Jump to content

Dodatkowe zegary


Shane11
 Share

Recommended Posts

Witam

Gdzie moge zrobic dodatkowe zegary (daszek zamiast zegarka) cis doladowania, temp oleju, temp spalin w okolicach wroclawia?

Kto sie takimi pierdolami zajmuje mozecie cos polecic? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jakie zegary polecacie ? firma i co powinno być ?

na pewno doładowanie, temp oleju, i pewnie albo ciśnienie oleju albo temp spalin - dobrze myślę ?

Edited by budyn
Link to comment
Share on other sites

Ja niedawno zakladalem i zostalo mi polecone zalorzenie:

- Boost - cisnienie doladowania

- temp.oleju 

- EGT - temperatura spalin

 

Ale to tylko od Ciebie zalerzy co chcesz :D

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o montaż to nie jest nic trudnego i myślę, że lepiej się samemu pobawić niż komuś za to płacić nie wiadomo ile...

 

Co do samych zegarów to chyba najlepszym połączeniem jakości do ceny będą auto gałgany z peak'iem i warning'iem. Nawet są różne kolory podświetlenia do wyboru :)

Link to comment
Share on other sites

hehehe...i to jest całkiem możliwe,znam sporo takich przypadków

Link to comment
Share on other sites

Montaż na pewno będę robił sam - muszę tylko na spokojnie ogarnąć jakie ale w sumie to potrzebowałbym 4 szt

Na pewno doładowanie na pewno ciśnienie i temp oleju, ale coraz cześciej czytam ze temp spalin to Cenna informacja

Edited by budyn
Link to comment
Share on other sites

Też się zastanawiałem/-nawiam nad zegarkami. Chętnie bym usłyszał od tych co już je mają odpowiedź na pytanie czy w aucie jeżdżonym praktycznie tylko po drogach i bez modów silnika lub wydechu kiedykolwiek się przydały. Czyli np.

 

1. EGT - przy jakiej prędkości czy długości szybszej jazdy trzeba było zdjąć nogę z gazu;

2. Boost - jak wyżej;

3. Temp. oleju - jak duża jest różnica w stosunku do seryjnego wskaźnika temp. wody i czy nie wystarczy tylko lekko zwiększyć margines bezpieczeństwa czekając trochę dłużej przed wdepnięciem gazu niż pokazuje temp. wody. Dodatkowo dochodzi problem z montowaniem czujnika w bloku, więc pomiar i tak zostaje orientacyjny.

 

Podkreślam, że chodzi o auta seryjne i jazdę nie-KSJ-tową itp.

 

Dzięki za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, na większość zadanych pytań odpowiedź, a nawet gorącą dyskusję znajdziecie tutaj -> http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/22369-dodatkowe-wska%C5%BAniki/ :)

 

W skrócie, do codziennego użytku samochodu z turbo przydaje się w zasadzie tylko temp. oleju. Wskaźnik doładowania to gadżet. Co do EGT to po pierwsze sonda musi być w odpowiednim miejscu, po drugie trzeba umieć interpretować wskazania, po trzecie Carfit wspominał o slabej jakości sondach montowanych za 4 cylindrem, które się rozpadały i w rezultacie doprowadzały do katastrofy silnika. Dlatego polecam lekturę ww. tematu. Też miałem pomysł założyć EGT, ale tamten wątek skutecznie ostudził mój zapał. Cały czas mowa o codziennym użytkowaniu. Jak ktoś upala i to regularnie to zupełnie inna bajka.

 

 

 

3. Temp. oleju - jak duża jest różnica w stosunku do seryjnego wskaźnika temp. wody i czy nie wystarczy tylko lekko zwiększyć margines bezpieczeństwa czekając trochę dłużej przed wdepnięciem gazu niż pokazuje temp. wody.

O tym też były osobne wątki. Nagrzewanie cieczy jest niewspółmierne do nagrzewania oleju. Wskazania seryjnego wskaźnika to podpowiedź przy normalnym codziennym użytkowaniu. Jeżeli dobrze pamiętam to jak wskazówka dochodzi do położenia środkowego to termostat otwiera obieg cieczy na chłodnicę (ciecz chyba ma wtedy 70st, a olej o około połowę mniej). Do upalania przydałoby się jednak posiadać informację o temp. oleju. Tu też ważne aby czujnik był w bloku, a nie w misce.

Link to comment
Share on other sites

Wskaźnik doładowania to nie jest gadżet, po pierwsze może pokazywać że turbo gorzej ładuje, z drugiej strony może pokazywać przeladowania, np. przy rozszczelnionym wydechu co może po dłuższej jeździe zabić turbine...

Link to comment
Share on other sites

Defi, Greddy, HKS. Z tańszych to ewentualnie STRI. A jak chcesz jeszcze tańsze to szklana kula lub karty do tarota.

Ponad rok jeździłem z sondą EGT zamontowaną w kolektorze na wyjściu z głowicy, przed sprężarką i nic się nie psuło, nie upalało, nie wpadało do sprężarki. Tylko trzeba kupić dobrą, a nie zrobioną z gównolitu z 3,99.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...