Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Kto ci to powiedział? :facepalm:
Ja swoje wiem, może Ty wiesz lepiej po co się go stosuje? Więc z chęcią przeczytam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy drzwi tylne forester SG są takie same  przed liftem i po lifcie (Listwy dolne się różnią ale mi chodzi o samą blaszaną część) ??

 

Jeszcze jedno :-) Gdzie znajdę oznaczenie kodu lakieru ?

Edited by michałMAK

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, ewemarkam napisał:

W zasadzie on chroni turbinę,

Ale poważnie prosimy o uzasadnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poważnie to ewemerkam ma rację bo i DV i BOV mają tę samą funkcję tylko robią to inaczej, w obu chodzi o upuszczenie ciśnienia z układu przy zdjęciu nogi z gazu, bo bez niego fala ciśnienia wraca do turbo i może je dość nagle zatrzymać, co zdrowe dla turbiny nie jest. Więc w kwestii ochrony turbo ma rację. Inna sprawą jest sensowność (a raczej jej brak) zakładania BOVa zamiast DV w seryjnym silniku, niezależnie czy to automat czy manual.

Edited by skwaro
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, skwaro napisał:

może je dość nagle zatrzymać

Tak , od dawna temat znany ,ale mała częstość takich przypadków. Oszukanie ECU zachodzi b.często -zawsze. Jeśli nastąpi przelewanie paliwem to turbo ucierpi ,tyle że nie nagle.

Edited by respect

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, respect napisał:

Tak , od dawna temat znany ,ale mała częstość takich przypadków. Oszukanie ECU zachodzi b.często -zawsze. Jeśli nastąpi przelewanie paliwem to turbo ucierpi ,tyle że nie nagle.

Ale ja bardzo dobrze znam wady BOVa na seryjnym silniku - patrz nawias w moim poprzednim poście. Całkowity brak BOVa/DV jest zły, ale BOV zamiast DV na seryjnym silniku wcale nie jest wiele lepszy :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, skwaro napisał:

BOV zamiast DV na seryjnym silniku wcale nie jest wiele lepszy

no o to chodzi. Miałeś zmierzyć oczko w atrapie bo to ma duży wpływ na wszystko:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
no o to chodzi. Miałeś zmierzyć oczko w atrapie bo to ma duży wpływ na wszystko
Zapomniałem całkiem o tym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, michałMAK napisał:

Czy drzwi tylne forester SG są takie same  przed liftem i po lifcie (Listwy dolne się różnią ale mi chodzi o samą blaszaną część) ??

 

Jeszcze jedno :-) Gdzie znajdę oznaczenie kodu lakieru ?

Kod lakieru znajdziesz na tabliczce znamionowej pod maską.

A tu sobie porównasz kolor czy się zgadza. http://www.automotivetouchup.com/touch-up-paint/subaru/2004/forester/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wskazówka poziomu paliwa pokazuje jego poziom na wyłączonym silniku, bez kluczyka w stacyjce? Forester sg. Po wyjęciu wtyczek z licznika wskazuje zero. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi i nie pamiętam.

Pytam bo grzebałem w zegarach, poprawiałem  luty  wskazówek  i niepotrzebnie  je ściągałem.

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, yaroz napisał:

Czy wskazówka poziomu paliwa pokazuje jego poziom na wyłączonym silniku, bez kluczyka w stacyjce? Forester sg. Po wyjęciu wtyczek z licznika wskazuje zero. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi i nie pamiętam.

Pytam bo grzebałem w zegarach, poprawiałem  luty  wskazówek  i niepotrzebnie  je ściągałem.

 

O ile pamiętam to po wyjęciu kluczyka u mnie wskazanie paliwa zostaje na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.11.2018 o 12:51, skwaro napisał:

Poważnie to ewemerkam ma rację bo i DV i BOV mają tę samą funkcję tylko robią to inaczej, w obu chodzi o upuszczenie ciśnienia z układu przy zdjęciu nogi z gazu, bo bez niego fala ciśnienia wraca do turbo i może je dość nagle zatrzymać, co zdrowe dla turbiny nie jest. Więc w kwestii ochrony turbo ma rację. Inna sprawą jest sensowność (a raczej jej brak) zakładania BOVa zamiast DV w seryjnym silniku, niezależnie czy to automat czy manual. 

Ło matko... STO RAZY BYŁO

NIE ZAKŁADAĆ DO SERYJNEGO AUTA a nie seryjne są po prostu zamulone na dole.

do tego niespalona mieszanka rozrzedza olej, ten gorzej chroni itd...

 

a w ogóle po pewnym czasie mocno wkurza :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ło matko, przeczytaj jeszcze raz na spokojnie co napisałem, z naciskiem na to w nawiasie i disclaimer w kolejnym poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, 

 

Forester sf 2.0 turbo.

 

Mam zajedwabiste luzy na napędzie przy dodaniu i odpuszczeniu gazu. Przednie półosie w miejscu gdzie wchodzą do skrzyni przy szarpaniu ręką - latają góra dół. 

Obstawiać przegub wewnętrzny czy bardziej łożyska w skrzyni? Skrzynia nie wydaje żadnych "dziwnych" dźwięków podczas jazdy. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

16 godzin temu, prezespolski napisał:

Cześć, 

 

Forester sf 2.0 turbo.

 

Mam zajedwabiste luzy na napędzie przy dodaniu i odpuszczeniu gazu. Przednie półosie w miejscu gdzie wchodzą do skrzyni przy szarpaniu ręką - latają góra dół. 

Obstawiać przegub wewnętrzny czy bardziej łożyska w skrzyni? Skrzynia nie wydaje żadnych "dziwnych" dźwięków podczas jazdy. 

 

 

Krzyżak na wale sprawdź .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubywa płynu w chłodnicy, przybywa w zbiorniku wyrownawczym( ponad pełny stan). Kiedyś jak mi przybyło w wyrównawczym to po jakimś czasie ubyło z niego, w chłodnicy był stan. Dolałem do zbiorniczka i przez jakiś czas trzymał się stan. Forester 2.0sohc z LPG.

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ubywa płynu w chłodnicy, przybywa w zbiorniku wyrownawczym( ponad pełny stan). Kiedyś jak mi przybyło w wyrównawczym to po jakimś czasie ubyło z niego, w chłodnicy był stan. Dolałem do zbiorniczka i przez jakiś czas trzymał się stan. Forester 2.0sohc z LPG.
Na początku, zmieniłbym korek w chłodnicy na nowy.Koszt w granicach 70 PLN a może dużo wyjaśnić.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowni, Szanowne

Taka sytuacja - tankowanie Shell - ok. 20l VPOWER RACING jako uzupełnienie do zalanej wcześniej 95.

Przejazd ok 2 km, a po kilku godzinach ponowny start i... niespodzianka CHECK + CRUISE. 

Błędy odczytane przez OBD - P2441, błąd silnika 64. 

Szukałem na Forum, ale może źle szukałem - żadnej konkretnej odpowiedzi. Jakieś pomysły, podpowiedzi?

Żadnych spadków mocy, problemów z gaśnięciem - samochód działa bez zastrzeżeń. Tyle, że mruga i świeci, i denerwuje. 

Edited by Dr Zybertowicz

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, michałMAK napisał:

cześć.

 

Np tu masz troszkę na ten temat

 

 

 

Dzięki, się wczytam. 

 

 

Edited by Dr Zybertowicz

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Dr Zybertowicz napisał:

Dzięki, się wczytam. 

 

 

... z zastosowanym paliwem nie ma to nic wspólnego jakby co

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, rydzada napisał:

... z zastosowanym paliwem nie ma to nic wspólnego jakby co

Już wiem, niefortunny zbieg okoliczności. Tym bardziej, że dwa razy profilaktycznie lałem V-power Racing i wszytko było ok. 

W każdym razie dzięki za reakcję.

Świeci, mruga, ale jeździ, a wizyta w serwisie już umówiona. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Dr Zybertowicz napisał:

Już wiem, niefortunny zbieg okoliczności. Tym bardziej, że dwa razy profilaktycznie lałem V-power Racing i wszytko było ok. 

W każdym razie dzięki za reakcję.

Świeci, mruga, ale jeździ, a wizyta w serwisie już umówiona. 

 

A w ogóle to w jakim celu lałeś VPOWER RACING ? :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...