viperski Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Wiem że takiech tematów jest milion na forum ale od tej mnogości nie potrafię znaleźć dla siebie odpowiedniego toku rozumowania i rozwiązania. W moim wrx pewnego dnia doładowanie spadło do poziomu 0,5bar. Auto jest po mapie i normalnie ładowało 1.2. Silnk dpala i pracuje normalnie, równo, bez zastrzeżeń. Pierwszy ruch - oględziny podciśnień, wszystko ok. Drugi ruch - odpięcie turbiny od solenoidu - bez zmian. Podejrzenie padło na turbinę więc moje mechaniki wysłały turbo do jakiegoś speca na sprawdzenie, bo na oko wyglądała OK. Turbo wróciło z ekspertyzą że jest w porządku. Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar Co jeszcze sprawdzić? Jakby byla taka nieszczelność w dolocie to chyba byloby ją słychać...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu24 Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Mialem to samo i winowajca byl przeciety kabel od sterowania turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Wiem że takiech tematów jest milion na forum ale od tej mnogości nie potrafię znaleźć dla siebie odpowiedniego toku rozumowania i rozwiązania. W moim wrx pewnego dnia doładowanie spadło do poziomu 0,5bar. Auto jest po mapie i normalnie ładowało 1.2. Silnk dpala i pracuje normalnie, równo, bez zastrzeżeń. Pierwszy ruch - oględziny podciśnień, wszystko ok. Drugi ruch - odpięcie turbiny od solenoidu - bez zmian. Podejrzenie padło na turbinę więc moje mechaniki wysłały turbo do jakiegoś speca na sprawdzenie, bo na oko wyglądała OK. Turbo wróciło z ekspertyzą że jest w porządku. Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar Co jeszcze sprawdzić? Jakby byla taka nieszczelność w dolocie to chyba byloby ją słychać...? 1,2 bara to masz szatana z ognia piekielnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) 1,2 to dużo czy mało po mapie? Bo nie rozumiem. Edytowane 2 Września 2016 przez viperski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shane11 Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 ja mam po mapie 1,1 i wydaje mi sie ze to normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Dobra więc na potrzeby tego wątku umowmy się że też miałem 1,1 W sumie tak było ale potrafiło zlapać 1,19 w peaku Do rzeczy teraz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Połącz bezpośrednio wężykiem WG oraz wyjście z turbo. Sprawdź ile bije. Sprawdź miejsce restryktora. Sprawdź zawór solenoid. Masz BOV czy DV? Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 co pokazuje zegar na wolnych obrotach? Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar a ten test to na drodze? na którym biegu? bylo jakies obciążenie silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Połącz bezpośrednio wężykiem WG oraz wyjście z turbo. Sprawdź ile bije. Sprawdź miejsce restryktora. Sprawdź zawór solenoid. Masz BOV czy DV? Dzięki zaraz tak zrobię. Byl bov ale na niego też padło podejrzenie więc szybk powrót do seryjnego dv i efekt bez zmian co pokazuje zegar na wolnych obrotach? Przy zakladaniu test na odpiętym solenoidzie bez wydechu, tylko na 3 calowym downpipe bez katalizatora - wynik 0.7bar a ten test to na drodze? na którym biegu? bylo jakies obciążenie silnika? Sprawdzę zaraz co pokazuje zegar na wolnych, dam znać. Test na drodze, na drugim biegu. Edytowane 2 Września 2016 przez viperski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 WG otwiera się przy 0.5b w TD04L bez żadnego sterowania. (Z tego co pamiętam tak jest przy tym turbo) Przeładowania byś miał w momencie gdyby była dziura w przewodzie do sterowania. Bardzo możliwe ze solenoid się zawiesił w zamkniętej pozycji. Ale równie dobrze WG może być nie domknięty i po prostu puszcza bokiem spaliny. Dużo jest teori... Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Na wolnych na wskaźniku -0,6. Tak jak było zawsze. Wg się domyka Edytowane 2 Września 2016 przez viperski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 a sprawdzałeś ile dmucha ze zdjętym wężykiem z aktuatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Na wolnych na wskaźniku -0,6. Tak jak było zawsze. Wg się domyka przy -0,6 masz potwierdzone szczelne przewody powietrza sprawdź doładowanie na 4-tym biegu możesz przy zdjętym wężyku z aktuatora WG - ale wtedy uważaj ile naładuje i przy max, które miałeś wcześniej odpuść gaz jeśli naładuje więcej niż to 0,7 to problem w sterowaniu doładowaniem, jeśli nie to raczej turbina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Zdjęty wężyk z akutatora - doładowanie bez zmian. A turbo niby sprawdzone w przez majstra od turbin. Chyba trzeba podmienić turbinę. Ma ktoś pożyczyc TD04 na test ? Albo bardziej sprzedać z mozliwoścą zwrotu gdyby jednak jakimś cudem nie była to wina turbiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Czy cięgno do WG rusza się wgle? Zobacz Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Od siebie mogę coś dodać ponieważ też walczyłem jakiś czas ładowaniem 0,5 Bara, w sumie u mnie okazał się problem z zapchanym restryktorem ale należy sprawdzić cięgno od WG czy rusza się swobodnie, należy sprawdzić w test mode czy solenoid klika, również dobrze jest sprawdzić wężyki, a dokładnie czy na plastikowych łączkach (zwężkach) nie ma nagaru, moje pewnie nigdy nie były sprawdzane i było sporo nagaru, w kilku miejscach prześwit był ledwie widoczny, a więc sprawdzić drożność przewodów, poza tym te przy turbo często pod wpływem temperatury i czasu parcieją , warto looknąć co i jak... a wogóle słychać turbo jak się rozkręca ?? czy cisza ? bo jak słychać i ładnie gwiżdże to raczej nie turbo, możesz też zainstalować lepszej jakości solenoid manualny i ustawić np na 1 BAR tylko oby nie chińczyk za 20 zł z allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Od siebie mogę coś dodać ponieważ też walczyłem jakiś czas ładowaniem 0,5 Bara, w sumie u mnie okazał się problem z zapchanym restryktorem ale należy sprawdzić cięgno od WG czy rusza się swobodnie, należy sprawdzić w test mode czy solenoid klika, również dobrze jest sprawdzić wężyki, a dokładnie czy na plastikowych łączkach (zwężkach) nie ma nagaru, moje pewnie nigdy nie były sprawdzane i było sporo nagaru, w kilku miejscach prześwit był ledwie widoczny, a więc sprawdzić drożność przewodów, poza tym te przy turbo często pod wpływem temperatury i czasu parcieją , warto looknąć co i jak... a wogóle słychać turbo jak się rozkręca ?? czy cisza ? bo jak słychać i ładnie gwiżdże to raczej nie turbo, możesz też zainstalować lepszej jakości solenoid manualny i ustawić np na 1 BAR tylko oby nie chińczyk za 20 zł z allegro. mbc to nie solenoid manualny, tylko zawór - solenoid ma cewkę a w tym przypadku restryktor nie jest źródłem problemu, tak jak i węże, jeśli przy zdjętym wężyku z aktuatora dalej dmucha 0,5 b... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Może jeszcze zanim podmienię turbo, postawię sprawę w ten sposób... Czy kiedy węzyki od turbo są odpięte, a turbo ładuje za mało, to może być coś oprócz turbo? Fantazjuję teraz, bo nie mam wiedzy, ale czy może być z jakiegoś powodu niewystarczająco spalin żeby napompować powyżej 0.7bar? Dodam, że auto pracuje równo, gladko, nic nie szarpie, nie trzęsie i do tego jest całkiem żwawe bo to doladowanie chyba mniej więcej teraz jest jak w serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Czy kiedy węzyki od turbo są odpięte, tylko 1 wężyk powinieneś odpiąć (i najlepiej zaślepić) - ten dochodzący do aktuatorra WG (gruszki, takiego jakby pudełka od pasty do butów ), ten dołączony do króćca z turbiny zostaw, bo nim będzie uciekać powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Sprawdź to cięgno czy nie wymaga regulacji. Czy klapka dolega do muszli... Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Dziś poległa ostatnia szansa na rozwiązanie problemu. Zmienione turbo, chcociaż moje wyglądało OK, nic nie dało. Pojęcia już nie mam co dalej. A zapchał się komuś katalizator w uppipe? Nikt jakoś tego nie podpowiedział jeszcze... Edytowane 13 Września 2016 przez viperski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 A zapchał się komuś katalizator w uppipe? Nikt jakoś tego nie podpowiedział jeszcze... bo pewnie nikt nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Niektórzy mają precat w uppipe, w Forku z tego rocznika jest, nie wiem jak w WRX. Na Twoim miejscu szukalbym pomocy i kogoś, kto ogarnia mapy i ma tactrixa. Na jakie dokładnie Turbo i z jakiego auta podmieniles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Turbo td04, dokładanie takie jak moje, z takiego samego auta. Turbina po regeneracji, bez luzów, tak jak moja i tak jak moja ładuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Niektórzy mają precat w uppipe, w Forku z tego rocznika jest, nie wiem jak w WRX. Na Twoim miejscu szukalbym pomocy i kogoś, kto ogarnia mapy i ma tactrixa. Na jakie dokładnie Turbo i z jakiego auta podmieniles? co to ma do rzeczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się