Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Tak samo niedopuszczalne są moduły zamieniające długie na dzienne. Większość tych modyfikacji jest niezgodna z prawem i chyba każdy zdaje sobie z tego sprawę i robi to na własną odpowiedzialność. Zgodne z prawem jest dołożenie dodatkowych świateł na kloszu których wybite jest napis drl i numer homologacji i muszą być one zamontowane w odpowiednim miejscu i w odpowiedniej odległości od siebie. Wszystko jest opisane w rozporządzeniu czy ustawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu znajdziecie stary, wyczerpujący wątek na ten temat.

 Choć tam było to napisane, powtórzę, że urządzenie to ma homologację, więc ani diagnostyka, ani policja nie może mieć żadnych pretensji. Przez 5 lat jeździliśmy tak wyposażonym Foresterem i nikt nawet nie zapytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2019 o 11:53, ewemarkam napisał:

Myślałem o nim, ale mnie samego denerwuje jak ktoś z tym jeździ. Za mocno świecą i oślepia. Swoją drogą lampy w Subaru są sterowane masą?

Wygląda na to, że w Kanadzie Forki SF miały DRL:

S10_83601006.png

https://parts.subaru.com/a/Subaru_1998_Forester-25L-AT-S/_52016_6023787/ELECTRICAL-PARTS-DAY-TIME-RUNNING-LAMP-CANADA/S10-836-01.html

 

ale pewnie można bez problemu kupić rezystor, od nieco współcześniejszych modeli:

https://parts.subaru.com/a/Subaru_2010_Outback-36L-5AT-R-Limited/_52016_6023772/ELECTRICAL-PARTS-DAY-TIME-RUNNING-LAMP/B14-836-01.html

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak USA i Kanada miały taką opcję i nie tylko dotyczyło to Subaru. Nawet do mojej Corolli jest taki moduł do kupienia. W BMW np z roku 2004 można to zaprogramować. Wiele marek samochód ma takie coś tylko nie jest to oficjalne sprzedawane w Europie bo przepisy o światłach tego nie dopuszczają. Ale plus że Policja Polska przymyka na to oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dr.elich napisał:
W dniu 6.02.2019 o 09:27, owad napisał:
Czyli ASO subaru zamontowało mi moduł świateł  dziennych niezgodny z prawem?

Napiszesz coś więcej o tym module?

Też go mam, robi ze świateł drogowych światła dzienne, a przy włączonych mijania robi doświetlaniem zakrętów z przeciwmgielnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam wożenie na haku! Wygodniej, stabilniej i szybciej. Przerabiałem to w OBK. Z rowerami na haku jedzie się dosłownie tak, jakbyś tych rowerów w ogóle nie miał. Jedynym minusem jest konieczność inwestycji w hak i porządną platformę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba dewastować zderzaka. Aso napewno to wykona i ma zapewne haki dostępne do kupienia.
Widziałem już takich z drabinkami ale do ładowania boxow używali i jest to tez jakieś rozwiązanie jednak na hak jest o wiele wygodniej :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jak Westfalii montowany w ASO (+wiązka oryginalna).

Było niewielkie podcięcie zderzaka od spodu,  praktycznie niewidoczne. 

Woziłem na haku bagażnik firmy Atera.  Genialne rozwiązanie. Chyba do obecnego też założę na lato. ;)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam hak, pomijając koszta to o wiele wygodniej mocuję się rowery, nie powodują takich oporów podczas szybkiej jazdy oraz co też jest ważne jeśli planujemy jeździć na południe Europy to często darmowe parkingi np. pod marketami w miejscowościach wypoczynkowych są wyposażone w wiszące poprzeczki, które uniemożliwiają wjazd wysokim  pojazdom (kamperom, busom). Mając rowery na haku nie musimy się martwić ściąganiem ich by wjechać na postój ani tym, że jak o nich zapomnimy to możemy je zniszczyć. Nowoczesne bagażniki mocowane na hak mają funkcje odchylania całej platformy wraz z rowerami bez konieczności ich demontażu by dostać się do bagażnika więc nie ma to rozwiązanie jak dla mnie żadnych wad oprócz ceny i konieczności wyrobienia dodatkowej tablicy rejestracyjnej. Sam używam kompaktowy model Wesfalii, który po demontażu składa się w kostkę formatu niedużej walizki, można go trzymać nawet w bloku. Thule ma podobny model ale sporo droższy (Westfalia BC60 około 1600 złotych). Byłem na paru wyjazdach po Europie (średnio 4000km trasy) i tak naprawdę to często podczas jazdy autostradami zapominałem o tych rowerach a jak dojeżdżałem do atrakcyjnych turystycznie miast to parkowałem auto na peryferiach i przesiadałem się na rower by zwiedzać bezstresowo interesujące mnie miejsca :)

Jako ciekawostkę dodam, że zamawiając nowe auto, listę dodatków rozpoczynam właśnie od haka i tak w 2013 roku dokupiłem w ASO z montażem przed odbiorem Outbacka demontowany hak Thule z gniazdem elektrycznym chowanym w zderzaku (nic nie wystaje z pod zderzaka jak jest zdemontowany) za chyba 1150 brutto. Teraz odebrałem Forestera z zamontowanym hakiem NoName - też demontowany ale wszystko jest na wierzchu poza samym hakiem (konstrukcja do której mocuję hak jak i gniazdo elektryczne) i kosztowało mnie to 2200 brutto -10%. Nie wiem czy haki tak drożeją czy jak, oryginał był dostępny za 3600 brutto.

Ale bez haka nie dam rady, bez rowerów w daleką trasę nie pojadę a bagażnik na hak już jest kupiony wcześniej. Poza tym marzy mi się jakaś przyczepka z łódeczką więc argumentów za jest więcej. ;)

Edytowane przez Michał W.
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :) Od jakiegoś czasu zacinały mi się kierunkowskazy w moim SG. Dzisiaj całkowicie przestały działać. Podejrzenie kieruję na przekaźnik. Czy dobrze kojarzę, że przekaźnik znajduje się wraz z przyciskiem świateł awaryjnych? Może ma ktoś jakiś inny pomysł co mogło się poddać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem, podłączyłem jeszcze raz i nie zaskoczyło. Tak wygląda tzw. Flasher w moim forku.  Wpina się go w 3 pinowe gniazdko a od przodu wchodzą jeszcze dwa kabelki czerwony i czarny. Nigdzie nie ma takich przerywaczy w zamiennikach. Pozostaje serwis?

IMG_20190212_182916.jpg

PART_1549987995375.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aplam13 napisał:

Zapytaj w miejscach gdzie haki montują, czasem mogą mieć takie, a wydaje mi się że on może być przystosowany do przyczepki.

Przerabiałem to w poprzednim aucie gdzie przerywacz od przyczepki nie obsługiwał mi świateł LED w platformie rowerowej. Byłem w w serwisach z hakami w jednym mi zaproponowali moduł do obsługi świateł LED za 380zł, a w drugim trza by było zostawić auto na diagnozę i 60zl nie moje bo identycznego jak mój nie mieli, szukałem w necie używek  i oryginałów i nic. Wszedłem na forum elektrody i tam mi doradzili abym zrobił w tym przerywaczu dwa potrójne mostki. I zadziałało, kosztowało mnie to 1.60zl :D.

Do czego zmierzam, że kolega może mieć problem ze znalezieniem nawet oryginału takiego przerywacza. Pierwsza kwestia to do czego te 2 kabelki, jeżeli niepotrzebne to idziesz do motoryzacyjnego i kupujesz 3 pinowy przerywacz za ok 30zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to zwykły przerywacz. Pasuje nawet z VW. Jeśli ma 3 "nóżki" to każdy który ma 3 "nóżki" będzie działał. A te dwa przewody to chyba zasilanie, a ten przerywacz ze zdjęcia to tzw elektroniczny. Czyli możliwy do montażu gdy wymienimy żarówki na ledowe. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...