paluh2 Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 Witam jak w temacie szukam całego ukladu wydechowego do swojej subaru imprezy. Ponieważ mam obecnie cały układ wydechowy oryginalny z katalizatorami zmieniłem tylko końcówkę ale jeszcze to nie jest co bym chciał dlatego poszukuje całego ukladu. Poniżej wrzucę linki do wydechow jakie są na allegro są to dwie firmy mało mi znane więc dlatego bardzo proszę o pomoc w wyborze układu. Może ktoś z forum miał takie wydechy. Pierwszy: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6363233428 Drugihttp://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6369226420 To są te dwa co mnie interesują Teraz tak jeśli ktoś ma może jakiś układ wydechowy na zbyciu w dobrej jakości to proszę dać namiary rozwarze każdą propozycje albo może ktoś ma jakiś zakład co zrobią dobrze wydech lepszy niż te na allegro to może dać znać. Byle by to wszystko było do 1500zl. Dlatego prozę o pomoc i dobre rady I przepraszam jeśli gdzieś ten temat. Dziękuję i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAYCO Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 A czy wiesz ze po zmianie takiego całego układu wydechowego musisz zrobić na nowo mape tzn korektę czyli dodatkowy koszt ok 2000zl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Mam układ RM Motors, co prawda tłumiki robione na zamówienie, pod konkretne wymagania. Jestem bardzo zadowoliny, stosunek cena/jakość świetny. Pewnie można ich poprosić by tłumik końcowy był odpowiednio głośniejszy czy cichszy, miał konkretną końcówkę, itd. Co do Turboworks nie wypowiem się, sama firma ma opinię solidnego chińczyka. Jak kolega wyżej napisał - KONIECZNY remap po założeniu przelotowego wydechu. No i licz się z ew. problemami na przeglądach techn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluh2 Posted August 13, 2016 Author Share Posted August 13, 2016 A z jakiego powodu powinno się robić remap po założeniu tłumika przelotowego? I co dokładnie oznacza remap? jeśli mógł byś w kilku słowach napisc był bym wdzięczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Po zmianie ukladu wydechowego na przelotowy turbo zaczyna ladowac wieksze Cisnienie ,co powoduje tez wzrost cisnienia powietrza dostarczanego do cylindrow ,co zas powoduje niedostatek paliwa dostarczanego przez wtryski ,czyli poprostu trzeba zaprogramowac od nowa /poprawic mape czyli sterownik decydyjacy o ilosci paliwa doatarczanego w danym zakresie obrotow . Jesli cos zle powuedzialem prosze poprawic ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Nie do końca tak to działa, w zasadzie zdecydowanie inaczej. Ale ogólny wniosek dla pytającego jest taki, że bez remapu możesz uszkodzić silnik. Tak więc oprócz wydechu musisz przeznaczyć pieniądze na remap. W moim konkretnym przypadku człowiek odpowiedzialny za remap zażyczył sobie gniazda na sondę szerokopasmową wspawanego w downpipe. Upewnij się, że nie masz precata w uppipe - jeśli tak, to może warto zadziałać kompleksowo i taże tym się zająć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Nie do końca tak to działa, w zasadzie zdecydowanie inaczej.A moge poprosic o wytlumaczenie ?jak??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 (edited) Nie czuję się kompetentny by tu zabierać głos bardziej szczegółowo. Z tego co zrozumiałem podczas strojenia mojego auta mapa narzuca ciśnienie doładowania. Dawka paliwa nie wynika wprost z mapy, ale z pomiaru MAF z ew korektą jeśli AFR odstaje od normy. Oczywiście to ile wtryskiwacz paliwa ma podać na jednostkę objętości powietrza też da się zmodyfikować, ale w standardowym remapie tego zdaje się zmieniać nie trzeba. Pisze na przykładzie mojego auta i tego co podejrzalem, gdy było strojone. Edited August 13, 2016 by dr.elich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Afr czyli temp spalin ona wzrasta kiedy mieszanka paliwowo powietrzna jest zauboga czyli zamalo Paliwa i to sie konczy poplynieciem tloka . bo skoro po wycieciu Kata i zrobieniu wydechu przelotowego wzrasta cisnienie doladowania musimy tez zwiekszyc dawke paliwowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 (edited) Mylisz AFR z EGT. Poza tym zauważ, że sterowanie dawką paliwa nie jest sztywno zależne pod obrotów. Nie może tak być choćby dlatego że gęstość powietrza jest różna w różnych warunkach atmosferycznych. Edited August 13, 2016 by dr.elich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 (edited) A no tak ;D moj blad sorry .juz teraz wiem afr czyli air fuel ratio mieszanka paliwowo powietrzna Edited August 13, 2016 by Czlapus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raivex Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 A do tego na przelocie nic ci nie dławi spalin. tzn nie zamula silnika . Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 A czy wiesz ze po zmianie takiego całego układu wydechowego musisz zrobić na nowo mape tzn korektę czyli dodatkowy koszt ok 2000zl A po co ? GT 99 ma jedną sondę zaraz za turbiną. Po zmianie wydechu sondę wkręcasz w to samo miejsce. Front oxygen sensor jest przed pre-catem. Ponieważ nie ma żadnej sondy dalej możesz wkręcić rurę kanalizacyjną. Nic tam nie mierzy temp. spalin ani składu mieszanki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
budyn Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 podepnę się pod temat kupiłem ostatnio sti v2 gc8 widać że ktoś w Anglii szykował samochód do sprzedania i założyli mu miedzy innymi nowe tarcze i nowy wydech przelotowy ( nie mierzyłem ale na oko ma z 2,75 -3 cale ), samochód ma też sportowe kolektory wydechowe ( takie powyginane barany ;-) z nierdzewki ) - śmiem wątpić że ktoś się przejmował remapem ... mocno martwi mnie czy nie zrobię kuku silnikowi po takich zabiegach - jak sesnownie sprawdzić ładowanie turbiny ( nie mam wskaźnika - czy dobrym pomysłem będzie założyć takowy, a jeśli tak to jaki ?) i druga sprawa słyszałem że starych kompów z sti jdm nie da się mapować ... Podpowiedzcie co mam zrobić i jak zbadać temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raivex Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 @budyn w silniku turbo wzkaźnik doładowania to w sumie podstawowy wskaźnik do tego przyda ci się też temperatura spalin może nawet wskaźnik afr czyli mieszanki. Ja osobiscie polecam wskaźniki z AutoGuage przez 4 lata nic się z nimi nie dzieje działają poprawnie a w sumie są dosyć budżetowe. Np: http://allegro.pl/wskaznik-doladowania-turbo-boost-autogauge-smoke-i6387038633.html Sorki za ot Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Kupuj TURBO WORKS za ta kasę będziesz zadowolony, ma piękny rasowy bulgot. Z powodu estetyki niektóre spawy zostały zeszlifowane i spolerowane dlatego mogą pękać. Odwiedziłem raz mecenasa z TIGiem i po problemie. Może być też problem z tłumikiem przy dyfrze, należy go trochę wklepać i nic nie obija Pozdrawiam - Krzysztof Jeśli chodzi o up-pipe to go nie zakładaj do seryjnego kolektora bo ma za dużą srednice. Jeśli chodzi o remap to jeśli nie będziesz miał problemów z przeładowaniami to nie musisz nic robić. Chcesz być spokojniejszy to kup lepsza pompę paliwa żeby wydajność nie spadała Pozdrawiam - Krzysztof Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluh2 Posted August 15, 2016 Author Share Posted August 15, 2016 Dzięki Krzysztof za cenne informacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 (edited) Ja bym jednak wybrał RM Motors a nie Turboworks, skoro są problemy z downpipe, puszki trzeba klepac Edited August 15, 2016 by dr.elich Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukciosti Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Pewnie wsadzę kij w mrowisko, ale remap nie jest konieczny. Jest wskazany, ale nie konieczny. Jeśli nie remap to przynajmniej dodatkowe zegary i czujność. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted August 17, 2016 Share Posted August 17, 2016 Też chciałem brać RM Motors ale w tym przedziale cenowym nie dostajesz nic fajnego. W zasadzie pogietą rurę z małym końcowym... Pozdrawiam - Krzysztof Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted August 17, 2016 Share Posted August 17, 2016 Tak jak pisałem wcześniej - da się dogadać z nimi szczegóły. Ale ja robiłem u nich w zakładzie a nie wysyłkowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now