Jump to content

Forek wyje przy hamowaniu


Forczysław
 Share

Recommended Posts

Pacjent to Forek 2.0 bez turbo z 2004 przebieg 155 tys (orginalny:)), od jakiegoś czasu coś wyje przy hamowaniu mniej więcej od około 30-40 km/h do zera. Klocki, tarcze zmieniane około 8 tys temu, olej itd około 1000 km temu. geometra wykonana około 2 tys km temu. Opony bieżnik jeszcze ok ale mają już swoje lata-7 dokładnie. Jakieś pomysły co to może być? Dyfer? ale czy nie za wcześniej i dlaczego przy innych prędkościach nie słychać? Opony?

Link to comment
Share on other sites

Może być tak że jak masz twarde klocki to będą tak hałasowały przy końcu hamowania, albo zostały przegrzane i przez to teraz może być taki dźwięk jak przy kończących się klockach. A jakie założyłeś klocki?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Temat niestety dalej aktualny, jestem po 3 wizycie w ASO z tym problemem, klocki, tarcze przód, tył sprawdzone, wyczyszczone a dalej buczy przy hamowaniu najczesciej przy jezdzie w korkach. Mechanicy nie potrafią zdiagnozować usterki, pojawiają się sugestie odnośnie piasty, na pewno opony są do wymiany ale na zimówkah też buczało od czasu do czasu a te są nówki. Aha buczenie sieę nasiliło, nie buczy już tylko rano przy pierwszych hamowaniach. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub poleci kogoś w obrębie Wawy kto by się podjął diagnozy zagadnienia. Cierpliwość mi się konczy...

Link to comment
Share on other sites

Co prawda w innym aucie ale miałem podobny problem a przyczyną okazał się silniczek od ABS ? Czy coś takiego, podobno głośno pompowal - info od mojego mechanika a sytuacja sprzed dwóch lat więc dokładnie nie powiem bo auta juz nie mam ale może to będzie jakiś trop

Dodam jeszcze ze to było bardziej takie trrrr niż wycie w sumie :P

Link to comment
Share on other sites

Koncepcja absu była już przerabiana z tym że w kontekscie tego że tył gorzej hamuje od przodu i dlatego abs warjuje-koncepcja upadła bo tył i przód został sprawdzony i wyczyszczony i nic to nie zmieniło po za tym tego buczenia nie czuć na pedale hamulca jak absu. Co do zamiany kól to spróbuje z tym że na zimówkach (koła i opony inny komplet na zime) tez sie buczenie pojawiało ale znacznie rzadziej. Zastanawiam sie czy opony moga dawać takie buczenie (są stare to fakt ale 3/4 bieżnika jeszcze jest). Oczywiście z racji wieku są do wymiany ale jeszcze chce sezon letni dojezdzić na nich. Kocepcja z piastą droga a mechanicy nie są przekonani..


a na luzie tak samo buczy jak na biegu

Link to comment
Share on other sites

@@Forczysław, Spróbowaeś pojachać na stację diagnostyczną.Wjedź na rolki tam przetestuj hamulce. Mechanik pod autem mógły łatwiej zlokalizować owo 'buczenie' :)

Tak przy okazji 'buczenia' przypomniał mi się kawał o transformatorze, ale to suchar :biglol:

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

samochód był przy mnie podnoszony-jeden mechanik w środku na górze rozpędzał i hamował a 3 mechaników na dole nasłuchiwało nawet ze stetoskopem i wtedy się nic nie działo. Dopiero na ziemi przy hamowaniu intensywnym (w sensie co kilka metrów-jak w symulacji korka) zaczynało buczeć

Link to comment
Share on other sites

buczenie pojawia się dopiero w zakresie hamowania od mniej wiecej 20 km/h do zera, przy wyższych prędkościach hamuje bez żadnego dzwięku, przy ostrym hamowaniu odnoszę wrażenia że rzadziej pojawia się buczenie. Teraz jest na letnich kołach może spróbować tył z przodem zamienić

Link to comment
Share on other sites

samochód był przy mnie podnoszony-jeden mechanik w środku na górze rozpędzał i hamował a 3 mechaników na dole nasłuchiwało nawet ze stetoskopem i wtedy się nic nie działo. Dopiero na ziemi przy hamowaniu intensywnym (w sensie co kilka metrów-jak w symulacji korka) zaczynało buczeć

Mnie właśnie nie chodzi o to aby auto podnosić i sprawdzać hamulce gdy koła kręcą się bez obciążenia.

Samochód ma stać na rolkach całym swoim ciężarem, tak jak na badaniu diagnostycznym lub podczas sprawdzania mocy silnika. Wówczas hamowanie będzie miało miejsce w warunkach zbliżonych do tych w czasie zwykłego użytkowania... i 'buczenie' wg mnie wystąpi.

 

Wysłano z Xperia Z3

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Mnie właśnie nie chodzi o to aby auto podnosić i sprawdzać hamulce gdy koła kręcą się bez obciążenia. Samochód ma stać na rolkach całym swoim ciężarem, tak jak na badaniu diagnostycznym lub podczas sprawdzania mocy silnika. Wówczas hamowanie będzie miało miejsce w warunkach zbliżonych do tych w czasie zwykłego użytkowania... i 'buczenie' wg mnie wystąpi

A ok to jeszcze tak sprawdzę. dzięki za podpowiedź.

Jestem właśnie po przyjechaniu z domu do pracy- pierwsze 5 km bez problemu ale tez bez korka i częstotliwość hamowania mała. Kolejne 10 km światła, korek i ponownie się zaczęło buczenie- siedząc za kierownicą mam wrażenie że tylko w prawym przednim kole ten efekt występuje.

 

Czy możliwa jest awaria piast/łożyska słyszalna tylko przy hamowaniu?

dzisiejsza wizyta w ASO- jazda z mechanikiem (ja prowadziłem) po kilku hamowaniach buczenie, przy ostrzejszym hamowaniu buczenia nie słychać, diagnoza mechanika- raz na kilka tysiecy trafiają sie klocki ktorę w swoim składzie mogą mieć grudkę metalu nie rozdrobnioną- zresztą pokazał mi na klocku takie miejsce i rzeczywiscie było coś takiego. Mechanik powiedzial zeby jezdzic i sie nie przejmowa lub zmienic klocki na orginal subaru lub ferodo, teraz są założone TRW (w ASO tez montują je jako dobry zamiennik) klocki mają przejechane koło 7 tys km wiec narazie odpuszcze wymiane. Zastanawia mnie tylko czemu na poprzednim komplecie też juz było słyszalne to buczenie chociaż w mniejszym stopniu- porzednie klocki chyba też były TRW.

 

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi i sugestie:)

Edited by Forczysław
Link to comment
Share on other sites

przyznam że nie do konca satysfakcjonuje mnie takie rozwiązanie bo miłem już kilka samochodów i jeszcze w żadnym nie miałem takiej przypadłości. Zastanawiam się jednak nad wymianą klocków na ferrodo bo chyba już nic innego to nie moźe być a dzwięk jest denerwujący...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...