Skocz do zawartości

Zakres przeglądu po 120k km/wymiana oleju w CVT?


Yanas

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro mam towarzyszyć przy oględzinach XV (2.0 benzyna, CVT) koledze, który mocno się napalił na tą konkretną sztukę. Faktycznie auto wydaje się być OK (sprzedaje salon, auto żony dealera) i co do jego stanu nie mam póki co żadnych wątpliwości, ale nurtuje mnie jedna rzecz. Przebieg to 113k km, wszystkie serwisy wcześniejsze były w ASO i następny przypada za 7k km. W związku z tym mam do Was dwa pytania - czy wiecie co wchodzi w zakres przeglądu na 120k km i czy w Waszych autach podczas tego lub wcześniejszego (przy 60k km) wymieniano olej w CVT?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lektura forum nie daje jednoznacznej odpowiedzi czy olej w CVT powinien być zmieniany czy nie.. Czy jakieś ASO robi to w ramach i w kosztach przeglądu?

 

ps. telefonicznie dowiedziałem się, że sprzedający to auto dealer/aso nie zaleca wymiany oleju w tej skrzyni (zgodnie z wytycznymi producenta)

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Jakiś czas temu pytałem się serwisanta w głównej siedzibie Subaru w Krakowie jak jest z tym olejem w automatycznej skrzyni biegów. Owszem powiedział że instrukcja tego nie zaleca ale po chwili dodał że bezpiecznie będzie jak co 60 kkm się go wymieni. Koszt 900 albo 600 zł (pytałem się o kilka rzeczy i już nie pamiętam która liczba za co była). Kolega ma Auriske i usłyszał w Toyocie to samo co ja. Chyba bezpodstawnie by tego nie proponowali. W końcu to elementy cierne metalowe. Magnesy sporo wyłapią ale nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim drugim aucie, ssangyongu, jest automat mercedesa. W tej skrzyni mercedes nie przewidywał w ogóle wymiany oleju. Jednak po paru latach wydał biuletyn techniczny, że jednak zaleca po 60kkm. Ssangyong od początku zalecał wymianę, ale tylko przy trudnych warunkach eksploatacji. Ja wymieniłem. Jednak w tradycyjnym automacie są niemetaliczne elementy cierne, których magnes nie wyłapie. W CVT może być inaczej. Rzecz w tym, że producent może zmienić zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet, który naprawia skrzynie biegów mówił, że miał już wielu pacjentów, którzy słuchali producentów, twierdzących, że nie wymienia się oleju w AT. Olej przekładniowy nie jest wieczny. Zużywa się, zanieczyszcza, traci właściwości smarujące. Wbrew temu, co piszą/mówią producenci, należy wymieniać olej i filtr w skrzyni co ok. 60 tys. km (w każdej). To tak jak z łańcuchami rozrządu. Niby producent nie przewiduje ich wymiany, ale faktycznie mało który łańcuch w nowoczesnych samochodach wystarcza na więcej niż 200 tys. km, a zazwyczaj jest to znacznie mniej. Obecnie żywotność łańcucha rozrządu jest porównywalna z żywotnością paska.

Edytowane przez miszael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 000 tysiecy zaleca Subaru Deutschland.

 

Pierwszy raz wymienilem po 30 000 (Nauczylo mnie tego volvo v70)

Moj jezdzil 1A. Ci ktorzy sluchali producenta miel czesto klopot w DE.

to samo Audi / nkto zmienial czesto jezdzi .... inne mi znane szarpia (jezeli wogole jada - dot. xtronic)

Edytowane przez J23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(...)powiedział że instrukcja tego nie zaleca ale po chwili dodał że bezpiecznie będzie jak co 60 kkm się go wymieni.(...)Chyba bezpodstawnie by tego nie proponowali

Bezpodstawnie na pewno nie, przecież to ich business

Co mają w serwisie powiedzieć, prosimy nas rzadziej odwiedzać?

 

 

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestańcie tworzyć mongolskie teorie a zacznijcie czytać instrukcje . Zlewałem nawet 20 letni olej ze skrzyni i nie wymagał on wymiany . Takie teorie  są tworzone przez ludzi którzy kupili samochody od mirka co tą skrzynie rzepakiem nawet mógł zalać , olej ma być oryginalny zalecany przez producenta bo potem synchronizatory lecą i wielkie  zdziwienie . 

Jeżeli producent miał by jakiekolwiek przesłanki by zalecić wymianę oleju w skrzyni to na pewno by to zrobił , w końcu są z tego łatwe  pieniądze . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym na wymianie skrzyni można zarobić więcej niż na wymianie oleju :)

Tylko, że w biznesie często ważny jest zarobek teraz niż w nieokreślonej przyszłości. Później naprawy wykonuje Mietek na częściach z Alledrogo.

Co do tematu wątku - jest jak pisze @Karenz. Resursy obsługi technicznej są tak dobrane aby uchronić auto przed awariami, a firmę przed akcjami serwisowymi.

To kurcze skrzynia biegów, to co nazywamy olejem to tak na prawdę specjalny 'fluid', a przekładnia to nie silnik, procesy spalania tam nie występują, ani oleju nie ubywa. Takie realia, ale jak się klient upiera, wymianiajcie, tą drogą myślenia wszystkie czynności serwisowe można wykonywać dwa razy częściej.

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak zreszta w USA gdzie tabelka przegladów jest mniej rygorystyczna niż u nas:

http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2014.html

oleju  w cvt sie nie wymienia wogole, Subarek z cvt jezdzi tam pełno, auta smigaja i sie jakos nie psują ( a pamietajcie ze rynek US to rynek gdzie Subaryn jezdzi najwiecej - coś jak u nas Skód , wiec jakby cos sie działo ze skrzyniami cvt to byśmy dawno o tym wiedzieli ) Zresztą jak ktos sie interesował skrzynią cvt ten na pewno wie ze nie jest ona zbudowana jak typowy automat, nie wystepują w niej procesy spalania które degradują olej, ani nie wystepuja w niej temperatury panujące w komorze spalania. Natomiast według tabelki płyn w cvt należy sprawdzać co 30k km

 

 

A poza tym na wymianie skrzyni można zarobić więcej niż na wymianie oleju :)

można ale mało kto podejmie się wymiany skrzyni w starym aucie na oryginalnych czesciach w ASO tylko 

 

 

Później naprawy wykonuje Mietek na częściach z Alledrogo

Ale jak chcecie wymieniajcie. - nikt nikomu nie broni tego robic


na pewno nie zaszkodzi to waszym wozom

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Powoli zbliża się przegląd  przy 120.000 km przy moim XV . Brakuje jeszcze około 10tys km, ale wracając do tematu chcę  zapytać, czy wymiana świec jest przewidziana w tym przeglądzie.  Jakie są polecane i jaki jest koszt? Mi zaproponowali w ASO wymianę świec za 700 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, meci napisał:

Mi zaproponowali w ASO wymianę świec za 700 zł. 

 

Zakładam, że kwota uwzględnia trudności, które mechanik napotka podczas wymiany ? ;)

Zapytaj ile kosztuje sama wymiana, bez świec, które sam możesz dostarczyć. 

  

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, meci napisał:

czy wymiana świec jest przewidziana w tym przeglądzie.  Jakie są polecane i jaki jest koszt? Mi zaproponowali w ASO wymianę świec za 700 zł. 

tak i filtr paliwa tez . Irydowe denso lub ngk tu masz katalog denso  dla denso model IXEH22TT   4712 ( według katalogu) około 50pln/sztuka

.

https://www.denso-am.pl/media/1339721/desg19-0001_lr.pdf

 

Z tego co widziałem na YT wymiana swiec nie jest jakos starszeni pracochłonna i  nie wymaga wyjmowania silnika

 

 

Edytowane przez Karas
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tabeli przeglądów okresowych Subaru wymiana świec SOHC powinna być przy 30/60/90/120 tys km. Przy moim przeglądzie na 30 tys nie wymieniono świec. Zapytałem dlaczego? „ błąd w druku tabeli, przy 30 tys nie wymieniamy świec” jak było w waszych przypadkach?

 

700 za wymianę świec przy koszcie materiału rzędu 200 zł to jakiś kosmos.

Dostęp do cewek zapłonowych nie jest tak trudny aby kroić za usługę taką kasę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, MaMis napisał:

Wg tabeli przeglądów okresowych Subaru wymiana świec SOHC powinna być przy 30/60/90/120 tys km. Przy moim przeglądzie na 30 tys nie wymieniono świec. Zapytałem dlaczego? „ błąd w druku tabeli, przy 30 tys nie wymieniamy świec” jak było w waszych przypadkach?

zacznijmy od tego od kiedy silnik FB20 który jest w XV to silnik SOHC  ?B)

To jest DOHC tutaj swiece wymienia sie w okolicach 100k km ( irydowe)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowo, wg książki przeglądów, w FB20 świece wymienia się przy 105kkm.

Ja dla świętego spokoju wymienię za chwilę przy 55kkm. Mam pecha do świec i nie zamierzam obserwować czy padną prędzej czy jednak dojadą do planowych 105kkm.

Wymiana jest 'do przeżycia'. Na podstawie doświadczeń z EJ20 w imprezie GH, główny problem to dopasowywanie końcówek do klucza. Jest mało miejsca przy podłużnicy i trzeba się trochę pogimnastykować żeby wykręcić / wkręcić świece.

No i żeby nie było za łatwo: moment dokręcania to 17Nm. Warto kupić sobie klucz np. o zakresie np. 5-25Nm - przyda się i do samochodu i do roweru ;)

 

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...