Jump to content

Panel klimatyzacji wymiana Legacy IV


Qbas
 Share

Recommended Posts

Wyświetlacz od klimatyzacji nic nie pokazuje, nie działąją również przyciski od podgrzewania szyby. Radio, CD, zmieniarka działają bez problemu, wszystkie gałki i przyciski mają podświetlenie. Brak reakcji na próbę włączenia klimy. Bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem i są OK. Jutro wymontuję cały panel i sprawdzę napięcia i wiązki. Jeżeli będą przejścia, to pewnie będzie trzeba wymienic panel. I tu pytanie czy ktoś miał podobny przypadek? Na serwisach aukcyjnych za niewielkie (ok 100 pln) pieniądze można kupić taki panel z radiem ale niestety wersja GX-201RH, a ja mam GX-201LH. Czy poza innym rozłożeniem gałek (zamiast po lewej to po prawej) występują jeszcze jakieś różnice między nimi?

Link to comment
Share on other sites

Wyświetlacz od klimatyzacji nic nie pokazuje, nie działąją również przyciski od podgrzewania szyby. Radio, CD, zmieniarka działają bez problemu, wszystkie gałki i przyciski mają podświetlenie. Brak reakcji na próbę włączenia klimy. Bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem i są OK. Jutro wymontuję cały panel i sprawdzę napięcia i wiązki. Jeżeli będą przejścia, to pewnie będzie trzeba wymienic panel. I tu pytanie czy ktoś miał podobny przypadek? Na serwisach aukcyjnych za niewielkie (ok 100 pln) pieniądze można kupić taki panel z radiem ale niestety wersja GX-201RH, a ja mam GX-201LH. Czy poza innym rozłożeniem gałek (zamiast po lewej to po prawej) występują jeszcze jakieś różnice między nimi?

Ze schematów wynika, że okablowanie jest identyczne w wersjach LH i RH. Możesz śmiało wymieniać.

LH.pdf

RH.pdf

Link to comment
Share on other sites

ja mam przedliftowe legacy i przełożyłem cały panel z wersji poliftowej (GX-204LE). Wszystko działa, jedyny drobny mankament to regulacja temp  tylko na prawym pokrętle (można się przyzwyczaić).

Radio w moim subiektywnym odczuciu gra trochę lepiej + MP3, co do wyglądu:

b6cf0b831e1e6dd6.jpg

 

8672d0c0641a7460.jpg

 

Mi się podoba bardziej. Co do wersji RH przycisk świateł awaryjnych jest po lewej stronie. 

PS. Mam zdemontowane stare radio (sprawne), mogę użyczyć do sprawdzenia (czy problem leży po stronie panelu). 

Edited by chrismave
Link to comment
Share on other sites

ja mam przedliftowe legacy i przełożyłem cały panel z wersji poliftowej (GX-204LE). Wszystko działa, jedyny drobny mankament to regulacja temp  tylko na prawym pokrętle (można się przyzwyczaić).

Radio w moim subiektywnym odczuciu gra trochę lepiej + MP3, co do wyglądu:

b6cf0b831e1e6dd6.jpg

 

8672d0c0641a7460.jpg

 

Mi się podoba bardziej. Co do wersji RH przycisk świateł awaryjnych jest po lewej stronie. 

PS. Mam zdemontowane stare radio (sprawne), mogę użyczyć do sprawdzenia (czy problem leży po stronie panelu). 

Działa Ci przycisk "MODE" na kierownicy jako włącznik radia? Miałem tak w wersji GX-201LH. Po zmianie na GX-204LE wszystkie przyciski działają, ale już za pomocą "MODE" nie mogę włączyć radia, kiedy jest wyłączone.

Link to comment
Share on other sites

Poszedłem sprawdzić :), bo nigdy nie używałem "mode" do włączania radia. Nie wiem jak było w oryginalnym GX-201LE, ale nie mogę włączyć radia przyciskiem "mode" jak radio jest wyłączone. Jak jest włączone radio, sterowanie z kierownicy działa (tzn. wszystkie przyciski). 

Link to comment
Share on other sites

ja mam przedliftowe legacy i przełożyłem cały panel z wersji poliftowej (GX-204LE). Wszystko działa, jedyny drobny mankament to regulacja temp tylko na prawym pokrętle (można się przyzwyczaić).

Radio w moim subiektywnym odczuciu gra trochę lepiej + MP3, co do wyglądu:

b6cf0b831e1e6dd6.jpg

 

8672d0c0641a7460.jpg

 

Mi się podoba bardziej. Co do wersji RH przycisk świateł awaryjnych jest po lewej stronie.

PS. Mam zdemontowane stare radio (sprawne), mogę użyczyć do sprawdzenia (czy problem leży po stronie panelu).

W przedlifcie było sterowanie w kierownicy??

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

ja mam przedliftowe legacy i przełożyłem cały panel z wersji poliftowej (GX-204LE). Wszystko działa, jedyny drobny mankament to regulacja temp tylko na prawym pokrętle (można się przyzwyczaić).

Radio w moim subiektywnym odczuciu gra trochę lepiej + MP3, co do wyglądu:

b6cf0b831e1e6dd6.jpg

 

8672d0c0641a7460.jpg

 

Mi się podoba bardziej. Co do wersji RH przycisk świateł awaryjnych jest po lewej stronie.

PS. Mam zdemontowane stare radio (sprawne), mogę użyczyć do sprawdzenia (czy problem leży po stronie panelu).

W przedlifcie było sterowanie w kierownicy??

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Było i jest. :)

Oficjalnie tylko w wersjach 3.0L, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by dołożyć do np. 2.0L czy 2,5L.

Jestem tego żywym przykładem, że przeszczep się udał, pacjent żyje i ma się dobrze. :)

Link to comment
Share on other sites

Poszedłem sprawdzić :), bo nigdy nie używałem "mode" do włączania radia. Nie wiem jak było w oryginalnym GX-201LE, ale nie mogę włączyć radia przyciskiem "mode" jak radio jest wyłączone. Jak jest włączone radio, sterowanie z kierownicy działa (tzn. wszystkie przyciski). 

Ciekawe czy w oryginalnym polifcie można włączać radio przyciskiem "MODE".

 

 

@up potwierdzam

A tak, zapomniałem, że drugi transplantolog także tutaj jest. :)
sam to bym g... narobił

 

Dałeś radę, ja tylko służyłem pomocą. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze ja z przeszczepów ;)

 

Udało mi się do polifta MY'08 zamiast GX-204LE włożyć jednostkę z MY'09 (navi już ze zintegrowanym dvd)

nie wiem czy wcześniej 'MODE' włączało radio, do dziś nie znałem tej sztuczki, ale po sprawdzeniu teraz się włącza.

a do kompletu nawet jakoś mi to wyszło i działa:

- JACK 3,5 - aux in

- RCA - video in

- RCA - video out

- 2xRCA - sub zewnętrzny (nie sprawdzałem bo wpięty mam przez wiązkę "Y" w gniazdo radia 14-pin akcesoryjny sub pod siedzeniem, a innego nie mam do testów)

- pod 8-pin - kamerka cofania

 

Tym samym mam na zbyciu kompletne i sprawne GX-204LE, jak również centralny schowek z kratkami nawiewów i wyświetlaczem.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze ja z przeszczepów ;)

 

Udało mi się do polifta MY'08 zamiast GX-204LE włożyć jednostkę z MY'09 (navi już ze zintegrowanym dvd)

nie wiem czy wcześniej 'MODE' włączało radio, do dziś nie znałem tej sztuczki, ale po sprawdzeniu teraz się włącza.

a do kompletu nawet jakoś mi to wyszło i działa:

- JACK 3,5 - aux in

- RCA - video in

- RCA - video out

- 2xRCA - sub zewnętrzny (nie sprawdzałem bo wpięty mam przez wiązkę "Y" w gniazdo radia 14-pin akcesoryjny sub pod siedzeniem, a innego nie mam do testów)

- pod 8-pin - kamerka cofania

 

Tym samym mam na zbyciu kompletne i sprawne GX-204LE, jak również centralny schowek z kratkami nawiewów i wyświetlaczem.

Rób opis połączeń poszczególnych wtyczek. :) Przydałby się też model radia, które masz obecnie zamontowane oraz typ zegarka który chcesz sprzedać - przedlift, polift?

A co do podłączenia przycisków w kierownicy, to zostawiłeś połączanie przez "LAN Module", czy podłączałeś bezpośrednio do gniazda i88?

Ja zostawiłem przez LAN i "Mode" nie działa... Zastanawiam się czy przepięcie kabelków na i88 i usunięcie LAN Module spowoduje powrót funkcji.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeszcze ja z przeszczepów ;)

 

Udało mi się do polifta MY'08 zamiast GX-204LE włożyć jednostkę z MY'09 (navi już ze zintegrowanym dvd)

nie wiem czy wcześniej 'MODE' włączało radio, do dziś nie znałem tej sztuczki, ale po sprawdzeniu teraz się włącza.

a do kompletu nawet jakoś mi to wyszło i działa:

- JACK 3,5 - aux in

- RCA - video in

- RCA - video out

- 2xRCA - sub zewnętrzny (nie sprawdzałem bo wpięty mam przez wiązkę "Y" w gniazdo radia 14-pin akcesoryjny sub pod siedzeniem, a innego nie mam do testów)

- pod 8-pin - kamerka cofania

 

Tym samym mam na zbyciu kompletne i sprawne GX-204LE, jak również centralny schowek z kratkami nawiewów i wyświetlaczem.

Rób opis połączeń poszczególnych wtyczek. :) Przydałby się też model radia, które masz obecnie zamontowane oraz typ zegarka który chcesz sprzedać - przedlift, polift?

A co do podłączenia przycisków w kierownicy, to zostawiłeś połączanie przez "LAN Module", czy podłączałeś bezpośrednio do gniazda i88?

Ja zostawiłem przez LAN i "Mode" nie działa... Zastanawiam się czy przepięcie kabelków na i88 i usunięcie LAN Module spowoduje powrót funkcji.

 

lechuorzech - hehe jak się bawić to na całego !! wrzuć jakieś fotki bo jestem ciekaw jak to cudo wyszło.

 

WOJO - lan module jest tylko do 201lh/rh. Od 204 jest zaszyty w radiu - dlatego Ci pewnie nie działa :) O ile pamiętam masz przedlifta? Jak poszedł szczep kiery ? Też się zastawiam czy by nie przeszczepić z H6 i mieć sterowanie tylko martwią mnie erbagi czy spasują ? Na oko powinny !

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze ja z przeszczepów ;)

 

Udało mi się do polifta MY'08 zamiast GX-204LE włożyć jednostkę z MY'09 (navi już ze zintegrowanym dvd)

nie wiem czy wcześniej 'MODE' włączało radio, do dziś nie znałem tej sztuczki, ale po sprawdzeniu teraz się włącza.

a do kompletu nawet jakoś mi to wyszło i działa:

 

 

Też jestem zainteresowany tym przeszczepem ;) A juz po jednym jestem GX201LE => GX204LE. Prosimy o zdjęcia, co to za radyjko i co ewentualnie trzeba przerobic jesli nie jest p&p

Link to comment
Share on other sites

 

 

W sensie skad 2x a nie 1xRCA na sub?

 

fakt, jedno RCA - sub out, drugie to  "subwoofer power control terminal" cokolwiek to znaczy.

 

 

 

A co do podłączenia przycisków w kierownicy, to zostawiłeś połączanie przez "LAN Module", czy podłączałeś bezpośrednio do gniazda i88?

Ja mam polifta i brak lan module, więc podłączenie sterowania z kierownicy praktycznie bez zmian,

ALE przy oryginalnym radiu gx-204le przewody od kierownicy wpięte były tylko do gniazda 8-pin do którego również wpięty miałem przewód od aux-in na jack3,5 - http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/75718-wyjscie-aux/?p=2258042

a w nowym nabytku (zintegrowany czytnik dvd map) przewody od kierownicy wpięte są do gniazda 8-pin (pozostałe piny tego gniazda obsługują kamerkę cofania) i zdublowane wychodzą z wtyczki 8-pin go gniazda 24-pin w radiu (do którego wpinane są pozostałe wyprowadzenia: aux in, video in, video out, sub, itd.)

 

Zbieram się już jakiś czas żeby opisać moje poczynania, jednak w ferworze walki nie porobiłem żadnych zdjęć, więc marny to byłby poradnik. Ale mam jeszcze wszystkie rozpiski, więc może uda mi się coś sklecić.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeszcze ja z przeszczepów ;)

 

Udało mi się do polifta MY'08 zamiast GX-204LE włożyć jednostkę z MY'09 (navi już ze zintegrowanym dvd)

nie wiem czy wcześniej 'MODE' włączało radio, do dziś nie znałem tej sztuczki, ale po sprawdzeniu teraz się włącza.

a do kompletu nawet jakoś mi to wyszło i działa:

- JACK 3,5 - aux in

- RCA - video in

- RCA - video out

- 2xRCA - sub zewnętrzny (nie sprawdzałem bo wpięty mam przez wiązkę "Y" w gniazdo radia 14-pin akcesoryjny sub pod siedzeniem, a innego nie mam do testów)

- pod 8-pin - kamerka cofania

 

Tym samym mam na zbyciu kompletne i sprawne GX-204LE, jak również centralny schowek z kratkami nawiewów i wyświetlaczem.

Rób opis połączeń poszczególnych wtyczek. :) Przydałby się też model radia, które masz obecnie zamontowane oraz typ zegarka który chcesz sprzedać - przedlift, polift?

A co do podłączenia przycisków w kierownicy, to zostawiłeś połączanie przez "LAN Module", czy podłączałeś bezpośrednio do gniazda i88?

Ja zostawiłem przez LAN i "Mode" nie działa... Zastanawiam się czy przepięcie kabelków na i88 i usunięcie LAN Module spowoduje powrót funkcji.

 

lechuorzech - hehe jak się bawić to na całego !! wrzuć jakieś fotki bo jestem ciekaw jak to cudo wyszło.

 

WOJO - lan module jest tylko do 201lh/rh. Od 204 jest zaszyty w radiu - dlatego Ci pewnie nie działa :) O ile pamiętam masz przedlifta? Jak poszedł szczep kiery ? Też się zastawiam czy by nie przeszczepić z H6 i mieć sterowanie tylko martwią mnie erbagi czy spasują ? Na oko powinny !

 

Kierownica od 3,0L przedlifta pasuje idealnie. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

fakt, jedno RCA - sub out, drugie to  "subwoofer power control terminal" cokolwiek to znaczy.

 

Jak podlaczysz jakis sub nie OEM, czyli taki ktory nie jest podlaczony do wyjscia "glosnikowego" a do tego wlasnie RCA ten power control terminal sluzy do wlaczenia suba gdy wlaczasz radio i wylaczenia go gdy je wylaczasz.

 

Dawid Carter robil Ci wiazke? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...