Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

czyli w moim forku role tego odgrywa Solenoid elektroniczny tak ?

w połączeniu z regulacją łapy WG ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, kluczowe słowo to "elektroniczny", którym steruje ECU a nie docisk sprężynki, doładowanie narasta płynnie po mapie a nie wbija na full z samego dołu. W krytycznej sytuacji (np. gorąco w dolocie, stukowe, itd.) ECU może sobie obciąć boosta, a z MBC nie obetnie i zrobisz silnikowi kuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i wszystko jasne :) dzięki za wytłumaczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie, forek SG wentylatory chłodnicy.
Mają dwa "biegi"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.05.2019 o 13:21, Pan Dziedzic napisał:

Dalej nie odpala.

Pompa wymieniona, ciśnienie buduje do filtra podaje.

Pomysł padł że filtr zapchany, wyjąłem, połączyłem przewody dalej to samo.

Gdyby poleciał któryś wtrysk to pracowałby nierówno tak ? 

Na gazie odpala i jest ok.

Gdzie szukać dalej? 

Wstępna diagnoza.

Zatkany, zgnieciony, zgnity  przewód pomiędzy bakiem a tylną kanapą.

Zrobiłem obejście nowym przewodem bak- filtr i zapalił.

Jutro kolejny dzień walki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pisałeś wcześniej że do filtra Ci dochodzi paliwo (buduje ciśnienie). Ale w zasadzie nie koniecznie tego paliwa jest tyle ile musi być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale widocznie za mało by zapracował.

Na nowym przewodzie zapalił od strzała.

Próbowałem przedmuchać powietrzem i tłocząc powietrze od filtra z tylu nic się nie działo.

——————-

Dla potomnych.

Jak wymieniasz gumowy wężyk to sprawdź debilu* dwa razy czy opaska zaciśnięta na krućcu czy na samej gumie :facepalm:

 

Plusy:

Wymiana pompy na nowszą o mniejszym przebiegu.

Czyszczenie zbiornika.

 

Dobranoc, idę spać.

 

* ja.

Edited by Pan Dziedzic
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.05.2019 o 21:05, Pan Dziedzic napisał:

debilu*

 

W dniu 30.05.2019 o 21:05, Pan Dziedzic napisał:

* ja

:puchar::thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo Ty 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż, nie myli się ten co nic nie robi ;)

  • Like 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złożyłem rozpórkę i trochę mi dotyka do przewodów od klimy. Zostawić tak?

IMG_20190604_203043.thumb.jpg.a5252c39c148c313f4d21658d417babf.jpg

Według sprzedawcy przerabia się tylko w przypadku IC z STI.

IMG_20190604_203024.thumb.jpg.87e8bbdce34fdca908916cf238ce6584.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiałem przewody klimy, wstawiając większy IC. Rozpórka też była dedykowana do takiej kombinacji.

 

Sądzę, że jakiś dystans/przekładka z gumy zaradzi ewentualnym przetarciom miękkich przewodów klimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytnij kawałek gumy, najlepiej dętki rowerowej, po końcach nie stykających z rozpórką złap trytytką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, tak zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie - czy u was też fabryczne radia grają z różną głośnością po włożeniu płyty i słuchaniu radia FM ? 
Technicznie różnica poziomu ustawienia głośności to 10 oczek w górę na zwykłym radiu względem płyty CD ? 
Poprzedni właściciel zakładał zestaw głośnomówiący i nie wiem czy czasem czegoś nie pochrzanił w kablach ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłeś że reklamy czy to w radiu czy telewizji zawsze są głośniej. W/g montując zestaw głośnomówiący nie da się niż schrzanic w podłączeniu. A płyty CD niby powinny być znormalizowane jest chodzi o głośność to tak nie jest. Czepiasz się drobnostek. Jak połączye dźwięk do AUX w niefabrycznym radiu to i tak gra ciszej niż radio. Mimo że telefon ja full ustawiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie czepiam się - to mnie tylko zastanawiało...wcześniej nie miałem tego ale może dlatego że nie słuchałem CD tylko mp3...kto wie..
Technicznie większość płyt działa porównywalnie..jeśli chodzi o głośność (audiofilem nie jestem) 
A reklamy w radiu tak są głośniej ale nie tak - głośniejsze są komunikaty drogowe..

@ewemarkam - dzięki za odpowiedź 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forester SG 158KM. Jaki zamiennik tłumika środkowego (pierwszego?) Gdzie kupić? Cena oryginału zwala z nóg. A może tylko dorobić rury wlotową i wylotową z mocowaniami i wieszakami. Sama puszka wydaje się ok. Przerdzewial wylot zaraz przy puszce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z szanownych  kolegów forumowiczów użytkuje tarcze hamulcowe Bozarto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry forumowicze ! Nie chcę zakładać nowego tematu co by nie tworzyć śmieci. Przymierza się do mojego drugiego forka ii trafiłem  tym razem 2.5 211km USA z 05 r stuka lewa głowica przy ciepłym się nieco wycisza auto trzyma moc. Co może być przyczyną i ewentualnie jakie koszta naprawy ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, wth007 napisał:

stuka lewa głowica przy ciepłym się nieco wycisza auto trzyma moc

Piston slap? Wielu z tym jedzi i nic się nie dzieje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/9/2019 at 9:15 AM, Pan Dziedzic said:

Mają być takie same rozmiarowo, tego samego producenta z jednakowym bieżnikiem, porównywalna głębokość tegoż bieżnika i nie starsze niż 5-6 lat.

Sa juz nowe opony, zdecydowalem sie na crossclimate pierwsze moje opony wielosezonowe jak narazie spisuja sie niezle zobaczymy jak bedzie w zime.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie Pan zadowolony. 2 lata na takich jeździłem, później sprzedałem samochód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że to już było dlatego nie chcę nowego wątku zaczynać, ale istniejące nie rowiewają moich wątpliwości.

Czy po resecie ECU w Forku SG N/A trzeba adaptować przepustnice itp? Zresetował mi się ECU kiedy wymieniałem żarniki i teraz szarpie ma Forkiem. Obroty też zachowują się dziwnie - (rosną przez chwilę jak puszczam gaz i wciskam sprzęgło, jak spadają na jałowy to robią kołyskę). Zdecydowanie tak jakby przepustnica miała jakiegoś "laga".

To szybkie pytanie? Robi się to adaptację po resecie czy nie? No i jak tak to jak (bo metod widziałem wiele)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...