Jump to content

Jdm 4.44 a 6mt sti


Krzychu24
 Share

Recommended Posts

Jaka jest roznica w wytrzymalosci obydwoch skrzyn ? W przyszlosci chcialbym zmienic skrzynie z plastelinowej 5mt na cos mocniejszego czy ta 4.44 mozna uznac za pancerna mowa oczywiscie o calym ukladzie napedowym ? Koszt duzo mniejszy niz ta z sti. Po wsadzeniu 4.44 zwykly licznik bedzie przeklamywal predkosc bo obilo mi sie cos takiego o uszy ?

Edited by Krzychu24
Link to comment
Share on other sites

Skrzynia 4.44 to skrzynia 5mt i jest w obudowie skręcanej wzdłuż , skrzynia 6mt ma obudowę skręcaną w poprzek osi obrotu wałka sprzęgła.

Skrzynia 6mt jest dużo wytrzymalsza od 5mt stąd różnica w cenie.

4.44 to po prostu przełożenie tylnego dyfra , jest to krótsza skrzynia od zwykłej ,ale też żeby znać dokładniejsze przełożenia to trzeba znać cały numer skrzyni.

Nie każda 4.44 jest bardzo krotka ,są różne typy . Czyli przełożenie 4.44  mówi nam tylko o przełożeniu tylnego dyfra ,a nie o jej wytrzymałości ,czyli jest 

 

plastelinowej 5mt
Edited by ursusraketa
Link to comment
Share on other sites

Skrzynia 5mt obudowa 754 podobno ta mocniejsza od poprzedniej przy okazji blaszki od pegiego zalozone ale nie ochroni mnie to przed zmieleniem biegow prawda ? Narazie seria ale przygotowuje samochod do wiekszych mocy w przyszlosc

Slyszalem jeszcze o wkladach ppg ( klowych ?) ? do 5mt moze to by bylo lepsze niz swap skrzyni ?

Edited by Krzychu24
Link to comment
Share on other sites

nie założysz 6MT z STI bez zmiany napędu tzn. dyfra, półosi i zwrotnic (chyba że zrobisz sobie hybrydowe półosie) oraz wału napędowego


Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że 5MT wystarcza do jakiś 280 PS i 360Nm jeżeli nie upalasz na torze ze slickiem :) . Do zabawy na drodze jest spoko a w zimie wręcz lepsza przez długość przełożeń. To oczywiście tylko moja osobista opinia.

Link to comment
Share on other sites

Panowie a skrzynia ( TY754VBBAA ) w dyfrze lsd torsena seryjnie bedzie lepszs od mojej aktualnej ( TY754VN4AA ) ?

 Tylko tyle lepsza że "krótka" 4,44 czyli więcej machania lewarkiem :) nie bez przyjemności zresztą.....

Edited by wojciechowski
Link to comment
Share on other sites

Jesli bym zrobil swap na 6mt z dccd to potrzebuje tez licznik z dccd czy jak to dziala ?

Nie potrzeba,używa się wtedy innego sterownika DCCD niż seryjny,mają swoje nastawy,mapy i najczęściej swoje wyświetlacze czy inne takie.

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia 5mt obudowa 754 podobno ta mocniejsza od poprzedniej przy okazji blaszki od pegiego zalozone ale nie ochroni mnie to przed zmieleniem biegow prawda ? Narazie seria ale przygotowuje samochod do wiekszych mocy w przyszlosc

Slyszalem jeszcze o wkladach ppg ( klowych ?) ? do 5mt moze to by bylo lepsze niz swap skrzyni ?

Co do wkładu PPG to ja osobiście polecam. Dla mnie jest to rozwiązanie najbardziej optymalne. Nie za drogie, a rozwiązuje problemy standardowej 5MT.

Raz wymieniłem skrzynię na zwykłą 5MT po rewizji i po 250km zrobiła mi się w środku mielonka. Teraz mam założoną skrzynię 5MT z wnętrzem PPG. Zęby nie są proste jak w kłowej, tylko coś pośrodku między serią a kłową. Skrzynia jest głośniejsza. Do dupowozu moim zdaniem za głośna. Do ściganta z pełnym przelotem pasuje idealnie, bo daje super dźwięk. Piąty bieg jest jak w seryjnej więc robi się ciszej, na trasie rozwiązanie idealne.

 

http://lateralperformance.co.uk/section.php/16/1/ppg_gear_kits

Link to comment
Share on other sites

Panowie a jak to jest z ta skrzynia 4.44 strasznie meczy w trasie i po miescie ?

Silnik w dupe dostanie bardziej i sprzeglo ? Stwierdzilem ze za cene 3 razy nizsza niz 6mt sti wsadze jdm sti napewno bedzie duzo wytrzymalsza niz moja aktualna plus plytki obudowy od pegiego no i dyfer r180 ze szpera. Przy okazji wzrost momentu bez ruszania silnika. Wszystko bajka czy mi sie tak wydajr tylko ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Co do wytrzymalosci - nie wiem, nie jezdze sportowo, ale skoro sa tacy, co nawet 6mt zabili, to pewnie na cuda liczyc nie mozna :)

 

Jezdzic sie da - nie widze problemu - od 9 lat jezdze, zjechalem tez jakis kawalek Europy i zyje :)

Meczace to nie jest wcale - wrecz przeciwnie - bardzo przyjemne :)

 

Tyle, ze przeklada sie to tez na ekonomie, zwlaszcza przy wiekszych predkosciach przelotowych. Ale Subaru i tak ekonomiczne nie jest...


Jesli ma byc na wytrzymalosc, to podobno skrzynie z WRX'ow GH sa wytrzymalsze. A nadal beda tansze od 6mt

Link to comment
Share on other sites

Ja całą skrzynkę z wkładem PPG kupiłem przy okazji rozbiórki i czyszczenia garażu za niecałe 4k zł.

Jak będę sprzedawał swój samochód to prawdopodobnie wyjmę tą skrzynię i zobaczymy jeśli będzie zainteresowanie to ją wystawię na forum.

 

Generalnie mam teraz silnik do naprawy, a chcę właśnie wrócić do bezpiecznej mocy dla skrzyni z GTka czyli coś między 220-250KM, bo szkoda mi tego samochodu na ściganie. Zamierzam kupić coś gotowego do ścigania, bo po bułki szkoda mi jeździć Imprezą.

 

Jeśli miałbym dylemat kupować 6MT z DCCD czy wkład do 5MT z PPG za cenę katalogową to myślę, że wybrałbym 6MT :)

Link to comment
Share on other sites

mam u siebie skrzynie jdm 4,44 vbcaa  plytki od pegiego motor 320 ps i 390 nm i nic sie nie dzieje auto uzywam bardzo hobbystycznie jakies spoty głupoty pojezawki też , jak dla mnie na pojezdzawki typu ułęż ta skrzynai jest za krótka za dużo wachlowania biegami w trase troche uperdliwa w sumie w trasy nie jezdze wogole tyle co dojechanie do uleza czy kiec ale upierdliwe:) rozwazam zalozenie czegoś innego z dłuższymi przelozeniami wiec jak cos znajde moja bedzie 4 sale

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...