Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Tak, do tego wywal TGV i wyszlifuj lornetki na gładko. Da więcej niż zmiana rury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor z Buga jest z lornetkami bez TFV

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem przekonany że lornetki bez TGV były tylko na Japonię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie były. Być może w 2.5 są TGV w STI EU ale tego nie wiem.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie, nie były. Być może w 2.5 są TGV w STI EU ale tego nie wiem.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Z tego co pamiętam to w blobie 2.0 wyłączałem komuś błędy TGV w ECU. Nie chce mi się sprawdzać w katalogu od której wersji jest na EU :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema, szybkie pytanie, nie mogę u siebie w forku znaleźć konektora do diagnozy ABS a chciałem zczytać błąd bo dzisiaj mi zaświeciła kontrolka na chwilę, po wyłączeniu i przejechaniu kliku metrów już nie powróciła, ale chce zobaczyć czy coś się zapisało w pamięci, pomoże ktoś? Pod kierownicą nic znaleźć nie mogę poza zielonymi do ECU.:icon_205:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez OBD, ale byle jakie apki nie ogarną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, koziolek napisał:

Przez OBD, ale byle jakie apki nie ogarną.

A co np może ogarnąć? Jaki kabel? Chciałbym mieć dla siebie na przyszłość ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się, ale chyba kabel ELM i program Free SSM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to to mam też wlasnie i nie znalazłem jak z ABSem się połączyć czyc;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
18 godzin temu, koziolek napisał:

Nie znam się, ale chyba kabel ELM i program Free SSM.

Free ssm nie ma diagnostyki ABS, próbowałem różnych programów i nie znalazłem takiego który by otczytywal błędy ABS.

 

 

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, aplam13 napisał:

A to to mam też wlasnie i nie znalazłem jak z ABSem się połączyć czyc;-)

Czujniki ABS można sprawdzić bardzo prosto zwykłym multimetrem, ustawiasz na nim ohm'y, wypinasz wtyczki czujnika ABS i mierzysz oporność każdego, jeżeli mieści się w granicach bodajże 0,9kOhm - 1,2kOhm to czujniki są dobre.

 

Jeżeli ABS zapala ci się przy danej prędkości, potem po ponownym zgaszeniu silnika i przejechaniu kilku metrów gaśnie i zapala się ponownie przy jakiejś prędkości to masz na 100% uszkodzony któryś z pierścieni ABS. Jak masz bębny z tyłu to prawdopodobnie któryś z tylnych pierścieni.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, yaroz napisał:

Czujniki ABS można sprawdzić bardzo prosto zwykłym multimetrem, ustawiasz na nim ohm'y, wypinasz wtyczki czujnika ABS i mierzysz oporność każdego, jeżeli mieści się w granicach bodajże 0,9kOhm - 1,2kOhm to czujniki są dobre.

 

Jeżeli ABS zapala ci się przy danej prędkości, potem po ponownym zgaszeniu silnika i przejechaniu kilku metrów gaśnie i zapala się ponownie przy jakiejś prędkości to masz na 100% uszkodzony któryś z pierścieni ABS. Jak masz bębny z tyłu to prawdopodobnie któryś z tylnych pierścieni.

Ok dzięki piękne, właśnie na razie pierwszy raz zapaliła się kontrolka ok 2.5 roku, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasła po paru metrach. Na razie nie wraca, a pytałem jak sprawdzić kody dlatego bo nie wiem jak odczytać zapisane, bo tak jak mówisz tylko ecu przez freessm, dzięki za odpowiedź z wartościami:thx:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Padla skrzynia w outbacku. Numer vin i nr. skrzyni na fotce plakietki. Czy ta skrzynia z identycznego modelu z aukcji bedzie pasowac mimo ze ma troszke inny nr?

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-outback-2-5-b-02-skrzynia-biegow-aut-ID6BPPRZ.html

 

 

20190628_184135.jpg

 

Juz wiem. Bedzie pasowac :)

Edited by klev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Orientuje się ktoś czy diesel z Forestera 2009 będzie pasować do Legacy 2008? Czy trzeba kodować wtryski do centralki silnika czy nie robi to różnicy ?? I odpali bez problemów, Bo reszta osprzętu raczej nie będzie przeszkadzać. Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

powinien pasować plug and play - w końcu oba to EUR 4...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wiem tylko zastanawiam się czy wtrysków nie trzeba kodować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co czytałem gdzieś po zagranicznych forach to póki nie zmieniasz wersji silnika z EUR 4 na EUR5/6 to nie powinno być z tym problemów.
Wtryskiwacze cały czas masz te same - one zmieniały się wraz z emisją spalin...ale nie przerabiałem tego sam więc nie mam pewności...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/29/2019 at 6:33 AM, yaroz said:

Free ssm nie ma diagnostyki ABS, próbowałem różnych programów i nie znalazłem takiego który by otczytywal błędy ABS.

 

 

Żeby połączyć się z czymkolwiek innym niż ECU przez OBD potrzebny jest multiplekser

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, st981777 napisał:

Żeby połączyć się z czymkolwiek innym niż ECU przez OBD potrzebny jest multiplekser

Rozwiń temat proszę, jak co i z czym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Różne moduły łączą się na różnych pinach lub za pomocą innego protokołu. Multiplekser ma za zadanie łączyć się po odpowiednich pinach przy pomocy właściwego protokołu, w zależności od wybranego modułu.

 

obd2-wiring-diagram-beautiful-excellent-ford-obd2-wiring-diagram-electrical-and-wiring-of-obd2-wiring-diagram-on-obd2-wiring-diagram.jpg

OBDII_Pinout.jpg

 

Tak jeszcze precyzując, do komunikacji używa się maksymalnie dwóch pinów, ale nie zawsze tych samych, multiplekser po prostu przełącza szyny danych na odpowiednie piny w złączu obd.

Edited by st981777

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Nargond napisał:

z tego co czytałem gdzieś po zagranicznych forach to póki nie zmieniasz wersji silnika z EUR 4 na EUR5/6 to nie powinno być z tym problemów.
Wtryskiwacze cały czas masz te same - one zmieniały się wraz z emisją spalin...ale nie przerabiałem tego sam więc nie mam pewności...

Dzięki za nie odpali to się będę zastanawiał  ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Rafaelo napisał:

Dzięki za nie odpali to się będę zastanawiał  ;) 

Jak co we wtorek dam szczegółową odpowiedź zapytam w warsztacie co i jak tylko napisz mi na pw szczegóły zamiany:)

Wiem że swoją wypowiedzią mało wnioslem ale wszędzie gdzie czytałem albo szukałem info o wymianie silnika to pisali że w 1 generacji są plug and play w innym wypadku są problemy z wtryskiwaczami turbo i bodajże dpf...

Czytałem w ramach ew wymiany u mnie ja chciałbym wcisnąć eur6 zamiast eur5 co mam...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Serdecznie, wpadły mi w ręce belki dachowe Subaru z numerem 14311.Rzekomo do Forestera SG.Mam jednak wrażenie że czegoś tu brakuje.Czy nie powinna znajdować się jakaś guma pod tym plastikowym uchwytem.Może ktoś miał takowe i podpowie jak to zamocować.Dziękuję z góry za pomoc.984faf5723e0e28920d6fa75f3bf2e98.jpgb9a876db5878791f0703b9fd5106e548.jpge64934ce38c946941d4820a62866e817.jpg61a795ae5d56a462827fc6555a7d6b5d.jpg

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...