Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, skwaro napisał:

10mm to już grube? Bo mam takie z pierścieniami centrującymi

no dość grube -z punktu widzenia geometrii, a jest to chyba minimum, żeby dało się to dobrze zrobić.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dość grube -z punktu widzenia geometrii, a jest to chyba minimum, żeby dało się to dobrze zrobić.
Da się i na cieńszych, sam pierścień centrujący nie przenosi żadnych sił, pomaga tylko prawidłowo przykręcić koło i może być nawet z plastiku. A geometrię i tak się ustawia pod dany setup.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, skwaro napisał:

Da się i na cieńszych, sam pierścień centrujący nie przenosi żadnych sił

Tu koledze chodziło chyba o dystans z pierścieniem jako całość, a tego nie zrobisz zbyt "cienko " zachowując otwór felgi. jestem przeciwnikiem opierania felgi tylko na szpilkach. (Naba piasty wystaje -strzelam   ok 5 do 7  mm . ) A w geometrii trochę zmiennych jest i jak odsadzisz to promień zataczania  się zmieni , można go redukować pochyleniem koła  czy sworznia ,ale to kupa zależności jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2019 o 16:05, ElemenT napisał:

Czy przy montażu haka w forku SJ 2016 z użyciem wiązki dedykowanej (taka plug & play, bez lutowania - podłączenie do istniejącej wtyczki) trzeba coś aktywować w komputerze czy będzie od razu działało?

 

Odpowiadając samemu sobie bo jestem po samodzielnym montażu haka.

Wiązka dedykowana plug & play. Wpina się tylko w wiązki i tyle. Zero lutowania. W komputerze nic nie trzeba aktywować.

 

Sam montaż haka prosty tj są dedykowane otwory, wszystko pasuje. Jedynie trzeba mieć klucz dynamometryczny i zestaw kluczy nasadowych.

Edytowane przez ElemenT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, piszę o tym że pierścień może być nawet z plastiku w kwestii wytrzymałości, ten w dystansie też nie musi być gruby. Spokojnie da się to wykonać nawet o grubości 5mm. A co do geometrii to wszystko jest do ogarnięcia. Moje letnie felgi mają mniejsze ET niż zimówki z dystansem 10mm i wszystko jest ustawione jak trzeba. Zresztą teraz robię jeszcze większe modyfikacje zawieszenia i wszystko będzie ok.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, skwaro napisał:

pierścień może być nawet z plastiku w kwestii wytrzymałośc

Tak , ale działa na ściskanie i tu ma duże możliwości.

 

17 minut temu, skwaro napisał:

Spokojnie da się to wykonać nawet o grubości 5mm.

Coś się nie rozumiemy, bo ja gadam o grubości całego dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień centrujący nie przenosi żadnych sił. A przynajmniej nie powinien, jest tylko po to żeby było łatwiej równo przykręcić felgę. Gdyby przenosił to moje plastikowe pierścienie od letnich felg by dawno trafił szlag.
I piszę o grubości całego dystansu z centrowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem wezyk ktory nie jest nigdzie wpiety. Idzie od jakiegos zaworu z dolnej czesci kolektora. To tak ma byc? Na drugiej glowicy wyjscie z tego "zaworu" nie ma zadnego wezyka i wyglada na zaslepione. 

Help.

Ps. Zmieniam wszystkie 4 uszczelki kolektora (plus wyczyszcze wszystko) i wymienie wezyki paliwowe te pod nim. Byly takie zapocone i mialy slabo dokrecone opaski. Zapewne jeszcze fabryka.

 

 

20190506_183335.jpg

20190506_183306.jpg

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, klev napisał:

Znalazlem wezyk ktory nie jest nigdzie wpiety. Idzie od jakiegos zaworu z dolnej czesci kolektora. To tak ma byc? Na drugiej glowicy wyjscie z tego "zaworu" nie ma zadnego wezyka i wyglada na zaslepione. 

Help.

Ps. Zmieniam wszystkie 4 uszczelki kolektora (plus wyczyszcze wszystko) i wymienie wezyki paliwowe te pod nim. Byly takie zapocone i mialy slabo dokrecone opaski. Zapewne jeszcze fabryka.

 

 

20190506_183335.jpg

20190506_183306.jpg

Tu masz schemat wężyków od PCV:

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_7/carter_ventilation_recirculation/emission_control_pcv/illustration_2/

A tu od EGR:

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_7/carter_ventilation_recirculation/emission_control_egr/illustration_3/

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_7/carter_ventilation_recirculation/emission_control_egr/illustration_4/

Powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy istnieją jakieś lusterka do Forysia 2.5XT 2007, które można przełożyć p&p, a które byłyby mniejszej wielkości niż te fabryczne słoniowe uszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, The_Sickness napisał:

Pytanie, czy istnieją jakieś lusterka do Forysia 2.5XT 2007, które można przełożyć p&p, a które byłyby mniejszej wielkości niż te fabryczne słoniowe uszy?

A z przedlifta nie będą pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, skwaro napisał:

 

niestety to nie to.

to jest element 14120A (a wężyk to 1AB20 na powiększeniu po prawej) a nazywa się "motor assembly-intake manifold" i nigdzie nie mam schematu czy ten wężyk jest gdzieś podłączony czy to tylko taka "odma".....

 

 

WhatsApp Image 2019-05-06 at 18.53.06.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ozarek napisał:

boczne kierunki są wymagane tylko przy ciągnięciu przyczepy.

 

czyli z przedlifta przyjmą się po przeszczepie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, The_Sickness napisał:

czyli z przedlifta przyjmą się po przeszczepie ?

kwestia kostek w drzwiach, bo skoro jest dodatkowy odbiornik to musi iść dodatkowa linia.  Jeżeli był zapas pinów w przedlifcie to mogą być te same, jak nie to czeka Cię zabawa z przelotką albo podmiana kostki w lusterku (żeby instalację w aucie zachować)

Na pewno nikt nie będzie miał podstaw do czepiania się braku bocznych kierunków przy jeździe bez przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester SJ MY17 filtr powietrza (w komorze silnika). Oprócz wymiennego filtra na ściance komory jest drugi - ramka z włókniną osłonięta metalową siatką. Czy on też jest wymienny? Próbowałem wyjąć, ale nie dawało się bez oporu.

Drugie pytanie tylko z ciekawości - na dole komory jest wlot do dużego, białego pojemnika. Czy to na śmiecie sypiące się z filtra?

DSC00002.JPG

DSC00005.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2019 o 16:57, ElemenT napisał:

 

Odpowiadając samemu sobie bo jestem po samodzielnym montażu haka.

Wiązka dedykowana plug & play. Wpina się tylko w wiązki i tyle. Zero lutowania. W komputerze nic nie trzeba aktywować.

 

Sam montaż haka prosty tj są dedykowane otwory, wszystko pasuje. Jedynie trzeba mieć klucz dynamometryczny i zestaw kluczy nasadowych.

ElemenT napisz proszę jaki hak (producent, model) montowałeś? Wiązka dedykowana była razem z hakiem w zestawie czy z ASO?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pikipara napisał:

ElemenT napisz proszę jaki hak (producent, model) montowałeś? Wiązka dedykowana była razem z hakiem w zestawie czy z ASO?  

 

Nic z ASO nie brałem bo oni chcieli za montaż 4500zł....  Za zestaw westfalia na allegro 1600 także prawie 3 tyś za robotę na 4h to lekko kogoś powaliło :)

 

Kupiłem hak S371 Steinhof czyli z automatyczną kulą. Wszystko pasowało co do milimetra. Wiązkę kupiłem oddzielnie - dedykowaną producenta Erich Jaeger - 13 pin z modułem. Jeżeli będziesz kupował to uważaj bo sprzedają wiązki dedykowane gdzie trzeba lutować i cudować. Tą jaką sprzedają z hakiem właśnie taka jest a ta moja zero lutowania. Wszystko wpina się w gotowe wtyczki. Jak chcesz to na priva podeślę ci gdzie to kupiłem.

 

Jedyna trudność przy montażu to zdjęcie tłumików z zaczepów oraz wywiercenie otworów fi 30 w takiej osłonce nad tłumikiem.

Edytowane przez ElemenT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ElemenT napisał:

 

Nic z ASO nie brałem bo oni chcieli za montaż 4500zł....  Za zestaw westfalia na allegro 1600 także prawie 3 tyś za robotę na 4h to lekko kogoś powaliło :)

 

Kupiłem hak S371 Steinhof czyli z automatyczną kulą. Wszystko pasowało co do milimetra. Wiązkę kupiłem oddzielnie - dedykowaną producenta Erich Jaeger - 13 pin z modułem. Jeżeli będziesz kupował to uważaj bo sprzedają wiązki dedykowane gdzie trzeba lutować i cudować. Tą jaką sprzedają z hakiem właśnie taka jest a ta moja zero lutowania. Wszystko wpina się w gotowe wtyczki. Jak chcesz to na priva podeślę ci gdzie to kupiłem.

 

Jedyna trudność przy montażu to zdjęcie tłumików z zaczepów oraz wywiercenie otworów fi 30 w takiej osłonce nad tłumikiem.

Podeślij, dziękuje z góry. Forek idzie do rejestracji to od razu z hakiem będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Mam zapytanie w kupionym przeze mnie FXT 2014 mam nie rownomiernie zuzyte opony tz dwie opony sa z 2014 roku i dwie z roku 2018, czy takie zestawienie wplywa ujemnie na trwalosc napedu 4WD ? Pytam bo w poprzednim samochodzie mialem z tym problem wlasnie (podobno ) z powodu stosowania innych opon niz te ktore producent rekomenduje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...