Skocz do zawartości

Dodatkowe zegary


Shane11

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o montaż to nie jest nic trudnego i myślę, że lepiej się samemu pobawić niż komuś za to płacić nie wiadomo ile...

 

Co do samych zegarów to chyba najlepszym połączeniem jakości do ceny będą auto gałgany z peak'iem i warning'iem. Nawet są różne kolory podświetlenia do wyboru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż na pewno będę robił sam - muszę tylko na spokojnie ogarnąć jakie ale w sumie to potrzebowałbym 4 szt

Na pewno doładowanie na pewno ciśnienie i temp oleju, ale coraz cześciej czytam ze temp spalin to Cenna informacja

Edytowane przez budyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiałem/-nawiam nad zegarkami. Chętnie bym usłyszał od tych co już je mają odpowiedź na pytanie czy w aucie jeżdżonym praktycznie tylko po drogach i bez modów silnika lub wydechu kiedykolwiek się przydały. Czyli np.

 

1. EGT - przy jakiej prędkości czy długości szybszej jazdy trzeba było zdjąć nogę z gazu;

2. Boost - jak wyżej;

3. Temp. oleju - jak duża jest różnica w stosunku do seryjnego wskaźnika temp. wody i czy nie wystarczy tylko lekko zwiększyć margines bezpieczeństwa czekając trochę dłużej przed wdepnięciem gazu niż pokazuje temp. wody. Dodatkowo dochodzi problem z montowaniem czujnika w bloku, więc pomiar i tak zostaje orientacyjny.

 

Podkreślam, że chodzi o auta seryjne i jazdę nie-KSJ-tową itp.

 

Dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na większość zadanych pytań odpowiedź, a nawet gorącą dyskusję znajdziecie tutaj -> http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/22369-dodatkowe-wska%C5%BAniki/ :)

 

W skrócie, do codziennego użytku samochodu z turbo przydaje się w zasadzie tylko temp. oleju. Wskaźnik doładowania to gadżet. Co do EGT to po pierwsze sonda musi być w odpowiednim miejscu, po drugie trzeba umieć interpretować wskazania, po trzecie Carfit wspominał o slabej jakości sondach montowanych za 4 cylindrem, które się rozpadały i w rezultacie doprowadzały do katastrofy silnika. Dlatego polecam lekturę ww. tematu. Też miałem pomysł założyć EGT, ale tamten wątek skutecznie ostudził mój zapał. Cały czas mowa o codziennym użytkowaniu. Jak ktoś upala i to regularnie to zupełnie inna bajka.

 

 

 

3. Temp. oleju - jak duża jest różnica w stosunku do seryjnego wskaźnika temp. wody i czy nie wystarczy tylko lekko zwiększyć margines bezpieczeństwa czekając trochę dłużej przed wdepnięciem gazu niż pokazuje temp. wody.

O tym też były osobne wątki. Nagrzewanie cieczy jest niewspółmierne do nagrzewania oleju. Wskazania seryjnego wskaźnika to podpowiedź przy normalnym codziennym użytkowaniu. Jeżeli dobrze pamiętam to jak wskazówka dochodzi do położenia środkowego to termostat otwiera obieg cieczy na chłodnicę (ciecz chyba ma wtedy 70st, a olej o około połowę mniej). Do upalania przydałoby się jednak posiadać informację o temp. oleju. Tu też ważne aby czujnik był w bloku, a nie w misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik doładowania to nie jest gadżet, po pierwsze może pokazywać że turbo gorzej ładuje, z drugiej strony może pokazywać przeladowania, np. przy rozszczelnionym wydechu co może po dłuższej jeździe zabić turbine...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Defi, Greddy, HKS. Z tańszych to ewentualnie STRI. A jak chcesz jeszcze tańsze to szklana kula lub karty do tarota.

Ponad rok jeździłem z sondą EGT zamontowaną w kolektorze na wyjściu z głowicy, przed sprężarką i nic się nie psuło, nie upalało, nie wpadało do sprężarki. Tylko trzeba kupić dobrą, a nie zrobioną z gównolitu z 3,99.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...