Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Poważnie to ewemerkam ma rację bo i DV i BOV mają tę samą funkcję tylko robią to inaczej, w obu chodzi o upuszczenie ciśnienia z układu przy zdjęciu nogi z gazu, bo bez niego fala ciśnienia wraca do turbo i może je dość nagle zatrzymać, co zdrowe dla turbiny nie jest. Więc w kwestii ochrony turbo ma rację. Inna sprawą jest sensowność (a raczej jej brak) zakładania BOVa zamiast DV w seryjnym silniku, niezależnie czy to automat czy manual.

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, skwaro napisał:

może je dość nagle zatrzymać

Tak , od dawna temat znany ,ale mała częstość takich przypadków. Oszukanie ECU zachodzi b.często -zawsze. Jeśli nastąpi przelewanie paliwem to turbo ucierpi ,tyle że nie nagle.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, respect napisał:

Tak , od dawna temat znany ,ale mała częstość takich przypadków. Oszukanie ECU zachodzi b.często -zawsze. Jeśli nastąpi przelewanie paliwem to turbo ucierpi ,tyle że nie nagle.

Ale ja bardzo dobrze znam wady BOVa na seryjnym silniku - patrz nawias w moim poprzednim poście. Całkowity brak BOVa/DV jest zły, ale BOV zamiast DV na seryjnym silniku wcale nie jest wiele lepszy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, michałMAK napisał:

Czy drzwi tylne forester SG są takie same  przed liftem i po lifcie (Listwy dolne się różnią ale mi chodzi o samą blaszaną część) ??

 

Jeszcze jedno :-) Gdzie znajdę oznaczenie kodu lakieru ?

Kod lakieru znajdziesz na tabliczce znamionowej pod maską.

A tu sobie porównasz kolor czy się zgadza. http://www.automotivetouchup.com/touch-up-paint/subaru/2004/forester/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wskazówka poziomu paliwa pokazuje jego poziom na wyłączonym silniku, bez kluczyka w stacyjce? Forester sg. Po wyjęciu wtyczek z licznika wskazuje zero. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi i nie pamiętam.

Pytam bo grzebałem w zegarach, poprawiałem  luty  wskazówek  i niepotrzebnie  je ściągałem.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, yaroz napisał:

Czy wskazówka poziomu paliwa pokazuje jego poziom na wyłączonym silniku, bez kluczyka w stacyjce? Forester sg. Po wyjęciu wtyczek z licznika wskazuje zero. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi i nie pamiętam.

Pytam bo grzebałem w zegarach, poprawiałem  luty  wskazówek  i niepotrzebnie  je ściągałem.

 

O ile pamiętam to po wyjęciu kluczyka u mnie wskazanie paliwa zostaje na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2018 o 12:51, skwaro napisał:

Poważnie to ewemerkam ma rację bo i DV i BOV mają tę samą funkcję tylko robią to inaczej, w obu chodzi o upuszczenie ciśnienia z układu przy zdjęciu nogi z gazu, bo bez niego fala ciśnienia wraca do turbo i może je dość nagle zatrzymać, co zdrowe dla turbiny nie jest. Więc w kwestii ochrony turbo ma rację. Inna sprawą jest sensowność (a raczej jej brak) zakładania BOVa zamiast DV w seryjnym silniku, niezależnie czy to automat czy manual. 

Ło matko... STO RAZY BYŁO

NIE ZAKŁADAĆ DO SERYJNEGO AUTA a nie seryjne są po prostu zamulone na dole.

do tego niespalona mieszanka rozrzedza olej, ten gorzej chroni itd...

 

a w ogóle po pewnym czasie mocno wkurza :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

 

Forester sf 2.0 turbo.

 

Mam zajedwabiste luzy na napędzie przy dodaniu i odpuszczeniu gazu. Przednie półosie w miejscu gdzie wchodzą do skrzyni przy szarpaniu ręką - latają góra dół. 

Obstawiać przegub wewnętrzny czy bardziej łożyska w skrzyni? Skrzynia nie wydaje żadnych "dziwnych" dźwięków podczas jazdy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 godzin temu, prezespolski napisał:

Cześć, 

 

Forester sf 2.0 turbo.

 

Mam zajedwabiste luzy na napędzie przy dodaniu i odpuszczeniu gazu. Przednie półosie w miejscu gdzie wchodzą do skrzyni przy szarpaniu ręką - latają góra dół. 

Obstawiać przegub wewnętrzny czy bardziej łożyska w skrzyni? Skrzynia nie wydaje żadnych "dziwnych" dźwięków podczas jazdy. 

 

 

Krzyżak na wale sprawdź .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywa płynu w chłodnicy, przybywa w zbiorniku wyrownawczym( ponad pełny stan). Kiedyś jak mi przybyło w wyrównawczym to po jakimś czasie ubyło z niego, w chłodnicy był stan. Dolałem do zbiorniczka i przez jakiś czas trzymał się stan. Forester 2.0sohc z LPG.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywa płynu w chłodnicy, przybywa w zbiorniku wyrownawczym( ponad pełny stan). Kiedyś jak mi przybyło w wyrównawczym to po jakimś czasie ubyło z niego, w chłodnicy był stan. Dolałem do zbiorniczka i przez jakiś czas trzymał się stan. Forester 2.0sohc z LPG.
Na początku, zmieniłbym korek w chłodnicy na nowy.Koszt w granicach 70 PLN a może dużo wyjaśnić.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, Szanowne

Taka sytuacja - tankowanie Shell - ok. 20l VPOWER RACING jako uzupełnienie do zalanej wcześniej 95.

Przejazd ok 2 km, a po kilku godzinach ponowny start i... niespodzianka CHECK + CRUISE. 

Błędy odczytane przez OBD - P2441, błąd silnika 64. 

Szukałem na Forum, ale może źle szukałem - żadnej konkretnej odpowiedzi. Jakieś pomysły, podpowiedzi?

Żadnych spadków mocy, problemów z gaśnięciem - samochód działa bez zastrzeżeń. Tyle, że mruga i świeci, i denerwuje. 

Edytowane przez Dr Zybertowicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rydzada napisał:

... z zastosowanym paliwem nie ma to nic wspólnego jakby co

Już wiem, niefortunny zbieg okoliczności. Tym bardziej, że dwa razy profilaktycznie lałem V-power Racing i wszytko było ok. 

W każdym razie dzięki za reakcję.

Świeci, mruga, ale jeździ, a wizyta w serwisie już umówiona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dr Zybertowicz napisał:

Już wiem, niefortunny zbieg okoliczności. Tym bardziej, że dwa razy profilaktycznie lałem V-power Racing i wszytko było ok. 

W każdym razie dzięki za reakcję.

Świeci, mruga, ale jeździ, a wizyta w serwisie już umówiona. 

 

A w ogóle to w jakim celu lałeś VPOWER RACING ? :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...