Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, nie były. Być może w 2.5 są TGV w STI EU ale tego nie wiem.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Z tego co pamiętam to w blobie 2.0 wyłączałem komuś błędy TGV w ECU. Nie chce mi się sprawdzać w katalogu od której wersji jest na EU :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, szybkie pytanie, nie mogę u siebie w forku znaleźć konektora do diagnozy ABS a chciałem zczytać błąd bo dzisiaj mi zaświeciła kontrolka na chwilę, po wyłączeniu i przejechaniu kliku metrów już nie powróciła, ale chce zobaczyć czy coś się zapisało w pamięci, pomoże ktoś? Pod kierownicą nic znaleźć nie mogę poza zielonymi do ECU.:icon_205:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aplam13 napisał:

A to to mam też wlasnie i nie znalazłem jak z ABSem się połączyć czyc;-)

Czujniki ABS można sprawdzić bardzo prosto zwykłym multimetrem, ustawiasz na nim ohm'y, wypinasz wtyczki czujnika ABS i mierzysz oporność każdego, jeżeli mieści się w granicach bodajże 0,9kOhm - 1,2kOhm to czujniki są dobre.

 

Jeżeli ABS zapala ci się przy danej prędkości, potem po ponownym zgaszeniu silnika i przejechaniu kilku metrów gaśnie i zapala się ponownie przy jakiejś prędkości to masz na 100% uszkodzony któryś z pierścieni ABS. Jak masz bębny z tyłu to prawdopodobnie któryś z tylnych pierścieni.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yaroz napisał:

Czujniki ABS można sprawdzić bardzo prosto zwykłym multimetrem, ustawiasz na nim ohm'y, wypinasz wtyczki czujnika ABS i mierzysz oporność każdego, jeżeli mieści się w granicach bodajże 0,9kOhm - 1,2kOhm to czujniki są dobre.

 

Jeżeli ABS zapala ci się przy danej prędkości, potem po ponownym zgaszeniu silnika i przejechaniu kilku metrów gaśnie i zapala się ponownie przy jakiejś prędkości to masz na 100% uszkodzony któryś z pierścieni ABS. Jak masz bębny z tyłu to prawdopodobnie któryś z tylnych pierścieni.

Ok dzięki piękne, właśnie na razie pierwszy raz zapaliła się kontrolka ok 2.5 roku, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasła po paru metrach. Na razie nie wraca, a pytałem jak sprawdzić kody dlatego bo nie wiem jak odczytać zapisane, bo tak jak mówisz tylko ecu przez freessm, dzięki za odpowiedź z wartościami:thx:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padla skrzynia w outbacku. Numer vin i nr. skrzyni na fotce plakietki. Czy ta skrzynia z identycznego modelu z aukcji bedzie pasowac mimo ze ma troszke inny nr?

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-outback-2-5-b-02-skrzynia-biegow-aut-ID6BPPRZ.html

 

 

20190628_184135.jpg

 

Juz wiem. Bedzie pasowac :)

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Orientuje się ktoś czy diesel z Forestera 2009 będzie pasować do Legacy 2008? Czy trzeba kodować wtryski do centralki silnika czy nie robi to różnicy ?? I odpali bez problemów, Bo reszta osprzętu raczej nie będzie przeszkadzać. Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytałem gdzieś po zagranicznych forach to póki nie zmieniasz wersji silnika z EUR 4 na EUR5/6 to nie powinno być z tym problemów.
Wtryskiwacze cały czas masz te same - one zmieniały się wraz z emisją spalin...ale nie przerabiałem tego sam więc nie mam pewności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/29/2019 at 6:33 AM, yaroz said:

Free ssm nie ma diagnostyki ABS, próbowałem różnych programów i nie znalazłem takiego który by otczytywal błędy ABS.

 

 

Żeby połączyć się z czymkolwiek innym niż ECU przez OBD potrzebny jest multiplekser

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne moduły łączą się na różnych pinach lub za pomocą innego protokołu. Multiplekser ma za zadanie łączyć się po odpowiednich pinach przy pomocy właściwego protokołu, w zależności od wybranego modułu.

 

obd2-wiring-diagram-beautiful-excellent-ford-obd2-wiring-diagram-electrical-and-wiring-of-obd2-wiring-diagram-on-obd2-wiring-diagram.jpg

OBDII_Pinout.jpg

 

Tak jeszcze precyzując, do komunikacji używa się maksymalnie dwóch pinów, ale nie zawsze tych samych, multiplekser po prostu przełącza szyny danych na odpowiednie piny w złączu obd.

Edytowane przez st981777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Nargond napisał:

z tego co czytałem gdzieś po zagranicznych forach to póki nie zmieniasz wersji silnika z EUR 4 na EUR5/6 to nie powinno być z tym problemów.
Wtryskiwacze cały czas masz te same - one zmieniały się wraz z emisją spalin...ale nie przerabiałem tego sam więc nie mam pewności...

Dzięki za nie odpali to się będę zastanawiał  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafaelo napisał:

Dzięki za nie odpali to się będę zastanawiał  ;) 

Jak co we wtorek dam szczegółową odpowiedź zapytam w warsztacie co i jak tylko napisz mi na pw szczegóły zamiany:)

Wiem że swoją wypowiedzią mało wnioslem ale wszędzie gdzie czytałem albo szukałem info o wymianie silnika to pisali że w 1 generacji są plug and play w innym wypadku są problemy z wtryskiwaczami turbo i bodajże dpf...

Czytałem w ramach ew wymiany u mnie ja chciałbym wcisnąć eur6 zamiast eur5 co mam...

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie, wpadły mi w ręce belki dachowe Subaru z numerem 14311.Rzekomo do Forestera SG.Mam jednak wrażenie że czegoś tu brakuje.Czy nie powinna znajdować się jakaś guma pod tym plastikowym uchwytem.Może ktoś miał takowe i podpowie jak to zamocować.Dziękuję z góry za pomoc.984faf5723e0e28920d6fa75f3bf2e98.jpgb9a876db5878791f0703b9fd5106e548.jpge64934ce38c946941d4820a62866e817.jpg61a795ae5d56a462827fc6555a7d6b5d.jpg

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...