Yanas Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Jutro mam towarzyszyć przy oględzinach XV (2.0 benzyna, CVT) koledze, który mocno się napalił na tą konkretną sztukę. Faktycznie auto wydaje się być OK (sprzedaje salon, auto żony dealera) i co do jego stanu nie mam póki co żadnych wątpliwości, ale nurtuje mnie jedna rzecz. Przebieg to 113k km, wszystkie serwisy wcześniejsze były w ASO i następny przypada za 7k km. W związku z tym mam do Was dwa pytania - czy wiecie co wchodzi w zakres przeglądu na 120k km i czy w Waszych autach podczas tego lub wcześniejszego (przy 60k km) wymieniano olej w CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Lektura forum nie daje jednoznacznej odpowiedzi czy olej w CVT powinien być zmieniany czy nie.. Czy jakieś ASO robi to w ramach i w kosztach przeglądu? ps. telefonicznie dowiedziałem się, że sprzedający to auto dealer/aso nie zaleca wymiany oleju w tej skrzyni (zgodnie z wytycznymi producenta) Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 przy 120: olej wraz z filtrem i podkładką, filtr kabinowy, filtr powietrza, płyn hamulcowy, olej w tylnim dyfrze, olej w skrzyni manulanej (jezeli producent nie przewiduje wymiany oleju w cvt to nie ma co na siłe go wymieniac) i pewnie cos tam jeszcze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Dzięki, Karas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garibaldi Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Witam Jakiś czas temu pytałem się serwisanta w głównej siedzibie Subaru w Krakowie jak jest z tym olejem w automatycznej skrzyni biegów. Owszem powiedział że instrukcja tego nie zaleca ale po chwili dodał że bezpiecznie będzie jak co 60 kkm się go wymieni. Koszt 900 albo 600 zł (pytałem się o kilka rzeczy i już nie pamiętam która liczba za co była). Kolega ma Auriske i usłyszał w Toyocie to samo co ja. Chyba bezpodstawnie by tego nie proponowali. W końcu to elementy cierne metalowe. Magnesy sporo wyłapią ale nie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 W moim drugim aucie, ssangyongu, jest automat mercedesa. W tej skrzyni mercedes nie przewidywał w ogóle wymiany oleju. Jednak po paru latach wydał biuletyn techniczny, że jednak zaleca po 60kkm. Ssangyong od początku zalecał wymianę, ale tylko przy trudnych warunkach eksploatacji. Ja wymieniłem. Jednak w tradycyjnym automacie są niemetaliczne elementy cierne, których magnes nie wyłapie. W CVT może być inaczej. Rzecz w tym, że producent może zmienić zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszael Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 (edytowane) Facet, który naprawia skrzynie biegów mówił, że miał już wielu pacjentów, którzy słuchali producentów, twierdzących, że nie wymienia się oleju w AT. Olej przekładniowy nie jest wieczny. Zużywa się, zanieczyszcza, traci właściwości smarujące. Wbrew temu, co piszą/mówią producenci, należy wymieniać olej i filtr w skrzyni co ok. 60 tys. km (w każdej). To tak jak z łańcuchami rozrządu. Niby producent nie przewiduje ich wymiany, ale faktycznie mało który łańcuch w nowoczesnych samochodach wystarcza na więcej niż 200 tys. km, a zazwyczaj jest to znacznie mniej. Obecnie żywotność łańcucha rozrządu jest porównywalna z żywotnością paska. Edytowane 15 Września 2016 przez miszael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J23 Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) 60 000 tysiecy zaleca Subaru Deutschland. Pierwszy raz wymienilem po 30 000 (Nauczylo mnie tego volvo v70) Moj jezdzil 1A. Ci ktorzy sluchali producenta miel czesto klopot w DE. to samo Audi / nkto zmienial czesto jezdzi .... inne mi znane szarpia (jezeli wogole jada - dot. xtronic) Edytowane 16 Września 2016 przez J23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 (...)powiedział że instrukcja tego nie zaleca ale po chwili dodał że bezpiecznie będzie jak co 60 kkm się go wymieni.(...)Chyba bezpodstawnie by tego nie proponowaliBezpodstawnie na pewno nie, przecież to ich business Co mają w serwisie powiedzieć, prosimy nas rzadziej odwiedzać? Wysłano z Xperia Z3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Przestańcie tworzyć mongolskie teorie a zacznijcie czytać instrukcje . Zlewałem nawet 20 letni olej ze skrzyni i nie wymagał on wymiany . Takie teorie są tworzone przez ludzi którzy kupili samochody od mirka co tą skrzynie rzepakiem nawet mógł zalać , olej ma być oryginalny zalecany przez producenta bo potem synchronizatory lecą i wielkie zdziwienie . Jeżeli producent miał by jakiekolwiek przesłanki by zalecić wymianę oleju w skrzyni to na pewno by to zrobił , w końcu są z tego łatwe pieniądze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Niby racja, ale rację mają także ci, którzy twierdzą, ze zalecenia producentów ewoluują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis116 Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 A poza tym na wymianie skrzyni można zarobić więcej niż na wymianie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 A poza tym na wymianie skrzyni można zarobić więcej niż na wymianie oleju Tylko, że w biznesie często ważny jest zarobek teraz niż w nieokreślonej przyszłości. Później naprawy wykonuje Mietek na częściach z Alledrogo. Co do tematu wątku - jest jak pisze @Karenz. Resursy obsługi technicznej są tak dobrane aby uchronić auto przed awariami, a firmę przed akcjami serwisowymi. To kurcze skrzynia biegów, to co nazywamy olejem to tak na prawdę specjalny 'fluid', a przekładnia to nie silnik, procesy spalania tam nie występują, ani oleju nie ubywa. Takie realia, ale jak się klient upiera, wymianiajcie, tą drogą myślenia wszystkie czynności serwisowe można wykonywać dwa razy częściej. Wysłano z Xperia Z3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 (edytowane) dokładnie tak zreszta w USA gdzie tabelka przegladów jest mniej rygorystyczna niż u nas: http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2014.html oleju w cvt sie nie wymienia wogole, Subarek z cvt jezdzi tam pełno, auta smigaja i sie jakos nie psują ( a pamietajcie ze rynek US to rynek gdzie Subaryn jezdzi najwiecej - coś jak u nas Skód , wiec jakby cos sie działo ze skrzyniami cvt to byśmy dawno o tym wiedzieli ) Zresztą jak ktos sie interesował skrzynią cvt ten na pewno wie ze nie jest ona zbudowana jak typowy automat, nie wystepują w niej procesy spalania które degradują olej, ani nie wystepuja w niej temperatury panujące w komorze spalania. Natomiast według tabelki płyn w cvt należy sprawdzać co 30k km A poza tym na wymianie skrzyni można zarobić więcej niż na wymianie oleju można ale mało kto podejmie się wymiany skrzyni w starym aucie na oryginalnych czesciach w ASO tylko Później naprawy wykonuje Mietek na częściach z Alledrogo Ale jak chcecie wymieniajcie. - nikt nikomu nie broni tego robic na pewno nie zaszkodzi to waszym wozom Edytowane 17 Września 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Powoli zbliża się przegląd przy 120.000 km przy moim XV . Brakuje jeszcze około 10tys km, ale wracając do tematu chcę zapytać, czy wymiana świec jest przewidziana w tym przeglądzie. Jakie są polecane i jaki jest koszt? Mi zaproponowali w ASO wymianę świec za 700 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, meci napisał: Mi zaproponowali w ASO wymianę świec za 700 zł. Zakładam, że kwota uwzględnia trudności, które mechanik napotka podczas wymiany ? Zapytaj ile kosztuje sama wymiana, bez świec, które sam możesz dostarczyć. Edytowane 6 Stycznia 2020 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, meci napisał: czy wymiana świec jest przewidziana w tym przeglądzie. Jakie są polecane i jaki jest koszt? Mi zaproponowali w ASO wymianę świec za 700 zł. tak i filtr paliwa tez . Irydowe denso lub ngk tu masz katalog denso dla denso model IXEH22TT 4712 ( według katalogu) około 50pln/sztuka . https://www.denso-am.pl/media/1339721/desg19-0001_lr.pdf Z tego co widziałem na YT wymiana swiec nie jest jakos starszeni pracochłonna i nie wymaga wyjmowania silnika Edytowane 6 Stycznia 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 A czy ktoś już wymieniał w swoim XV świece? Zakładam że są XV I gen z większym od mojego przebiegiem ( około 110tkm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Wg tabeli przeglądów okresowych Subaru wymiana świec SOHC powinna być przy 30/60/90/120 tys km. Przy moim przeglądzie na 30 tys nie wymieniono świec. Zapytałem dlaczego? „ błąd w druku tabeli, przy 30 tys nie wymieniamy świec” jak było w waszych przypadkach? 700 za wymianę świec przy koszcie materiału rzędu 200 zł to jakiś kosmos. Dostęp do cewek zapłonowych nie jest tak trudny aby kroić za usługę taką kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 (edytowane) 16 minut temu, MaMis napisał: Wg tabeli przeglądów okresowych Subaru wymiana świec SOHC powinna być przy 30/60/90/120 tys km. Przy moim przeglądzie na 30 tys nie wymieniono świec. Zapytałem dlaczego? „ błąd w druku tabeli, przy 30 tys nie wymieniamy świec” jak było w waszych przypadkach? zacznijmy od tego od kiedy silnik FB20 który jest w XV to silnik SOHC ? To jest DOHC tutaj swiece wymienia sie w okolicach 100k km ( irydowe) Edytowane 6 Stycznia 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 (edytowane) Planowo, wg książki przeglądów, w FB20 świece wymienia się przy 105kkm. Ja dla świętego spokoju wymienię za chwilę przy 55kkm. Mam pecha do świec i nie zamierzam obserwować czy padną prędzej czy jednak dojadą do planowych 105kkm. Wymiana jest 'do przeżycia'. Na podstawie doświadczeń z EJ20 w imprezie GH, główny problem to dopasowywanie końcówek do klucza. Jest mało miejsca przy podłużnicy i trzeba się trochę pogimnastykować żeby wykręcić / wkręcić świece. No i żeby nie było za łatwo: moment dokręcania to 17Nm. Warto kupić sobie klucz np. o zakresie np. 5-25Nm - przyda się i do samochodu i do roweru Edytowane 6 Stycznia 2020 przez Knurek1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się