Jump to content
sambor

SBD i Torque

Recommended Posts

Ja mam 2 dieslei w żadnym syczeń .nie ma. Mowie o syczeniach powietrza z jakiejś rury czy turbiny.

Turbine s!łyszę w 300konnym 2,5 turbo ale nie w dieslu :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem syczenie i problem z dpf. Wymienilem dolot i wszystko wrocilo do normy. Dostep w 2 minuty wiec najpierw to sprawdz.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może jednak i ja powinienem szukać dziury w dolocie ... 
Ktoś podpowie którą rurę sprawdzić:-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno czesto rozszczelniają się te przed i za intercoolerem. Warto sprawdzić

 

 

 

U mnie teraz po wypaleniu dpfa, mam 80km przejechane i soot 13%. Jazda mieszana także jest dobrze narazie.:thumbup:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specjalnie z okazji tego spuszczania powietrza rozmawiałem przed 5 minutami z moim mechanikiem..
Pierwsze powiedział że nieszczelny układ w SBD (ogólnie diesel) spowoduje czarny dym z rury 
Drugie - w przypadku niektórych turbin takie zjawisko występuje i jest to naturalne aczkolwiek nie wszystkie to posiadają...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Nargond napisał:

Pierwsze powiedział że nieszczelny układ w SBD (ogólnie diesel) spowoduje czarny dym z rury

Dla mnie to jakaś herezja. No ale ja nie jestem mechanikiem....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko to nie jest typowe syczenie jak z nieszczelnego dolotu(miałem kiedyś 1.9TDI i rurę dolotu wymieniałem 3 razy bo się obcierała o filtr paliwa, więc wiem jak to brzmi mniej więcej). Ciężko mi znaleźć pasujący dźwięk ale to ewidentnie powietrze jednak głębiej w silniku. Czekam na termin i będziemy rozbierać. Na razie zacznę od czujnika ciśnień bo może faktycznie szwankuje, poziom soot bardzo wariuje. W razie jak to nie pomoże to jak tam wasze doświadczenia z wymianą dpf? Nowy OEM, regenerowany, czy może jakaś sensowna używka z rozbitka np?

9 godzin temu, Nargond napisał:

Specjalnie z okazji tego spuszczania powietrza rozmawiałem przed 5 minutami z moim mechanikiem..
Pierwsze powiedział że nieszczelny układ w SBD (ogólnie diesel) spowoduje czarny dym z rury 

A czy przypadkiem DPF nie jest od tego żeby tego "czarnego" dymu nie było?  No chyba że wycięty:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nabite 270km po zmianie czujnika i soot 37%. Także jest git w tych temperaturach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sambor i @sztarno 
Skróciłem jego wywód do skrajnego minimum...widać za bardzo ale na części o której mówił się nie znam - nie mam tak szerokiej wiedzy na ten temat jak on - wróć od roku zacząłem się interesować jak to działa...

Co do DPF - też tak mi się zdaje że ma wyłapać te zanieczyszczenia, ale też mi się zdaje że w skrajnych wypadkach ma prawo nawet z DPF'em zakopcić na czarno - nie wiem ile w tym prawdy mój ani razu tak nie pierdnął. 

Mechanik mi tylko potwierdził to co ktoś kiedyś tutaj napisał że syk z komory silnika przy odjęciu nogi z gazu jest naturalny i jest to wyrównanie silnika - co nie zmienia faktu że jak go odstawię do niego to i tak będzie sprawdzać szczelność dolotu dla mojego

@owad to idzie mniej więcej jak u mnie - około 300km nabite i soot na poziomie 3n % 

Co do mojej zawartości ASH wysokiej ten sam mechanik od czarnego dymu wypowiedział się że czasami wystarczy przeprowadzić na nowo adaptację DPF (nie użył idealnie tych słów ale chodziło o coś na wzór kalibracji) i może ta wartość sama spaść - jeśli nie to przeprowadzi czyszczenie DPF (tym płukaniem czy jakoś tak) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2019 o 07:20, Nargond napisał:

Co do mojej zawartości ASH wysokiej ten sam mechanik od czarnego dymu wypowiedział się że czasami wystarczy przeprowadzić na nowo adaptację DPF (nie użył idealnie tych słów ale chodziło o coś na wzór kalibracji) i może ta wartość sama spaść - jeśli nie to przeprowadzi czyszczenie DPF (tym płukaniem czy jakoś tak)

Nie no... proszę!

To teoria z gatunku: jak nie chcesz wiedzieć, czy jesteś chory, zbij termometr.

Wyzerowanie licznika ASH poprzez kliknięcie w SSM opcji "nowy DPF" (już nie pamiętam, jak brzmiała nazwa tej funkcji) bez jego faktycznej wymiany bądź porządnej regeneracji mija się z celem i przyniesie więcej kłopotów niż pożytku. I to w krótkim czasie.

 

Zdrówka!
Ł.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2019 o 07:14, owad napisał:

U mnie nabite 270km po zmianie czujnika i soot 37%. Także jest git w tych temperaturach.

 A jak wskazania czujnika ciśnień po wymianie? U mnie zauważyłem że przy równym jeździe ( takie samo wychylenie pedału gazu) cały czas skacze od 0,1 do 0,6 itp. Generalnie nie ma ustabilizowanego ciśnienia.

Normalne? Czy wskazanie nie powinno być cały czas takie samo, względnie rosnąć liniowo zależnie od nagromadzenia sadzy? Męczy mnie ten czujnik bo dopały są ostatnio za częste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Luke Skywalker dzieki za takie info naprawdę przydatne...jak chce mu go oddac na czyszczenie płukanie dpf oraz sprawdzenie dolotu...czy jest sposob bym zdiagnozowal jego prace czy mnie naciął np z tym zerowaniem komputerowym dpfa...

Moje zaufanie ma odkad po roku jezdzenia z japoncem po mechanikach i elektrykach on zdiagnozowal problem w jeden dzień..ale jesli gada takie herezje i też ją zrobi to będzie czas na zmianę miejsca serwisowania auta...

Pozdrawiam

 

@archilopi u mnie mniej wiecej jest stabilne ale jadąc nie obserwuję tego wskazania caly czas...

Edited by Nargond
Literówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie skacze tak jak u ciebie, ale wskazanie wzrasta wraz z obciążeniem. Wystarczy że jade na tempomacie , pojawi się górka i już cisnienie idzie w góre.

To samo jest jak wcisne pedał gazu mocniej, od razu odczyt idzie w góre.

 

Wkurza mnie to że jak ostro przyspieszam (szczegolnie na wysokich biegach) to soot potrafi wzrosnąć o 15-20% zeby za chwile spaść do poprzedniego poziomu jak już przestaje ostro przyspieszać. I mialem sytuację że soot był 50% a przy ostrym przyspieszaniu uruchomił wypalanie filtra.

 

Chyba dla spokojności wyczyszcze go mechanicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2019 o 07:14, owad napisał:

U mnie nabite 270km po zmianie czujnika i soot 37%. Także jest git w tych temperaturach.

 witam. i jak sprawuje się czujnik zamiennik na dzień dzisiejszy? ja jeszcze nie wymieniłem bo mechanik " lekko zniechęcił mnie do zamienników.

no i kolejne pytanie czy ktoś spotkał się żeby(w lecie) torque pokazywał na zimnym silniku po nocy (lato) - silnik nie włączony  :

temperature katalizatora" -5stopni"? w maju miałem odczyt "-10 stopni" na zimnym nie włączonym silnku po nocy w garażu. Czy to aby nie świadczy że czujnik temperatury katalizatora jest uszkodzony? Podobno wartość soot jest szacowana na podstawie wyników z czujnika różnicy ciśnień i temperatury katalizatora i dpf. No chyba że się mylę.

torque1.png

torque2.png

Edited by archilopi

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Luke Skywalker napisał:

Jak dla mnie czujnik jest walnięty i trzeba go wymienić.

Pozdrowienia!

Ł.

Na moje oko też, ale serwis stwierdził że to może wynikać z błędnego odczytu torque i dlatego zostawiam dzisiaj na noc auto u nich w serwisie, rano podepną pod ich kompa i zobaczą jakie będzie wskazanie. Tylko niby dlaczego torque miały przekłamywać?

Jak znam moje "szczęście" u nich na pewno będzie wszystko OK i znowu wyjdę na głupa :(

Edited by archilopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie czuję, dlaczego Torque ten jeden parametr miałby źle odczytywać? A resztę dobrze czyta? :huh:

Coś nie teges ta teoria.

Daj znać, co wyszło z komputera diagnostycznego.

 

Pozdro!

Ł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Z czujnikiem jest dużo lepiej, ale nadal mam takie dziwne skoki soot jak przyspieszam ostro, szczegolnie na wysokich biegach. Potrafi skoczyć o 20-25% i potem spaść o tyle samo.

Wiem że niektórzy mnie zjedzą za to, ale kilka dni temu postanowiłem tymczasowo zaślepić egra bo on mocno podgrzewa powietrze w dolocie. Nawet czasem do 70 st. I wydawało mi się że to może mieć wpływ na skoki soot. Po zaślepieniu okazało się że problem zniknął całkowicie :-). Soot zwiększa się stabilnie bez wielkich skoków i wypalanie następuje po kilkuset km.

Niestety po zaaślepieniu czaem wyskakuje alarm o niewydolnym układzie spalin czy jakoś tak. 

Ciekawe czy można to wyłączyć? :-)

 

A temperatury dpf dziś sprawdzę to podam.

 

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Luke Skywalker napisał:

Nie czuję, dlaczego Torque ten jeden parametr miałby źle odczytywać? A resztę dobrze czyta? :huh:

Coś nie teges ta teoria.

Daj znać, co wyszło z komputera diagnostycznego.

 

Pozdro!

Ł.

Właśnie wracam z serwisu. Wskazanie u nich takie samo "średnia temperatura katalizatora" pokazana jako -5stopni. Co ciekawe "średnia temperatura dpf" którą torque pokazał jako +15 stopni na programie serwisowym pokazana też jako -5 stopni. Qrde nie ogarniam tego. Mechanik twierdzi że czujnik ok bo po włączeniu silnika wskaźniki temperatury dopiero są realne.

I bądź tu mądry. Na razie postanowiłem zrobić drugą płukankę dpf-a.

Koledzy jeśli ktoś może pliz o sprawdzenie jak u Was z tymi temperaturami po nocy na wyłączonym silniku. Z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, owad napisał:

 

 

A temperatury dpf dziś sprawdzę to podam.

 

Pozdr

Z góry dzięki. Chodzi o parametr " temperatura katalizatora" i " temperatura dpf"  Co do egr-a to w zimie był cały czas zamknięty i problemów z dpf-em nie było. To daje do myślenia.

Pozdrówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie cat temp waha sie miedzy -5 a -10 a temp dpf jest +15

 

I po odpaleniu auta wartości ładnie stopniowo rosną.

 

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tak jak u mnie. Znaczy chyba że jest ok 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, archilopi napisał:

Co do egr-a to w zimie był cały czas zamknięty i problemów z dpf-em nie było

Otwarty EGR to wpuszczenie spalin w dolot. Więcej spalin = mniej tlenu = gorsze spalanie w silniku = więcej sadzy do odcedzenia przez DPF.

Otwarty EGR źle robi dla filtra. Zresztą jak odpala Ci się procedura regeneracji to EGR się zamyka. Bo jak ma dopalić sadzę jak tlenu nima....

EGR też się błyskawicznie zamyka jak depniesz po gazie. Bo silnik potrzebuje mocy i aby ją wygenerować potrzebuje tlen a nie jakieś spaliny.

Podsumowując: EGR to zło ;)

 

 

1 godzinę temu, archilopi napisał:

Wskazanie u nich takie samo "średnia temperatura katalizatora" pokazana jako -5stopni.

A może ten czujnik poniżej jakiejś temperatury ma stan nieustalony i ECU zakłada ujemną temperaturę aby odpowiednio wysterować silnik?

To możliwe bo na cholerę wsadzać droższy czujnik z dużym zakresem pomiaru jak można tańszy...w końcu temperatura w czasie pracy waha się w okolicach kilkuset stopni.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, sambor napisał:

A może ten czujnik poniżej jakiejś temperatury ma stan nieustalony i ECU zakłada ujemną temperaturę aby odpowiednio wysterować silnik?

To możliwe bo na cholerę wsadzać droższy czujnik z dużym zakresem pomiaru jak można tańszy...w końcu temperatura w czasie pracy waha się w okolicach kilkuset stopni.

 

 

 

Tak to umotywował mechanik w serwisie tzn. że ma pokazywać właściwe temperatury w wyższym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś się zmieniło. U mnie oba (DPF i CAT) w każdym "stanie" pokazywały właściwe wartości.

Jak po włączeniu silnika jest OK, to pewnie jest OK.

Pozdro!

Ł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...