed odbiorem, zleciłem ASO upgrade audio - i to zrobiono. Nie do końca dźwięk spełnia moje oczekiwania, ale jest znośnie. Poza tym szyberdach by się przydał. I ta ciągle pękająca cerata na boczkach siedzeń - masakra. Pozostałe elementy dla mnie zbędne. Dla mnie 16k dopłaty do platyny nie miało sensu.

Link to comment
Share on other sites

Adasko75, jestem zdecydowany na wersję comfort. Niepotrzebnie rozmowa poszła w kierunku argumentowania własnych wyborów. Rozpocząłem wątek chcąc zapytać czy wersja comfort jest tak samo wyciszona jak platinum, którą wpożyczyłem z ASO. Chciałem się upewnić, czy gdzieś w specyfikacji są jakieś inne różnice pomiędzy wersjami, niż te wymienione w cenniku. Byłem zachwycony ciszą wewnątrz przy prędkości autostradowej, resorowaniem, charakterystyką jazdy, prowadzeniem. Chciałem się tylko upewnić, że te parametry są identyczne w wersji comfort.

Link to comment
Share on other sites

yłem zachwycony ciszą wewnątrz przy prędkości autostradowej, resorowaniem, charakterystyką jazdy, prowadzeniem. Chciałem się tylko upewnić, że te parametry są identyczne w wersji comfort.

Jeśli są jakieś różnice w głośności między tymi wersjami to mogą wynikać jedynie z wyciszenia związanego z lepszym audio - może zadaj pytanie w innym dziale Forum - pytania do Dyrekcji lub pytania do działu technicznego.

Może warto spróbować zadzwonić, wysłać maila do innych ASO, jeśli tam gdzie dzwonieś nie znano odpowiedzi.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

 

yłem zachwycony ciszą wewnątrz przy prędkości autostradowej, resorowaniem, charakterystyką jazdy, prowadzeniem. Chciałem się tylko upewnić, że te parametry są identyczne w wersji comfort.

Jeśli są jakieś różnice w głośności między tymi wersjami to mogą wynikać jedynie z wyciszenia związanego z lepszym audio - może zadaj pytanie w innym dziale Forum - pytania do Dyrekcji lub pytania do działu technicznego.

Może warto spróbować zadzwonić, wysłać maila do innych ASO, jeśli tam gdzie dzwonieś nie znano odpowiedzi.

Owszem dzwoniłem i pytałem. Wszyscy twierdzą, że pod tym względem różnic brak. Natomiast gdzieś zawsze z tylu głowy mam obawę, że w ASO chodzi o sprzedaż produktu. Pomyślałem więc, że może pomogą mi "współsubarowicze" mający wersję FXT comfort 2016.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pieniądze nie grają roli bierz platynę.

W innym wypadku sprawa jest mocno dyskusyjna.

1. Okno dachowe dla kierowcy i pasażera obok jest zbędne. Z tyłu dla dzieci frajda.

2. Jeśli nie jesteś audiofilem, to audio w komforcie jest wystarczające, a jeśli jesteś to w platynie pewnie nie będzie wystarczało.

3. Jest duża szansa, że przyciemniane szyby dostaniesz gratis do komfortu.

4. Keyless i pamięć foteli - bajer który warto mieć.

5. Zaoszczędzone pieniądze można np przeznaczyć na zloty forumowe :D

Link to comment
Share on other sites

1. Okno dachowe dla kierowcy i pasażera obok jest zbędne.

@@grzse124, masz je w swoim?

Przecież okno dachowe, do tego takie duże i jeszcze szkalane jest przezajebiste. Dla dzieci z tyłu? Pewnie też, ale dla kierowcy i pasażera przede wszystkim, namiastka kabrioletu, super sprawa wiosną i latem.

Nie doszukuje się nawet w tym wynalazku praktyczności - poprostu jest super w samochodzie który nie jest dzięki temu standardową blaszaną konserwą.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś bardzo chciałem mieć.

Przed zakupem miałem okazję pojeździć platyną, więc jakieś tam porównanie mam, i bez bólu zrezygnowałem :)

Forek nawet bez okna dachowego jest jak jeżdżące akwarium :D

Interesuje mnie hałas i właściwości jezdne, czy czułeś jakieś różnice pomiędzy wersjami platinum a comfort?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...