Forczysław Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 Pacjent to Forek 2.0 bez turbo z 2004 przebieg 155 tys (orginalny:)), od jakiegoś czasu coś wyje przy hamowaniu mniej więcej od około 30-40 km/h do zera. Klocki, tarcze zmieniane około 8 tys temu, olej itd około 1000 km temu. geometra wykonana około 2 tys km temu. Opony bieżnik jeszcze ok ale mają już swoje lata-7 dokładnie. Jakieś pomysły co to może być? Dyfer? ale czy nie za wcześniej i dlaczego przy innych prędkościach nie słychać? Opony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krawiec_91 Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 Może być tak że jak masz twarde klocki to będą tak hałasowały przy końcu hamowania, albo zostały przegrzane i przez to teraz może być taki dźwięk jak przy kończących się klockach. A jakie założyłeś klocki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted August 18, 2016 Author Share Posted August 18, 2016 Klocki nie mam pojęcia jakie mechanik włożył ale wycie zaczęło się jeszcze przed wymianą hamulców. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krawiec_91 Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 I przed wymianą tarcz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted August 18, 2016 Author Share Posted August 18, 2016 Tak przed wymianą tarcz też wyło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 Zaciski masz sprawne? Mi buczały hamulce jak miałem zasyfione prowadnice klocków. Po przeszlifowaniu i przesmarowaniu jak ręką odjął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted August 18, 2016 Author Share Posted August 18, 2016 O to jest jakiś trop, muszę to sprawdzić. Dzięki ale tak sobie myślę że przy wymianie tarcz i klocków mechanik powinien sprawdzić także zaciski... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 A jak hamujesz samym silnikiem to jest cisza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted August 19, 2016 Author Share Posted August 19, 2016 wydaje mi się że jest cisza jak samym ślinikiem, jutro rano przetestuje jeszcze Testowałem przed chwila, przy hamowaniu silnikiem nie wyje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Temat niestety dalej aktualny, jestem po 3 wizycie w ASO z tym problemem, klocki, tarcze przód, tył sprawdzone, wyczyszczone a dalej buczy przy hamowaniu najczesciej przy jezdzie w korkach. Mechanicy nie potrafią zdiagnozować usterki, pojawiają się sugestie odnośnie piasty, na pewno opony są do wymiany ale na zimówkah też buczało od czasu do czasu a te są nówki. Aha buczenie sieę nasiliło, nie buczy już tylko rano przy pierwszych hamowaniach. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub poleci kogoś w obrębie Wawy kto by się podjął diagnozy zagadnienia. Cierpliwość mi się konczy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyww44 Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Co prawda w innym aucie ale miałem podobny problem a przyczyną okazał się silniczek od ABS ? Czy coś takiego, podobno głośno pompowal - info od mojego mechanika a sytuacja sprzed dwóch lat więc dokładnie nie powiem bo auta juz nie mam ale może to będzie jakiś trop Dodam jeszcze ze to było bardziej takie trrrr niż wycie w sumie Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Sprawdź ,czy przy hamowaniu na luzie jest to samo. Koła zmień na próbę jeszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Koncepcja absu była już przerabiana z tym że w kontekscie tego że tył gorzej hamuje od przodu i dlatego abs warjuje-koncepcja upadła bo tył i przód został sprawdzony i wyczyszczony i nic to nie zmieniło po za tym tego buczenia nie czuć na pedale hamulca jak absu. Co do zamiany kól to spróbuje z tym że na zimówkach (koła i opony inny komplet na zime) tez sie buczenie pojawiało ale znacznie rzadziej. Zastanawiam sie czy opony moga dawać takie buczenie (są stare to fakt ale 3/4 bieżnika jeszcze jest). Oczywiście z racji wieku są do wymiany ale jeszcze chce sezon letni dojezdzić na nich. Kocepcja z piastą droga a mechanicy nie są przekonani.. a na luzie tak samo buczy jak na biegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 (edited) @@Forczysław, Spróbowaeś pojachać na stację diagnostyczną.Wjedź na rolki tam przetestuj hamulce. Mechanik pod autem mógły łatwiej zlokalizować owo 'buczenie' Tak przy okazji 'buczenia' przypomniał mi się kawał o transformatorze, ale to suchar Edited September 14, 2016 by mechanik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 samochód był przy mnie podnoszony-jeden mechanik w środku na górze rozpędzał i hamował a 3 mechaników na dole nasłuchiwało nawet ze stetoskopem i wtedy się nic nie działo. Dopiero na ziemi przy hamowaniu intensywnym (w sensie co kilka metrów-jak w symulacji korka) zaczynało buczeć Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Załóż te zimówki odwrotnie niż normalnie zakładałeś czyli nieprawidłowo,Jeśli masz kierunkowe to tyłem do przodu. A zwiększej prędkości próbowałeś ostro hamować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 buczenie pojawia się dopiero w zakresie hamowania od mniej wiecej 20 km/h do zera, przy wyższych prędkościach hamuje bez żadnego dzwięku, przy ostrym hamowaniu odnoszę wrażenia że rzadziej pojawia się buczenie. Teraz jest na letnich kołach może spróbować tył z przodem zamienić Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 (edited) samochód był przy mnie podnoszony-jeden mechanik w środku na górze rozpędzał i hamował a 3 mechaników na dole nasłuchiwało nawet ze stetoskopem i wtedy się nic nie działo. Dopiero na ziemi przy hamowaniu intensywnym (w sensie co kilka metrów-jak w symulacji korka) zaczynało buczećMnie właśnie nie chodzi o to aby auto podnosić i sprawdzać hamulce gdy koła kręcą się bez obciążenia. Samochód ma stać na rolkach całym swoim ciężarem, tak jak na badaniu diagnostycznym lub podczas sprawdzania mocy silnika. Wówczas hamowanie będzie miało miejsce w warunkach zbliżonych do tych w czasie zwykłego użytkowania... i 'buczenie' wg mnie wystąpi. Wysłano z Xperia Z3 Edited September 14, 2016 by mechanik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted September 15, 2016 Author Share Posted September 15, 2016 (edited) Mnie właśnie nie chodzi o to aby auto podnosić i sprawdzać hamulce gdy koła kręcą się bez obciążenia. Samochód ma stać na rolkach całym swoim ciężarem, tak jak na badaniu diagnostycznym lub podczas sprawdzania mocy silnika. Wówczas hamowanie będzie miało miejsce w warunkach zbliżonych do tych w czasie zwykłego użytkowania... i 'buczenie' wg mnie wystąpi A ok to jeszcze tak sprawdzę. dzięki za podpowiedź. Jestem właśnie po przyjechaniu z domu do pracy- pierwsze 5 km bez problemu ale tez bez korka i częstotliwość hamowania mała. Kolejne 10 km światła, korek i ponownie się zaczęło buczenie- siedząc za kierownicą mam wrażenie że tylko w prawym przednim kole ten efekt występuje. Czy możliwa jest awaria piast/łożyska słyszalna tylko przy hamowaniu? dzisiejsza wizyta w ASO- jazda z mechanikiem (ja prowadziłem) po kilku hamowaniach buczenie, przy ostrzejszym hamowaniu buczenia nie słychać, diagnoza mechanika- raz na kilka tysiecy trafiają sie klocki ktorę w swoim składzie mogą mieć grudkę metalu nie rozdrobnioną- zresztą pokazał mi na klocku takie miejsce i rzeczywiscie było coś takiego. Mechanik powiedzial zeby jezdzic i sie nie przejmowa lub zmienic klocki na orginal subaru lub ferodo, teraz są założone TRW (w ASO tez montują je jako dobry zamiennik) klocki mają przejechane koło 7 tys km wiec narazie odpuszcze wymiane. Zastanawia mnie tylko czemu na poprzednim komplecie też juz było słyszalne to buczenie chociaż w mniejszym stopniu- porzednie klocki chyba też były TRW. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi i sugestie:) Edited September 15, 2016 by Forczysław Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyww44 Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 (edited) Może dwa razy trafiłeś takie 'wyjatkowe' klocki ja bym grał w totka. Swoją drogą to ciekawe rozwiązanie tematu Edited September 15, 2016 by tonyww44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forczysław Posted September 15, 2016 Author Share Posted September 15, 2016 przyznam że nie do konca satysfakcjonuje mnie takie rozwiązanie bo miłem już kilka samochodów i jeszcze w żadnym nie miałem takiej przypadłości. Zastanawiam się jednak nad wymianą klocków na ferrodo bo chyba już nic innego to nie moźe być a dzwięk jest denerwujący... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now