TOMA52 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 @Karenz - tak, YBX7014. Ew. banner EFB 565 16 ASIA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) a numer cześć subaru ? bo te które podałeś są praktycznie nie dostępnego w miejscach gdzie kupuje no i czy na pewno lewy + bo katalogi pokazują prawy sprawdziłem i mam prawy plus Edytowane 13 Maja 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 41 minut temu, Karenz napisał: a numer cześć subaru ? bo te które podałeś są praktycznie nie dostępnego w miejscach gdzie kupuje no i czy na pewno lewy + bo katalogi pokazują prawy Numeru części Subaru nie mam. O ile masz taki sam akumulator jak ja w Outbacku, to potrzebujesz akumulatora o wymiarach zgodnych z japońskim oznaczeniem JIS D23 - czyli D = 173 mm szerokości i 23 = 23 cm wysokości całkowitej (http://www.baj.or.jp/e/car_battery/car03.html) Ja mam u siebie lewy plus i oba wskazane przeze mnie modele także - co widać np. na zdjęciach: np. Yuasa: https://allegro.pl/oferta/akumulator-64ah-620a-l-yuasa-ybx7014-efb-subaru-7621219813?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=CjwKCAjwq-TmBRBdEiwAaO1enxEIhdeGT5-v0gmw85vEOz0ES3f8XdjdtkKt58PTOXrl655G7l9_KBoCvKgQAvD_BwE Banner: https://www.bannerbatterien.com/pl/Produkty/Akumulatory-rozruchowe/Running-Bull-EFB/12-EFB-565-16-ASIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) 2 razy tańszka yuasa powinna pasować https://www.iparts.pl/czesc/akumulator-yuasa-ybx5005,0-4451-ybx5005-1280768.html#100042 nr na akumulatorze 20hr 62ah cca620a d23 Jest jeszcze jedna kwasja czyli sam Start stop który ma w wbudowany system odzyskiwania energii który w największym skrócie przy hamowaniu silnikiem ładuje do 15V i pewnie to zabijło ten akumulator. Edytowane 13 Maja 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) Na wymiar będzie pasować. Jeśli jednak chcesz aku o parametrach takich jak miałeś - czyli EFB, to pozostaje ten wyższy model Yuasy 70xx lub ww. Banner. Aha masz na zdjęciu prawy plus. Ja w OBK mam lewy, więc modele, które podałem do Ciebie nie podejdą - ale mają odpowiedniki z prawym plusem. U mnie w OBK MY17 nie ma systemu rekuparacji energii - napięcie ładowania nie przekracza 14.5 V. Za to czasem po prostu ładowanie się wyłącza. Do aut z rekuperacją stosowane są na ogół akumulatory AGM. Edytowane 17 Maja 2019 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Mam jeszcze sadnero z 17 do jazdy po mieście to w nim takowy system się znajduje a jeździ na zwykłym WET , na pewno ładuje do 15V bo zainstalowałem miernik. W ogóle dlaczego ten akumulator zdechł ? Jeżdżę nim pod miastem , staram sie zawsze start stop odłączać przed 2 lat ledwo mi nabiło 2 min "oszczędności" jeszcze go prostownikiem automatycznym ładowałem na małym prądzie z jakimiś funkcjami odsiarczania itp bo w zimę nie wyrabiał. W moim poprzednim aucie marki taniej przy takiej samej jeździe akumulator wytrzymał 6 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Jeżdżąc po Gorzowie (miasto na 7 wzgórzach podobnie jak Rzym), jazda z hamowaniem silnikiem to standard i akumulator jeszcze się trzyma. Mając miernik MICRO-200 (opisany na str.4) sprawdzam sobie co jakiś czas stan akumulatora, jaki ma stan zdrowia (tak to mi wyświetla). W serwisach mają normę, że jeśli osiągnie 50% to kwalifikuje się do wymiany. Dla mnie to służy do sprawdzania jaką tendencję ma aku, czyli jak szybko spada mu to "zdrowie", by zimą nie być zaskoczonym. Rok temu na wiosnę miernik pokazał że jest zdrowy w 89%. Coś za szybko aku traciło zdrowie, więc odłączyłem ISR od zasilania. Odłączenie to 5 min roboty. W tych 5 minutach wliczone jest też wyjęcie akumulatorków i karty SIM. Po dwóch miesiącach od operacji, miernik pokazał mi 100% zdrowia. Teraz zmierzyłem i wg miernika ma 95% zdrowia, R wewn 4,94mom, prąd rozruchowy CCA 605A (na etykiecie aku jest 620A). Mam też impulsator który na co jakiś czas mocuję do aku, ale teraz z 3 m-ce jeżdżę bez niego. W jednym warsztacie jak rozmawiałem z mechanikiem, to stwierdził, że jak aku pada to jak sprawdzał to jedna cela dostała a nie cały aku. I pojawia się pytanie czy w tym zaprogramowanym psuciu po utracie gwarancji nie ma w tej celi "pigułki", która jest obliczona, że zostanie strawiona po 2 latach przez kwas i chemia załatwi resztę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 @Licho, a tym MICRO-200 jak mierzysz, to ustawiasz typ akumulatora na EFB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 W moim XV akumulator od nowości . 81% sprawności , 86 % naładowania - test na ostatnim przeglądzie w ASO (koniec kwietnia ) . Obecnie 7 rok eksploatacji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 TOMA52, tym Micro-200 wszystkie do tej pory pomiary robiłem w ustawieniu "Regularny". Na "EFB" teraz wyszło: - zdrowie 63% - R wewn = 6,02mOm - 495A CCA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 A no właśnie. U mnie na przeglądzie w ASO też mierzono na "Regular" (nie znałem jeszcze wtedy pojęcia EFB) i wyszło ponad 80% zdrowia, przy gęstości elektrolitu 1.18 Przy następnym przeglądzie poproszę o właściwe ustawienie przyrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 A ktoś próbował dostać się do cel OEM akumulatora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 @Karenz - dostać w jakim sensie? Ja odkręcałem nie raz korki i mierzyłem gęstość elektrolitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 dokładnie w takim pytam bo wygląda na akumulator bezobsługowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 No przecież na Twoim zdjęciu widać korki. Są odkręcane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) Dziś zrobiłem 100km w trasie i pomierzyłem gęstość elektrolitu i wyszło ciut powyżej 1,20 czyli słabo. Edytowane 16 Maja 2019 przez Licho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 (edytowane) W manualu serwisowym do OBK USA jest instrukcja wzór wyliczyć gęstość elektrolitu z napięcia spoczynkowego (w 20 stopniach): Specific gravity = [ 0.187 × battery terminal voltage (V) ] – 1.1 Wychodzi, że 1,28 g/cm3 mamy przy 12,73V Edytowane 17 Maja 2019 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Znalazłem dla potomnych dobry i w ludzkich pieniądzach akumulator (w porównaniu do YBX7005 za 700 zł ) Banner Running Bull EFB 12V 65Ah 550A EFB 565 15 https://www.bannerbatterien.com/pl/Dopasuj-akumulator/Samochody-osobowe/193-Subaru/b12731-Rok-produkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 To naładowałem akumulator prostownikiem mikropocesorowym. Miernik Micro-200 pokazał: - 65% zdrowia - 98% naładowania ale gęstość elektrolitu praktycznie bez zmian Czyli jest pacjent do próby poprawy zdrowia. Podłączyłem impulsator, zobaczę za jakiś czas czy to coś daje czy nie na poprawę gęstości elektrolitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 (edytowane) @Karenz - brawo! Wersję dla Outbacka (lewy plus) podlinkowałem kilka postów wyżej. @Licho - znajdź weekend, kiedy możesz nie używać tego auta, stary, radziecki prostownik z regulacją napięcia i wskaźnikiem natężenia i zapodaj mu 48h napięciem powyżej 15,5 V i małym prądem (ok. 1 A). Ja podbiłem w ten sposób (może nie 48h na raz) gęstość z 1.18 do 1.25 na razie. Ja działałem takim - napięcie dochodziło do 16.2V na przedostatnim zakresie: Próbowałem też Ctekiem MXS 5.0 w trybie recond, ale on musi przejść przez wszystkie tryby zanim wejdzie w recond, czyli 15.8V, no i maksymalnie chyba ok. 3 godzin jest w takim trybie, potem przechodzi w podtrzymywanie. Oczywiście akumulator odpinam od auta przy zabawach powyżej 14,5V. Do auta dopinam akumulator od UPS-a 15Ah na ten czas, wystarczy do podtrzymania wszystkiego. Edytowane 17 Maja 2019 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 @TOMA52 - dzięki za info, zasilacz regulowany mam i do tych potrzeb się sprawdzi. Przy tak wysokim napięciu ładowania, aku silnie gazuje, nie powinien być w tym samym pomieszczeniu co auto (drobiny kwasu się wydobywają się na zewnątrz) i po tym procesie pamiętać trzeba o uzupełnieniu wodą destylowaną poziomu elektrolitu, by nie było, że gęstość wzrosła tylko dlatego, że w wyniku elektrolizy wody ubyło. Na teraz auto do poniedziałku stoi, podpiąłem prostownik (mikroprocesorowy) i ten impulsator i zobaczę po tych kilku dniach czy coś się zmienia. Ktoś wypowiadał się w tym czy innym wątku, że impulsator sprawdzi się gdy jest w pełni naładowany akumulator, dlatego pozostawiłem aku pod ładowarką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) 1. Po tych kliku dniach pod impulsatorem i ładowarką, Micro-200 pokazał 77% zdrowia (fotka poniżej) a przed zabiegiem było 65% zdrowia i 500CCA. Dla tych od marketingu to woda na młyn, impulsator czyni cuda. Ale jak sprawdziło się tą sama celę na gęstość elektrolitu to praktycznie żadnych zmian (fotka bez opisu). 2. Po zabiegu sprawdziłem gęstość w każdej celi i najmniejsza była ta skrajna przy biegunie ujemnym (na fotce "min"), trzy cele miały gęstość jak na fotce "max", a dwie cele gęstość jak na fotce powyżej. 3 @TOMA52 w sprawie odsiarczania akumulatora poprzez ładowanie wyższym napięciem, to przypomniałem sobie, że taką operację ileś lat temu przeprowadzałem na 100Ah AGM który był podpięty pod UPS do podtrzymania pieca co. Producent deklarował 12lat pracy a po 8 latach w stabilnej temp +18C aku miał napięcie, ale każde obciążenie powodowało spadek napięcia do zera. Po zapoznaniu się z publikacją: http://zregeneruj-akumulator.pl/wszystko-o-akumulatorach/41-akumulatory/126-regeneracja-baterii-odsiarczanie-akumulatora.html na samym jej dole jest opisana wersja niemiecka z rewelacyjnym skutkiem. Wiec ten aku ładowałem małym prądem z uwolnieniem napięcia. Po zabiegu jak sobie przypominam, UPS obciążony żarówką 60W pracował ponad godzinę. Zachęcony dobrym skutkiem, ponowiłem proces, niestety po drugim cyklu aku padło całkowicie, trzeci proces też go nie podniósł i dałem sobie spokój z tym aku. Wtedy gęstości elektrolitu nie mierzyłem. Edytowane 20 Maja 2019 przez Licho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) Jaki masz impulsator i czy masz go podłączonego w aucie, czy tylko używasz go podczas ładowania poza autem? Dziś zaobserwowałem natomiast, że chyba jednak jest sterowanie prądem ładowania, a nie tylko zero-jeden. Po całonocnym postoju rano schowałem coś do bagażnika (elektryczna klapa), wsiadłem do auta i włączyłem 1 raz przycisk START - zaczęło grać radio, poszedł prąd na zapalniczkę i kamerkę. Napięcie szybko spadło do 12.0V. Za chwilę podczas jazdy obserwowałem dłuższy czas napięcia ok. 13.5V - jakby faktycznie nie chciał władować za dużego prądu do rozładowanego akumulatora. To akurat zachowanie chwalebne. Podczas hamowania silnikiem zawsze 14.2-14.3V. Edytowane 20 Maja 2019 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Ten akumulator to jednak nie żaden non name tylko panasonic w moim na skrajnych celach trzeba było dolać wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 @TOMA52 mój impulsator to takie coś w 8 poście: https://forum.subaru.pl/topic/93916-akumulator/?tab=comments#comment-2575312 To prosta konstrukcja, która co ok 10sek wysyła wysokonapięciowy impuls do aku i pracuje w zakresie napięć 12-24V. Producent zaleca by to cały czas było podłączone do aku. Ale to pobiera prąd cały czas 50mA czyli tyle co w czasie czuwania ISR. Czyli jak jest wielodniowy postój to aku jest bardziej rozładowany i impulsy nic nie dają, a urządzenie tylko drenuje aku z pojemności. W necie są info, że impulsatorami uzyskiwano pozytywne efekty ale logika wskazuje, że aku musiał być naładowany lub być pod napięciem. Analiza wskazuje, że przydałby się impulsator, który nie pracuje cały czas, ale załącza się gdy napięcie na aku wzrośnie np pow.13,4V, czyli wtedy, gdy alternator ładuje, a w czasie niższego napięcia impulsator powinien przechodzić w standby, ale czy takie są na rynku to nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się