Skocz do zawartości

Forek n/a 99r. Twardy górny wąż chłodnicy. UPG?


pajac_am

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
Tak w skrócie:

Wiem, że temat był już pewnie poruszany, ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi :bowdown:

Już prawie kupiłem Forka I generacji (2.0, n/a, chyba 125 KM, 99r, z aluminiowym kolektorem dolotowym, o ile ma to jakieś znaczenie w kontekście tego tematu) bo po dokładnym zbadaniu stwierdziłem, że jest tego wart.

Gdy już miałem wyciągać pieniądze z kieszeni, coś mnie tknęło żeby sprawdzić układ chłodzenia w poszukiwaniu objawów wydmuchanej uszczelki pod głowicą.
No i niestety:
- Górny wąż od chłodnicy twardy :(
- Po odkręceniu korka chłodnicy wywala trochę płynu :(
- Na odkręconym korku, podczas podnoszenia obrotów silnika, podnosi się poziom płynu chłodniczego aż zaczyna się wylewać i co jakiś czas pojawiają się mikro bąbelki na jego powierzchni :(
- temperatura w normie i wiatraki się włączają jak trzeba...
- Po załączeniu się wentylatora chłodnicy, poziom płynu we wlewie dość szybko spada.
- Po zakręceniu korka chłodnicy i chwili pracy silnika, wąż znowu twardnieje :(
- Auto zbiera się w miare normalnie jak na takiego Forka przystało, a z wydechu nie leci siwy dym.

 

Martwi mnie jeszcze fakt, ze ten nieszczęsny, twardy wąż był już wymieniany, bo poprzedni był podobno spękany.

I korek chłodnicy wyglądał na nowy, a dodatkowo było na nim napisane 1.1 bar, a nie 0.9 bar, jak mam w Imprezie.
Auto jest doinwestowane i pewnie warte swojej ceny, a sam sprzedający ma to auto kilka lat i wydaje się uczciwy, choć pod koniec rozmowy miałem wrażenie, że wie coś o czym ja nie wiem, a mogę się dowiedzieć dopiero po zakupie :(

 

Wiem, że 100% pewności da mi test na co2, ale nie wiem czy uda mi się pożyczyć tester, stąd moje pytania:
1. Czy wymienione przeze mnie objawy jednoznacznie wskazują na wydmuchaną UPG, czy to może być coś innego?

2. Czy to że w zbiorniku wyrównawczym jest za dużo płynu ma jakieś znaczenie?

3. Poza tym co opisałem, to nie mam się do czego przyczepić, dlatego chciałbym kupić to auto, ale muszę znać orientacyjny koszt wymiany UPG. Wiem, że do takiej operacji trzeba wyjąć silnik i niech ktoś mi powie ile muszę na to wydać.

4. Czy te 1.1 bar'a na korku to norma w tym aucie, czy z jakiegoś powodu oryginalny korek został wymieniony na taki o podwyższonym ciśnieniu?

5. Jeżeli to nie UPG, to co jeszcze może wpływać na wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia?

 

Dodam, że w Imprezie nie mam żadnych z tych objawów.

Wąż mogę ścisnąć aż się spłaszczy, bez większego wysiłku nawet przy podniesionych obrotach silnika.

A przy rozgrzanym silniku, korek chłodnicy mogę odkręcać z twarzą 5 cm od niego bez obaw o wytrysk (płynu chłodniczego oczywiście) ;)

Dlatego trochę mnie zmartwiły te objawy w tym Forku :(

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem nim moze nawet wiecej niz kilka km i wskazowka w normie, ale mialem jedno auto z walnieta UPG i objawy byly takie same, a gotowal sie sporadycznie (raz na kilkaset km) :(
Dziwi mnie to tym bardziej, ze gdy to sprawdzalem to obok stala moja Impreza i w niej wszystko bylo zupelnie odwrotnie. Wąż mieciutki nawet na wyzszych obrotach. A po przyjechaniu do domu Impreza (kilkadziesiat km) odkrecilem korek tuz po zgaszeniu silnika i nie uronilem ani kropelki plynu.
Pytam o to wszystko dlatego, ze dziwi mnie tak rozne zachowanie ukladu chlodniczego w dwóch autach stojacych obok siebie z prawie takimi samymi silnikami.

 

 

 

Mały update mojego problemu:

Dziś rano trochę przegoniłem moją Imprezę i po zgaszeniu silnika, podnoszę maskę, macam węża i... też był twardszy niż wczoraj, podobnie jak w tym Forku :(

Może jestem trochę przewrażliwiony :(

Widzę, że prawdę powie mi chyba tylko tester CO2, ale mimo wszystko proszę o wasze opinie.

Dzięki

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u mnie. 2.0 N/A Fb20.

 

Górny wąż jest twardy kiedy silnik jest nagrzany. Po wyłączeniu i chwilowym ostudzeniu miękinie :) korka nie odkręcam ponieważ mam wyraźnie napisane że kiedy jest gorący to może wystrzelić. Płyn mi nie ubywa i nie przybywa jest wszystko OK. Objawy które opisujesz wydają się być normalne i prawdopodobnie nie wróżą UPG :)

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Mam nadzieję, że macie rację.

A korek delikatnie można popuścić przez jakąś szmatkę aż ujdzie trochę ciśnienia i spokojnie można go zdjąć.

Byle nie odkręcać go gwałtownie.

A powie mi jeszcze ktoś, czy te 1.1 bar na korku to norma, czy z jakiegoś powodu zakłada się takie o podwyższonym ciśnieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"- Po odkręceniu korka chłodnicy wywala trochę płynu" Ogólnie na ciepłym zawsze powinno wywalić nawet jak auto trochę postoi, u mnie nawet czasem wywali parę kropel jak auto postoi dłużej. A o upg na razie nic nie świadczy. Jeśli chodzi o zbiorniczek wyrównawczy to zawsze jest go więcej jak auto jest rozgrzane, po ostygnięciu poziom spadnie. Przynajmniej tyle ja zauważyłem u siebie, a tak samo się to zachowuje od kupna, w drugim samochodzie (3 letni) mam tak samo, a typ układu jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę ze cisnienie w ukladzie jak jest gorący plyn rośnie i to jest normalne zjawisko. Jesli na rozgrzanym silniku po przegazowaniu pojawiają się bąbelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym a korek chlodnicy jest dobry masz podstawy by podejrzewać UPG.poziom plynu w zbiorniczku nie rosnie zbyt mocno? Jesli po jezdzie dynamicznej nie napelnilo pod korek wyrównawczego a jedynie niewielki wzrost poziomu to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wyrownawczym nawet na zimnym mial zbyt wysoki poziom plynu, a na cieplym troche przybylo, ale nie tak zeby przelalo.

W sobote jade ostatni raz obejrzec to auto. Sprzedajacy jest mega wyrozumialy, wiec podejrzewam, ze bede mogl sie nim troche przejechac z troche wieksza predkoscia, a potem postoje w Krakowskich korkach i zobaczymy co pokaze wskazowka temperatury.

Mysle i mam nadzieje, ze troche wyolbrzymilem temat.

Zyczcie mi powodzenia.

Jak kupie to sie pochwale, bo Forek w dosc ciekawym setupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazalo sie, ze jestem przewrazliwiony :)

Test co2 niczego nie wykazal.

No i to by bylo na tyle :D

Reszty dowiecie sie z watku, ktory niebawem zaloze mojemu nowemu nabytkowi :)

Dzieki

 

Przecież od początku pisałem, że wszystko w normie. Skąd się biorą takie niedowiarki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie niedowiarki biora sie stad, poniewaz przerabialem juz niestety temat UPG ;)

Wprawdzie w innym aucie, ale poczatkowe objawy byly podobne.

A jak wiemy UPG w boxerze, nawet wolnossacym, to troche wieksze koszta niz w rzedowce z racji koniecznosci wyjmowania silnika :(

Dlatego chcialem zbadac temat zanim kupie auto.

Jeszcze raz dziek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dokleje sie do tematu z pytaniem...

wymienilem wczoraj chlodnice i termostat, zalazlem plyn do maxa tyle ile trzeba auto odpalilem pochodzilo z 40min z ogrzewaniem na maxa, pozniej jazda okolo 15km i auto odstawione.

rano standardowo wyrownanie stanu plynu i dalsza jazda po miescie..

po powrocie do domu podnosze maske i sprawdzam weze z ciekawosci i sa dosc twarde... nie kamien ale zdusic idzie tylko troche, temp na FREESSM  w normie w granica 85-90

a przy 95 wentylator i w tej chwili jak chodzi czuc wyraznie ze delikatnie robia sie bardziej miekkie..

ale pozniej znowu twardsze. Po zgaszeniu silnika w przeciagu kilku min weze miekna.

w wyrowanwczym poziom na zimym tyle ile trzeba, na cieplym troszke wiecej.

 

Czy to wszystko to norma czy moze jest jeszcze zapowietrzony?

silnik 2.0 125km

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2018 o 12:58, tedimy99 napisał:

Norma. Korek na chłodnicy ma trzymać chyba 1.1, więc węże nie będą miękkie. Jak korek popuszcza przy wzroście ciśnienia podczas nagrzewania to troszkę zmiękną.I tak w kółko.

 Ok.korek właśnie zakupiłem nowy OEM do kompletu z nową chłodnica i termostatem.jutro to założę.

A mam jeszcze pytanie odnośnie zbiorniczka wyrownawczego w n/a tego przy chłodnicy..

Jaki powinien być poziom na zimnym i ma rozgrzanym?

Na zimnym ja mam dolane do maxa a na rozgrzanym z wyłączonym ogrzewaniem jest 5cm ponad Max. Jak ostygnie wraca do poziomu z kreski Max.

Czy to jest w normie czy coś nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...