Skocz do zawartości

Odbudowa silnika EJ207 STi Ver6 MY00 JDM


Bartek1986

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już się chwaliłem w innym temacie auto trzeba naprawić :P

k8cpk.jpg

 

Auto przed startem w oczekiwaniu na zielone światło obróciło panewkę przy 3kRPM stojąc w miejscu :)

Stuka tylko przy 3. Na wolnych obrotach pracuje jakby dopiero z salonu wyjechał hehe

 

Silnik dopiero się wyjmuje z auta, więc zdjęć i skali zniszczeń jeszcze nie znamy.

Moja wewnętrzna szklana kula jednak podpowiada, że tragedii w środku nie ma :)

 

Oczywiście listę gratów ustalę z osobą składającą silnik, ale już się nie mogę ich doczekać i tak sobie wymyślam.

W momencie końca silnika myśli oczywiście były takie: no to stroker, kucizna, hybrydy i inne takie.

W oczekiwaniu 4 godziny na lawetę na krzesełku jednak wymyśliłem, że lepiej będzie odbudować "serie", gdyż

to org nie przełożony limitowany JDM i niech sobie żyje w możliwym oryginale.

Czyli trzeba odbudować najfajniejszą serię.

 

To co na razie wymyśliłem:

 

- wał STi Spec C

- panewki - tutaj potrzebuje rady - spec C, OEM, ACL? sam nie wiem

- pompa oleju najlepsza będzie pewnie ze spec C więc ją wybiorę

- uszczelki wszystkie razem z UPG OEM Subaru?

- rozrząd wiadomo org

- jakie pierścienie? Po prostu OEM?

- tłokom obstawiam, że nic nie dolega. Motor ma 105kkm przebiegu. Jeśli to prawda to, która szkoła jest lepsza?
Myjemy i składamy na tym co jest z nowymi pierścieniami jeśli wszystko trzyma nominał, czy nowe?

- robić coś z głowicami jeśli im nic nie dolega przy okazji?

- przy okazji ustawić zawory, powymieniać świece kable itd. Coś jeszcze?

- szpilki głowic, inne śruby seria? Może któreś mocniejsze jakieś ARP?

 

Jak już wszystko będzie i tak rozebrane to chciałbym doprowadzić do idealnego wyglądu pod maską.

Podpowie ktoś czym malować kolektor, żeby farba nie odpadała jak seryjna?

 

Auto będzie służyło tak jak do tej pory to przejechania się wieczorem od czasu do czasu jakieś 150km miesięcznie plus ze 2/3 wyjazdy rocznie na jakąś Ułęż "delikatnie" na cywilnych oponach.

Najgorzej z tego wszystkiego przeraża mnie docieranie :D

 

Proszę o rady :)

Edytowane przez Bartek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- tłokom obstawiam, że nic nie dolega. Motor ma 105kkm przebiegu. Jeśli to prawda to, która szkoła jest lepsza? Myjemy i składamy na tym co jest z nowymi pierścieniami jeśli wszystko trzyma nominał, czy nowe?

 

Jak nowe to HBR - jesli ma byc nadal "seria".

 

A ogolnie, jesli jednak mozesz pozwolic sobie na koszta, wlaczajac remap jeszcze - korzystajac z tej okazji robilbym chyba jednak strokera :)

Wowczas jednak bedziesz musial troche "bebechow" powymieniac tak czy inaczej.

 

Glowice pewnie tak czy inaczej do sprawdzenia/planowania pojda. Mozna sie ew. pokusic o przygladzenie kanalow.

 

 

 

- panewki - tutaj potrzebuje rady - spec C, OEM, ACL? sam nie wiem

 

Seria chyba bedzie OK z tego co pamietam, ale najlepiej wypytac jeszcze jakiegos mistrza od silnikow subarowych. Ja koniec koncow po prostu kupilem nowy EJ207 z new age :)

 

Sruby pewnie ARP moga byc.

 

Z dupereli - wymiennik ciepla woda/olej (chlodniczka oleju:)) No ale mysle, ze to jest na tyle jasne, ze nie trzeba wlasciwie wspominac.

 

Docieranie jakos przezyjesz :)


 

 

Podpowie ktoś czym malować kolektor, żeby farba nie odpadała jak seryjna?

 

I tak wszystko ladnie wyglada przez rok, dwa, trzy lata... z czasem i tak syfu naleci - chyba, ze bedziesz czyscil co chwile :)

Ladnie pomalowac na poczatek, nie mowie - ale trzeba sie liczyc z realiami na dluzsza mete :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku wierz że to nie złosliwie a żartobliwie, dobrze wierz bo sam mówiłeś co masz robić :D

I składaj i ciesz się autem, ale tak napisałem na priv . ja by, doinwestował i szarpnął go na 330 KM , przecież bierzesz udział w 1/4 , tam to si,e przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie. Oleju full. Czysty. Ktoś tam podobno dostrzegł brokat już po wszystkim na bagnecie ale ja osobiście nie dałem rady go wypatrzyć :P

Nie mam niestety zegara od ciśnienia oleju. Znaczy już będę miał :biglol: 

Wcześniej żadnych stuków nic. Olej to Millers CFS 5w40. Przebiegu jakieś 4kkm i prawie rok. Miałem zmienić, ale nie zdążyłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry temat i dobry dylemat.

W sumie stroker na wyciągnięcie ręki można powiedzieć. Różnica kosztowa pewnie pomijalna przy takiej zabawie. Oba rozwiązania mi się podobają i sam nie wiem w którą stronę ja bym poszedł.

Z zaciekawieniem będę śledził rozwój sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest pomijalna ponieważ stroker to wał sti za1,5 kpln i tłoki za 2.3 kpln + 700 za panewki

W przypadku 2.0 to wał + panewki. Jakby nie było to ciagle dwa tysie więcej. Moze twoj wał nadaje sie do szlifu wiec zostają tylko panewki. Nie ładuj za dużo w silnik bo to skrzynia 4.44 i szpery dają frajdę z jazdy

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko ma mały przebieg, mocne chyba było :D i jak Ci nie brał oleju to ja bym zostawił tłoki z pierścieniami oryginalne i nawet ich nie dotykał... Sprawdzić ciśnienie oczywiście przed rozbiórką tak dla pewności. Ja tak zrobiłem przy rewizji. Też chcąc pozostawić silnik w swojej serii. Sprawdź tylko czy są tam ori tłoki ;)  Powinno być na denku od spodu HF i jakaś literka. Mocne to badziewia ;)

 

Czyli generalnie moim zdaniem:

-nowy wał i panewki

-pompa oleju spec C

-głowice do przeglądu, zmienić uszczelniacze wszystkie, sprawdzić luzy

 

i... tyle. Gdybyś chciał zrobić upalatora to ok, stroker itp grube mody można rozważać... w Twoim przypadku.... po co :rolleyes:

 

P.S. Innym plusem takiej roboty, jest to że nie wymaga później typowego docierania, co Cię na wstępie martwi ;) I w zasadzie możesz powiedzmy po 500 km z powrotem normalnie użytkować auto. Ja pojechałem np na Miedzianą  :D

Edytowane przez Gaceq
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, strokera nie zbuduje i nie chodzi o koszt tłoków. Chcę oryginalnie 2.0 i koniec. Stroił też nie będę, bo i tak jest zaskakująco szybkie i dla mnie w 100% wystarczające.

Wału szlifować też nie mam zamiaru. Wiem, że by pojeździło ale za bardzo lubię to auto i już się nie mogę doczekać jak mu kupie nowe części :P

Jak kiedyś będę miał czas to sobie zbuduje coś mocnego na bazie GT i będę to upalał ile się da. Tego mi szkoda :)

 

ARP tylko szpilki głowic czy coś jeszcze?

Wszystkie uszczelki oem?

 

4mamut kolega Cino to ma nowy ten wał całkiem? Skontaktujesz mnie? ACL Race chyba nie chce do mojego zastosowania. Chyba, że się mylę. Myślę, że zostane przy OEM, albo spec C jeśli ktoś mi potwierdzi, że faktycznie warto :)
 


 

 

Bartek szkoda, że to sie stało, ale pewnie każdy z nas tutaj, kto ma seryjny motor ma to z tyłu głowy :P

 

Przynajmniej już będę "po", a nie "przed" :) ale w sumie mógł poczekać z 10kkm czyli u mnie z 7 lat heheh :D


No i jeszcze jedno. Jak auto bez silnika to już skrzynie łatwiej wyjąć :P i tak trzeba wzmocnienia Pegiego założyć.

Wymienię sobie łożyska na przednim dyfrze, bo delikatnie słychać. Jak wszystko inne działa idealnie to rozbierać przeglądać czy dać sobie spokój? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko naprawdę dziwne żeby jdm przy tak niskim przebiegu i strzeliła panewka?

Nie wiem czy może mieć to wpływ, ale kiedyś czytałem że jak motor był kiedyś użytkowany jaki dziadkowóz, przy późniejszej zmianie jego obciążenia może się skończyć żle dla niego.

To znaczy materiały nigdy nie osiągały maksymalnych obciążeń. Czy to możliwe?

Co do silnika sam ciekaw jestem co zrobisz i opisuj wszystko szczegółowo!

Gdyby to stało się odpukać u mnie pewnie sam miał bym mega dylemat. Zdał bym się na specjalistów to na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4mamut kolega Cino to ma nowy ten wał całkiem? Skontaktujesz mnie? ACL Race chyba nie chce do mojego zastosowania. Chyba, że się mylę. Myślę, że zostane przy OEM, albo spec C jeśli ktoś mi potwierdzi, że faktycznie warto :)

Kolega Cino jest ze Świdnika więc masz bliski :) pisz pw

Edytowane przez Andrzej8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ARP tylko szpilki głowic czy coś jeszcze? Wszystkie uszczelki oem?

 

Uszczelki pytasz zapewne od głów, więc ja by założył absolutnie oem :) Grubości tylko dobrze dopasować, ale to sprawa oczywista ;)

Pozostałe uszczelki silnikia też oem bo... innych nie ma :P

 

 

 

No i jeszcze jedno. Jak auto bez silnika to już skrzynie łatwiej wyjąć :P i tak trzeba wzmocnienia Pegiego założyć.

 

A od strony skrzyni nie zapomnij o wymianie w bloku tego takiego plastikowego dekielka na newage'owy blaszany. Nawet jak Ci jeszcze się z pod plastikowego oem nie kida, to kiedyś zapewne będzie, prędzej czy później :P pierdoła, a trzeba później motor albo skrzynie targać żeby wymienić.

 

Sprzęgło jak będzie do wymiany, to również polecam zwykłe oem. Ja przy okazji remontu zeszedłem na niego ze spieka i to dobra decyzja była :)


 

 

Tylko naprawdę dziwne żeby jdm przy tak niskim przebiegu i strzeliła panewka?

 

JDM- źle ogólnie znoszą zmianę na nowe, europejskie,  napoje :D

 

To tak jakbyś całe życie pił porządne whisky, a nagle ci kazano łoić starogardzką :rolleyes: Też byś się przekręcił po niedługim czasie :biglol:

Dlatego korekta mapa w celu dostosowania do tutejszego paliwa nie jest wcale złym pomysłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

JDM- źle ogólnie znoszą zmianę na nowe, europejskie,  napoje

Dlatego zrobiłem korekte mapy między innymi na naszejesze :) paliwo.

Podobno to konieczność, nie mówię o podnoszeniu mapy, ale to akurat mógłby zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze współczuję, ale jest to dobry moment aby nieco poprawić fabrykę.

Jeśli chcesz zostać przy w miarę oryginalnym stanie silnika - Twoja decyzja i należy ją szanować, ale kwestia szpilek, panewek pomp, itd, itp - aż się prosi aby to zrobić na komponentach "wzmocnionych".

Po wszystkim (tak jak koledzy piszą) - program. Jeśli nie chcesz szaleć to jedynie dopasowanie do "nowych" warunków.

 

p.s.

po przytarganiu do PL nic z mapą i silnikiem nie robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie robiłem. Jeżdżę tylko i wyłącznie na racing 100. Potem odpiszę na resztę ;)


Akurat ja osobiście nie widzę potrzeby do robienia programu. Anie teraz, ani po odbudowie na "serię".

Tak jak pisałem będzie to 2.0 dalej ;) nikt mi nie wmówi obrócenia panewki od V-powera 100.

Ok, jakby jeździł na innym paliwie to mógłby tłok spłynąć, a tak to bajki trochę.

Mapa ma być również oryginalna tak samo jak japońskia odcinka nie pozwalająca na jazdę "autostradową" :)

Dzięki Gaceq za wskazówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...