Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent sf 98 2.0 na

Szybkie pytanie bo auto stoi u mechanika. Padł pierwszy kat i w sumie to posypalo się wszystko na drugi kat. Sonda jest za pierwszym katem? Jednego kata muszę wstawić a moje pytanie czy ktoś z użytkownikow miał podobne przygody.. Mogę wstawić oczywiscie drugiego kata ale koszta rosną.... 

 

Resized_20190325_083019.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HopeUknow napisał:

jaka koncowke wydechu polecacie zeby poprawił sie dzwiek ale zeby nie urywało głowy ? Forek sf 2.0 turbo 

https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-subaru-forester-2-0-s-turbo-rasowy-7900366131?reco_id=48dc5052-4f95-11e9-9030-000af7f61ef0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Bulgot za małe pieniążki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

 

Po zmianie pompy paliwa na DW200 mam dwa dziwne objawy:

1 - po dopaleniu auta świeci mi się kilka minut rezerwa paliwa (mimo ze mam np. 1/4 baku lub więcej) a potem znika. O co biega nie mam pojęcia.

2 - mega śmierdzi paliwem zanim silnik się rozgrzeje (wygląda to jak by śmierdziało tylko na ssaniu) potem jak silnik jest już rozgrzany, po przełączeniu na benzynę nie śmierdzi... Wężyki paliwowe w okolicy filtra paliwa mam wymienione na nowe. Myślicie że to uszczelki wtrysków puszczają na wyższym ciśnieniu roboczym nowej pompy ? czy może jeszcze gdzieś szukać nieszczelności w wężykach ? (coś tam mi się obiło o uszy, że są jeszcze jakieś pod IC ?) Benzyny nigdzie nie widać naocznie, no i nic nie kapie.

 

Ewentualnie czy może to być też "wina" tego, że wystroiłem samochód zaraz po zmianie pompy (i turbiny itp) na większą moc?

 

Dzięki za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, miki_mi2 napisał:

Małe pieniążki i mały bulgot ;) 

Szału nie ma z tłumikami tego producenta jeżeli chodzi o dźwięk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, klev napisał:

coś tam mi się obiło o uszy, że są jeszcze jakieś pod IC

Nie wiem jak w 2.0T, ale w 2.5T w okolicach kolektora są wężyki gumowe, które wchodzą na metalowe króćce. Przy niskich temp. zewnętrznych wężyki mocno twardnieją i puszczają paliwo, śmierdzi benzyną. Albo wymienić wężyki, albo dokręcić obejmy. Dostęp nie jest łatwy. U mnie pomogło dokręcenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, klev napisał:

Siema

 

Po zmianie pompy paliwa na DW200 mam dwa dziwne objawy:

1 - po dopaleniu auta świeci mi się kilka minut rezerwa paliwa (mimo ze mam np. 1/4 baku lub więcej) a potem znika. O co biega nie mam pojęcia.

2 - mega śmierdzi paliwem zanim silnik się rozgrzeje (wygląda to jak by śmierdziało tylko na ssaniu) potem jak silnik jest już rozgrzany, po przełączeniu na benzynę nie śmierdzi... Wężyki paliwowe w okolicy filtra paliwa mam wymienione na nowe. Myślicie że to uszczelki wtrysków puszczają na wyższym ciśnieniu roboczym nowej pompy ? czy może jeszcze gdzieś szukać nieszczelności w wężykach ? (coś tam mi się obiło o uszy, że są jeszcze jakieś pod IC ?) Benzyny nigdzie nie widać naocznie, no i nic nie kapie.

 

Ewentualnie czy może to być też "wina" tego, że wystroiłem samochód zaraz po zmianie pompy (i turbiny itp) na większą moc?

 

Dzięki za podpowiedź

1. Sprawdź czy pływak działa poprawnie, może pogiąłeś drucik przy wymianie pompy i się teraz zacina

2. Nie pamiętam czy wymieniałeś wtryskiwacze, jak tak to uszczelki wtrysków sprawdź, mogłeś też nie dokręcić opasek na wężykach skoro je wymieniałeś. Jak układ jest szczelny to ganiaj tunera, bo przy strojeniu nie wiem czy robił korekty po temperaturze i może na zimnym przelewać. Jeszcze dla pewności sprawdziłbym odczyty z czujnika temepratury płynu chłodzącego bo jak padł i pokazuje głupoty to też może przelewać na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, skwaro napisał:

1. Sprawdź czy pływak działa poprawnie, może pogiąłeś drucik przy wymianie pompy i się teraz zacina

2. Nie pamiętam czy wymieniałeś wtryskiwacze, jak tak to uszczelki wtrysków sprawdź, mogłeś też nie dokręcić opasek na wężykach skoro je wymieniałeś. Jak układ jest szczelny to ganiaj tunera, bo przy strojeniu nie wiem czy robił korekty po temperaturze i może na zimnym przelewać. Jeszcze dla pewności sprawdziłbym odczyty z czujnika temepratury płynu chłodzącego bo jak padł i pokazuje głupoty to też może przelewać na zimnym.

 

1 - sprawdzę, wskazówka pokazuje dobrze, tylko lampka rezerwy się zaświeca bez sensu.

2 - nie wymieniałem wtrysków, sprawdzę wężyki i zaciski pod IC, te przy filtrze (dostępne z wierzchu, bez ściągania IC) dwa razy sprawdzałem, tunerowi dam znać o tym smrodzie jeśli nie ustąpi. Wskazówka temperatury płynu wskazuje dobrze, na zimnym i jak się temp podwyższa to rośnie prawie do połowy skali (czyli tak jak zawsze) ale dla pewności sprawdzę EML'em

 

Dzięki

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie skorzystać z wątku i zadać (w miarę) SZYBKIE PYTANIE, żeby nie tworzyć niepotrzebnego tematu.

Od jakiegoś czasu szukam intensywnie SG 2.0 XT (niestety 2.5 XT trochę mnie przeraził po tym co wyczytałem, ze względu na to ile wymaga atencji, tematy z upg, itd..).

Trafiłem wczoraj na TAKĄ ofertę SG, no i.. właśnie. Z tego co do tej pory widziałem, od 2004 albo 2005 przedliftowe egzemplarze miały już 3-ramienna kierownice (przykład). Natomiast w tamtym ogłoszeniu piszą, że rocznik 2005, ale sądząc po 4-ramiennej kierownicy, wygląda mi to na wcześniejszy rocznik. Więc czy w ogłoszeniu jest błąd/ściema, czy po 2004 nie wszystkie egzemplarze miały 3-ramienną kierownicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, slotaux napisał:

Pozwolę sobie skorzystać z wątku i zadać (w miarę) SZYBKIE PYTANIE, żeby nie tworzyć niepotrzebnego tematu.

Od jakiegoś czasu szukam intensywnie SG 2.0 XT (niestety 2.5 XT trochę mnie przeraził po tym co wyczytałem, ze względu na to ile wymaga atencji, tematy z upg, itd..).

Trafiłem wczoraj na TAKĄ ofertę SG, no i.. właśnie. Z tego co do tej pory widziałem, od 2004 albo 2005 przedliftowe egzemplarze miały już 3-ramienna kierownice (przykład). Natomiast w tamtym ogłoszeniu piszą, że rocznik 2005, ale sądząc po 4-ramiennej kierownicy, wygląda mi to na wcześniejszy rocznik. Więc czy w ogłoszeniu jest błąd/ściema, czy po 2004 nie wszystkie egzemplarze miały 3-ramienną kierownicę?

 

W tych rocznikach SG (2004-2006) przed- i polift to bywały niezłe klocki Lego, więc ZTCW obie kierownice możliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, slotaux napisał:

Pozwolę sobie skorzystać z wątku i zadać (w miarę) SZYBKIE PYTANIE, żeby nie tworzyć niepotrzebnego tematu.

Od jakiegoś czasu szukam intensywnie SG 2.0 XT (niestety 2.5 XT trochę mnie przeraził po tym co wyczytałem, ze względu na to ile wymaga atencji, tematy z upg, itd..).

Trafiłem wczoraj na TAKĄ ofertę SG, no i.. właśnie. Z tego co do tej pory widziałem, od 2004 albo 2005 przedliftowe egzemplarze miały już 3-ramienna kierownice (przykład). Natomiast w tamtym ogłoszeniu piszą, że rocznik 2005, ale sądząc po 4-ramiennej kierownicy, wygląda mi to na wcześniejszy rocznik. Więc czy w ogłoszeniu jest błąd/ściema, czy po 2004 nie wszystkie egzemplarze miały 3-ramienną kierownicę?

W ogłoszeniu stoi pierwsza rejestracja 17 styczeń 2005, na mój gust rocznikowo to będzie 2004, bo raczej ciężko byłoby wyprodukować pojazd i dostarczyć go z Japonii do DE w 17 dni. Inna sprawa, że w tym przypadku rocznik nie ma większego znaczenia. Skupiłbym się raczej na stanie pojazdu, historii itp, a z tego co widzę , trochę ogarniasz temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, yaroz napisał:

A ten pierwszy ma tempomat? Bo nie wiem czy te czteroramienne nie miały tempomatu. Ja mam sg '04 2.0 sohc z kierownicą trójramienna z manetką tempomatu.

Moje SG XT 2004 z pierwszą rejestracją w 2005 ma czteroramienną i z tempomatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek SG 2.5 US raz na kilkanaście dni bardzo długo kręci aby zapalić, nieważne czy postoi 8h czy 30minut , raczej nie jest to wina reduktora Lpg bo by zdarzało się częściej, czy w tych autach jest jakiś zaworek do paliwa etc ?, Coś co by powodowało cofnięcie benzyny etc ? Bo to wydaje się najlogiczniejsze wytłumaczenie. Paliwa w baku staram się mieć ok 10-15L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia w domu jest Forek XT 2016 PL z "elektrycznym kluczykiem"(przycisk) - przy odpalaniu silnika występuje lekko metaliczy (nieprzyjemny) zgrzyt, chyba rozrusznika?... Nie wiem czy to normalne może tak.., ale mam jeszcze nową Toyotę Avensis (benzyna 142 KM) z tym systemem uruchamiania silnika i mam wrażenie że ona odpala dużo łagodniej - bez tego "zgrzytu"..

Wiem że to totalnie różne silniki i nie miałem jeszcze subaru ale  ciekaw jestem opinii użytkowników analogicznego modelu..

Auto jest jeszcze przez dwa tygodnie na gwarancji..

 

Z góry wielkie dzięki

R.D.

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łukasz Zioła napisał:

Forek SG 2.5 US raz na kilkanaście dni bardzo długo kręci aby zapalić, nieważne czy postoi 8h czy 30minut , raczej nie jest to wina reduktora Lpg bo by zdarzało się częściej, czy w tych autach jest jakiś zaworek do paliwa etc ?, Coś co by powodowało cofnięcie benzyny etc ? Bo to wydaje się najlogiczniejsze wytłumaczenie. Paliwa w baku staram się mieć ok 10-15L

Ja miałem nieszczelny układ dolotowy i rozregulowane zawory. Objaw ten sam.

 

To na szybkości...forek xt 2003 MT hamulce przód tarcza fabryczna jeszcze oem! :biglol:  poprzedni właściciel wrzucił na nią klocki ferodo ds2500 i hamuje to zacnie. tarczę mam na jeszcze jedne klocki. I pytanie czy oem klocek będzie hamował podobnie czy zedrzeć tą tarczę klockim ferodo? Brudzi to felgi ale robi robotę. 

Edytowane przez KRYSZTAŁ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ojcu Forestera i ma parę mankamentów które muszę usunąć. Stąd pytania:

Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą szyby szyberdachu?

Czy wymiana silniczka podnoszenia szyby to duża robota?

Czy wymiana wykładziny podłogi we wnętrzu jest skomplikowaną procedurą? Jest przetarta w miejscu nóg kierowcy - ktoś jeździł bez dywanika. Rozważam też naprawę - może można wkleić wstawkę na klej. Widać tego nie będzie - jest pod dywanikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ojcu Forestera i ma parę mankamentów które muszę usunąć. Stąd pytania:
Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą szyby szyberdachu?
Czy wymiana silniczka podnoszenia szyby to duża robota?
Czy wymiana wykładziny podłogi we wnętrzu jest skomplikowaną procedurą? Jest przetarta w miejscu nóg kierowcy - ktoś jeździł bez dywanika. Rozważam też naprawę - może można wkleić wstawkę na klej. Widać tego nie będzie - jest pod dywanikiem.
 


Ja wymieniłem szybę jakieś 3-4 tyg. temu. Prosta sprawa. Musisz jednak pamiętać ze są podkładki poziomująca ja (to takie blaszki które wsuwasz pod śruby. Może się okazać ze będziesz musiał wyjąc lub dołożyć wymieniając szybę (ja musiałem dołożyć). Po odkręceniu góra wyciągasz szybę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...