Shane11 Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 Witam Gdzie moge zrobic dodatkowe zegary (daszek zamiast zegarka) cis doladowania, temp oleju, temp spalin w okolicach wroclawia? Kto sie takimi pierdolami zajmuje mozecie cos polecic? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucky Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 jak podjedziesz do Ostrowa Wlkp (1h drogi od Wrocławia - 90km) to mogę polecić tam gdzie ja robiłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shane11 Posted August 12, 2016 Author Share Posted August 12, 2016 miales wszystko swoje w sesie zegary daszek itp ? czy chlopaki tam maja takie bajery ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
budyn Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 (edited) jakie zegary polecacie ? firma i co powinno być ? na pewno doładowanie, temp oleju, i pewnie albo ciśnienie oleju albo temp spalin - dobrze myślę ? Edited August 15, 2016 by budyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi1 Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 Ja niedawno zakladalem i zostalo mi polecone zalorzenie: - Boost - cisnienie doladowania - temp.oleju - EGT - temperatura spalin Ale to tylko od Ciebie zalerzy co chcesz . Link to comment Share on other sites More sharing options...
budyn Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Ile trzeba liczyć za taki zestaw ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr.kupczak Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 To jest bardzo zależne od tego w jaką półkę marek celujesz... najtańsze zaczynają sie gdzies od 800 za zestaw 3 zegarów, markowe zaczynaja sie w podobnych cenach za sztuke- jeśli nie lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
budyn Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Hhmmm liczyłem na to za tysiaka kupie sensowny zestaw ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi1 Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Sensowny zestaw z montażem to taki tysiak razy 3 (prawie) P.S. To nie jest taki tani "biznes" Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiedro Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Jeżeli chodzi o montaż to nie jest nic trudnego i myślę, że lepiej się samemu pobawić niż komuś za to płacić nie wiadomo ile... Co do samych zegarów to chyba najlepszym połączeniem jakości do ceny będą auto gałgany z peak'iem i warning'iem. Nawet są różne kolory podświetlenia do wyboru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roberto555 Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Ewentualnie Depo - też podobno są dobre i tanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiedro Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Depo chyba nawet w tych samych fabrykach co gałgany są robione Link to comment Share on other sites More sharing options...
irektob Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 hehehe...i to jest całkiem możliwe,znam sporo takich przypadków Link to comment Share on other sites More sharing options...
budyn Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 (edited) Montaż na pewno będę robił sam - muszę tylko na spokojnie ogarnąć jakie ale w sumie to potrzebowałbym 4 szt Na pewno doładowanie na pewno ciśnienie i temp oleju, ale coraz cześciej czytam ze temp spalin to Cenna informacja Edited August 15, 2016 by budyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
usa Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Też się zastanawiałem/-nawiam nad zegarkami. Chętnie bym usłyszał od tych co już je mają odpowiedź na pytanie czy w aucie jeżdżonym praktycznie tylko po drogach i bez modów silnika lub wydechu kiedykolwiek się przydały. Czyli np. 1. EGT - przy jakiej prędkości czy długości szybszej jazdy trzeba było zdjąć nogę z gazu; 2. Boost - jak wyżej; 3. Temp. oleju - jak duża jest różnica w stosunku do seryjnego wskaźnika temp. wody i czy nie wystarczy tylko lekko zwiększyć margines bezpieczeństwa czekając trochę dłużej przed wdepnięciem gazu niż pokazuje temp. wody. Dodatkowo dochodzi problem z montowaniem czujnika w bloku, więc pomiar i tak zostaje orientacyjny. Podkreślam, że chodzi o auta seryjne i jazdę nie-KSJ-tową itp. Dzięki za wskazówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Panowie, na większość zadanych pytań odpowiedź, a nawet gorącą dyskusję znajdziecie tutaj -> http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/22369-dodatkowe-wska%C5%BAniki/ W skrócie, do codziennego użytku samochodu z turbo przydaje się w zasadzie tylko temp. oleju. Wskaźnik doładowania to gadżet. Co do EGT to po pierwsze sonda musi być w odpowiednim miejscu, po drugie trzeba umieć interpretować wskazania, po trzecie Carfit wspominał o slabej jakości sondach montowanych za 4 cylindrem, które się rozpadały i w rezultacie doprowadzały do katastrofy silnika. Dlatego polecam lekturę ww. tematu. Też miałem pomysł założyć EGT, ale tamten wątek skutecznie ostudził mój zapał. Cały czas mowa o codziennym użytkowaniu. Jak ktoś upala i to regularnie to zupełnie inna bajka. 3. Temp. oleju - jak duża jest różnica w stosunku do seryjnego wskaźnika temp. wody i czy nie wystarczy tylko lekko zwiększyć margines bezpieczeństwa czekając trochę dłużej przed wdepnięciem gazu niż pokazuje temp. wody. O tym też były osobne wątki. Nagrzewanie cieczy jest niewspółmierne do nagrzewania oleju. Wskazania seryjnego wskaźnika to podpowiedź przy normalnym codziennym użytkowaniu. Jeżeli dobrze pamiętam to jak wskazówka dochodzi do położenia środkowego to termostat otwiera obieg cieczy na chłodnicę (ciecz chyba ma wtedy 70st, a olej o około połowę mniej). Do upalania przydałoby się jednak posiadać informację o temp. oleju. Tu też ważne aby czujnik był w bloku, a nie w misce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Wskaźnik doładowania to nie jest gadżet, po pierwsze może pokazywać że turbo gorzej ładuje, z drugiej strony może pokazywać przeladowania, np. przy rozszczelnionym wydechu co może po dłuższej jeździe zabić turbine... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatiKTP Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Defi, Greddy, HKS. Z tańszych to ewentualnie STRI. A jak chcesz jeszcze tańsze to szklana kula lub karty do tarota. Ponad rok jeździłem z sondą EGT zamontowaną w kolektorze na wyjściu z głowicy, przed sprężarką i nic się nie psuło, nie upalało, nie wpadało do sprężarki. Tylko trzeba kupić dobrą, a nie zrobioną z gównolitu z 3,99. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now