Skocz do zawartości

Ile paliwa od zaświecenia się kontrolki rezerwy


crimson111

Rekomendowane odpowiedzi

Orientacyjny stan poziomu paliwa. Pompa nie da rady wyciągnąć wszystkiego z baku. Doprowadzanie do takiego stanu, skutkować będzie zakupem nowej. Przypomina mi się historia pewniej kobiety z dzieckiem stanęła na środku ulicy braklo jej paliwa.miała w swoim samochodzie komputer który pokazywał jej 2km, samochód jednak stanął byla mocno rozczarowana.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy tak naprawde od samochodu. np test  Zachar'a


z tym uszkodzeniem pompy to tez nie jest tak ze sie zepsuje. Mi sie zdarzylo, mojej partnerce, jej kolezankom wyjezdzic zbiornik do konca i nikomu pompa nie padla a auta smigaja bezawaryjnie do dzis.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Dojechałem do stacji, komputer pokazywał, że mam jeszcze 50km zasięgu. Wlałem do baku (pod samiuśki korek) 57,09 litra paliwa. Co, przy założeniu że zbiornik ma faktycznie 60 litrów pojemności, wskazuje, że miałem tylko 3 litry w baku. To tak dla odnotowania statystycznego, dla zachowania tej informacji dla potomnych :)


No chyba, że litry na stacji (Orlen) są mniejsze niż można przypuszczać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Dojechałem do stacji, komputer pokazywał, że mam jeszcze 50km zasięgu. Wlałem do baku (pod samiuśki korek) 57,09 litra paliwa. Co, przy założeniu że zbiornik ma faktycznie 60 litrów pojemności, wskazuje, że miałem tylko 3 litry w baku. To tak dla odnotowania statystycznego, dla zachowania tej informacji dla potomnych :)

No chyba, że litry na stacji (Orlen) są mniejsze niż można przypuszczać :)

Miałem raz taką sytuację, że zasięg spadł do 30 km, a wkrótce potem pokazały się "---" (zasięg nieoznaczalny?). Po kilku kilometrach dojechałem na swoją stację Lotos, gdzie do pierwszego odbicia pistoletu weszło 57 litrów, czyli zostały 3 litry i przeszedł mnie lekki dreszcz. To pokrywałoby się z tym co napisałeś crimson11, bo Ty co prawda miałeś większy zasięg (o ok. 20 km), ale też wlałeś więcej paliwa, bo pod sam korek.

Co do momentu zaświecenia się rezerwy, to u mnie jest to najczęściej przy zasięgu 70 km.

Reasumując, z rezerwą paliwa w Levorgu żartów nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisał Benito66: "Reasumując, z rezerwą paliwa w Levorgu żartów nie ma ;-)" - zostawiam w pamięci :)

Tym bardziej, że nasze kochane Levorgi piją jak małe smoczki, a czasem nawet jak olbrzymie smoczyska :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, mają apetyt - ja teraz jeszcze naprawdę muskając pedał gazu - mam średnią po 100 km od tankowania 7.6, ale wystarczy pojechać delikatnie mocniej i będzie 9.

O wiele łatwiej byłoby z tym żyć wiedząc, że pod maską bije dwulitrowe serce, a stadnina ma np. 240KM, ale cóż jest akceptowalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tym bardziej, że nasze kochane Levorgi piją jak małe smoczki, a czasem nawet jak olbrzymie smoczyska :D

to jest oczywiste dla kazdego benzynowego motoru Subaru :) No chyba ze wczesniej miales SBD...

 

No właśnie miałem i to dwa, ale i one pod moją nogą paliły niemało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akceptuję wyższe spalanie przy benzynie, ale mimo wszystko silnik to tylko 1.6, na pewno 2.0 paliłby tyle samo - co dawałoby znacząco wyższy komfort psychiczny

 

Komfort na pewno byłby wyższy, ale spalanie zapewne też.

A swoją drogą pamiętam, jak kilkanaście lat temu jeździłem Peugeotem 406 z 2.0 benzyną (136 KM chyba) i po Warszawie spokojnie palił 12-13, a w trasie 10-11...

Edytowane przez Benito66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kilka 2.0 Audi B4 - jeden w wersji Avant, wersja 115KM - nie spalił nigdy więcej niż 9 litrów

z awd czy oska??  Tak to już ze silnik pali wiecej i ma słabsze osiągi niż FWD/RWD jezeli musi napedzic 2 osie a nie 1 :)  W XV przedział spalania wynosi od 6,0 l/100km przy w miare delikatnej jeździe do 100km/h na trasie do 15l/100km przy dynamicznej jezdzie po miescie + korki...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FXT podobno ma taki sam zbiornik a udało się mi wlać 63 litry.... wiec teoretycznie "rura" ma 3 litry ;)

 

P.S. Docierając (do turlając się ;) ) do stacji paliw silnik już zaczął przerywać a wyświetlacz pokazywał magiczne 0 km do przejechania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Niedawno napisałem, że kontrolka rezerwy zapala się u mnie najczęściej przy zasięgu 70 km. Dziś zapaliła mi się przy 40, także...

Ostatni bak przejeździłem prawie wyłącznie po Wawie: raczej krótkie odcinki, dynamicznie, często w trybie , bez patrzenia na spalanie. Efekt - 13 l/100 km wg kompa, 14 przy dystrybutorze. Powiem szczerze, że mina mi trochę zrzedła, po pierwsze z powodu apetytu Levorga na benzynę, a po drugie z powodu skali pomyłki w wyliczeniach komputera.

Poza tym, jazda Levogiem to poezja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...