Jump to content
Sign in to follow this  
FastLane

Hamulec rozebrany, pilnie przydałaby się rada

Recommended Posts

Kogoś do deptania hamulca przy odpowietrzaniu znajdę, jeśli będzie taka potrzeba. Sposób z zaworkiem też cwany.

 

Ale najpierw spróbuję ten tłoczek wypchnąć prawie do końca, i wyczyścić go pod uszczelką bez całkowitego wyciągania. Jak to pomoże to ominie mnie odpowietrzanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajebiście cwany i to nie mój pomysł jak coś ;) Na Youtubie jest kanał pod tytułem 'Miłośnicy czterech kółek' i tam o tym mówili :) 

 

Świetnie się sprawdza przy odpowietrzaniu sprzęgła bo tam jest dość słabe dojście do odpowietrznika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już oczyścisz powierzchnie tłoczka to skontroluj ją od względem wszelakich rys, wżerów czy ubytków w powierzchni. Przed złożeniem do kupy całości wskazane jest zaaplikować smar do hamulców na powierzchni tłoczka pod osłonę coby w przyszłości nie rdzewiało i lepiej hamowało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Waszą nieocenioną pomocą pierwsze koło ukończyłem, drugie już w połowie drogi.

 

Tłoczek wypchnąłem pedałem hamulca, po odciągnięciu uszczelki ukazał się mym oczom pierścień rdzy. Po zeszlifowaniu w/w tłoczek wszedł bez problemu. Ciekawa sprawa, że druga strona miała dużo grubszą okładzinę. A nigdy nie czułem ściągania czy znoszenia przy hamowaniu. No nic, na razie z w miarę oczyszczonymi tłoczkami pojeżdżę bo w transporcie publicznym marnuję 2h dziennie, a za niedługo wymienię oba tłoczki bo to mały koszt.

 

Jedno jeszcze mam pytanie, jeden tłoczek wypchnąłem chyba trochę za daleko bo miał trochę swobody ruchu na boki i wyciekła odrobina płynu (zewnętrzna uszczelka utrzymała się w swoim miejscu po stronie zacisku)... czy teraz muszę odpowietrzać? Natychmiast czy przeżyję 2 razy do pracy pojechać? Jakoś mogę sprawdzić na szybko czy jest ok czy za bardzo zabombelkowane?

 

Za porady w tym temacie postawiłbym Wam po zgrzewce gdybym mógł, mordy moje.

Edited by FastLane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejeźdź się kawałek i zobacz czy da się hamować czy jednak trzeba odpowietrzyć. 

 

Tylko jedź spokojnie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obie strony zrobione, hamować się da (chociaż trochę piszczy), ale pedał hamulca wchodzi głębiej niż przedtem, ma więcej luzu. To chyba znaczy, że zapowietrzyłem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że tak... Odpowietrz sobie cały układ dla świętego spokoju i będzie git. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki jeszcze raz za wszystkie komentarze, temat uważam za zamknięty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko :) 

A po tą zgrzewką to ja mogę podjechać, jak coś :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daleko trochę, ale się odezwę ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sie odpowiednio odpowietrza kola powinno siw zaczac od tego ktore jest najdalej wzgledem pompy hamulcowej i odpowiednionpo.kolei voraz blizsze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Prawy przód
2. Lewy tył
3. Lewy przód
4. Prawy tył

Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że w subaru jest taka kolejność.

Edited by ursusraketa

Share this post


Link to post
Share on other sites

To siw sprzyda na przyszlosc ;) Dziekii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim się odpowietrzy przy zaciskach nie zaczyna się od odpowietrzenia samej pompy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już odpowietrzasz, widać że dość dużo czasu minęło od zaglądania do hebli-wymienił bym płyn hamulcowy. Kilka więcej ruchów pedałem a masz kompleksowe rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim się odpowietrzy przy zaciskach nie zaczyna się od odpowietrzenia samej pompy?

  

A odkręcałeś przewody hamulcowe od pompy lub pompa zassała powietrza ? jeśli powietrze się dostało do układu tylko przy zacisku to nie ruszaj pompy chyba że chcesz mieć następną większą robotę. Z wymianą płynu też dobry pomysł ale to proponuje dopiero przy wymianie tłoczków i uszczelniaczy w zaciskach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, to rozumiem że powietrze się nie może przedostać z zacisków do pompy. Więc ją zostawiam w spokoju, dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...