Jump to content

Wrx 03 siadło doładowanie do 0.5-0.6 bar


viperski
 Share

Recommended Posts

Wiem że takiech tematów jest milion na forum ale od tej mnogości nie potrafię znaleźć dla siebie odpowiedniego toku rozumowania i rozwiązania.

W moim wrx pewnego dnia doładowanie spadło do poziomu 0,5bar. Auto jest po mapie i normalnie ładowało 1.2. Silnk dpala i pracuje normalnie, równo, bez zastrzeżeń.

Pierwszy ruch - oględziny podciśnień, wszystko ok.

Drugi ruch - odpięcie turbiny od solenoidu - bez zmian. Podejrzenie padło na turbinę więc moje mechaniki wysłały turbo do jakiegoś speca na sprawdzenie, bo na oko wyglądała OK. Turbo wróciło z ekspertyzą że jest w porządku. Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar

 

Co jeszcze sprawdzić? Jakby byla taka nieszczelność w dolocie to chyba byloby ją słychać...?

Link to comment
Share on other sites

Wiem że takiech tematów jest milion na forum ale od tej mnogości nie potrafię znaleźć dla siebie odpowiedniego toku rozumowania i rozwiązania.

W moim wrx pewnego dnia doładowanie spadło do poziomu 0,5bar. Auto jest po mapie i normalnie ładowało 1.2. Silnk dpala i pracuje normalnie, równo, bez zastrzeżeń.

Pierwszy ruch - oględziny podciśnień, wszystko ok.

Drugi ruch - odpięcie turbiny od solenoidu - bez zmian. Podejrzenie padło na turbinę więc moje mechaniki wysłały turbo do jakiegoś speca na sprawdzenie, bo na oko wyglądała OK. Turbo wróciło z ekspertyzą że jest w porządku. Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar

 

Co jeszcze sprawdzić? Jakby byla taka nieszczelność w dolocie to chyba byloby ją słychać...?

1,2 bara to masz szatana z ognia piekielnego :D

Link to comment
Share on other sites

co pokazuje zegar na wolnych obrotach?


 

 

Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar

 

a ten test to na drodze? na którym biegu? bylo jakies obciążenie silnika?

Link to comment
Share on other sites

Połącz bezpośrednio wężykiem WG oraz wyjście z turbo.

Sprawdź ile bije. Sprawdź miejsce restryktora. Sprawdź zawór solenoid.

Masz BOV czy DV?

Dzięki zaraz tak zrobię.

Byl bov ale na niego też padło podejrzenie więc szybk powrót do seryjnego dv i efekt bez zmian

co pokazuje zegar na wolnych obrotach?

 

Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar

 

a ten test to na drodze? na którym biegu? bylo jakies obciążenie silnika?

Sprawdzę zaraz co pokazuje zegar na wolnych, dam znać.

Test na drodze, na drugim biegu.

Edited by viperski
Link to comment
Share on other sites

WG otwiera się przy 0.5b w TD04L bez żadnego sterowania. (Z tego co pamiętam tak jest przy tym turbo)

 

Przeładowania byś miał w momencie gdyby była dziura w przewodzie do sterowania.

 

Bardzo możliwe ze solenoid się zawiesił w zamkniętej pozycji.

 

Ale równie dobrze WG może być nie domknięty i po prostu puszcza bokiem spaliny.

 

Dużo jest teori...

 

Pozdrawiam - Krzysztof ;)

Link to comment
Share on other sites

Na wolnych na wskaźniku -0,6.

Tak jak było zawsze.

 

Wg się domyka

przy -0,6 masz potwierdzone szczelne przewody powietrza

sprawdź doładowanie na 4-tym biegu

możesz przy zdjętym wężyku z aktuatora WG - ale wtedy uważaj ile naładuje i przy max, które miałeś wcześniej odpuść gaz

jeśli naładuje więcej niż to 0,7 to problem w sterowaniu doładowaniem, jeśli nie to raczej turbina

Link to comment
Share on other sites

Zdjęty wężyk z akutatora - doładowanie bez zmian.

 

A turbo niby sprawdzone w przez majstra od turbin.

 

Chyba trzeba podmienić turbinę. Ma ktoś pożyczyc TD04 na test ?

Albo bardziej sprzedać z mozliwoścą zwrotu gdyby jednak jakimś cudem nie była to wina turbiny?

Link to comment
Share on other sites

Od siebie mogę coś dodać ponieważ też walczyłem jakiś czas ładowaniem 0,5 Bara, w sumie u mnie okazał się problem z zapchanym restryktorem ale należy sprawdzić cięgno od WG czy rusza się swobodnie, należy sprawdzić w test mode czy solenoid klika, również dobrze jest sprawdzić wężyki, a dokładnie czy na plastikowych łączkach (zwężkach) nie ma nagaru, moje pewnie nigdy nie były sprawdzane i było sporo nagaru, w kilku miejscach prześwit był ledwie widoczny, a więc sprawdzić drożność przewodów, poza tym te przy turbo często pod wpływem temperatury i czasu parcieją , warto looknąć co i jak... a wogóle słychać turbo jak się rozkręca ?? czy cisza ? bo jak słychać i ładnie gwiżdże to raczej nie turbo, możesz też zainstalować lepszej jakości solenoid manualny i ustawić np na 1 BAR tylko oby nie chińczyk za 20 zł z allegro.

Link to comment
Share on other sites

Od siebie mogę coś dodać ponieważ też walczyłem jakiś czas ładowaniem 0,5 Bara, w sumie u mnie okazał się problem z zapchanym restryktorem ale należy sprawdzić cięgno od WG czy rusza się swobodnie, należy sprawdzić w test mode czy solenoid klika, również dobrze jest sprawdzić wężyki, a dokładnie czy na plastikowych łączkach (zwężkach) nie ma nagaru, moje pewnie nigdy nie były sprawdzane i było sporo nagaru, w kilku miejscach prześwit był ledwie widoczny, a więc sprawdzić drożność przewodów, poza tym te przy turbo często pod wpływem temperatury i czasu parcieją , warto looknąć co i jak... a wogóle słychać turbo jak się rozkręca ?? czy cisza ? bo jak słychać i ładnie gwiżdże to raczej nie turbo, możesz też zainstalować lepszej jakości solenoid manualny i ustawić np na 1 BAR tylko oby nie chińczyk za 20 zł z allegro.

mbc to nie solenoid manualny, tylko zawór - solenoid ma cewkę :) a w tym przypadku restryktor nie jest źródłem problemu, tak jak i węże, jeśli przy zdjętym wężyku z aktuatora dalej dmucha 0,5 b...

Link to comment
Share on other sites

Może jeszcze zanim podmienię turbo, postawię sprawę w ten sposób...

Czy kiedy węzyki od turbo są odpięte, a turbo ładuje za mało, to może być coś oprócz turbo?

 

Fantazjuję teraz, bo nie mam wiedzy, ale czy może być z jakiegoś powodu niewystarczająco spalin żeby napompować powyżej 0.7bar?

Dodam, że auto pracuje równo, gladko, nic nie szarpie, nie trzęsie i do tego jest całkiem żwawe bo to doladowanie chyba mniej więcej teraz jest jak w serii.

Link to comment
Share on other sites

Czy kiedy węzyki od turbo są odpięte,

tylko 1 wężyk powinieneś odpiąć (i najlepiej zaślepić) - ten dochodzący do aktuatorra WG (gruszki, takiego jakby pudełka od pasty do butów ;) ), ten dołączony do króćca z turbiny zostaw, bo nim będzie uciekać powietrze

Link to comment
Share on other sites

Dziś poległa ostatnia szansa na rozwiązanie problemu.

Zmienione turbo, chcociaż moje wyglądało OK, nic nie dało.

Pojęcia już nie mam co dalej.

 

A zapchał się komuś katalizator w uppipe? Nikt jakoś tego nie podpowiedział jeszcze...

Edited by viperski
Link to comment
Share on other sites

Niektórzy mają precat w uppipe, w Forku z tego rocznika jest, nie wiem jak w WRX. Na Twoim miejscu szukalbym pomocy i kogoś, kto ogarnia mapy i ma tactrixa.

Na jakie dokładnie Turbo i z jakiego auta podmieniles?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...