Krzychu24 Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 (edited) Jaka jest roznica w wytrzymalosci obydwoch skrzyn ? W przyszlosci chcialbym zmienic skrzynie z plastelinowej 5mt na cos mocniejszego czy ta 4.44 mozna uznac za pancerna mowa oczywiscie o calym ukladzie napedowym ? Koszt duzo mniejszy niz ta z sti. Po wsadzeniu 4.44 zwykly licznik bedzie przeklamywal predkosc bo obilo mi sie cos takiego o uszy ? Edited August 21, 2016 by Krzychu24 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 (edited) Skrzynia 4.44 to skrzynia 5mt i jest w obudowie skręcanej wzdłuż , skrzynia 6mt ma obudowę skręcaną w poprzek osi obrotu wałka sprzęgła. Skrzynia 6mt jest dużo wytrzymalsza od 5mt stąd różnica w cenie. 4.44 to po prostu przełożenie tylnego dyfra , jest to krótsza skrzynia od zwykłej ,ale też żeby znać dokładniejsze przełożenia to trzeba znać cały numer skrzyni. Nie każda 4.44 jest bardzo krotka ,są różne typy . Czyli przełożenie 4.44 mówi nam tylko o przełożeniu tylnego dyfra ,a nie o jej wytrzymałości ,czyli jest plastelinowej 5mt Edited August 21, 2016 by ursusraketa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 Czyli zeby spac spokojnie musi byc 6mt wsadzona jednak nic mi to nie da ze sa krotsze przelozenia skoro wytrzymalosc nie ta i tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayo Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 mozesz wlozyc 6`stke i zmienic samo przelozenie glowne z 3.9 na 4,444 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 A czy na poczatek wystarczy wsadzic sama skrzynie 6mt do napedow wrxa ? Wrx seria Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayo Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 jak seria to w ogole bym sie w to nie bawil i zostal przy 5`tce. na legendy z 5mt trzeba brac poprawke, kupa ludzi z tym jezdzi i nie marudzi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 (edited) Skrzynia 5mt obudowa 754 podobno ta mocniejsza od poprzedniej przy okazji blaszki od pegiego zalozone ale nie ochroni mnie to przed zmieleniem biegow prawda ? Narazie seria ale przygotowuje samochod do wiekszych mocy w przyszlosc Slyszalem jeszcze o wkladach ppg ( klowych ?) ? do 5mt moze to by bylo lepsze niz swap skrzyni ? Edited August 21, 2016 by Krzychu24 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojciechowski Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 nie założysz 6MT z STI bez zmiany napędu tzn. dyfra, półosi i zwrotnic (chyba że zrobisz sobie hybrydowe półosie) oraz wału napędowego Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że 5MT wystarcza do jakiś 280 PS i 360Nm jeżeli nie upalasz na torze ze slickiem . Do zabawy na drodze jest spoko a w zimie wręcz lepsza przez długość przełożeń. To oczywiście tylko moja osobista opinia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Panowie a skrzynia ( TY754VBBAA ) w dyfrze lsd torsena seryjnie bedzie lepszs od mojej aktualnej ( TY754VN4AA ) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ForekXT Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 na legendy z 5mt trzeba brac poprawke, kupa ludzi z tym jezdzi i nie marudzi Powiedz to mojej trójce :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojciechowski Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 (edited) Panowie a skrzynia ( TY754VBBAA ) w dyfrze lsd torsena seryjnie bedzie lepszs od mojej aktualnej ( TY754VN4AA ) ? Tylko tyle lepsza że "krótka" 4,44 czyli więcej machania lewarkiem nie bez przyjemności zresztą..... Edited August 26, 2016 by wojciechowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted August 31, 2016 Author Share Posted August 31, 2016 Jesli bym zrobil swap na 6mt z dccd to potrzebuje tez licznik z dccd czy jak to dziala ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Jesli bym zrobil swap na 6mt z dccd to potrzebuje tez licznik z dccd czy jak to dziala ? Nie potrzeba,używa się wtedy innego sterownika DCCD niż seryjny,mają swoje nastawy,mapy i najczęściej swoje wyświetlacze czy inne takie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PoulD Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Skrzynia 5mt obudowa 754 podobno ta mocniejsza od poprzedniej przy okazji blaszki od pegiego zalozone ale nie ochroni mnie to przed zmieleniem biegow prawda ? Narazie seria ale przygotowuje samochod do wiekszych mocy w przyszlosc Slyszalem jeszcze o wkladach ppg ( klowych ?) ? do 5mt moze to by bylo lepsze niz swap skrzyni ? Co do wkładu PPG to ja osobiście polecam. Dla mnie jest to rozwiązanie najbardziej optymalne. Nie za drogie, a rozwiązuje problemy standardowej 5MT. Raz wymieniłem skrzynię na zwykłą 5MT po rewizji i po 250km zrobiła mi się w środku mielonka. Teraz mam założoną skrzynię 5MT z wnętrzem PPG. Zęby nie są proste jak w kłowej, tylko coś pośrodku między serią a kłową. Skrzynia jest głośniejsza. Do dupowozu moim zdaniem za głośna. Do ściganta z pełnym przelotem pasuje idealnie, bo daje super dźwięk. Piąty bieg jest jak w seryjnej więc robi się ciszej, na trasie rozwiązanie idealne. http://lateralperformance.co.uk/section.php/16/1/ppg_gear_kits Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Ile kosztuje te PPG i czy idzie dostać gdzieś to w Polsce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Cennik http://www.ppgearbox.com.au//files/price%20lists/ppg%20price%20list%202016_web_v2.pdf Aktualnie chyba będzie trudno,na zamówienie pewnie ściągną,cena raczej niska nie będzie. http://www.tomson.com.pl/product-pol-2237-Pfitzner-Performance-Gearbox-helikalny-wzmocniony-zestaw-biegow-2-6-Nissan-GT-R-R35.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted September 2, 2016 Author Share Posted September 2, 2016 Panowie a jak to jest z ta skrzynia 4.44 strasznie meczy w trasie i po miescie ? Silnik w dupe dostanie bardziej i sprzeglo ? Stwierdzilem ze za cene 3 razy nizsza niz 6mt sti wsadze jdm sti napewno bedzie duzo wytrzymalsza niz moja aktualna plus plytki obudowy od pegiego no i dyfer r180 ze szpera. Przy okazji wzrost momentu bez ruszania silnika. Wszystko bajka czy mi sie tak wydajr tylko ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 Co do wytrzymalosci - nie wiem, nie jezdze sportowo, ale skoro sa tacy, co nawet 6mt zabili, to pewnie na cuda liczyc nie mozna Jezdzic sie da - nie widze problemu - od 9 lat jezdze, zjechalem tez jakis kawalek Europy i zyje Meczace to nie jest wcale - wrecz przeciwnie - bardzo przyjemne Tyle, ze przeklada sie to tez na ekonomie, zwlaszcza przy wiekszych predkosciach przelotowych. Ale Subaru i tak ekonomiczne nie jest... Jesli ma byc na wytrzymalosc, to podobno skrzynie z WRX'ow GH sa wytrzymalsze. A nadal beda tansze od 6mt Link to comment Share on other sites More sharing options...
PoulD Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 Ja całą skrzynkę z wkładem PPG kupiłem przy okazji rozbiórki i czyszczenia garażu za niecałe 4k zł. Jak będę sprzedawał swój samochód to prawdopodobnie wyjmę tą skrzynię i zobaczymy jeśli będzie zainteresowanie to ją wystawię na forum. Generalnie mam teraz silnik do naprawy, a chcę właśnie wrócić do bezpiecznej mocy dla skrzyni z GTka czyli coś między 220-250KM, bo szkoda mi tego samochodu na ściganie. Zamierzam kupić coś gotowego do ścigania, bo po bułki szkoda mi jeździć Imprezą. Jeśli miałbym dylemat kupować 6MT z DCCD czy wkład do 5MT z PPG za cenę katalogową to myślę, że wybrałbym 6MT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted September 2, 2016 Author Share Posted September 2, 2016 A dyfer r160 z lsd z jdma podejdzie do wrx 2003 plug and play ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kefir Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 mam u siebie skrzynie jdm 4,44 vbcaa plytki od pegiego motor 320 ps i 390 nm i nic sie nie dzieje auto uzywam bardzo hobbystycznie jakies spoty głupoty pojezawki też , jak dla mnie na pojezdzawki typu ułęż ta skrzynai jest za krótka za dużo wachlowania biegami w trase troche uperdliwa w sumie w trasy nie jezdze wogole tyle co dojechanie do uleza czy kiec ale upierdliwe:) rozwazam zalozenie czegoś innego z dłuższymi przelozeniami wiec jak cos znajde moja bedzie 4 sale Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted September 2, 2016 Author Share Posted September 2, 2016 To pytanie wyzej juz nie aktualne teraz inna sprawa ktos mi moze cos podpowiedziec co to jest vlsd ver 2 bo nie moge znalezc nic sensownego na ten temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 VLSD -Viscosous Loimited Slip Differential Czyli mechanizm różnicowy ze "szperą" wiskotyczną Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 Tak wygląda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu24 Posted September 2, 2016 Author Share Posted September 2, 2016 (edited) Powinno to fajnie spinac w porownaniu z samym wisko ? Trzeba serwisowac tak jak plytke co jaki czas ? Jak juz masz duzo nalatane to bedzie spinalo coraz gozej ? Edited September 2, 2016 by Krzychu24 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now