Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Od kilku dni (chłodniejsze poranki) przy zimnym silniku i skręconych mocno kołach (wyjazd z parkingu) odczuwam lekkie szarpanie napędu. To tak jakby raz jedno, raz drugie koło "łapało". Po rozgrzaniu jest lepiej, nie szarpie, ale czuć, ze raz jedno, raz drugie jest napędzane. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jakoś bardziej to czuję po zmianie kół na letnie. Ogólnie, na zimnym skrzynia (AT) nie szarpie, ale jakby potrzebowała więcej czasu do namysłu żeby załączyć napęd. Jakieś pomysły co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napęd jest cały czas w automacie "załączony". Dołącza się tylko bardziej albo mniej. Zobacz czy jak wepniesz bezpiecznik FWD rozłączy Ci tył. Sprawdzisz to na szutrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, ewemarkam napisał:

Napęd jest cały czas w automacie "załączony". Dołącza się tylko bardziej albo mniej. Zobacz czy jak wepniesz bezpiecznik FWD rozłączy Ci tył. Sprawdzisz to na szutrze.

Sprawdzę. Muszę tylko poszukać szutru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpinaj go na wyłączonym zapłonie, i po przekręceniu kluczyka na liczniku powinno Ci się zaplić FWD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Wpinaj go na wyłączonym zapłonie, i po przekręceniu kluczyka na liczniku powinno Ci się zaplić FWD.

Wpiąłem, napęd rozłącza, kontrolka się świeci (akurat u mnie żółte AWD). Rozumiem, że jest ok? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, elmot napisał:

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jakoś bardziej to czuję po zmianie kół na letnie. Ogólnie, na zimnym skrzynia (AT) nie szarpie, ale jakby potrzebowała więcej czasu do namysłu żeby załączyć napęd. Jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Opony letnie masz w takim samym rozmiarze? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, prezespolski napisał:

 

Opony letnie masz w takim samym rozmiarze? 

Tak, i ciśnienie też sprawdzałem. Zbieżność też była robiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, elmot napisał:

Wpiąłem, napęd rozłącza, kontrolka się świeci (akurat u mnie żółte AWD). Rozumiem, że jest ok? :D

Tak wykluczyliśmy usterkę sprzęgła transferu w skrzyni. Jak strzela to już na pewno nie od tego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził przeguby zewnętrzne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie strzela, ani nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. To tak, jakby samochód musiał przez chwilę się namyślić i nie do końca dobrze skoordynował napędy kół. Sam nie wiem jak to opisać, a może po prostu jestem przewrażliwiony na reakcje zimnego samochodu. Jeszcze chodzi mi po głowie maglownica, bo przymierzam się do jej regeneracji (dramatu nie ma, ale idealnie też nie), ale nie mam pojęcia, czy może dawać takie objawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam takie wrażenie na kostce brukowej przy pełnym skręcie. Ale magiel jest po regeneracji, przeguby ok.

 

Zobacz co się będzie działo na zimnym jak odlaczysz tył. Z tym włożonym bezpiecznikiem możesz jeździć, tylko nie szalej na światłach.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mega szybkie pytanie ! 

 

Jak to podlaczyc ??? Moze mi ktos pyknac fotke jak to ma byc??

 

Help bo stoje z rozgrzebanym autem a musze zaraz jechac...

 

 

20190413_151839.jpg

 

Czy to ma byc tak ????

 

 

20190413_154107.jpg

20190413_154050.jpg

Edited by klev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie nie aż tak szybkie ale mnie nurtuje bo byłem ostatnio świadkiem uruchomienia spryskiwaczy w moim Forester SJ na postoju i mimo dłuższego czyszczenia szyb nie uruchomił się spryskiwacz reflektorów. W moim starszym Outbacku po dłuższym przytrzymaniu włącznika spryskiwacza czyściły się też lampy, a jak jest w Forester SJ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Światła mijania muszą być włączone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz mieć włączone światła mijania...inaczej nie zadziała - bynajmniej tak jest w SH

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Nargond napisał:

musisz mieć włączone światła mijania...inaczej nie zadziała - bynajmniej tak jest w SH

 

8 minut temu, koziolek napisał:

Światła mijania muszą być włączone.

Dzięki. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te drugie - pierwsze są od tapicerki.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@uagun Kołek nadkola ma nr 59122FA010, takie występowały w Forkach SG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.04.2019 o 12:18, uagun napisał:

Taką prośbę mam - w związku z wymianą zderzaka przedniego i plastiku nadkola w Forku SG z 2003 roku będę potrzebował kilku(nastu) spinek. Na pewno nadkole jest montowane na spinki - kojarzy ktoś jakie ?

 

Chodzi o wnękę koła? Z tego co pamiętam są bodaj dwa albo trzy rozmiary kołków i kilka śrubek. Tu masz rozpiskę ile i co (wychodzi, że 2× 46064AE000 i 6× 57728AC090) ale najlepiej powyciągać te które się da, zobaczyć ile się nadaje do użycia a z pozostałymi iść do sklepu i znaleźć podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.04.2019 o 08:36, Michał W. napisał:

Pytanie nie aż tak szybkie ale mnie nurtuje bo byłem ostatnio świadkiem uruchomienia spryskiwaczy w moim Forester SJ na postoju i mimo dłuższego czyszczenia szyb nie uruchomił się spryskiwacz reflektorów. W moim starszym Outbacku po dłuższym przytrzymaniu włącznika spryskiwacza czyściły się też lampy, a jak jest w Forester SJ?

 

W dniu 16.04.2019 o 08:44, koziolek napisał:

Światła mijania muszą być włączone.

 

W dniu 16.04.2019 o 08:44, Nargond napisał:

musisz mieć włączone światła mijania...inaczej nie zadziała - bynajmniej tak jest w SH

 

Tak jest, dokładnie.

I dodałbym jeszcze, że (przynajmniej tak jest w SG) musi być w zbiorniku odpowiedni poziom płynu.

Jak jest go za mało, to pomimo włączonych świateł mijania i uruchomienia funkcji spryskiwania - na szybę przednią sika, a na reflektory już nie.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy przy montażu haka w forku SJ 2016 z użyciem wiązki dedykowanej (taka plug & play, bez lutowania - podłączenie do istniejącej wtyczki) trzeba coś aktywować w komputerze czy będzie od razu działało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zdjąć plastik ze słupka A w Forku SG? 2 dni już rwę z każdej strony i nic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, LosioDriver napisał:

Jak zdjąć plastik ze słupka A w Forku SG? 2 dni już rwę z każdej strony i nic...

Cześć, z tego co pamiętam to jest na trzech spinkach przymocowany, ciągnąć do środka deski, nie w stronę fotel (16 i 19)i:

image.png.f6913ba9a360c9910a5bc96edbdffe6f.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...