Jump to content
sambor

SBD i Torque

Recommended Posts

Mam problemy z SBD i migająca kontrolką DPF. W celu podglądu parametrów skonfigurowałem sobie Torque Pro według pierwszego posta, tzn dodałem dodatkowe czujniki PID, jednak nie wyświetla mi danych. Wskaźniki są widoczne na pulpicie w aplikacji i pokazują jedynie 'brak danych'.

Interfejs łączy się z autem (Forester SH 2.0d), podstawowe parametry tj. temp płynu chłodzącego pokazywane są prawidłowo. Co może być przyczyną? Wydaję mi się, że winny może być sam interfejs, stąd  pytanie jakich dokładnie używacie?

Mój to iCar Vgate Bluetooth v3.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz MY 2008 i 2009 to może nie działać. W tych rocznikach ECU nie obsługuje trybu enhanced.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, sambor napisał:

Jeśli masz MY 2008 i 2009 to może nie działać. W tych rocznikach ECU nie obsługuje trybu enhanced.

 

 

 

 

Potwierdzone - nie działa. Przerabiałem to (Forek 2008 SBD)

Pozdro!

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forester z 2009r, czyli nie da rady Torque Pro :/  Dzięki za info.

Czy jest jakaś inna opcja żeby odczytać parametry DPF (soot, ash, proces wypalania) w tym modelu w warunkach domowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Panowie, taka oto sytuacja. Ten nowy czujnik zamiennik padł bo pokazało mi sensor circuit low.

Sprawszilem parametry i soot skoczyl mi na 211% i pojawila sie migajaca kontrolka dpf.

 

Moc silnika wyraznie zmalała tak do 75% na oko.

 

Przejechalem tak z 20km i zmienilem w domu czujnik cisnienia na ten oem co mialem poprzednio. Soot wrocil do poprzedniej wartosci przed awarią 34%.

 

Skasowalem wszystkie bledy w torque oprócz p2463 czyli dpf restriction. Tego nie mogę i kontrolka świeci mimo że soot jest w normie. 

 

I teraz pytanie jak go skazować? Przejechalem z 10km po wymianie czujnika i nie zniknal.

Może zniknie jak wypalanie filtra sie zakończy?

 

Jeśli nie to jest jakaś opcja czy aso?

thumbnail_Screenshot_20191219-142648_Torque.jpg

thumbnail_Screenshot_20191219-141412_Torque.jpg

thumbnail_20191219_121707.jpg

thumbnail_Screenshot_20191219-121919_Torque.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krytycznego błędu Torque może sam nie wykasować...

Możesz spróbować odpiąć akumulator na kilkanaście min tak by komputer zgubił pamięć podręczną...nie wiem jakie będą tego dalsze konsekwencje teraz auta są naszpikowane różnymi urządzeniami sterującymi...np w Citroenie ojca przy rozładowaniu się aku wysiadło sterowanie nawiewami...taka dygresja.

A jeśli to nie pomoże to nawet nie do ASO (mimo to polecam) ale gdzieś gdzie mają kompa do Subaru i wykasują tobie błędy jeśli jesteś pewien że to to...

Na forum toyoty masz taką adnotację do tego błędu 

Należało by podłączyć najlepiej komputer serwisowy ponieważ ma największe możliwości diagnostyczne i w obszarze obsługi filtra DPF zobaczyć co mamy dostępne. Może i kts albo delfi to ogarnie ale to już po podłączeniu będzie wiadomo. Należało by przeprowadzić kalibrację czujnika różnicy ciśnień lub najlepiej zaprogramować/zapisać jest wymianę filtra. Jak sobie wczyta że posiada zamontowany nowy (czysty) to wyzeruje się poziom zapełnienia i zgaśnie błąd. Tylko należy się przestrzegać instrukcji wymiany lub adaptacji ( jak każe że procedura będzie możliwa po spełnieniu warunków to musi te warunki rzeczywiste mieć aby procedura się powiodła

Z tego co rozumiem to komputer załapał 100% i każe wymienić filtr - bez adaptacji ani rusz ... chyba jednak zaprzyjaźnione "aso"

Edited by Nargond
tak na szybko znalezione w necie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno to czujnik.

Komputer załapał 100% ale soot a nie ash.

 

Odłączenie aku nic nie dało, mialem tez inny tester diagnostyczny ale to samo.

Pozostaje poczekać na wypalanie i może zniknie.  Szkoda tylko że mam wyjazd i dopalanie chyba po świętach się zacznie :-).

Gdzieś widziałem że można uruchomić wypalanie ręcznie guzikiem z torque w euro5 i wyżej. Prawda to?

 

Jeśli nie to będę odwiedzał mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam eur5 i korzystam z torque oraz carscannera - i tam nie widziałem tych opcji - albo się do nich nie dokopałem. 
Wypalanie chyba powinni uruchomić w większości warsztatów z lepszym komputerem niż Torque -> tak mi się zdaje ale to musiałbyś podzwonić ! 

I fakt jak zwykle pochrzaniłem soot z ash :-) sorka moja gafa... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to czekam jeszcze do 65 % soot żeby zobaczyć czy sam zacznie wypalanie.

 

Jeśli nie to będę się tym wspomagał:

 

20200104_130244.thumb.jpg.e221024bc8a9e5d78f5d9a0b14c8e0a7.jpg

 

A jakby ktoś potrzebował coś zrobić z tej fotki to zapraszam :-).

dam znać jak poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pochwal się jak to zadziałało i czy tak na YT miałeś czerwony wydech ;-)

Powodzenia !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poka gdzie bo nie widziałem :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak człek chce to nie może znaleźć i zastanawiam się gdzie ja widziałem podgrzany wydech...

Jak odzyskam kompa to poszukam i wrzucę:)

 

A jak wypalanie przebiegło wrócilo wszystko do normy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety sam się nie zregenerował. 

Screenshot_20200105-162029_Torque.thumb.jpg.0bdcc870c4231267645ea06f9c3cd16b.jpg

 

Mysialem sam włączyć regenerację. Trwało to około 40 min.

Obroty co kilka minut wzrastały do 2600. Żadnych świecących wydechów nie zaobserwowałem :-).

Błąd zniknął, moc wróciła. Jest ok.

 

Nie kupujcie tych zamienników czujnika ciśnienia :-).

 

20200105_163013.thumb.jpg.dd51d877e814645749014b9ee107de75.jpg20200105_163356.thumb.jpg.ce9e42b372cc37f1946b09b886cfe05b.jpg20200105_164159.thumb.jpg.6a54c818496c68ca7013b01d5fbdb253.jpg20200105_164333.thumb.jpg.8f91760958fcca529028b5b648618cd6.jpg20200105_165825.thumb.jpg.1776eb7dd429934165349a92d260ecac.jpg20200105_171000.thumb.jpg.4723dd9c4a907a4bb2404479bd186cab.jpg

 

 

 

Po wszystkim takie byly parametry. Po 1 km wszystko ostygło :-).

 

Screenshot_20200105-171049_Torque.thumb.jpg.df067e08c267c81cd694b3476c5f5aae.jpgScreenshot_20200105-171055_Torque.thumb.jpg.6a58d0a7f54045ede5135ae477673c76.jpgScreenshot_20200105-171604_Torque.thumb.jpg.0ec777a50062e4b645a370b754566a91.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Forester 2016 + iCar3 BT3.
Torque Pro nie wyswietla wszystkich parametrow. Tak samo ActiveOBD, nie wyswietla np temp oleju.
Co myslicie?

Ponizej zrzuty z Torque

Motor zimny

letni

letni.thumb.png.cfd881e6cb91cc0ed990e10a95ee592e.png

 

cieplejszy

cieply.thumb.png.7479ca73c22dd61bb06ee13d1c28a491.png

 

zimny.png

zimny2.png

letni2.png

 

ps. w miedzyczasie wymienilem olej i zrobilem oil dilution reset.

 

Edited by mirkap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...