Skocz do zawartości

Hamulec rozebrany, pilnie przydałaby się rada


FastLane

Rekomendowane odpowiedzi

Kogoś do deptania hamulca przy odpowietrzaniu znajdę, jeśli będzie taka potrzeba. Sposób z zaworkiem też cwany.

 

Ale najpierw spróbuję ten tłoczek wypchnąć prawie do końca, i wyczyścić go pod uszczelką bez całkowitego wyciągania. Jak to pomoże to ominie mnie odpowietrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebiście cwany i to nie mój pomysł jak coś ;) Na Youtubie jest kanał pod tytułem 'Miłośnicy czterech kółek' i tam o tym mówili :) 

 

Świetnie się sprawdza przy odpowietrzaniu sprzęgła bo tam jest dość słabe dojście do odpowietrznika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już oczyścisz powierzchnie tłoczka to skontroluj ją od względem wszelakich rys, wżerów czy ubytków w powierzchni. Przed złożeniem do kupy całości wskazane jest zaaplikować smar do hamulców na powierzchni tłoczka pod osłonę coby w przyszłości nie rdzewiało i lepiej hamowało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Waszą nieocenioną pomocą pierwsze koło ukończyłem, drugie już w połowie drogi.

 

Tłoczek wypchnąłem pedałem hamulca, po odciągnięciu uszczelki ukazał się mym oczom pierścień rdzy. Po zeszlifowaniu w/w tłoczek wszedł bez problemu. Ciekawa sprawa, że druga strona miała dużo grubszą okładzinę. A nigdy nie czułem ściągania czy znoszenia przy hamowaniu. No nic, na razie z w miarę oczyszczonymi tłoczkami pojeżdżę bo w transporcie publicznym marnuję 2h dziennie, a za niedługo wymienię oba tłoczki bo to mały koszt.

 

Jedno jeszcze mam pytanie, jeden tłoczek wypchnąłem chyba trochę za daleko bo miał trochę swobody ruchu na boki i wyciekła odrobina płynu (zewnętrzna uszczelka utrzymała się w swoim miejscu po stronie zacisku)... czy teraz muszę odpowietrzać? Natychmiast czy przeżyję 2 razy do pracy pojechać? Jakoś mogę sprawdzić na szybko czy jest ok czy za bardzo zabombelkowane?

 

Za porady w tym temacie postawiłbym Wam po zgrzewce gdybym mógł, mordy moje.

Edytowane przez FastLane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Prawy przód
2. Lewy tył
3. Lewy przód
4. Prawy tył

Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że w subaru jest taka kolejność.

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się odpowietrzy przy zaciskach nie zaczyna się od odpowietrzenia samej pompy?

  

A odkręcałeś przewody hamulcowe od pompy lub pompa zassała powietrza ? jeśli powietrze się dostało do układu tylko przy zacisku to nie ruszaj pompy chyba że chcesz mieć następną większą robotę. Z wymianą płynu też dobry pomysł ale to proponuje dopiero przy wymianie tłoczków i uszczelniaczy w zaciskach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...