Jump to content

Zakup Subaru Impreza WRX


Sikooo11
 Share

Recommended Posts

Witam jestem początkującym oraz chcącym spełnić swoje MARZENIE a mianowicie zakup Subaru Imprezy może na początek Zwykłego WRX mam pewnego na oku i może znacie owe Subaru czy coś chcecie mi doradzić może odradzić a więc szukam pomocy

Link DO Subaru

http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-225hp-zamiana-CID5-IDfnmrd.html

Pozdrawiam :D

Może macie jakies inne aukcje do 30 tys zł bardziej opłacalne i pewniejsze egzemplarze .

Link to comment
Share on other sites

Wysłał mi gdzie był bity opowiedział wszystko pozostało wierzyć na słowo i ciekawe w jakim stanie turbo i ogólnie cały motor :/

Link to comment
Share on other sites

 Nie jest nic napisane w sprawie rozrządu: był wymieniany czy nie, i w jakim zakresie. Przebieg wskazuje, że powinien już być po tej czynności albo krótko przed. Najlepiej niech też przedstawi fakturę za tą usługę. Jeśli właściciel ma udokumentowane wszystkie naprawy i czynności serwisowe i po oględzinach będzie ocena na 4, to czemu nie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dobra siedze w temacie już trochę czasu i widzę że ciężko dostać jakiegoś fajnego WRX'a chce sie poradzić użytkowników ,oczekuje szczerych normalnych zrozumiałych odpowiedzi a więc jestem posiadaczem aktualnie zwykłego auta mianowicie Jetty . Chce spełnić swoje marzenie jak napisałem wyżej i zakupic sobie Subaru Impreze WRX do jazdy codziennej nawet myślałbym o założeniu do niej gazu mój fundusz graniczy sie do 30 tys zł może nawet troszke ponad , ale żywcem nie ma w czym wybierać bo nie sztuka kupic ale i żeby nie wpakować sie w minę jak to sie mówi każdy mi odradza auta ponieważ za te pieniądze miałbym juz jakieś dobre nowsze BMW czy cokolwiek , że jak sie zje*ie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu dlatego użytkownicy długo takich aut nie trzymają itd itp

Moje zapytanie brzmi

1 Czy takie auto sprawdzi sie w jeździe codziennej ?

2 Jak jest z żywotnościa podzespołów (z tego co wiem drogie jak piernik)

3 Może zacząć od jakiegoś GT

4 Odpuścić sobie na ta chwilę Subaru i szukać czegoś innego :(

Jestem przekonany do zasady: kup sobie takie auto na jakie opony cie stać

Dlatego też kontrowersją jest LPG ale jak człowiekowi sie coś Marzy to sie jest upartym .

Myślę że to wszytko sie tak tylko przyjęło że Impreza to nie jest auto dla byle kogo,ale auto jak każde inne nie wiem czy sie mylę czy nie jestem zielony nie mam doświadczenia z tego typu Autem tyle że popatrzeć przeczytać... Naprawdę licze na wyrozumiałość z waszej strony

Pozdrawiam

Edited by Sikooo11
Link to comment
Share on other sites

Wolnossaka bez sensu w tych pieniądzach. Wystarczy spojrzeć w archiwum jaki się ostatnio czarny BUG taniej sprzedał.

Jeśli wziąć pod uwagę kombi to już bliżej 2 dych można coś normalnego znaleźć. Mówię o BUGach. Silniku 2.0T doskonale sobie

radzą z dobrze założonym LPG.

Link to comment
Share on other sites

ad1. sprawdza się super tylko trzeba uważać na kontrole radarowe bo można szybko stracić prawko

ad2. jeżeli auto było użytkowane z głową i nie tylko do katowania, a serwis był robiony na bieżąco to żywotność jest na wysokim poziomie.

ad3. Nie! Spełnij swoje marzenia. Ja tak zrobiłem i jestem zakochany w tym aucie.

ad4. nie odpuszczaj, bądź cierpliwy to znajdziesz odpowiedni model.

Musisz uzbroić się w cierpliwość i nastawić się że zwiedzisz całą Polskę z uwagi na ilość oferowanych WRX-ów. Ja jestem z Wrocławia, a za autem byłem w Jeleniej Górze, potem Białymstoku (560 km w jedną stronę), a kupiłem auto w Szczecinie. Za kwotę którą masz można kupić fajny egzemplarz. Oferty sprzedaży od małolatów którzy mają auto jeden rok odrzucaj od razu. Najczęściej katują auto i nic nie wymieniają. 

P.S. Wszyscy moi znajomi twierdzili że subaru to drogie auto w utrzymaniu chociaż żaden nie miał. Przed zakupem sprawdziłem koszty poszczególnych części eksploatacyjnych i na pewno jest tańsze w utrzymaniu niż BMW czy Audi (miałem obie marki i wiem co piszę).   

Link to comment
Share on other sites

1. Czemu miałby się nie nadać, chociaż wrx pewne bardziej niż gt, ale idzie się przyzwyczaić.

2.Jak dbasz tak masz, a raczej jak dbano zanim kupiłeś tak będziesz miał. Jeśli trafisz na mechanicznie zadbany egzemplarz to drogo nie będzie, ale jeśli trafisz na minę to władujesz więcej niż jest wart.

3.Znalezienie zadbanego gt-ka jest raczej trudniejsze niż znalezienie zadbanego wrx-a, chyba że masz ~25k na zdrowy egzemplarz, ale za tyle to można i wrx- kupić.

4.Marzenia są po to żeby je spełniać, jeśli nie masz samochodu zastępczego to faktycznie kiepska sprawa, bo jak coś się sypnie to jesteś uziemiony, ale jak masz to nie ma się czym przejmować. Nie będziesz miał na naprawę to nazbierasz, niestety nie każdy zarabia kokosy, ja zresztą też, a gt-ka mam, wprawdzie buda nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany (jak w 90% gt-ków) ale reszta bangla ;)

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Jako że sam mojego WRXa kupowałem tuż przed wakacjami, to parę rzeczy już wiem:

 

1) Tak go właśnie użytkuję, nie jest to może typowo "miejskie" auto, ale spokojnie się do takiej jazdy nadaje

2) Z tą żywotnością chyba nie jest tak źle - mój, choć kupiony w komisie za niewygórowaną kwotę, nie miał żadnych ukrytych niespodzianek. Oczywiście chwilę po zakupie wymieniłem sobie profilaktycznie rozrząd i kilka eksploatacyjnych duperelek - wiadomo że ten rozrząd będzie droższy niż w w skodzie czy innym wv, ale nie jest to też level porsche

3) Miałem ten sam dylemat, ale chociażby w środku czuć mocno te lata '90, bugeye może też dupy nie urywa, ale jest jednak lepiej. Z zewnątrz też jednak jest bardziej świeżo 

4) To chyba sam sobie musisz odpowiedzieć. Niemniej, może i przez to że te auta nie są mainstreamowe, to i o części bywa trudniej, i drożej, ale z drugiej strony - wychodząc na parking przed marketem, nie zastanawiasz się które z 40 bmw będących w zasięgu wzroku jest twoje ;)

Link to comment
Share on other sites

Od pol roku jeżdżę "po bulki" WRXem GH.

Podczas poszukiwan auta nawet nie bralem go pod uwage ani nawet zadnego innego subaru bo to "drogie i trudnodostepne" - tak mowia Ci co subaru nie mieli i im sie wydaje.

WRXa kupilem od znajomego i dzis po przejechaniu nim 10kkm nie widze innego auta dla siebie za te pieniadze.

Da sie tym pojechac z dzieckiem do przedszkola, na zakupy czy z rodzina na tygodniowe wakacje na drugi koniec Polski jak i do Chorwacji.

Pewnie, ze sa bardziej praktyczne, oszczedniejsze czy tansze w utrzymaniu auta ale WRX daje niezapomniane wrazenia z jazdy i wiecznego banana na twarzy.

A jesli chodzi o ceny to bez przesady czesci moze i sa drozsze od VW ale pewnie o 10% a nie 50 czy 100% jak slyszalem.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi na mój temat i powiem jak najbardziej że wasze wypowiedzi mnie jeszcze bardziej motywują do znalezienia egzemplarza dla siebie i myślę że łatwo nie odpuszcze

Link to comment
Share on other sites

Tytułem wstępu, swojego WRX mam od 2009 roku, kupiłem go z przebiegiem 23 tyś, auto obecnie, po 7 latach użytkowania, ma prawie 160 tyś. 

 

 

 

1 Czy takie auto sprawdzi sie w jeździe codziennej ?

 

Jak najbardziej, ale musisz być gotowy na kilka wyrzeczeń:   Nawet seryjny wrx-owy zawias jest twardszy niż  większość cywilnych aut, odczujesz to na nierównych nawierzchniach, ale za to masz precyzyjniejsze w prowadzeniu auto.  Jest trochę za głośno podczas jazd autostradowych, z drugiej strony boxerek świetnie brzmi w zwykłej jeździe miejskiej. Miejsca będziesz miał mniej więcej tyle co w VW Jetta. WRX świetnie sprawdza się zimą, ale to jest zrozumiałe. Ja swojego kupiłem z myślą o weekendowych zabawach na torze, do czego auto nadaje się znakomicie, ale dosyć szybko WRX zaczął pełnić również rolę mojego auta służbowego i do codziennej jazdy, stąd taki przebieg. Średnie spalanie przy rozsądnej jeździe wynosi ok. 12.5 litra, z czego trasa to 10 l, a miasto 13-14 litrów. Biorąc pod uwagę osiągi i ponadprzeciętną przyjemność z jazdy spalanie jest do zaakceptowania.

 

 

 

2 Jak jest z żywotnościa podzespołów (z tego co wiem drogie jak piernik)

 

opieram się tylko i wyłącznie na doświadczeniu z Wrx rocznik 2006, ( ten ze słynnym 2.5 turbo - i legendarnym problemem z wypaloną uszczelką) odpukać mnie to jeszcze nie spotkało, koszty przeglądów nie odbiegają drastycznie od utrzymania innych subaraków. Ze względu na usportowiony charakter auta części eksploatacyjne będą droższe np. klocki, tarcze, amortyzatory itp. ogólnie żywotność podzespołów w Wrx-ie oceniam bardzo wysoko. Biorąc pod uwagę fakt, że oprócz codziennej jazdy przez ostatnie 7 lat wystartowałem w kilkudziesięciu RS-sach, KJS-ach czy szkoleniach z technik doskonalenia jazdy, auto przetrzymało to dzielnie. Miałem 2 ponadplanowe naprawy, wymieniłem sprzęgło i pompę wspomagania układu kierowniczego. Sprzęgło wytrzymało około 100 tyś km, pompa około 120 tyś, części te wymieniłem na na nowe oryginalne. Generalnie dotyczyło to również wymiany części eksploatacyjnych, zawsze były to części nowe i oryginalne lub markowe zamienniki sportowe, np. wybite amortyzatory wymieniłem na TEINA. 

 

 

 

3 Może zacząć od jakiegoś GT

 

GT-ek będzie tańszy ale i pewnie bardziej zużyty i mniej komfortowy i przyjazny do codziennej eksploatacji chociaż  większość właścicieli GT-ków i tak powkładała do nich już części z WRX-ów. Na twoim miejscu, szukałbym raczej dobrze utrzymanego auta, niezależnie od tego czy to jest GT-ek czy WRX. Większość z nich i tak będzie "pomodzonych" sprawdziłbym tylko, czy tuning jest zrobiony z głową i na dobrych podzespołach. 

 

 

 

4 Odpuścić sobie na ta chwilę Subaru i szukać czegoś innego

 

9 lat temu zadawałem sobie dokładnie te same pytania co ty teraz. Wtedy zdecydowałem się na zakup swojego pierwszego Subaru - Forka i "wsiąkłem".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sam właśnie czekam na odbiór fotka xt... i doczekać się nie mogę :)... jak widać nie śpię po nocach :). Kupuj wrx ja teraz też spełniam swoje marzenie. Szukaj jednak niebieskiego. To auto zawsze chciałem mieć, żeby być jak collin mc rae. Moje dzieciństwo kręciło się wokół tej ery.kasa na koncie przyjemności nie daje :)

Link to comment
Share on other sites

Ja też spełniLem swoje marzenie kupując w kwietniu swojego wrx. Jak do tej pory bezawaryjnie więc mogę polecic:) koszty eksploatacji, pali ok 12-14 ale 98. Nigdy nie zalalem jeszcze 95 i tez nigdy bym gazu nie zalozyl :) Wymieniłem sprzęgło i rozrząd, koszt 5.5 tys. Oleje itp jak w każdym innym samochodzie. Co do użytkowania to zawieszenie dość twarde ale bez problemu można jeździć. Mam 3" przelot więc jest głośno i na dalsze podróże nie daje rady. Miejsca z przodu sporo ale z tyłu to tak średnio. Kupuj, mało tracą na wartości, jak Ci się znudzi to sprzedasz za podobną kasę co kupiłeś.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po prostu GT/WRXy seryjne są przystosowane do paliwa 95 oktanowego.

 

Bartek ma rację. Seryjny wrx powinien być zalewany 95 oktanową. Te, które są po remapie raczej są już strojone na 98 oktanów. 

Link to comment
Share on other sites

Nie, leje takie paliwo jakie się lać powinno.. Co ma JDM do tematu? Znowu bzdury piszesz :P

Przecież nie mówię, że bronie zalewania 98, sam tak kiedyś robiłem.

Po prostu GT/WRXy seryjne są przystosowane do paliwa 95 oktanowego.

aha sory, myślałem że tylko 98 w górę :D a tu taka wtopa, jesteś pewny na 100%, że można lać 95 do seryjnego GT EU?

Ja bym szukał na Twoim miejscu ładnego GT , albo nawet sti w wannie :)

dokładnie, drugi raz bym GT nie kupił tylko odkładał na STI, w GT włożysz kasę, a i tak po jakimś czasie zachce Ci się STI ;)

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...