Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

11 minut temu, Dr Zybertowicz napisał:

Szanowni

Pacjent Forester SG 2007 (158 KM). Żywotu dokonuje kompresor klimy. Pytanie czy jak ten https://www.czesciauto24.pl/lucas-electrical/8199799 będzie ok? Niby zgodność z OEM jest (73111-SA010)? Będę wdzięczny za sugestie/podpowiedzi/wskazówki.

Hej jeżeli szukasz to zobacz tutaj https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Subaru/250

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.06.2019 o 11:36, Sergi napisał:

Witam Kolegow czy ktos z Was mial do czynienia z takimi oslonami przeciwslonecznymi?

https://www.cartravels.pl/5565-subaru-forester-oslona-przeciwsloneczna.html?search_query=SUBARU&results=9

 

Wacham sie miedzy przyciemnieniem szyb a kupnem takiego wynalazku?

Pozdrawiam

Dołączam się do pytania. Dość ciekawie to wygląda ale czy ktoś to przerabiał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aplam13 dzięki, odwiedzałem tę stronę i poprosiłem o informację o dostępności. Znalazłem regenerowaną w zakładzie pod Zieloną Górą, OEM się zgadza, ale... wg informacji na ich stronie sprężarka dedykowana jest do Forestera SH, a nie SG... ciśnienie mam o tyle, że ze względu na wyjazd w raczej ciepłe okolice EU chciałbym dopiąć wymianę na przestrzeni tygodnia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.06.2019 o 12:43, Rafaelo napisał:

Dzięki za nie odpali to się będę zastanawiał  ;) 

Jak obiecałem tak zapytałem :-) 

Odpowiedź z serwisu powinno pasować bez problemów...taką odpowiedź dostałem -> przepraszam za brak konkretów !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W razie wymiany sterownika silnika w moim Forku. Muszę kodować immo,  czy po prostu wymieniam sterownik i wszystko gra?

2.0 122km.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.07.2019 o 19:03, braun napisał:

Dołączam się do pytania. Dość ciekawie to wygląda ale czy ktoś to przerabiał?

 

Mam coś takiego w następcy forka. Zaraz po odebraniu samochodu wylądowały w bagażniku. Poleżą tam do czasu, gdy podjadę w okolice piwniczki, gdzie mogą spocząć na jakiś dłuższy czas ;)

Teraz poważnie: zarówno w forku, jak i w następcy mam szyby przyciemniane. Mimo przyciemnienia gdy słońce jest w miarę nisko, razi dziecko siedzące w foteliku. Dlatego w forku wylądowała roletka przyczepiana do szyby, sprawdza się, ale potrafi się przesunąć lub wypiąć przy otwieraniu/zamykaniu drzwi (efekt braku ramek w drzwiach). Przyssawki dodatkowo uniemożliwiają otwieranie szyby. W 508 również mam przyciemniane szyby i poprzedni właściciel dostał takie siatki w salonie na cały tył. Z tylnej szyby zdjąłem, bo jednak korzystam z lusterka wstecznego. Z bocznych tylnych też zdjąłem, bo nie wszyscy lubią patrzeć przez siatkę. Zostały tylko w części bagażowej, bo tam nie przeszkadzają. Siatka na pewno sprawdza się u mnie, gdy syn śpi, ale jest na tyle duża, że leży w bagażniku i po zaśnięciu młodego raczej się nie zatrzymujemy by ją stamtąd wyciągnąć. Siatka w 508 jest o tyle fajna, że nie potrzebuje żadnych zaczepów, po prostu dobrze pasuje w ramkę drzwi.

 

Czy przyciemniane szyby można zastąpić siatką? Chyba nie, jednak mają nieco inne role, oczywiście w mojej subiektywnej ocenie. Gdy potrzebujesz otworzyć szybę - przeszkadza. Może nasilić chorobę lokomocyjną (mam ten efekt w autobusach z wielkimi reklamami na szybach ;) ). Chcesz zapobiec nagrzewaniu? Raczej się nie sprawdzi. Promienie przejdą przez szybę i ogrzeją siatkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Optymalnie przyciemnić boczne szyby bez tylnej. Ja mam u Siebie szybę od strony dzieciaka przyciemnioną ciut bardziej. Nie razi jej słońce. Są zakłady które dają niby gwarancję na jakość folii. Mianowicie, folia z czasem się wypala, tzn robi się fioletowa. U mnie w mieście jest firma która w razie wystąpienia takiego zjawiska wymienia bezpłatnie folie. 

 

 

 

 

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tył wpadła folia 95 % przyciemnienia więc raczej nie ma mowy o oślepianiu malucha :) 

616323970_IMG_25551.thumb.JPG.5658c52ed75cc69e4bf4157606b66bbf.JPG

 

Siatki są fajne ale fabryczne w nowszych autach ;) 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W razie wymiany sterownika silnika w moim Forku. Muszę kodować immo,  czy po prostu wymieniam sterownik i wszystko gra?
2.0 122km.
 
 
Ponawiam pytanie bo zaginie w gąszczu. A zależy mi na odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej musisz, kup kompa z kluczykami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jeszcze jest chyba moduł immo. Wiem że do nowszych Forków sprzedają tzw zestawy startowe. Kluczyki, moduł immo oraz sterownik. Nie mogę w schemacie znaleźć nawet pętli indukcyjnej od kluczyka. Do ECU nie przychodzi nic bo miało by w nazwie choć coś co przypomina immobilizer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebujesz ECU, moduł immobilizera (pod kolumną kierownicy jest), pętlę indukcyjną przy stacyjce i kluczyk, a właściwie sam transponder z niego. To wszystko musisz przełożyć do swojego auta żeby zadziało.

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

OK, jest ale w jakiej sekcji znalazłeś to? Mam pełna serwisówke do mojego modelu i nie znalazłem jeszcze takiego czegoś.

Mam lampkę od immo na liczniku, to wiem. @Pan Dziedzic ma inny sterownik niż mieć powinien przy silniku, ale nie on to wymieniał, ma 122km silnik a sterownik i wtryski od 125km. Więc niewiadomo. Ale dalej mam pytanie czy muszę kodować immo czy wystarczy kompa podmienić. W zasadzie sam komputer używany to koszt ok 40-50 + KW.

Wiring Diagram.pdf

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W złym miejscu szukasz :-)

1.jpg

2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ale to masz serwisówkę z którego rocznika? Z tego co zauważyłem to są dość znaczne różnice w instalacji elektrycznej, między przedliftem a poliftem. To masz schemat z rocznika 99? Wrzuciłem schemat ze swojego, link znalazłem na kresce i wszystko do mojego rocznika sciągnąłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To z polifta, ale immo jest tak samo, mogą się tylko różnić kolory kabli, kiedyś przerabiałem temat immo w S-turbo MY99 i korzystałem z tego schematu. Inaczej jest tylko w MY98.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie da się sparować ECU z nowym modułem Immo, tak jak to ma miejsce w grupie VAG?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@skwaro No właśnie ja mam MY98. Chciałem licznik przerzucić z polifta to się zdziwiłem że aż tyle zabawy by było. Zerknij proszę na schemat który wrzuciłem parę postów wyżej to jest kompletny połączony z tych "kawałków" może Ty coś znajdziesz. Schemat się zgadza, ale nie do końca z ECU, przy klimie podaje inne piny niż faktycznie, ale kolory się zgadzają. Ja u Siebie immo nie widzę nigdzie w schemacie. Ale schemat jest chyba z 2.5 nie z 2.0 i to z hamerykańca pewnie nawet.

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, st981777 napisał:

A nie da się sparować ECU z nowym modułem Immo, tak jak to ma miejsce w grupie VAG?

Gdzieś trafiłem na informację że tylko ASO bo tylko Oni mają jakieś kody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=5656]skwaro[/mention] No właśnie ja mam MY98. Chciałem licznik przerzucić z polifta to się zdziwiłem że aż tyle zabawy by było. Zerknij proszę na schemat który wrzuciłem parę postów wyżej to jest kompletny połączony z tych "kawałków" może Ty coś znajdziesz. Schemat się zgadza, ale nie do końca z ECU, przy klimie podaje inne piny niż faktycznie, ale kolory się zgadzają. Ja u Siebie immo nie widzę nigdzie w schemacie. Ale schemat jest chyba z 2.5 nie z 2.0 i to z hamerykańca pewnie nawet.
Robiłem kiedyś operację przeszczepu ECU z ST/b MY98 do S-turbo MY99, schematy brałem z imprezy GC8 MY98 bo są identyczne z Foresterem z tego rocznika, poprawnych schematów Forestera MY98 nie znalazłem nigdzie w sieci. Ale z samym immo nie pomogę bo wsadzałem ECU z JDMa, one nie mają immo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. dzięki to już trop. Jutro ściągnę serwisówke z imprezy porównam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy kompresor klimy, gdy jest załączona klimatyzacja, powinien się tak jakby załączać co jakiś czas i podwyższać obroty silnika?

Gdzie są bezpieczniki szyb bo nie mogę znaleźć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak kompresor tak się powinien zachowywać, ale może pracować ciągle jeśli jest bardzo ciepło na zewnątrz i masz nawiew na full.

Bezpiecznik od szyb powinien być w kabinie, przy bezpiecznikach w przy lewym słupku. Chyba nr 15. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, ewemarkam napisał:

Optymalnie przyciemnić boczne szyby bez tylnej. Ja mam u Siebie szybę od strony dzieciaka przyciemnioną ciut bardziej. Nie razi jej słońce. Są zakłady które dają niby gwarancję na jakość folii. Mianowicie, folia z czasem się wypala, tzn robi się fioletowa. U mnie w mieście jest firma która w razie wystąpienia takiego zjawiska wymienia bezpłatnie folie. 

 

 

Dla mnie tylna jest obowiązkowa do przyciemnienia. Wsteczne lusterko przestaje oślepiać, nie trzeba w nocy przy nim majstrować.

W forku mam przyciemnione oczywiście folią, przez poprzedniego właściciela. Obstawiam, że ma to już tyle lat, ile samochód (13) i nie zrobiło się fioletowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...