Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

 
za wyjątkiem tych z nadgryzionym jabłkiem
 
 


A tu ciekawostka :-) Jak kupisz wersje łączenia Wifi to zadziała ;-) Najbardziej popularne to te z bt i wszyscy w ciemno je kupują a później bida bo z „i” się nie łącza ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, michałMAK napisał:

 


A tu ciekawostka :-) Jak kupisz wersje łączenia Wifi to zadziała ;-) Najbardziej popularne to te z bt i wszyscy w ciemno je kupują a później bida bo z „i” się nie łącza ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

dokładnie tak , do tych "i" trzeba kupić wersje z Wi-Fi, która jest droższa i to sporo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dr.elich napisał:

@Sasha_A80 może Ci to załatwić na odległość.

 

@Sasha_A80  - telepatia, telefonia? :D Jak, za ile i na kiedy?

 

Problemy są takie:
- umarła pompa wtórnego obiegu powietrza
- umarła druga sonda lambda

 

Zakładam, że rozwiązujemy pierwszy z powyższych, zakres usługi jest taki jak tutaj więc za jednym zamachem załatwimy rzeczy których jeszcze nie ma, ale mogą się kiedyś trafić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, koziolek napisał:

Bo każde urządzenie posiadające bt łączy się z innym, z wyjątkiem właśnie upośledzonego bt w "i".

 

pytanie gdzie to BT jest upośledzone, może w ELMie? bo mam smartfona "i" i ze wszystkimu urządzeniami łączy się po BT za wyjątkiem ELMa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, camel00 napisał:

 

@Sasha_A80  - telepatia, telefonia? :D Jak, za ile i na kiedy?

 

Problemy są takie:
- umarła pompa wtórnego obiegu powietrza
- umarła druga sonda lambda

 

Zakładam, że rozwiązujemy pierwszy z powyższych, zakres usługi jest taki jak tutaj więc za jednym zamachem załatwimy rzeczy których jeszcze nie ma, ale mogą się kiedyś trafić? 

O szczegóły pytaj Sashę. Napisz PW - na pewno się dogadacie. Szczerze polecam człowieka - ma olbrzymią wiedzę. Temat załatwia na odległość.

Gdybyś potrzebował "awaryjnego" ECU to zostało mi jedno w zapasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim ciśnieniu maksymalnym doładowania otwiera się DV w forku sturbo? Ostatnio pozbyłem się BOVa i powymieniałem podciśnienia, tym samym ciśnienie mam 0,4, max 0,5. Na BOVie miałem 0,6 do 0,7... z restryktorem dochodzi teraz do 0,5, bez łapie ~0,3. 

 

Teraz mam wrażenie, że ciśnienie się "buduje" bardzo wolno, na BOVie szybciej osiągał pełne doładowanie. 

 

Pożyczyłem ory DV na podmiankę ale bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, rydzada napisał:

Wepnij czytnik w port OSB, pojeździj i sprawdź, jaką temperaturę pokazuje komputer i czy jest to mniej więcej zgodne ze wskazówką. Jak na czytniku będzie około 90 stopni to znaczy, że jest OK, a uwalony jest wskaźnik. Jak nie masz czytnika, warto taki kupić (zaczynają się od 15 zł na Allegro) albo pożycz od kogoś lub podjedź do pierwszego lepszego warsztatu, niech Ci odczytają.

Królu złoty, miałeś racje :D że też na to nie wpadłem. Silnik miał dokładnie 89,5°, czyli wskazówka uwalona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, prezespolski napisał:

Przy jakim ciśnieniu maksymalnym doładowania otwiera się DV w forku sturbo? Ostatnio pozbyłem się BOVa i powymieniałem podciśnienia, tym samym ciśnienie mam 0,4, max 0,5. Na BOVie miałem 0,6 do 0,7... z restryktorem dochodzi teraz do 0,5, bez łapie ~0,3. 

 

Teraz mam wrażenie, że ciśnienie się "buduje" bardzo wolno, na BOVie szybciej osiągał pełne doładowanie. 

 

Pożyczyłem ory DV na podmiankę ale bez zmian

 

Trochę inaczej - upraszczając to przy zadanym ciśnieniu otwiera się WG na turbo, a DV czy BOV muszą te ciśnienie utrzymać (otwierają się przy podciśnieniu w kolektorze).

 

Restryktor przy seryjnych gratach i mapie być musi, inaczej nie przekroczy 0,3-0,4 bara (napięcie wstępne gruchy).

Seryjnie masz zadane 0,55 bara, w piku może nabić więcej w sprzyjających okolicznościach.

Szczelność DV można sprawdzić kompresorem na zdemontowanym IC, symulując warunki pracy ;) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/26/2019 at 5:45 PM, camel00 said:

 

@Sasha_A80  - telepatia, telefonia? :D Jak, za ile i na kiedy?

 

Problemy są takie:
- umarła pompa wtórnego obiegu powietrza
- umarła druga sonda lambda

 

Zakładam, że rozwiązujemy pierwszy z powyższych, zakres usługi jest taki jak tutaj więc za jednym zamachem załatwimy rzeczy których jeszcze nie ma, ale mogą się kiedyś trafić? 

Quote the cost of secondary air system fixing and consider the alternative of the system deletes.

Here in Russia dealers are able to restore the system for about EU1000 and it fails again in year in average.

Maybe you are more lucky and new valves and a pump will run longer.

 

Catalyst converter condition and 2000-3000 rpm engine flat spot are the next reasons to flash the ecu. 

Edytowane przez Sasha_A80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak najbardziej. W każdym razie jak ma sie LPG to nie montuje się jakiś specjalnych świec do tego. Zakłada się dedykowane dla danego silnika po prostu. Dobrym zabiegiem jest zmniejszenie przerwy do 1mm. Chodzi tutaj o zwiększenie "energii" iskry, żeby łatwiej jej było przeskoczyć. Fabrycznie nowe świece mają zazwyczaj po 1.2-1.3mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden drobny szczegół, w świecach platynowych i irydowych nie zmienia się przerwy bo szczelinomierzem niszczysz cieniutką powłokę platyny/irydu. Szczelinę można zmieniać tylko w miedzianych świecach. A PFR6B mają przerwę 1.1mm.

Edytowane przez skwaro
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super. świece już kupione więc na dniach będą montowane - dzięki :)

Obecne też mam takie same ale wydaje mi się, że po 30.000 coś z nimi nie halo. misfity mi się pojawiły na około 5000 obrotów i poszarpuje. Na pierwsze podejrzenie lecą świece a jak nie pomoże to mam na celowniku turbinę w agonii (nowa będzie montowana po świecach) a jak dalej nie to już zlecę to do zdiagnozowania jakiemuś mądremu zakładowi :)

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze też wiedzieć. Ja kupiłem zwykłe NGK. 

Ale ja mam teraz pytanie. Potrzebuje uszczelkę wydechu tą która jest za pierwszym katalizatorem w moim samochodzie. Najlepiej numer części, bo podobnych do Siebie jest parę a każda ma inny numer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, klev napisał:

super. świece już kupione więc na dniach będą montowane - dzięki :)

Obecne też mam takie same ale wydaje mi się, że po 30.000 coś z nimi nie halo. misfity mi się pojawiły na około 5000 obrotów i poszarpuje. Na pierwsze podejrzenie lecą świece a jak nie pomoże to mam na celowniku turbinę w agonii (nowa będzie montowana po świecach) a jak dalej nie to już zlecę to do zdiagnozowania jakiemuś mądremu zakładowi :)

 

Chyba powinienem sam się strzelić z liścia...... zmieniłem filtr powietrza i już nic nie przerywa...... widać rok jazdy po szutrach, terenie itp zapchało filtr na maxa. teraz będę wymieniał 2 x w roku. I nie najtańszy blue print tylko jakieś knehty czy mana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, obione89 napisał:

Jeżeli chodzi o filtry Mann to jakoś ostatnio spadła. Ja używam Hi Fi filters i dobrą jakość widać na pierwszy rzut oka.

 

jezdzilem na kneht-ach, tydzien temu zalozylem panelowego Pipercros :)

i rewelka! zywiutko sie wkreca i swista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...