Jump to content

Check engine,falujace obroty....gc8 2.0 116 KM


desperos
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam problem z moja subarynką a mianowicie:

-zapala się check engine po rozgrzaniu silnika (wyblyskany błąd spalania stukowego)zapala się głównie przy niskich obrotach ale gaśnie przy wyższych...(głównie dzieje się to lpg)

-przy jeździe tak od 2.5 do 3.5 tys obrotów ale przy spokojnym zwiększaniu obrotów czuć delikatne falowanie,bujanie (check się nie pali)przy depnieciu w podłogę zbiera się bez zajakniecia.Tak na lpg jak i Pb.

-spalanie lpg na poziomie 14-16 litrów w mieście a było do 13...

-tak jakby V max spadła o dobre 30 km do 150 km/h

-przewody,filtry,świece,oleje wymienione 3000 km temu.sonda lambda 1000 km temu.

-odpala normalnie na zimnym jak i ciepłym silniku i nie buja na biegu jałowym...

Aha...instalacja po wymianie wtryskiwaczy gazu i regulacji...według gazownika parametry są ok.

Ma ktoś jakieś pomysły bo mi się juz skończyły?

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam problem z moja subarynką a mianowicie:

-zapala się check engine po rozgrzaniu silnika (wyblyskany błąd spalania stukowego)zapala się głównie przy niskich obrotach ale gaśnie przy wyższych...(głównie dzieje się to lpg)

-przy jeździe tak od 2.5 do 3.5 tys obrotów ale przy spokojnym zwiększaniu obrotów czuć delikatne falowanie,bujanie (check się nie pali)przy depnieciu w podłogę zbiera się bez zajakniecia.Tak na lpg jak i Pb.

-spalanie lpg na poziomie 14-16 litrów w mieście a było do 13...

-tak jakby V max spadła o dobre 30 km do 150 km/h

-przewody,filtry,świece,oleje wymienione 3000 km temu.sonda lambda 1000 km temu.

-odpala normalnie na zimnym jak i ciepłym silniku i nie buja na biegu jałowym...

Aha...instalacja po wymianie wtryskiwaczy gazu i regulacji...według gazownika parametry są ok.

Ma ktoś jakieś pomysły bo mi się juz skończyły?

Ok...jasne...tylko co może być powodem tego spalania stukowego?Czujnik jest ok bo check gaśnie na wyższych obrotach.

Wymien czujnik w pierwszej kolejności.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

. U mnie check sie pokazuje (stukowiec) ale zamulania nie ma itd potem gaśnie tak jak u Ciebie z tym ze u mnie wyrzuca błąd przy przejściu na lpg i na wolnych obrotach przez luźne osłony termiczne kolektora (po ich pospawaniu check sie nie pali)

 

Stukowiec często wariuje po wymianie oleju.

 

Może masz go zle zamocowanego ? Tzn zły kat względem nadwozia i za mocno dokręcony ? Wyczyść miejsce gdzie masz czujnik, przykręć go z odpowiednia siłą i z odpowiednim katem względem nadwozia

 

 

Byc może to pomoże albo pożycz od kogoś na podmianę i wtedy będziesz miec pewność czy Twój jest ok

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

Czujnik nie był ruszany przynajmniej przeze mnie.Chęci zapala się tylko na rozgrzanym silniku i w wysokich temperaturach otoczenie to jest powyżej 25 stopni powietrza.Akcja zaczęła się podczas holowania przyczepy kempingowej przy temperaturze ok 30 stopni i po przejechaniu ok 50 km do tego podczas powrotu z wakacji,w czasie jazdy na urlop było ok.Dodam,ze przed powrotem impreza stała przez 4 dni nie ruszana w wigotnym otoczeniu bo na trawie i podczas częstych opadów deszczu.Przychodzi mi na myśl jeszcze cewka ale czy ona może dawać takie objawy?

Link to comment
Share on other sites

Odkręcam dzisiaj ten czujnik i podczyszcze podstawę oraz styki może coś pomoże.Podstawę czyści się jakimiś środkami specjalnymi?

Jeżeli to nie pomoże to chyba wymiana na nowy...

Przeczyszczony...niby lepiej się zbiera,przegonilem go 180 według GPS wiec pod tym względem jest ok tylko ciekawe na jak długo?Na wszelki wypadek zrobię jeszcze to "ustrojstwo" z kondensatorem 1nf i opornikiem 560k....

Link to comment
Share on other sites

Odkręcam dzisiaj ten czujnik i podczyszcze podstawę oraz styki może coś pomoże.Podstawę czyści się jakimiś środkami specjalnymi?

Jeżeli to nie pomoże to chyba wymiana na nowy...

Przeczyszczony...niby lepiej się zbiera,przegonilem go 180 według GPS wiec pod tym względem jest ok tylko ciekawe na jak długo?Na wszelki wypadek zrobię jeszcze to "ustrojstwo" z kondensatorem 1nf i opornikiem 560k....

Kup najpierw nowy czujnik, zanim zaczniesz druciarstwo

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Kwestia zamulania i CE zaźegnana,juz jest ok poza wysokim spalaniem a mianowicie 18 litrów LPG w mieście a raczej 30/70 .Błędów nie ma,falownia,szarpania itp...Silnik pracuje równo na zimnym jak i ciepłym silniku,odpala ok.

EDIT:

Chyba znalazłem przyczynę.Postanowiłem przeczyścić przepustnice wiec ją wykręcił i zauważyłem niedokrecony potencjometr przepustnicy,zapewne delikatne przesuwanie się go na tych srubkach dawało błędne sygnały.Chce go ustawić tylko nie wiem jakie parametry czy 0.9 V na zamkniętej przepustnicy bo niektórzy podają 0.4 - 0.5 V.Która wartość jest odpowiednia dla mojego silnika to jest 2.0 116 KM?Może ma ktoś jakiegos manualna z regulacja

i udostępni mi?

Edited by desperos
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ciąg dalszy zmagań był taki,że regulacja potencjometry przepustnicy nic nie dała...spalanie LPG 16-18

W sobotę postanowiłem gruntownie przejrzeć przewody podciśnieniowe i trafiłem jeden cieniutki który przy kolektzorze ssącym na tyle stwardniał,źe pękł i lewe powietrze miało dostęp.Ostatnie tankowanie i wyszło 14 litrów...oby to było to.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...