Skocz do zawartości
FastLane

Hamulec rozebrany, pilnie przydałaby się rada

Rekomendowane odpowiedzi

Kogoś do deptania hamulca przy odpowietrzaniu znajdę, jeśli będzie taka potrzeba. Sposób z zaworkiem też cwany.

 

Ale najpierw spróbuję ten tłoczek wypchnąć prawie do końca, i wyczyścić go pod uszczelką bez całkowitego wyciągania. Jak to pomoże to ominie mnie odpowietrzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajebiście cwany i to nie mój pomysł jak coś ;) Na Youtubie jest kanał pod tytułem 'Miłośnicy czterech kółek' i tam o tym mówili :) 

 

Świetnie się sprawdza przy odpowietrzaniu sprzęgła bo tam jest dość słabe dojście do odpowietrznika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już oczyścisz powierzchnie tłoczka to skontroluj ją od względem wszelakich rys, wżerów czy ubytków w powierzchni. Przed złożeniem do kupy całości wskazane jest zaaplikować smar do hamulców na powierzchni tłoczka pod osłonę coby w przyszłości nie rdzewiało i lepiej hamowało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Waszą nieocenioną pomocą pierwsze koło ukończyłem, drugie już w połowie drogi.

 

Tłoczek wypchnąłem pedałem hamulca, po odciągnięciu uszczelki ukazał się mym oczom pierścień rdzy. Po zeszlifowaniu w/w tłoczek wszedł bez problemu. Ciekawa sprawa, że druga strona miała dużo grubszą okładzinę. A nigdy nie czułem ściągania czy znoszenia przy hamowaniu. No nic, na razie z w miarę oczyszczonymi tłoczkami pojeżdżę bo w transporcie publicznym marnuję 2h dziennie, a za niedługo wymienię oba tłoczki bo to mały koszt.

 

Jedno jeszcze mam pytanie, jeden tłoczek wypchnąłem chyba trochę za daleko bo miał trochę swobody ruchu na boki i wyciekła odrobina płynu (zewnętrzna uszczelka utrzymała się w swoim miejscu po stronie zacisku)... czy teraz muszę odpowietrzać? Natychmiast czy przeżyję 2 razy do pracy pojechać? Jakoś mogę sprawdzić na szybko czy jest ok czy za bardzo zabombelkowane?

 

Za porady w tym temacie postawiłbym Wam po zgrzewce gdybym mógł, mordy moje.

Edytowane przez FastLane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejeźdź się kawałek i zobacz czy da się hamować czy jednak trzeba odpowietrzyć. 

 

Tylko jedź spokojnie ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obie strony zrobione, hamować się da (chociaż trochę piszczy), ale pedał hamulca wchodzi głębiej niż przedtem, ma więcej luzu. To chyba znaczy, że zapowietrzyłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak... Odpowietrz sobie cały układ dla świętego spokoju i będzie git. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki jeszcze raz za wszystkie komentarze, temat uważam za zamknięty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko :) 

A po tą zgrzewką to ja mogę podjechać, jak coś :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś kiedyś jechał przez Hamburg to daj znać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daleko trochę, ale się odezwę ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sie odpowiednio odpowietrza kola powinno siw zaczac od tego ktore jest najdalej wzgledem pompy hamulcowej i odpowiednionpo.kolei voraz blizsze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Prawy przód
2. Lewy tył
3. Lewy przód
4. Prawy tył

Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że w subaru jest taka kolejność.

Edytowane przez ursusraketa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To siw sprzyda na przyszlosc ;) Dziekii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim się odpowietrzy przy zaciskach nie zaczyna się od odpowietrzenia samej pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już odpowietrzasz, widać że dość dużo czasu minęło od zaglądania do hebli-wymienił bym płyn hamulcowy. Kilka więcej ruchów pedałem a masz kompleksowe rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim się odpowietrzy przy zaciskach nie zaczyna się od odpowietrzenia samej pompy?

  

A odkręcałeś przewody hamulcowe od pompy lub pompa zassała powietrza ? jeśli powietrze się dostało do układu tylko przy zacisku to nie ruszaj pompy chyba że chcesz mieć następną większą robotę. Z wymianą płynu też dobry pomysł ale to proponuje dopiero przy wymianie tłoczków i uszczelniaczy w zaciskach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ah, to rozumiem że powietrze się nie może przedostać z zacisków do pompy. Więc ją zostawiam w spokoju, dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...