Jump to content

Forester SG 2007 2.0 158 KM drgania przy 80-90 km/h


gonzos
 Share

Recommended Posts

Forek w okolicach 80-90 km/h telepie, drga, po 90 przestaje i jest ok. Pacjent po wymianie sprzęgła, koła wyważone jeszcze raz, sprawdzone zawieszenie - wszystko OK. Miejscowy kowal (nie zna się na subaru) twierdzi, że przeguby są ok. Miał ktoś podobnie? Drga przy przyspieszaniu, jak zdejmuje gaz drganie ustaje. Przegub wewnętrzny?

Link to comment
Share on other sites

 

 

opony niecałe dwa lata przejrzane dokładnie
 

 

Serio? :D Dwa lata to przecież szmat czasu... Zrób test drogowy a nie jakieś tam wyważanie, to będziesz wiedział czy to od koła czy nie. Nikt na wyważaniu ci nie sprawdzi czy opona jest ok bo im się nawet nie chce zobaczyć, tylko przywalą odważniki tak jak im maszyna pokazuje, kasa w łapę i do widzenia.

Link to comment
Share on other sites

 

opony niecałe dwa lata przejrzane dokładnie

 

Serio? :D Dwa lata to przecież szmat czasu... Zrób test drogowy a nie jakieś tam wyważanie, to będziesz wiedział czy to od koła czy nie. Nikt na wyważaniu ci nie sprawdzi czy opona jest ok bo im się nawet nie chce zobaczyć, tylko przywalą odważniki tak jak im maszyna pokazuje, kasa w łapę i do widzenia.

 

Te, niuniuś, nie oceniaj swoją miarą.

Link to comment
Share on other sites

zastosuj stary trik  - pozamieniaj koła z tyłu na przód i odwrotnie , jesali objaw ustanie  - to opony albo felga podbita (co były na przodzie) , jesli nie ustapi hmm to coś powazniejszego i wtedy zalecany spec od subaru :)

Link to comment
Share on other sites

Może poduszka przy skrzyni.

 

Dokladnie. Pisalem o tym. Poduszka sjrzyni lub silnika ktoras, moze nawet predzej przy skrzyni. Poza tym objawy podobne do konczacego sie przegubu wew. A napisz jeszcze czy te objawy na pewno prawidlowo wiazesz z predkoscia pojazdu, czy na przyklad nie sa zwiazane z obrotami silnika? Na upartego mozna by jeszcze popatrzec na lozyskowanie lub wywazenie walu napedowego.
Link to comment
Share on other sites

Podepnę się. W zakresie 90-100 licznikowych (czyli 80-90 gpsowych) słyszę lekkie dudnienie, ale tylko słyszę - żadnych wibracji nie czuję.
Opony, felgi, przeguby sprawdzane kilkukrotnie.

Teraz najdziwniejsze: częstotliwość jest rzędu 4 dudnienia na sekundę, czyli ze trzy razy wolniej, niż obraca się koło (przy założeniu, że ma ca 2m obwodu)...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...