Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tak kompresor tak się powinien zachowywać, ale może pracować ciągle jeśli jest bardzo ciepło na zewnątrz i masz nawiew na full.

Bezpiecznik od szyb powinien być w kabinie, przy bezpiecznikach w przy lewym słupku. Chyba nr 15. 

Czyli ten typ tak ma. Co do kompresora to jeszcze wyczuwam te "włączanie" podczas jazdy na tempomacie, trochę jest to denerwujące.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba tylko w dieslach tego nie czuć. Tak to w każdym samochodzie jest do odczuwalne. Benzyna ma mały moment dlatego to czujesz.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie w poprzednim aucie tego nie czułem, i właśnie był to diesel z 360Nm;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, yaroz napisał:

No właśnie w poprzednim aucie tego nie czułem, i właśnie był to diesel z 360Nm;)

Będzie to odczuwalne zawsze, w przypadku sprawnego i dobrze uzupełnionego układu może nieco mniej. Z autopsji. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie - założyłem do Forestera 2.0XT ciemnoniebieskie wtryski Denso z Forestera 2.5XT. spodziewałem się , że są identyczne jak w STI i mają 565 cc. Wychodzi jednak na to, że mają 500. Wyczytałem , że w FXT 2,5 US były 500cc. Czy ktoś się z czymś takim spotkał ?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy kolektor wydechowy z Legacy- nierownoodleglosciowy pasuje tak samo do forestera I gen ? Wiem ze do imprezy tak, jednak w dziale forestera nie widze takiego info. Z gory thx za odp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam taki u Siebie. Tylko że drugi kat nie pasuje, albo go wycinasz, albo robisz kawałek chyba na 10cm między katem pierwszym z legasia a drugim katem w Forku. Nie jest to plug&play. Ale da się zrobić zrobić to dobrze.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy tylni drążek stabilizatora z sf podejdzie do sg  ?? Ktoś wie :) ?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to jest z sprawdzeniem stanu oleju... Ostatnio po nocy sprawdzam, a tu na minimum. Przejechalem 5km auto odpoczelo z 3h sprawdzam olej i jest full tak jak przy wymianie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak to jest z sprawdzeniem stanu oleju... Ostatnio po nocy sprawdzam, a tu na minimum. Przejechalem 5km auto odpoczelo z 3h sprawdzam olej i jest full tak jak przy wymianie.
Taka uroda boxera.... mam tak samo. Nawet jak odrobinę nierówno auto stoi to już zaburza odczyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ale tu nie chodzi o to ze auto stoi na nierównym, bo stoi zawsze tak samo. Chodzi o to ze z nocy jak zleci to jest minimum, a po rozgrzaniu lekkim i ostygnięciu paru godzinek pokazuje w tym samym miejscu juz maksimum. 

Edited by daymanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znane są i takie przypadki... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witajcie. 

Mam problem taki jak na zdjęciu ponizej... wiem jak go rozwiązać, lecz jest jedno "ale". W zależności od źródła informacji jest napisane że żarówka w5w albo w3w i nie wiem która w końcu. Jest ktoś w stanie jednoznacznie określić? I czy tylko takie występują czy jeszcze jakiś innych się spodziewać? 

Forester SF MY00

IMG_20190708_114820.thumb.jpg.67d2a3c1d83e2ba05aa3ba539f2bb566.jpg

Edited by Glodzio

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, daymanek napisał:

Ale tu nie chodzi o to ze auto stoi na nierównym, bo stoi zawsze tak samo. Chodzi o to ze z nocy jak zleci to jest minimum, a po rozgrzaniu lekkim i ostygnięciu paru godzinek pokazuje w tym samym miejscu juz maksimum. 

Mierzysz w różnych warunkach (po nocy oraz po 3 godzinach od lekkiego nagrzania) to nie dziw się, że masz różne wyniki ;) 

Po 3 godzinach postoju w lecie to silnik raczej nie jest całkowicie ostygnięty.

Jak chcesz mieć pomiar powtarzalny, do którego możesz się odnieść, to mierz rano po nocy. 

Możesz jeszcze wyciągnąć bagnet na noc, wówczas przy pierwszym pomiarze nie będzie rozmazania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mierzysz w różnych warunkach (po nocy oraz po 3 godzinach od lekkiego nagrzania) to nie dziw się, że masz różne wyniki  
Po 3 godzinach postoju w lecie to silnik raczej nie jest całkowicie ostygnięty.
Jak chcesz mieć pomiar powtarzalny, do którego możesz się odnieść, to mierz rano po nocy. 
Możesz jeszcze wyciągnąć bagnet na noc, wówczas przy pierwszym pomiarze nie będzie rozmazania.
To któremu pomiarowi ufać??

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.07.2019 o 14:59, miki_mi2 napisał:

Czy tylni drążek stabilizatora z sf podejdzie do sg  ?? Ktoś wie :) ?  

 

wg mnie są identyczne bo do obu często montowane są z WRX. Na pewno inne są łączniki stabilizatora

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, AdaSch napisał:

 

wg mnie są identyczne bo do obu często montowane są z WRX. Na pewno inne są łączniki stabilizatora

dzięki :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Glodzio napisał:

Witajcie. 

Mam problem taki jak na zdjęciu ponizej... wiem jak go rozwiązać, lecz jest jedno "ale". W zależności od źródła informacji jest napisane że żarówka w5w albo w3w i nie wiem która w końcu. Jest ktoś w stanie jednoznacznie określić? I czy tylko takie występują czy jeszcze jakiś innych się spodziewać? 

Forester SF MY00

 

 

Wydaje mi się że W3W ale pewny nie jestem. 

Kup po 2 szt jednych i drugich :) 

Kosztują grosze i nie będziesz musiał się  zastanawiać  ;) 

Występują jeszcze mniejsze ale to już do poszczególnych kontrolek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się wyregulować opadnięte drzwi przednie bez zdejmowania błotnika? Forester SF '98.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wlasnie rozbieralem liczniki sf 2001 i wymienilem zaroweczki te 4 wieksze do podswietlenia licznika i obrotow (te z niebieskimi mocowaniami) i to sa chyba w2w. Ale w sklepach sa tylko 1.2w a nie takie jak byly. Sa jeszcze 2w na necie ale nie wiem jakie sa ori. Moze ktos sie orientuje czego szukac dokladnie?

Fotka ori i tej 1.2w ktora ledwo swieci... nie nadaje sie.

20190710_120416.jpg

20190710_110014.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, klev napisał:

Ja wlasnie rozbieralem liczniki sf 2001 i wymienilem zaroweczki te 4 wieksze do podswietlenia licznika i obrotow (te z niebieskimi mocowaniami) i to sa chyba w2w. Ale w sklepach sa tylko 1.2w a nie takie jak byly. Sa jeszcze 2w na necie ale nie wiem jakie sa ori. Moze ktos sie orientuje czego szukac dokladnie?

Fotka ori i tej 1.2w ktora ledwo swieci... nie nadaje sie.

Manual podaje 3.4W żarówki. Pozostałe żarówki w liczniku od kontrolek 1.4W. Kolega miał problem w Saabie 9-3 '99 rok chyba. Też nigdzie nie mógł znaleźć żarówek, w końcu wsadził jakieś ledy. 

Tu masz link w wymiarami:

https://nocar.pl/oswietlenie/zarowki-samochodowe/zarowki-pomocnicze-i-inne/w3w.html

 

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.07.2019 o 07:40, daymanek napisał:

To któremu pomiarowi ufać??

Temu po nocy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy różnica 12 Nm pomiędzy silnikami 122 km a 125 jest odczuwalna ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy, jeżeli jeździsz Subarakiem i jesteś świadomy mocy rozwijanych przez NA, to... nie! Ale jeżeli jesteś np, hondziarzem albo golfiarzem, i tuningujesz swoją uwielbianą maszynę poprzez strumienice, cięte katy, stożki w dolocie etc, to uzyskanie 12Nm jest różnicą niewyobrażalną, od razu czujesz wszystkie sprężyny w fotelu, przy ruszaniu ze świateł krew tak szybko odpływa że widzisz majaki, a swąd spalonego kapora roznosi się po okolicznych wioskach... Jak mawiał Einstein, wszystko jest względne :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby tak ale... 

Mam porównanie ze 125 konnym forkiem i ten jest żywszy.

Pytanie zadaje sobie czy właśnie ta różnica 12 niutków robi robotę czy mój jest przymulony bo coś tam.

Poprzednik wymieniał silnik ze 125 na 122 z automatu i nadal szukam czy gdzieś coś nie jest zdrutowane.

Po zakupie to auto w ogóle nie jechało i po wymianie różnych rzeczy jest dzień do nocy ale to jeszcze nie jest to co powinno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...