Jump to content

Problem z temperaturą silnika [Legacy 3.0 H6 MY08]


Alec Trevelian
 Share

Recommended Posts

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem z temperaturą silnika (Legacy MY08 3.0 H6 AT LPG).

Jest to o tyle nietypowy problem, że nie występuje na co dzień, czyli podczas jazdy głównie miejskiej, tylko przy dłuższych trasach z większą prędkością po autostradzie. A dokładniej po zjechaniu z autostrady.

Np., potrafię przejechać bezproblemowo 600 km z prędkością przelotową ok. 200 km/h a po zjeździe temperatura skacze do czerwonego pola. Doświadczalnie doszedłem do tego, jak ją obniżyć. Otóż muszę znów wkręcić silnik na obroty, np. na drugim biegu. Wtedy temperatura spada w oczach do akceptowalnych przedziałów, ale tylko na chwilę.

 

Co może być przyczyną? Termostat? Czujnik temp.? UPG (badali mi w ASO spaliny miesiąc temu i było OK)?

Na środę jestem umówiony w ASO na sprawdzenie.

Na poniższych filmach (nagranych na niemieckiej autostradzie) przedstawiam istotę problemu.

 

Od 0:06 - informacja o wysokiej temperaturze

Od 0:39 - zbijanie temperatury

https://www.youtube.com/watch?v=z2_Rco2IQEs

 

Od 0:39 - informacja o wysokiej temperaturze

Od 1:25 - widać temperaturę po przyspieszaniu

https://www.youtube.com/watch?v=0h4zCNfQ64E

 

Poniżej przez cały film trwa walka z temperaturą:

https://www.youtube.com/watch?v=5MYNLI7tFns

Link to comment
Share on other sites

Jazda 600 km z prędkością 200 km/h jakimkolwiek subaru to jest, w mojej ocenie, tak naprawdę proszenie się o UPG.

Z tego co wiem, to nasze subaraki nie do końca tolerują stałą autostradową jazdę z prędkościami 160 wzwyż

Link to comment
Share on other sites

Witam, miałem dokładnie ten sam problem, te same objawy, UPG na szczęście się nie sprawdziło, a problem leżał w rozszczelnionej chłodnicy, w której ubywało płynu. Wymiana chłodnicy załatwiła sprawę i jak na razie obyło się bez remontu za 10k zł, a jedynie wydatkiem 1,6k zł na chłodnicę, płyn i serwis.

Edited by nysiopysio84
Link to comment
Share on other sites

Jazda 600 km z prędkością 200 km/h jakimkolwiek subaru to jest, w mojej ocenie, tak naprawdę proszenie się o UPG.

Z tego co wiem, to nasze subaraki nie do końca tolerują stałą autostradową jazdę z prędkościami 160 wzwyż

Powaznie? 245 konny samochod z 3 litrowym silnikiem... cud techniki? Ale jak to? Dlaczego. To co one toleruja?

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem z temperaturą silnika (Legacy MY08 3.0 H6 AT LPG).

Jest to o tyle nietypowy problem, że nie występuje na co dzień, czyli podczas jazdy głównie miejskiej, tylko przy dłuższych trasach z większą prędkością po autostradzie. A dokładniej po zjechaniu z autostrady.

Np., potrafię przejechać bezproblemowo 600 km z prędkością przelotową ok. 200 km/h a po zjeździe temperatura skacze do czerwonego pola. Doświadczalnie doszedłem do tego, jak ją obniżyć. Otóż muszę znów wkręcić silnik na obroty, np. na drugim biegu. Wtedy temperatura spada w oczach do akceptowalnych przedziałów, ale tylko na chwilę.

 

Co może być przyczyną? Termostat? Czujnik temp.? UPG (badali mi w ASO spaliny miesiąc temu i było OK)?

Na środę jestem umówiony w ASO na sprawdzenie.

Na poniższych filmach (nagranych na niemieckiej autostradzie) przedstawiam istotę problemu.

 

Od 0:06 - informacja o wysokiej temperaturze

Od 0:39 - zbijanie temperatury

 

Od 0:39 - informacja o wysokiej temperaturze

Od 1:25 - widać temperaturę po przyspieszaniu

 

Poniżej przez cały film trwa walka z temperaturą:

A bomble w wyrownawczym so?

A no sroda byla. Jaka doagnoza?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi i sugestie.

 

 

typowe , UPG do zrobienia....a przy okazji chlodnice bym wymienił.. 

 

 

Uszczelka pod głowicą i czyszczenie chłodnicy cię czeka.

 

 

Tez obstawiam UPG. Cwiczylem to niedawno w moim drugim aucie :/  Objawy i zachowanie identyczne.

 

Po środowej wizycie w ASO uzgodniliśmy (uwzględniając dodatkowy czynnik, jakim jest ubywanie cieczy chłodzącej), że nie grzebiemy już przy termostacie, tylko bierzemy się za robotę UPG i czyszczenie chłodnicy.

Wstępnie jestem umówiony na początek września, bo podobno magazyn Subaru się przenosi i nie można na razie zamawiać części.

 

Chociaż po poniższym wpisie kolegi

 

 

Witam, miałem dokładnie ten sam problem, te same objawy, UPG na szczęście się nie sprawdziło, a problem leżał w rozszczelnionej chłodnicy, w której ubywało płynu. Wymiana chłodnicy załatwiła sprawę i jak na razie obyło się bez remontu za 10k zł, a jedynie wydatkiem 1,6k zł na chłodnicę, płyn i serwis.
 

pojawiła się iskierka nadziei, że może jednak to wina rozszczelnionej chłodnicy. Tylko zdaje się, że powinienem zostawiać plamę po sobie. Co prawda zostawiam, ale jest to raczej woda z klimy.

Jak sprawdzić szczelność chłodnicy?

Poniżej jej zdjęcie, które zrobiłem przez prawe nadkole:

b6y6gk.jpg

 

 

 

A bomble w wyrownawczym so?

- nie wiem, jutro sprawdzę. 

 

 

 

Jazda 600 km z prędkością 200 km/h jakimkolwiek subaru to jest, w mojej ocenie, tak naprawdę proszenie się o UPG. Z tego co wiem, to nasze subaraki nie do końca tolerują stałą autostradową jazdę z prędkościami 160 wzwyż

 

W mordę, kupiłem 3-litrowe Subaru, którym mam jeździć po bułki i do kościoła? Proszę o bardziej techniczne wyjaśnienie tej tezy.

Przy licznikowej prędkości 210 km/h mam 4500 obr/min. Nie wygląda to drastycznie na obrotomierzu wyskalowanym do 9000 więc motor nie jest chyba jakoś specjalnie mordowany.

Link to comment
Share on other sites

Na zdjęciu plama z kondensatu z klimy.

 

Chłodnica może puszczać niewielkie ilości przez zagniecenia na połączeniu alu-plastik.

 

Zrób test (przy założeniu, że chłodnica jest oczyszczona):

1) Kup nowy korek do chłodnicy - często jest powodem anomalii. Jak nic się nie zmieni to:

2) Zrób test ze skanerem OBD - przejedź ze 20km aby rozgrzać dobrze silnik/skrzynię.

Potem but przez 5-8km. Co najmniej 4 razy przyśpieszenie 0-150km/h raz za razem (przy okazji zweryfikujesz stan układu hamulcowego  ;) .

Jeśli po tym zabiegu temperatura płynu będzie poniżej 100 st.C a w zbiorniczku wyrównawczym bąble - na bank UPG.

 

 

 

Przy licznikowej prędkości 210 km/h mam 4500 obr/min

 

Problemem nie są obroty, tylko obciążenie - a opór powietrza i mechanizmów awd jest przy tej prędkości DUŻY. A to powoduje obciążenie termiczne układu napędowego.

Pewnym rozwiązaniem jest montaż chłodnicy atf-a, również być może większej chłodnicy silnika. Jak podglądając przez skaner obd będziesz wstanie utrzymać temperaturę płynu chłodzącego na poziomie poniżej 95 st.C, możesz tak jeździć.

 

Dodam, że jest to moja prywatna opinia, żaden wyrok ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jest wymiennik ciepła woda-olej a nie chłodnica. A to istotna różnica.

Jak sprawdzisz zależności pomiędzy temperaturą atf-a a temperaturą układu chłodzenia silnika to zobaczysz o co chodzi.

A łatwiej dokupić dodatkową chłodnicę atf-a niż dorabiać grubszą chłodnicę silnika.

Link to comment
Share on other sites

Ile mozna jezdzic bezpiecznie? 120?

Na moje zapytanie czy moge z maksymalna predkoscia jechac kilka godzin, Subaru Deutschland odpowiedzialo ze tak, nie ma problemu jesli nie ma ograniczen. A swoja droga nie da sie przejechac 600km z predkoscia ponad 200km/h bez zatrzymania na tankowanie.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie może to być od temperatury oleju AT, ale mi jak wchodziła temperatura pod czerwona krechę wymieniłem UPG i nic to nie dało dopiero przepięcie reduktora LPG z połączenia szeregowego na równoległe rozwiązało problem. A objawy miałem identyczne na niskich obrotach temperatura wędrowała w górę jak przygazowałem spadała, spróbuj na postoju zbić trzymając na obrotach mi spadała od razu nawet na postoju.

Edited by renegat
Link to comment
Share on other sites

Panowie u mnie w 2.0 przy takich samych objawach skakania temperatury przyczyną była chłodnica. Niby wyglądała ok ale po wyjęciu te blaszki do odprowadzania ciepła rozpadaly się w pył po dotknięciu palcem... Wymieniłem chłodnice problem znikł.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Podłączam się do tematu.

Mam Subaru H6 od jakiegoś miesiąca, jeździ się super, wyglada swietnie. Generalnie jestem bardzo zadowolony, ale mam powód do zmartwienia.

Jakiś czas temu gdy parkowalem auto, zauważyłem ze wskazowka temperatury jest idealnie prosto, gdzie na codzień jest minimalnie pochylona na dół. Zrobiłem zakupy, odpaliłem i było ok.

Dzisiaj wyglądało to następująco. Jechałem w góry. Gdy trasa była prosta temperatura się nie ruszała, ale jak droga miała przechył to zaczęła rosnąć do stanu powiedzmy z 1/2 na 3/4. Unormowała się gdy droga poszła w dół i pózniej tez było niby ok. Jakieś 30 min pózniej wystąpił ten sam objaw. Hotel położony bardzo wysoko, praktycznie prawie pionowy podjazd jakiś 1 km w gore. Jak dojechałem na sama gore znów miałem temperaturę na 3/4. Zgasiłem silnik na 5 min i już po włączeniu było ok.

Jest jakieś wytłumaczenie dla takich sytuacji? Jedyne co wyczytałem to to, ze układ chłodzenia jest na granicy wytrzymałości, a potęguje to automatyczna skrzynia. Która bądź co bądź wykonała mocna prace pod górkę. Czy będę miał z tym problem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...