Skocz do zawartości

Wrx 03 siadło doładowanie do 0.5-0.6 bar


viperski

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że takiech tematów jest milion na forum ale od tej mnogości nie potrafię znaleźć dla siebie odpowiedniego toku rozumowania i rozwiązania.

W moim wrx pewnego dnia doładowanie spadło do poziomu 0,5bar. Auto jest po mapie i normalnie ładowało 1.2. Silnk dpala i pracuje normalnie, równo, bez zastrzeżeń.

Pierwszy ruch - oględziny podciśnień, wszystko ok.

Drugi ruch - odpięcie turbiny od solenoidu - bez zmian. Podejrzenie padło na turbinę więc moje mechaniki wysłały turbo do jakiegoś speca na sprawdzenie, bo na oko wyglądała OK. Turbo wróciło z ekspertyzą że jest w porządku. Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar

 

Co jeszcze sprawdzić? Jakby byla taka nieszczelność w dolocie to chyba byloby ją słychać...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że takiech tematów jest milion na forum ale od tej mnogości nie potrafię znaleźć dla siebie odpowiedniego toku rozumowania i rozwiązania.

W moim wrx pewnego dnia doładowanie spadło do poziomu 0,5bar. Auto jest po mapie i normalnie ładowało 1.2. Silnk dpala i pracuje normalnie, równo, bez zastrzeżeń.

Pierwszy ruch - oględziny podciśnień, wszystko ok.

Drugi ruch - odpięcie turbiny od solenoidu - bez zmian. Podejrzenie padło na turbinę więc moje mechaniki wysłały turbo do jakiegoś speca na sprawdzenie, bo na oko wyglądała OK. Turbo wróciło z ekspertyzą że jest w porządku. Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar

 

Co jeszcze sprawdzić? Jakby byla taka nieszczelność w dolocie to chyba byloby ją słychać...?

1,2 bara to masz szatana z ognia piekielnego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połącz bezpośrednio wężykiem WG oraz wyjście z turbo.

Sprawdź ile bije. Sprawdź miejsce restryktora. Sprawdź zawór solenoid.

Masz BOV czy DV?

Dzięki zaraz tak zrobię.

Byl bov ale na niego też padło podejrzenie więc szybk powrót do seryjnego dv i efekt bez zmian

co pokazuje zegar na wolnych obrotach?

 

Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar

 

a ten test to na drodze? na którym biegu? bylo jakies obciążenie silnika?

Sprawdzę zaraz co pokazuje zegar na wolnych, dam znać.

Test na drodze, na drugim biegu.

Edytowane przez viperski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WG otwiera się przy 0.5b w TD04L bez żadnego sterowania. (Z tego co pamiętam tak jest przy tym turbo)

 

Przeładowania byś miał w momencie gdyby była dziura w przewodzie do sterowania.

 

Bardzo możliwe ze solenoid się zawiesił w zamkniętej pozycji.

 

Ale równie dobrze WG może być nie domknięty i po prostu puszcza bokiem spaliny.

 

Dużo jest teori...

 

Pozdrawiam - Krzysztof ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych na wskaźniku -0,6.

Tak jak było zawsze.

 

Wg się domyka

przy -0,6 masz potwierdzone szczelne przewody powietrza

sprawdź doładowanie na 4-tym biegu

możesz przy zdjętym wężyku z aktuatora WG - ale wtedy uważaj ile naładuje i przy max, które miałeś wcześniej odpuść gaz

jeśli naładuje więcej niż to 0,7 to problem w sterowaniu doładowaniem, jeśli nie to raczej turbina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęty wężyk z akutatora - doładowanie bez zmian.

 

A turbo niby sprawdzone w przez majstra od turbin.

 

Chyba trzeba podmienić turbinę. Ma ktoś pożyczyc TD04 na test ?

Albo bardziej sprzedać z mozliwoścą zwrotu gdyby jednak jakimś cudem nie była to wina turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę coś dodać ponieważ też walczyłem jakiś czas ładowaniem 0,5 Bara, w sumie u mnie okazał się problem z zapchanym restryktorem ale należy sprawdzić cięgno od WG czy rusza się swobodnie, należy sprawdzić w test mode czy solenoid klika, również dobrze jest sprawdzić wężyki, a dokładnie czy na plastikowych łączkach (zwężkach) nie ma nagaru, moje pewnie nigdy nie były sprawdzane i było sporo nagaru, w kilku miejscach prześwit był ledwie widoczny, a więc sprawdzić drożność przewodów, poza tym te przy turbo często pod wpływem temperatury i czasu parcieją , warto looknąć co i jak... a wogóle słychać turbo jak się rozkręca ?? czy cisza ? bo jak słychać i ładnie gwiżdże to raczej nie turbo, możesz też zainstalować lepszej jakości solenoid manualny i ustawić np na 1 BAR tylko oby nie chińczyk za 20 zł z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę coś dodać ponieważ też walczyłem jakiś czas ładowaniem 0,5 Bara, w sumie u mnie okazał się problem z zapchanym restryktorem ale należy sprawdzić cięgno od WG czy rusza się swobodnie, należy sprawdzić w test mode czy solenoid klika, również dobrze jest sprawdzić wężyki, a dokładnie czy na plastikowych łączkach (zwężkach) nie ma nagaru, moje pewnie nigdy nie były sprawdzane i było sporo nagaru, w kilku miejscach prześwit był ledwie widoczny, a więc sprawdzić drożność przewodów, poza tym te przy turbo często pod wpływem temperatury i czasu parcieją , warto looknąć co i jak... a wogóle słychać turbo jak się rozkręca ?? czy cisza ? bo jak słychać i ładnie gwiżdże to raczej nie turbo, możesz też zainstalować lepszej jakości solenoid manualny i ustawić np na 1 BAR tylko oby nie chińczyk za 20 zł z allegro.

mbc to nie solenoid manualny, tylko zawór - solenoid ma cewkę :) a w tym przypadku restryktor nie jest źródłem problemu, tak jak i węże, jeśli przy zdjętym wężyku z aktuatora dalej dmucha 0,5 b...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze zanim podmienię turbo, postawię sprawę w ten sposób...

Czy kiedy węzyki od turbo są odpięte, a turbo ładuje za mało, to może być coś oprócz turbo?

 

Fantazjuję teraz, bo nie mam wiedzy, ale czy może być z jakiegoś powodu niewystarczająco spalin żeby napompować powyżej 0.7bar?

Dodam, że auto pracuje równo, gladko, nic nie szarpie, nie trzęsie i do tego jest całkiem żwawe bo to doladowanie chyba mniej więcej teraz jest jak w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kiedy węzyki od turbo są odpięte,

tylko 1 wężyk powinieneś odpiąć (i najlepiej zaślepić) - ten dochodzący do aktuatorra WG (gruszki, takiego jakby pudełka od pasty do butów ;) ), ten dołączony do króćca z turbiny zostaw, bo nim będzie uciekać powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poległa ostatnia szansa na rozwiązanie problemu.

Zmienione turbo, chcociaż moje wyglądało OK, nic nie dało.

Pojęcia już nie mam co dalej.

 

A zapchał się komuś katalizator w uppipe? Nikt jakoś tego nie podpowiedział jeszcze...

Edytowane przez viperski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...