sali1206 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Witam mam problem z szyberdachem otwiera się normalnie ale przy zamykaniu dochodząc do lotki wraca się,co może być tego przyczyna?Pacjent Forester 04 Sg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyww44 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Kamyk w prowadnicy np mówią ze trzeba przeczyscic prowadnice, u mnie np się zamyka jak kilka razy klikne Link to comment Share on other sites More sharing options...
miroman Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Witam, u mnie pomogło przesmarowanie prowadnic i mechanizmu kładzenie lotki, a zanim to zrobiłem, radziłem sobie ręcznie lekko "pomagając" lotce "położyć się" na miejsce. zrobiłem to 4 lata temu i od tamtej tylko sporadycznie pojawia się problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvb Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Dokładnie, silnik cofa, jeśli wyczuje opór. U mnie pierwsze smarowanie nie pomogło, więc ręcznie kładę lotkę i szyba jedzie dalej. Palce jeszcze mam, ale refleks oczywiście wskazany ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 U mnie pierwsze smarowanie nie pomogło, więc ręcznie kładę lotkę i szyba jedzie dalej. Palce jeszcze mam, ale refleks oczywiście wskazany ;-) a czyściłeś i smarowałeś też kołeczki na mechanizmie owiewki? U siebie na początku porządnie wyczyściłem wszystko i przesmarowałem litowym smarem, póki co wszystko jest OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 (edited) U mnie pierwsze smarowanie nie pomogło, więc ręcznie kładę lotkę i szyba jedzie dalej. Palce jeszcze mam, ale refleks oczywiście wskazany ;-)a czyściłeś i smarowałeś też kołeczki na mechanizmie owiewki?U siebie na początku porządnie wyczyściłem wszystko i przesmarowałem litowym smarem, póki co wszystko jest OK. U mnie po jesienno - zimowej przerwie owiewka też potrafiła się blokować.Co do smarów obawiam się, że będzie się do tego lepić cały brud i będzie jeszcze gorzej. Gdy dach jest otwarty mechanizm jest eksponowany na wiar, pył. U nas w Forku dach w sezonie wiosennym i letnim otwarty jest bardzo często. Wysłano z Xperia Z3 Edited August 27, 2016 by mechanik Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Co do smarów obawiam się, że będzie się do tego lepić cały brud i będzie jeszcze gorzej. Gdy dach jest otwarty mechanizm jest eksponowany na wiar, pył. dlatego nie daje się tam towotu tylko smar specjalistyczny, jak pisałem, biały (litowy) jest odporny na wodę i nie łapie brudu tak łatwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvb Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 a czyściłeś i smarowałeś też kołeczki na mechanizmie owiewki? U siebie na początku porządnie wyczyściłem wszystko i przesmarowałem litowym smarem, póki co wszystko jest OK. Kołeczki też i generalnie nie czuję jakiegoś nadmiernego oporu. Po prostu sprężynę, więc może problem jest nie w smarowaniu, tylko sterownik się zrobił z wiekiem nadwrażliwy na wzrost prądu? Albo w wyrobionych najazdach, które kładą lotkę. Zauważyłem dziś, że nie są zupełnie płaskie, tylko lekko faliste. Też tak macie? Szyber się cofa, gdy tylko do nich dotknie, więc może na samym początku zrobił się na nich nadmiernie stromy próg? Smarowałem nie sam i nie swoim smarem, ale chyba to był litowy z teflonem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now