Jump to content

szyberdach


sali1206
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

u mnie pomogło przesmarowanie prowadnic i mechanizmu kładzenie lotki, a zanim to zrobiłem, radziłem sobie ręcznie lekko "pomagając" lotce "położyć się" na miejsce. 

 

zrobiłem to 4 lata temu i od tamtej tylko sporadycznie pojawia się problem.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, silnik cofa, jeśli wyczuje opór. U mnie pierwsze smarowanie nie pomogło, więc ręcznie kładę lotkę i szyba jedzie dalej. Palce jeszcze mam, ale refleks oczywiście wskazany ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

 

U mnie pierwsze smarowanie nie pomogło, więc ręcznie kładę lotkę i szyba jedzie dalej. Palce jeszcze mam, ale refleks oczywiście wskazany ;-)

 

a czyściłeś i smarowałeś też kołeczki na mechanizmie owiewki?

U siebie na początku porządnie wyczyściłem wszystko i przesmarowałem litowym smarem, póki co wszystko jest OK.

Link to comment
Share on other sites

 

U mnie pierwsze smarowanie nie pomogło, więc ręcznie kładę lotkę i szyba jedzie dalej. Palce jeszcze mam, ale refleks oczywiście wskazany ;-)

a czyściłeś i smarowałeś też kołeczki na mechanizmie owiewki?

U siebie na początku porządnie wyczyściłem wszystko i przesmarowałem litowym smarem, póki co wszystko jest OK.

U mnie po jesienno - zimowej przerwie owiewka też potrafiła się blokować.

Co do smarów obawiam się, że będzie się do tego lepić cały brud i będzie jeszcze gorzej. Gdy dach jest otwarty mechanizm jest eksponowany na wiar, pył. U nas w Forku dach w sezonie wiosennym i letnim otwarty jest bardzo często.

 

Wysłano z Xperia Z3

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

 

 

Co do smarów obawiam się, że będzie się do tego lepić cały brud i będzie jeszcze gorzej. Gdy dach jest otwarty mechanizm jest eksponowany na wiar, pył.

 

dlatego nie daje się tam towotu tylko smar specjalistyczny, jak pisałem, biały (litowy) jest odporny na wodę i nie łapie brudu tak łatwo.

Link to comment
Share on other sites

a czyściłeś i smarowałeś też kołeczki na mechanizmie owiewki?

U siebie na początku porządnie wyczyściłem wszystko i przesmarowałem litowym smarem, póki co wszystko jest OK. 

 

Kołeczki też i generalnie nie czuję jakiegoś nadmiernego oporu. Po prostu sprężynę, więc może problem jest nie w smarowaniu, tylko sterownik się zrobił z wiekiem nadwrażliwy na wzrost prądu? Albo w wyrobionych najazdach, które kładą lotkę. Zauważyłem dziś, że nie są zupełnie płaskie, tylko lekko faliste. Też tak macie? Szyber się cofa, gdy tylko do nich dotknie, więc może na samym początku zrobił się na nich nadmiernie stromy próg?

 

Smarowałem nie sam i nie swoim smarem, ale chyba to był litowy z teflonem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...