Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

7 godzin temu, LosioDriver napisał:

 

Psia sierść. Jak masz psa to go wyczesz (jak nie to idź wyczesać psa znajomego). Wypełnij sierścią skarpetkę albo jakiś inny materiałowy woreczek i trzymaj go pod maską.

Dla kun pies to naturalny wróg którego omijają.

Sprawdzone.

Dzięki. Próbujemy 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Wydatków 

Posted Images

15 godzin temu, jasnyp napisał:

Sprawdzony sposób na kuny grasujące pod maską? 

Heh. Też o to chciałem zapytać :) znowu cos mi przewody podciśnienia zjadło :)

W dniu 17.02.2019 o 22:06, klev napisał:

 

Ja mam s-turbo po lifcie z 2001 130kw 177km na cewkach  i mam plytki. Masz i oznaczenie silnika

 

20180605_203313.thumb.jpg.4c1cdb384cd602c86e23d622fba6511f.jpg

U mnie tak to wygląda.

20190219_122735-01.jpeg

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy już o to pytałem, bo za każdym razem jak się zbieram się do ogarnięcia tematu to mi po chwili przechodzi :D 

 

Pacjent: Forester SG 2006 2.0x

 

Dwa "problemy"

- umarła pompa wtórnego obiegu powietrza

- umarła druga sonda lambda

 

Zna ktoś warsztat - najlepiej w Łodzi lub centralnej Polsce - który może wywalić i wyłączyć pompę? Czy odżałować te kilka złotych, kupić nową i ratować pingwiny na końcu świata?

Oryginalna sonda jest jakoś głupio droga, można zastosować jakiś zamiennik albo ją zwyczajnie wyłączyć?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, camel00 napisał:

Nie wiem czy już o to pytałem, bo za każdym razem jak się zbieram się do ogarnięcia tematu to mi po chwili przechodzi :D 

 

Pacjent: Forester SG 2006 2.0x

 

Dwa "problemy"

- umarła pompa wtórnego obiegu powietrza

- umarła druga sonda lambda

 

Zna ktoś warsztat - najlepiej w Łodzi lub centralnej Polsce - który może wywalić i wyłączyć pompę? Czy odżałować te kilka złotych, kupić nową i ratować pingwiny na końcu świata?

Oryginalna sonda jest jakoś głupio droga, można zastosować jakiś zamiennik albo ją zwyczajnie wyłączyć?

 

U mnie była wyłączana tutaj: http://nie-ASO.pl

Link to post
Share on other sites

Nie mogę odkopać na forum, a że nie działa mi ostatnio pewna przydatna stronka z doborem części chciałem spytać czy do wszystkich wolnych ssaków w Forku SG ( z manualem) pasuje to samo sprzęgło ?, Mam wersję US 2.5 więc siłą rzeczy w większości katalogów nie widzę takiej wersji aby coś dopasować ? , Sprzęgło na razie działa, ale pytam tak trochę na przyszłość.

Link to post
Share on other sites

Hej,

   pacjent - Forek SH5 z 2012

   dolegliwość - nie otwiera się klapa bagażnika ( ani pilot ani klamka )

 

Rozebrałem siłownik ( otwieranie jest tylko elektryczne ale to chyba standard ) odblokowujący zaczep klapy - po przyłożeniu napięcia działa - aczkolwiek robiłem to bez obciążenia - sam silniczek.

Napięcie na kostce jest ale na pinach od sygnału kalpa zamknięta-otwarta a nie na pinach silnika.

 

Szukam jakiegoś tropu usterki standardowej. Bez tego będę musiał czołgać się po kablu coby znaleźć przyczynę.

Przełącznik na klapie ładnie cyka, jak nacisnę klapę na pilocie - miga światłami.

 

Ktoś przerabiał taki przypadek ?

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak ci 15 w mieście wyszło, ja przy krótkich odcinkach i deptaniu lekko mam tyle w mieście, zazwyczaj miasto wychodzi mi 12-13. Trasa do 110km/h to spalanie około 10l
Ale fakt full but w podłogę w mieście to trzeba liczyć 16-17

Link to post
Share on other sites

Dopiero co kupiłem Forka, i jeszcze dobrze go nie znam ale z moich wstępnych wyliczeń wychodzi ze głownie przy jeździe po mieście i małych odcinkach trasy pali 13,5 l gaziku. Narazie u mnie wszystko w serii ale sa plany na cos wiecej B)

Link to post
Share on other sites

Czyli normalne masz spalanie.

A z "grzebaniem" na spokojnie radze. Pojezdzij nim rok, zrob na tip top rozrzady, zawory, zawieszenie, hamulce i za rok jak sie wczujesz i bedziesz mial ogarniete auto to tylko strojenie i masz od reki + ~20KM, lub zmien turbo na td04l i odetkaj wydech to bedzie + ~60KM lub wiecej.

Ale nie zaczynaj od dlubania bo utoniesz w "wymaganiach" tego auta :)

pozdro

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, HopeUknow napisał:

Panowie ile wam pala gazu wasze Forki ? Najbardziej interesowało by mnie spalenie w foresterze sf 2.0 turbo automat  

Mój SF spalał w mieście 14-15l  lpg ,

11l trasa , bez butowania. 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Patrzę na Wasze wyniki spalania i jestem w lekkim szoku. Mój SG 2.0 turbo w automacie pali średnio ponad 15,5 benzyny. Gaz tydzień temu zamontowałem więc jeszcze za wcześnie na ocenę, ale szacunkowo trzeba by pewnie doliczyć 1-1,5l. Czy takie wysokie spalanie przy jeździe w mieście, gdzie od domu do pracy mam 4 kilometry to normalna rzecz? Samochód mam od października i nie zdarzyło mi się jeszcze zejść poniżej 15.

Edited by klapkofsky
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, klapkofsky napisał:

Patrzę na Wasze wyniki spalania i jestem w lekkim szoku. Mój SG 2.0 turbo w automacie pali średnio ponad 15,5 benzyny. Gaz tydzień temu zamontowałem więc jeszcze za wcześnie na ocenę, ale szacunkowo trzeba by pewnie doliczyć 1-1,5l. Czy takie wysokie spalanie przy jeździe w mieście, gdzie od domu do pracy mam 4 kilometry to normalna rzecz? Samochód mam od października i nie zdarzyło mi się jeszcze zejść poniżej 15.

 

Mnie to spalanie nie dziwi, mnie jest ciężko zejść poniżej 17l (2.5 turbo) LPG. 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, klapkofsky napisał:

Patrzę na Wasze wyniki spalania i jestem w lekkim szoku. Mój SG 2.0 turbo w automacie pali średnio ponad 15,5 benzyny. Gaz tydzień temu zamontowałem więc jeszcze za wcześnie na ocenę, ale szacunkowo trzeba by pewnie doliczyć 1-1,5l. Czy takie wysokie spalanie przy jeździe w mieście, gdzie od domu do pracy mam 4 kilometry to normalna rzecz? Samochód mam od października i nie zdarzyło mi się jeszcze zejść poniżej 15.

Normalne w zimie, w mieście, do tego na krótkich odcinkach. Będzie cieplej to zaraz o dwa litry Ci spadnie. Moje stare Volvo XC70 2,4T jeżdżone prawie wyłącznie po 10 km dziennie (żona do pracy i z powrotem) w zimie spalało 17-18, a w lato już normalnie - około 12-13. Co do gazu, to dobrze wyregulowany powinien palić 20% więcej od benzyny, jednak przy tak krótkich przebiegach to się nie sprawdza, bo w zimie połowa zużycia to będzie gaz, a druga połowa - niestety wciąż benzyna.

Link to post
Share on other sites

Zamierzam wymienic lacznik stabilizatora, szukam czesci i nachodzi mnie pytanie bo juz zglupialem... Wymiar oryginalnych wynosi 104,5mm, niektore maja po 101mm, czy nawet mniej... Jak to sie ma ogolnie?

 

Link to post
Share on other sites

Dostałem lusterko z kompasem z USA i dzisiaj je montowałem. Mam kilka pytań :D

 

Taki zestaw dostałem:

lusteko.thumb.jpg.53ba73b17cea13bbc6b9bf8daa01b82c.jpg

 

I wszystko niby pasuje ale.

 

W czasie montowania usunąłem takie coś:

coto.thumb.jpg.ad02382d25937031a671d17e5c136079.jpg

 

To było nad szybą, pod sufitem, zaczepione o metal dokładnie na środku i zasłaniało takie wcięcie w metalu które było właściwie jedynym miejscem gdzie kabel od lusterka mógł wejść.

Co to jest? Jak ten kabel od lusterka powinien prawidłowo wchodzić pod sufit?

 

A druga sprawa to to, że nowe lusterko mi mocno drga. Wygląda na to, że ten bolec jest odrobinę dłuższy:

uchwyt.jpg.ab109dbaac25f2a8f6bfd370aaa13b00.jpg

 

Czy do tego powinna być cała inna stopka czy tylko "drucik"?

 

Dogięcie "drucika" załatwiło sprawę :)

 

Dysponuje ktoś manualem instalacji lusterka?

Edited by LosioDriver
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...