Skocz do zawartości

Forester -nierówne wolne obroty


Zwibel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W sobotę kupiłem forka od kolegi Wiatrak.

Dziwi mnie jeden objaw szarpiącego silnika na wolnych obrotach. Silnik lekko podszarpuje i kicha trochę w wydech. Widać to w środku auta. Gałka od skrzyni nawet buja się na boki.

Auto podobno miało robiony dość duży remont silnika w Styczniu -wymiana głowic, wraz z regulacją zaworów, wymiana świec, rozrządu.

Mam jeszcze Imprezę i tam silnik stoi na wolnych idealnie.

Myślałem że to kable, jednak tu są cewki na świecach.

Błędów żadnych nie ma. Auto bardzo podobnie zachowuje się na LPG jak i na benzynie.

Co jeszcze może być nie tak? Czy przy uszkodzonej cewce powinno wywalić błąd?

Edytowane przez Zwibel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób komputer pokaże wypadanie zapłonów? Błędy z czytywałem -nie ma nic. 

Na fakturze serwisowej niby jest wymiana świec, chociaż zdaje sobie sprawę że przez pół roku mogła któraś znowu paść- jednak chyba komp powinien coś pokazać.

Edytowane przez Zwibel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przejrzałem wszytko i wygląda ok, forek jednak dość trzepie budą, fajnie to widać na otwartych drzwiach.

Zauważyłem jeszcze jeden dziwny efekt. Po przekręceniu kluczyka pod maską coś piszczy. Pisk jest jednostajny, nie przestaje piszczeć nawet po odpaleniu auta. Niestety mam u siebie tylko ELM 327 i parametrów za dużo nie podejrzę. Zauważyłem jednak że obroty pływają nawet ok 100 obr.

Przeczyściłem jeszcze czujnik podciśnienia za filtrem powietrza -jednak nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też telepał, najpierw bardzo (było widać z zewnątrz jak buja budą) ale to okazało się że jedna HANA w LPG się nie domykała.

Po wymianie różnica między lpg i pb się wyrównała (na kożyść oczywiście)ale też bujało motorem, ostatnio wpadłem na pomysł żeby umyć przepływkę.

Po tej operacji przestało bujać tylko dość rzadko motorem delikatnie machnie.

Edytowane przez qra_633
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w mojej asterce....

W ostatnim czasie miała remont wałka rozrządu i w związku z tym demontaż przepustnicy....

Po jakimś czasie zaczęła wariować na obrotach.

Postanowiłem wyczyścić przepustnice i okazało się że ktoś zapomniał dokręcić śruby ściskające elementy przepustnicy co skutkowało "lewym powietrzem"....

przepustnica umyta, nowe uszczelki, silnik tylko cyka jak szwajcarski zegareczek mimo ponad 20 lat....

A wymieniałem czujnik położenia przepustnicy i krokowca jako winnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób komputer pokaże wypadanie zapłonów? Błędy z czytywałem -nie ma nic.

Na fakturze serwisowej niby jest wymiana świec, chociaż zdaje sobie sprawę że przez pół roku mogła któraś znowu paść- jednak chyba komp powinien coś pokazać.

post-22609-1471409232,3056_thumb.jpg

Zaznaczone kursorem

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez renegat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Dzięki.

Wczoraj byłem u kolegi Motorajdy. Podpięliśmy pod kompa, błędów żadnych, dziwnych informacji brak. Ale faktycznie wszyscy zgodnie stwierdzili że auto prycha na wolnych obrotach. Wieczorem wyczyściłem przepustnicę i zawór zmiennych faz rozrządu, bo wskazówka była że może to być on. Niestety poprawy brak. W sobotę przejrzę jeszcze świece, podmienię je i posprawdzam cewki. Auto nie faluje na wolnych obrotach ale prycha i buja budą.


Wypasania zapłonów nie pokazuje.

Świece sprawdzone faktycznie są nowe irydowe, cewki wyglądają ok. Gdzie jeszcze może leżeć problem?

 

Czy zawory da się sprawdzić bez wyciągania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Dzięki.

Wczoraj byłem u kolegi Motorajdy. Podpięliśmy pod kompa, błędów żadnych, dziwnych informacji brak. Ale faktycznie wszyscy zgodnie stwierdzili że auto prycha na wolnych obrotach. Wieczorem wyczyściłem przepustnicę i zawór zmiennych faz rozrządu, bo wskazówka była że może to być on. Niestety poprawy brak. W sobotę przejrzę jeszcze świece, podmienię je i posprawdzam cewki. Auto nie faluje na wolnych obrotach ale prycha i buja budą.

 

Wypasania zapłonów nie pokazuje.

Świece sprawdzone faktycznie są nowe irydowe, cewki wyglądają ok. Gdzie jeszcze może leżeć problem?

 

Czy zawory da się sprawdzić bez wyciągania silnika?

Filmik nagraj

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden cylinder nawala,jesli to nie cewka swieca. To ja bym tego nie ruszal. Subaru sie zmienia silniki lub remontuje jak ukiera zupelnie. Nie rozbiera się dla zabawy za duze koszta.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez akir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak to wygląda

na którymś cylindrze Ci nie dopala, jeżeli to nie cewka/kable/świece to jest jeszcze opcja lejącego wtryskiwacza.

Nie śmierdzi Ci niedopaloną mieszanką przy pierwszym odpaleniu rano?

Wyrysk odpada samochód ma lpg

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie auto ma LPG i podobnie pracuje na gazie i benzynie.

Gdyby była cewka lub świeca to pokazał by wypadanie zapłonów?

Chyba zostaje sprawdzenie ciśnień na cylindrach.

Auto robione było w dawnym RM Auto teraz się to nazywa Plejada. Troche doczytałem opinii o firmie-nie są zbyt pochlebne. Jednak goście skasowali prawi 7k i auto słabo chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie auto ma LPG i podobnie pracuje na gazie i benzynie.

Gdyby była cewka lub świeca to pokazał by wypadanie zapłonów?

Chyba zostaje sprawdzenie ciśnień na cylindrach.

Auto robione było w dawnym RM Auto teraz się to nazywa Plejada. Troche doczytałem opinii o firmie-nie są zbyt pochlebne. Jednak goście skasowali prawi 7k i auto słabo chodzi.

Z tym pokazywaniem błędów w subaru, nie do konca tak jest. Sprawdz ilość plynu oleju na zimnym. Zabierz go w trasę pocioraj go z 160/180, wróć i sprawdz olej i plyn chłodniczy na zimnym znów.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...