Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

  • Replies 5.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Na tym forum otrzymasz jedną radę.               Wydech na pełen przelot zmień 

Posted Images

 

Czy to będzie panewka czy może napinacz uderzający?? Forester sturbo 2002. 1generacja. 107tysiecy nalatane. Dodam, ze jest to nagranie na rozgrzanym silniku.

 

Edited by daymanek
Link to post
Share on other sites

Z tego co, slyszalem i widzialem na innych filmikach, to ludzie pisali ze to napinacz. Piston mi gluchnie jak sie silnik nagrzeje, bo na zimnym ewidetnie go slychac. Ten film jest nagrany na nagrzanym silniku.

Link to post
Share on other sites

Napinacz stukałby głośniej i jednostajnie, niezależnie od uchylenia przepustnicy. Na filmiku coś tam słychać w momencie jak delikatnie dodajesz gazu, więc zgaduje że piston. Początki panewy słyszałbyś w innym zakresie obrotów, a już obróconą to nie miałbyś wątpliwości :D 

Link to post
Share on other sites

Może być taka historia, przegrzany lub przykatowany na zimno, płaszcz tłoka się przytarł i sobie gra pomimo rozgrzania, ale to już daleko idące domysły. 

Link to post
Share on other sites

Jutro nagram jak jest na zimnym i dobrze rozgrzanym silniku. Aczkolwiek jak slysze jak co u nie ktorych gra piston slap to u mnie jest mega cicho. 

 

Tak btw, droga sprawa z naprawa piston slapa? 

Edited by daymanek
Link to post
Share on other sites

Jesli to piston slap to olej to. Ludzie z pistonami robia i 100k.

Remont pistona zaczyna sie mniej wiecej od 6000 zl. Ale majac rozebrany silnik to "mile widzianych"  kilka innych rzeczy i zawszse wychodzi duzo wiecej.

Link to post
Share on other sites

W Polsce chce oddac do serwisu na regulacje zaworow, posiadam Forka od nie spelna paru miesiecy, stan licznika mowi sam za siebie by czas wyregulowac je (napewno sprawdzic), poprzednik nic nie wspominal aby dokonywal takiej operacji, wiec dla spokoju chce to zrobic.

Link to post
Share on other sites
W dniu 17.12.2018 o 21:17, ewemarkam napisał:

Z tego co się orientuje to w Japończykach (np mazda, suzuki) lampy sterowane są masą a stały plus jest podawany po zapłonie na lampę. W subaru nie mierzyłem ale na 99% tak to wygląda. Także wystarczy że je faktycznie pomyliłeś i stąd ten cyrk z lampą.

Dziękuję. Zaopatrzyłem się w próbówkę na 12V i faktycznie minus idzie na włączone światła. Na jednej lampie miałem odwrotnie masę  ze światłami mijania. Teraz na desce rozdzielczej wszystko świeci się jak należy. Najlepsze jest to, że zakupiłem halogeny dalekosiężne, bo długie słabo świeciły (myślałem, że to wina wymęczonych odbłyśników). Teraz bo przełożeniu tych dwóch przewodów drogowe świecą jak dzikie;). Uchwyty do halogenów zamontowane, więc wypada dokończyć dzieło.

Link to post
Share on other sites
Jeśli przebieg prawdziwy to by akurat wypadało sprawdzenie luzów zaworowych (105 000 km). Skoro piszesz, że piston zanika jak się rozgrzeje to musi być coś innego.

Całkiem nie zanika, delikatnie go słychać po rozgrzaniu. O ile faktycznie to piston slap

 

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do właścicieli forester sf polifta

Zauważyłem że u mnie nawet po zamknięciu auta przebieg samochodu na wyświetlaczu nie znika podswietlenie gasnie zaraz po zgaszeniu silnika ale cyferki sa zawsze 

Moje pytanie brzmi czy tak ma być,czy u mnie jest coś nie tak?

Link to post
Share on other sites

Forester SJ 2.0 XT (2013) - akumulator nadal fabryczny. Pojechałem do sklepu kupić nowy i facet mi dał VARTA 70AH 630A BLUE P+ E23 jako dedykowany do Forka. Okazało się jednak, że jest ok. 2 cm za szeroki i się nie mieści. Jakie macie akumulatory u siebie?

Link to post
Share on other sites
Mam pytanie do właścicieli forester sf polifta
Zauważyłem że u mnie nawet po zamknięciu auta przebieg samochodu na wyświetlaczu nie znika podswietlenie gasnie zaraz po zgaszeniu silnika ale cyferki sa zawsze 
Moje pytanie brzmi czy tak ma być,czy u mnie jest coś nie tak?
Również tak mam, tak jest fabrycznie.
Link to post
Share on other sites

Czołem, szukam zaślepek do rolety bagażnika takie coś jak tutaj na zdjęciu:image.png.623b81c13dd7dd43e30f02089f5d63be.png

Czy ktoś coś może wie jak tego szukać? Chiny lub cokolwiek? Często jeżdżę bez rolety a nie lubię tych pustych miejsc montażowych, help:)

Link to post
Share on other sites

Jak jesteśmy przy temacie zaślepek. Właściwie to spinek potrzebuję, tylko nie wiem czego szukać. 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_2/body_equipment_exterior/weather_strip/illustration_2/
Jakich szukać spinek/kołków oznaczonych na schemacie numerem 1? Nie muszą być oryginały.

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Zodiak napisał:

Jak jesteśmy przy temacie zaślepek. Właściwie to spinek potrzebuję, tylko nie wiem czego szukać. 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_2/body_equipment_exterior/weather_strip/illustration_2/
Jakich szukać spinek/kołków oznaczonych na schemacie numerem 1? Nie muszą być oryginały.

 

Zobacz tutaj, może będą te co potrzebujesz KLIK ja kupowałem w hurtowni - z rabatami nie zła cena, jakby coś cie zainteresowało to pisz to sprawdzę czy dostępne

(mam nadzieję że nie złamałem reg. jeśli tak to proszę o edycję)

Edited by aplam13
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...