Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Dobra coś wykabinuje aczkolwiek wolę od razu zrobić to jak należy. Czy bez ściągania ic da się tam dojść i skręcić to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2019 o 18:12, Yaros napisał:

Jak SG to masz XT, czyli powinny być szklanki, gdybyś miał SF S-turbo to powinny być płytki. 2002 to rok przejściowy między modelami, najlepiej jakby ktoś kumaty sprawdził po VIN-ie.

 

To nie prawda! S-turbo jest na szklankach. Silniki 2.0 i 2.5 n/a są na śrubkach. 2.0 i 2,5 turbo oraz wersje 2.0 158km (oznaczenie 2.0 F) są na szklankach!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanko ! Czy Forester SF 2002 2.0 turbo  z klimą posiada filtr kabinowy ? Jeśli tak to gdzie go znajdę ? szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u Siebie mam. Ale te Japończyki to różnie bywa. Miałem kiedyś mazdę z podobnych lat, kolega miał też z tym samym silnikiem i ten sam rocznik. Ja miałem kabinowke a on nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Panther napisał:

 

To nie prawda! S-turbo jest na szklankach. Silniki 2.0 i 2.5 n/a są na śrubkach. 2.0 i 2,5 turbo oraz wersje 2.0 158km (oznaczenie 2.0 F) są na szklankach!

Miałeś S-turbo na pełnych szklankach? To model generacji SF tak dla uściślenia, one były tylko i wyłącznie na płytkach, chyba że ktoś włożył nowszy słupek.

XT w SG to inna para kaloszy :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, HopeUknow napisał:

Szybkie pytanko ! Czy Forester SF 2002 2.0 turbo  z klimą posiada filtr kabinowy ? Jeśli tak to gdzie go znajdę ? szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :huh:

Z tego co pamiętam musisz zdjąć schowek pasażera albo bardzo się "wsunąć" pod niego. Szukaj prostokąta z klipsami :). W roku 2002 powinieneś już mieć

Share this post


Link to post
Share on other sites

W s-turbo sa na 100% plytki a nie szklanki.

 

Filtr kabinowy wymienia sie pod schowkiem pasazera bez jego wykrecania. Ale nie wszystkie s-turbo mialy tam filtr. Niektore nie maja i jest tam plastik bez mozliwosci jego otwarcia. Byl o tym temat na forum. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
To nie prawda! S-turbo jest na szklankach. Silniki 2.0 i 2.5 n/a są na śrubkach. 2.0 i 2,5 turbo oraz wersje 2.0 158km (oznaczenie 2.0 F) są na szklankach!

Jak masz szklanki w s-turbo to masz zmieniony silnik. W 2.0 170 km masz płytki. Wiem bo już dwa rozbierałem i żadnych szklanek nie było. Dopiero w Sg są szklanki. Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na szybko dokręć tam inny przewód (przedłużkę ) i daj  gdzie łatwiej , a potem zrobisz docelowo. Masa  idzie teraz inna drogą ,ale lepiej ją tu mieć.
Dziś ściągałnalem intercooler jak pisales, faktycznie dostęp był o wiele lepszy. Natomiast ktoś już dawno na krótko tam dał masę. Zrobiłem jak fabryka dała i jest teraz git. Dzięki za wskazówki.

Natomiast mam pytanie z innej beczki, nigdzie nie mogłem wyczytać tego. Jako jest limit na kilometrarzu dziennym a/b 3tysiace??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli o kilometraż chodzi to ja A używam do obliczania zużytego paliwa co tankowanie resetując, B zaś do przeglądu olejowego czyli ok 10000 i nie skasuje (tylko pewien nie jestem czy czekałem do 10tyś czy poniżej zmieniałem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm mi w SF doszło do 3999 i potem szło od 0, dlatego też pytam jaki jest max. Ewentualnie coś mi się skopało i zresetowało. Ja robię tak samo jak ty. A kasuje od tankowania do tankowania, a B używam by wiedzieć ile przejechałem od wymiany oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, daymanek napisał:

Hmm mi w SF doszło do 3999 i potem szło od 0, dlatego też pytam jaki jest max. Ewentualnie coś mi się skopało i zresetowało. Ja robię tak samo jak ty. A kasuje od tankowania do tankowania, a B używam by wiedzieć ile przejechałem od wymiany oleju.

Widzisz, może różnica polega w tym, że mam SG a nie zauważyłem, że masz SF i tam może być inaczej lub odpinałeś akumulator i wtedy zresetowało. Super wygodna funkcja do serwisu olejowego, nic nie trzeba z komputera resetować, ustawiać itp;)

Edited by aplam13

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Rafaelo napisał:


Jak masz szklanki w s-turbo to masz zmieniony silnik. W 2.0 170 km masz płytki. Wiem bo już dwa rozbierałem i żadnych szklanek nie było. Dopiero w Sg są szklanki. Pozdro emoji3577.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dobra Panowie. Jednoznacznie i ostatecznie. Jak mam sturbo z 2002r 177km wersje z cewkami jak w XT to są w końcu szklanki czy płytki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Adi660r napisał:

Dobra Panowie. Jednoznacznie i ostatecznie. Jak mam sturbo z 2002r 177km wersje z cewkami jak w XT to są w końcu szklanki czy płytki?

 

Ja mam s-turbo po lifcie z 2001 130kw 177km na cewkach  i mam plytki. Masz i oznaczenie silnika

 

20180605_203313.thumb.jpg.4c1cdb384cd602c86e23d622fba6511f.jpg

Edited by klev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Git. I to potwierdza też to info,które ja wyszukałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płytkę da się wyjąć bez wyjmowania wałków rozrzadu? Wydaje mi się że taki patent stosuje też suzuki, szklanka ma "gniazdo" na płytke. Tutaj jest tak samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacjent strubo

 

1.Czy fabryczny DV powinien się dać delikatnie wcisnąć na sprężynie? Wróciłem do serii i mi ładuje 0,3 bara... podejrzewam, że ciśnienie ucieka przez ten nieszczęsny zawór. Na chińczyku ładował mi 0,6 bara. 

 

2. Dwa podciśnienia wychodzące z DV powinny być połączone trójnikiem i dalej lecieć do kolektora dolotowego? Tak zrobiłem ale nie wiem czy dobrze. W necie nie widzę odpowiedzi

 

Pozdrawiam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czesc ! nie moge znalesc tematu dot. filtra powietrza w Foresterze - wiec pisze tutaj..

1. czy filtr powietrza w F sg 2,5xt jest taki sam jak np. w sg 2,0 lub 2,5 wolnossacy?

2. czy mial ktos doczynienia z wkladakami pipercross?

3. gdzie moge go nabyc?

 

w linku ponizej nie widze 2,5xt ani ej25 .... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Płytkę da się wyjąć bez wyjmowania wałków rozrzadu? Wydaje mi się że taki patent stosuje też suzuki, szklanka ma "gniazdo" na płytke. Tutaj jest tak samo?

Oczywiście ze da się wyciągnąć płytkę bez ściągania wałków. Płytki do jakiejś grubości można splanować i użyć jeszcze raz. Paten ze szklankami stosuje tez Fiat w starszych modelach tylko średnica płytki jest mniejsza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to regulacja aż tak kosztowna pewnie nie będzie, bo rozrządu rozbierać nie trzeba. Jakbym wiedział to szukałabym od razu s-turbo :) a tak kupiłem N/A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie rozrzad + regulacja wyszedo 1000 mechanik z wyciaganiem silnika 1200 graty rozrzadu, 100zl szlifowanie plytek.

Sa magicy co potrafia to zrobic bez wyciagnia silnika (jakos go uniesc czy opuscic delikatnie) a moj powiedzial ze jak chce dobrze i pewnie to on chce wyciagac.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze glupie pytania ale musze zadac :lol:

1. Gdzie znajdę vin oprócz tabliczek ? 

2. Jakas szybka instrukcja jak korzystać z tego kilometrarza  A/B

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIN jest wybity na grodzi, po stronie pasażera, prawie na podszybiu. 

 

Mając założoną rozpórkę, prawie nie da się go odczytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzony sposób na kuny grasujące pod maską? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jasnyp napisał:

Sprawdzony sposób na kuny grasujące pod maską? 

 

Psia sierść. Jak masz psa to go wyczesz (jak nie to idź wyczesać psa znajomego). Wypełnij sierścią skarpetkę albo jakiś inny materiałowy woreczek i trzymaj go pod maską.

Dla kun pies to naturalny wróg którego omijają.

Sprawdzone.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...