Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Mam prośbę o instrukcję jak zdemontować osłony nadkoli w bagażniku w Forku SJ . Może ktoś już demontował te elementy plastikowe . Z góry dzięki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 
 
 
 
Pytanie.
Czy przednie półosie z Forka sg są dłuższe jak w sf ? 
 

Dobre pytanie bo tez się nad tym zastanawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo niech ktoś zmierzy taką od sg ja zmierzę od sf i będzie wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do długości to nie odpowiem, ale nie jest to wartość X tylko od/do ponieważ jest kompensacja pracy zawieszenia na przegubie wewnętrznym, także jakiekolwiek pomiary mają sens np. na max ściśniętej kompletnej półosi. Mam dziwne przeczucie że to ciągle ta sama długość i pasuje, z jednym szczegółem. Przedliftowe SF miały pierścień ABS na piaście, polift SF i wszystkie SG już na przegubie i trzeba zbić ten pierścień z przegubu aby nie kolidował ze zwrotnicą w przedliftowym SF, inaczej nie wejdzie. W sumie gaworzyliśmy o tym przez tel :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, mirasek napisał:

Co do długości to nie odpowiem, ale nie jest to wartość X tylko od/do ponieważ jest kompensacja pracy zawieszenia na przegubie wewnętrznym, także jakiekolwiek pomiary mają sens np. na max ściśniętej kompletnej półosi. Mam dziwne przeczucie że to ciągle ta sama długość i pasuje, z jednym szczegółem. Przedliftowe SF miały pierścień ABS na piaście, polift SF i wszystkie SG już na przegubie i trzeba zbić ten pierścień z przegubu aby nie kolidował ze zwrotnicą w przedliftowym SF, inaczej nie wejdzie. W sumie gaworzyliśmy o tym przez tel :) 

 

Rozumiem ze pierścień od ABS tyczy się tylnych pół osi :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziedzic mówił o przednich i chyba o tych gadamy ;) Z tyłu długo był przykręcany pierścień do piasty, nawet w SG, nie mam wiedzy czy i kiedy to zmienili, można poszukać szczegółowo w katalogach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, gadamy o przodzie.

O pierścieniu wiem, trza by zbić i wewnętrzny chyba inny jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś ściągał tylne ramię wycieraczki? Czy to wystarczy poważyć?

IMG_20190309_121658.thumb.jpg.a180ff2e1403e3aad813cef2105e5757.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ktoś ściągał tylne ramię wycieraczki? Czy to wystarczy poważyć?
IMG_20190309_121658.thumb.jpg.a180ff2e1403e3aad813cef2105e5757.jpg
 
Trzyma się na wieloklinie, wystarczy podważyć ale proponuję najpierw zapodać np. WD40

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Często i dużo. Najlepiej położyć jakiś wacik żeby trzymał ten jakiś środek penetrujący. W toyocie miałem podobnie zapieczony i nie udało mi się tego ruszyć.

 

Mam pytanie, co zarządza pracą wentylatora chłodnicy w Forku '98. Mam wrażenie że za często się włącza. Co przyjadę do pracy po 4 km, za każdym razem na miejscu jest załączony. Nie pamiętam jaką temperaturę mam po tych 4 km. Ale nie przegrzewa mi się na pewno, jeździłem kiedyś z kompem podłączonym do LPG, tam co prawda jest temperatura reduktora ale nie skakała nigdy powyżej 90 stopni. Druga sprawa jest taka że wskazówka pokazuje już połowę skali jak silnik ma ok 50 stopni. I później nie rośnie. Ale jak miałem zapowietrzony układ do skakała wyżej i niżej. Jak to wygląda w tym silniku? Jest osobny czujnik temperatury dla ECU i zegarów tak jak ma to miejsce w innych markach?

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, ewemarkam napisał:

Jest osobny czujnik temperatury dla ECU i zegarów tak jak ma to miejsce w innych markach?

EJ20J ma oddzielne czujniki na wskaźnik i dla ECU (które steruje wentylatorami), nowszy EJ202 ma już jeden czujnik 3-pinowy do wszystkiego.
Forkowy wskaźnik okolice 50-60 stopni ma gdzieś przy 1/4 skali, a potem w typowej pozycji to już nie ważne czy ma 84 czy 97 stopni na silniku, pokazuje w zasadzie to samo ;) 

Odczyt temperatury na reduktorze lpg będzie nieco różnił się względem tej w rurze wodnej nad silnikiem.

 

Wentylatory startują gdzieś przy 95 stopniach na silniku przy małej prędkości jazdy lub na postoju, może i do osiągnięcia po 4 km ale faktycznie bym się temu przyjrzał.

Edited by mirasek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam EJ20J. Gdzie szukać czujników? Zmierze im rezystancję, poszukam jakiejś tabeli charakterystyki rezystancji do temperatury. To że temperatura będzie się różniła na reduktorze to wiem. Choć mam go wpiętego szeregowo z nagrzewnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki są obok siebie w rurze wodnej nad silnikiem, pod kolektorem ssącym, okolice tylnej prawej strony (niedaleko odmy, itp.)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkładał ktoś do swojego Forka filtr powietrza od K&N ? Opłacalny zabieg czy raczej strata pieniędzy ? 

Edited by HopeUknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolega ma w forku 2.0 NA taki właśnie K&N od chyba 2 czy 3 lat i sobie bardzo chwali. Ale do s-turbo to namaczane filtry się nie nadają bo olejek brudzi/zakleja/psuje przepływomierz i ja na przykład kupiłem sobie suchy filtr pipercross pp1128 i jego się nie nasącza, a można go myc w wodzie z mydłem i jest tez wielokrotnego użytku.

Wszystko zależy więc od tego jakiego masz forka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam wersje turbo, i slyszalem wlasnie o tym ze olej z filtra moze uszkodzic przeplywke... :toobad: czy ten filtr o ktorym mowisz wplywa jakos pozytywnie na silnk? czy jest tylko wielokrotnego uzytku ? 

Edited by HopeUknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

W teorii ma 30% wieksza przepuszczalnosc.... ale w praktyce nikt tego nie umie potwierdzic. Ja sie zdecydowalem na nigo bo smigam bardzo duzo w kurzu, piachu itp i kartonowe zapychaja mi sie w nie cale pol roku.... a ten sobie umyje i z bani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie i chyba dziwne pytanie do właścicieli forków z kurnikiem (najlepiej SG). Otóż trochę niepokoi mnie zachowanie maski przy prędkościach tak mniej więcej od 120 km/h, maska chwilami drga, jakby była nie domknięta. Jakoś ostatnio zwróciłem na to uwagę i aż zatrzymałem się żeby sprawdzić, czy aby jest domknięta (oczywiście była). Czy to zjawisko normalne, czy powinienem przyjrzeć się jednak mocowaniu maski ? Nigdy się nie wypięła (nawet przy sprawdzaniu Vmax Forka), ale trochę mnie temat niepokoi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj regulacji na odbojach, może jest za duża szczelina pomiędzy maską a gumą.

Ale nie mam forka, więc to tylko taki ogół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[mention=34610]elmot[/mention] sprawdź czy nie masz wyrobionego zamka przy dużym luzie będzie ja podwiewać. U mnie pomogło regulacja odbojnikow. Ale zamek tez już ma swoje luzy i muszę pomyśleć nad wymiana. Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś wywaliło mi płyn chłodniczy temperatura skoczyła nagle na max. przy spokojnej jeździe na LPG aż przełączyło na Pb. W Torque pokazywało 142 stopnie. Odczekałem trochę, dolałem płynu, temperatura spadła i jakoś się dokulałem do domu. Przemyłem komorę silnika z płynu bo strasznie dymiło spod maski. Po umyciu widać jak dymi jeszcze chłodnica, dym wydostaję się spod maski, temperatura w granicach 92-94 stopnie. Z komina dymi na biało.

Tak się  zastanawiam czy to już czas na UPG?

Czy te testery na sprawdzenie UPG są wiarygodne, czy po wyżej opisanych objawach dać sobie spokój i robić UPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponoć wiarygodne jeśli zabarwi się na zdecydowany kolor. Ponoć czasem lekko go zmienia i to wtedy o niczym nie świadczy. A jeszcze skoro masz LPG to mogło Ci wyrzucić gaz do układu chłodzenia. Ja bym zakręcił gaz w butli, uzupełnił płyn, odpowietrzył układ i znów trochę pojeździł czy sytuacja się powtórzy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ech  tam jest ciasno, a ostatnio bardzo ciasno, bo jeszcze wjechała owiewka (w drganiach maski nic się nie zmieniło).

@Rafaelo zamek sprawdzony w pierwszej kolejności i jest ok. 

Jeszcze co mi chodzi po głowie, to gumowy fartuch wokół dolotu do IC, który jest lekko zdeformowany, przez co powietrze w dużej ilości trafia nie do IC, a pod maskę, ale ciężko będzie to zweryfikować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, yaroz napisał:

Dziś wywaliło mi płyn chłodniczy temperatura skoczyła nagle na max. przy spokojnej jeździe na LPG aż przełączyło na Pb. W Torque pokazywało 142 stopnie. Odczekałem trochę, dolałem płynu, temperatura spadła i jakoś się dokulałem do domu. Przemyłem komorę silnika z płynu bo strasznie dymiło spod maski. Po umyciu widać jak dymi jeszcze chłodnica, dym wydostaję się spod maski, temperatura w granicach 92-94 stopnie. Z komina dymi na biało.

Tak się  zastanawiam czy to już czas na UPG?

Czy te testery na sprawdzenie UPG są wiarygodne, czy po wyżej opisanych objawach dać sobie spokój i robić UPG?

Zrób próbę testerem za ok.20 zł albo po prostu zapłać max. 50zł i niech Ci w warsztacie jakimś zrobią. 10 minut i po sprawie. Jak jest przedmuch to płyn zmieni kolor. Nie ma innej możliwości. Zwłaszcza tak duży przedmuch o jakim piszesz. Chcesz szczegóły to poczytaj nasze forum. Było w tym dziale i w dziale o Imprezie kilka tematów o upg, ale już dość dawno, min. pół roku-rok do tyłu. Nie rób już więcej mocno obciążających silnika prób,  bo znów Ci cały płyn wywali, a to ostatecznie grozi pęknięciem głowic. Ja tak miałem. Obie poszły na śmietnik. Możliwe, że już Ci pękły, skoro taka wysoka temp była. Nie wlewaj też nowego płynu bezpośrednio do zbiornika wyrównawczego, póki silnik nie ostygnie chociaż z 15-30 minut. Zwłaszcza całkiem zimnego płynu o temp. np. zero stopni. Powodzenia w naprawie życzę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, elmot napisał:

Szybkie i chyba dziwne pytanie do właścicieli forków z kurnikiem (najlepiej SG). Otóż trochę niepokoi mnie zachowanie maski przy prędkościach tak mniej więcej od 120 km/h, maska chwilami drga, jakby była nie domknięta. Jakoś ostatnio zwróciłem na to uwagę i aż zatrzymałem się żeby sprawdzić, czy aby jest domknięta (oczywiście była). Czy to zjawisko normalne, czy powinienem przyjrzeć się jednak mocowaniu maski ? Nigdy się nie wypięła (nawet przy sprawdzaniu Vmax Forka), ale trochę mnie temat niepokoi. 

 

mnie tez nie pokoi bo jest tak samo... :) ale i pociesza fakt, ze u  Ciebie jest jak u mnie :biglol:

mysle, ze maski maja wlasnie takie drgania i tez czasami az malo serc e mi nie wyskoczylo jak patrzylam na to przez szybe podczas jazdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...