Jump to content

Legacy 2.0 137 km MY05 brak wolnych obrotów


Vader
 Share

Recommended Posts

Witam. Autko to legacy 2.0 137km 2005 rok. Auto nie ma wolnych obtotow. Po podpięciu kompa błędy P2109 czy może to być wpływ padnietego potencjometru pedalu gazu?,P0607 nie wiem co to za błąd Control module performance problem, P0032 sonda lambda 1 jakies pomysly? Świeci check i miga tempomat. Auto po dodaniu gazu i złapaniu 1,5 tys obrotów pracuje normalnie. Moc trzyma.

Edited by Vader
Link to comment
Share on other sites

P2109 - błąd czujnika na pedale lub czujnika przepustnicy

P0607 - błąd ECM (podtrzymania pamięci, zasilania)

P0032 - błąd pierwszej lambdy

Obawiam się że u Ciebie jest coś nie teges z ECM (wg procedur uszkodzenie mechaniczne, wilgoć albo korozja) i to daje resztę błędów. Ja bym zaczął od wyeliminowania tego błędu najpierw. Nie grzebałeś ostatnio coś w okolicach nóg pasażera? Tam pod tapicerkami jest ECM- taka płaska skrzynka na podłodze z mnóstwem kabelków (zdajesie 3 duże wtyczki)- sprawdź wtyczki czy są ok, możesz zdjąć obudowę (2 śruby i nakrętka) i zobaczyć czy do środka nie wlała się woda. Jeżeli nie zadziała wtedy DOBRY diagnosta i analiza freeze frames z ECM i być może znajdzie gdzie tkwi błąd. Aha ! Zacznij od kontroli bezpieczników nad kolankiem kierowcy i odpięcia na kilkanaście minut aku żeby zresetować kompa- ponoć czasami pomaga?

Jeżeli padaka ECM to niestety nie jest tanio chyba że jakaś używka, na pocieszenie to nie słyszałem żeby komuś padł- raczej dość trwałe

https://www.yourmechanic.com/article/ - tutaj masz rozpisane dość przystępnie kody błędów (u góry strony szukajka).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziś podmienilem potencjometr gazu i sprawdzilem kostki od ECM auto odzyskało obroty ale nie równo pracuje. Błędy się Zmieniły na P0032, P2127 ,P2122.

Edited by Vader
Link to comment
Share on other sites

Dziś podmienilem potencjometr gazu i sprawdzilem kostki od ECM auto odzyskało obroty ale nie równo pracuje. Błędy się Zmieniły na P0032, P2127 ,P2122.

P0032 to jest lambda i walkę z nią zostawilbym na koniec- jeżeli coś jest nie halo ze spalaniem na którymś garnku to lambda to właśnie powinna wyłapać (spaliny nie takie bo z któregoś garka niedopalona mieszanka). Jak wrócę do kompa to sprawdzę ci resztę błędów (mi lambda na 2.0 sohc też wywala ale raz na 5-7 kkm i kasuje i z tym na razie jeżdżę)
Link to comment
Share on other sites

Wiesz odkupielm to auto w ciemno z zamiarem uporania się z problemami. O aucie wiem że od 2 lat ma lpg i nie była robiona regulacja luzów zaworowych. Pozatym przy zakupie nie mialo wolnych obrotow i chodzi strasznie nie rowno... Więc może od tego zaczne. Ciekawi mnie ta zmiana po wymianie potencjometru. P2127 i P2122 nadal dotyczą pedalu gazu. Może jakaś adaptacje trzeba zrobić ? Jesli chodzi o sonde to wywala ja odrazu po odpaleniu auta. Odrazu z góry dziękuję za zainteresowanie tematem

post-12822-0-46375000-1470906238_thumb.jpg

Edited by Vader
Link to comment
Share on other sites

Obydwa błędy 2122 i 2127 dotyczą pedałka / przepustnicy. Tak jak wcześniej pisałem trzeci to lambda i niestety częsty w zestawie subaru + lpg.

Jak auto się wkręca? Chętnie wchodzi na obroty? Potencjometr podmieniłeś na nowy nowy czy nowy używany? Jeżeli całkiem nowy to ja bym wyczyścił przepustnicę (ściągasz z auta i ostrożnie benzynka i pędzelek i do czysta, pod żadnym pozorem nie używaj czegokolwiek ściernego). Znajdziesz na forum tutoriale jak ją wydobyć- nic strasznego to nie jest- maks godzinka roboty (tak czy inaczej warto to zrobić bo lubią być naprawdę usyfione nagarem z oleju i to powoduje właśnie falowanie). Potem odpinasz na kilkanaście minut aku żeby komp skasował sobie ustawienia (powiedzmy że jest to jakaś forma adaptacji) i sprawdzasz czy wypluje jakieś błędy (przez jakieś 50-100 km może czasem motorek się przyksztusić) ale jeżeli to było przyczyną niedomagań nie powinno być już tych błędów. Oczywiście przed rozpoczęciem procedury wykasuj stare błędy.

A co do lambdy są różne sposoby- adaptery/tulejki odsuwające ją od kolektora, czasami wymiana na po prostu sprawną, ktoś nawet próbował emulować to elektroniką ale ja bym przede wszystkim sprawdził czy lambda przypadkiem nie jest wynikiem

-brudnej przepustnicy

-złej pracy lpg- czy na pb też wypluwa ten błąd (rzadko ale czasami mimo że problemem jest lpg wywala błąd też tylko na pb- jak mimo przełączenia na pb instalacja puszcza lpg) także najlepiej sprawdzać lambdę na poprostu opróżnionym do zera zbiorniku lpg

-niedomagań świec / przewodów WN (ja zawsze wymieniam na nowe - koszta dupy nie urywają a wiesz co masz)

Bo się może okazać że będziesz "pudrował syfa" jakimiś tulejkami a usunąć można przyczynę problemu a nie maskować efekty

Co to masz za skaner? Ja się bawię zwykłym elm-em - daje radę ale wygląda druciarsko w porównaniu z Twoim

A co do zaworów- nie wiem czy masz motor DOHC czy SOHC (jeden czy dwa wałki). Jeżeli ten pierwszy to niestety koszt regulacji od 1k pln w górę (ceny z jakimi się spotkałem to od 1 do 3k zależnie kto i gdzie i ile szklanek trzeba wymienić), SOHC to dużo taniej (3-5 stówek już z uszczelkami pod dekle).

Ja na SOHC mam zrobione koło 70kkm od regulacji i chyba niedługo pojadę- dla świętego spokoju i uszczelki pod deklami się lekko pocą- pojawia się troszke oleju na kalamitce świecy.

 

Dopiero teraz doczytałem pierwszy post (sugerowałem się autem w podpisie właśnie). Masz SOHC także brawo Ty :) Ja mam dokładnie ten sam motorek i z tego samego rocznika:) Najlepszy wybór do lpg!

Serwisówka (dzięki uprzejmości kolegi WOJO) http://download1448.mediafire.com/3pblfcp595gg/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+%28BP-BL%29.zip (duży pdf z paroma tysiącami stron) - dokładnie rozpisane procedury dla każdego błędu (co jak i gdzie sprawdzać)

 

Jakbyś kupował przewody WN - nie pamiętam part numbera ale ja wybrałem któreś Denso tylko sprawdź czy pasują bo katalogi trochę kłamią (katalog mi wypluł inne które były za długie i z trochę innymi końcówkami- pewnie jakoś by się dały założyć ale byłoby do dupy) a te które wziąłem i pasują w 100% - są od któregoś Mitsubishi (chyba któregos Lancera z 2004 albo 2005) - po niedzieli będę w okolicy starego garażu to luknę bo może gdzieś pudełko po nich jeszcze leży. Usuniesz te niedomagania i naprawdę kupa radochy z jazdy Cię czeka !

Edited by recki
Link to comment
Share on other sites

Silniczek to poczciwe ej 202 137 km SOHC. podobno najlepsze do ustawiania luzu zaworowego. Skaner nawet nie wiem bo pożyczyłem na chwilę od kolegi :)potencjometr używka. szukam tutoriala jak przepustnice wyczyścić i zobaczymy. Będę z nim walczył i zdam relacje z wyników tu :) ale za podpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam

To wkoncu ej 202 to DOHC ? Chyba za mało tych koników

Edited by Vader
Link to comment
Share on other sites

Silniczek to poczciwe ej 202 137 km SOHC. podobno najlepsze do ustawiania luzu zaworowego. Skaner nawet nie wiem bo pożyczyłem na chwilę od kolegi :)potencjometr używka. szukam tutoriala jak przepustnice wyczyścić i zobaczymy. Będę z nim walczył i zdam relacje z wyników tu :) ale za podpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam

To wkoncu ej 202 to DOHC ? Chyba za mało tych koników

Wrrrróc! Zamieszalem się 137 to SOHC! Mój błąd! I właśnie fajny do regulacji! DOHC Ma 160 ileś i ma regulacja na szklankach!

Przeedytowalem wcześniejszy post coby kogoś w błąd okrutny nie wprowadzić.

Co do demontażu przepustnicy:

-sciagasz dolot (gruby czarny wąż po stronie pasażera idący od filtra powietrza)

-sciagasz yyyy mieszacz? Ktoś to kiedyś tak nazwał gdzieś (czarna pucha na środku do której był dopięty wąż odlotu)

-Masz dostęp do przepustnicy- 4 śruby z czego jedna trochę ukryta ( tak pod skosem trzeba odkrecac) i dwie kostki elektryczne i przepustnica na wierzchu.

Przy okazji możesz wymyć ten mieszacz (to się chyba inaczej zwie? bo coś mi się nie widzi to określenie) bo do niego jest wpuszczona odma i przez to przepustnica łapie syf.

Przed chwilą rozmawiałem z gościem który mi organizował kable wn- pamięć zawodna jest- denso i jp parts były właśnie jakieś nie teges (mimo że wg katalogu) dopiero ngk od lancera były ok (te nie teges nie miały kolnierza po stronie świecy)- mnie kosztowały 140, normalnie jakieś 190

Edited by recki
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...