Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

Cześć chłopaki,

 

byłem u lakiernika, żeby pomalować zderzak. Kolor się zgadza tylko ziarno nie bardzo - jest takie jednorodne, a na oryginałach ładnie się mieni różnymi kolorami. Czy to jest jakiś problem ze sztuką czy elementy z tw. sztucznego się tak maluje?

Edited by Koperkovy
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

hehe lew trawy nie żre

@10lolek10 i świniak na lusterku, coby wiadomo że swój chłop jesteś

Posted Images

22 minuty temu, gorion napisał:

Czy w naszych Forkach SG jest jakiś prosty sposób aby dostać się do parownika i szybko przeczyścić klimę wurth'em (serwis był pół roku temu)?
W wersji amerykańskiej jest to bajecznie proste, niestety w swoim nie udało mi się namierzyć tej drain pipe pod maską od góry:
https://www.subaruforester.org/vbulletin/f138/how-clean-your-c-system-get-rid-musty-air-smell-59025/

 

Hmmm.... wydaje mi się, że widziałem u siebie w Forku drain pipe. Właśnie po lewej stronie ale nie pamiętam czy dokładnie w tym samym miejscu.

Link to post
Share on other sites
W dniu 30.08.2018 o 21:44, gorion napisał:

Czy po odpięciu tego gumowego wężyka (na zielono) będziemy mieli bezpośredni dostęp do nagrzewnicy tam, gdzie on się wcześniej łączył u góry? I bezpiecznie można tam wprowadzać sondę z preparatem?

A nie możesz wymontować wentylatora i dojść kanałem nawiewu. Podejrzewam, że budowa będzie analogiczna jak Legacy/Outbacku:

https://forum.subaru.pl/topic/43479-czyszczenie-parownika-klimy-w-legacy-iv/?do=findComment&comment=2302209

 

Wurth na pierwszy oprysk może być (też stosuję), ale to jest czysty alkohol izopropylowy i efekt nie jest zbyt spektakularny, ani długotrwały. Oprócz Wurtha polecam jakąś pianę zwiększająca objętość, która dokładnie wypełni komorę parownika, ja używałem preparatu z Organiki i bardzo polecam (opisałem na kolejnej stronie podlinkowanego wątku). Warto też opryskać parownik od drugiej strony (wchodząc przez środkowe kanały wentylacyjne, ale bez endoskopu będzie ciężko tam wmanewrować. Ponadto wiem z doświadczenia, że wtłaczanie środków do czyszczenia przez rurkę odpływową z parownika nie ma sensu, bo płyn rozlewa się jedynie na dnie komory nie sięgając w ogóle parownika. Jeśli bardzo jednak chcesz, to rurkę odpływową znajdziesz patrząc pod samochód skąd kapie woda przy włączonej klimie.

 

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites
W dniu 30.08.2018 o 09:13, miki_mi2 napisał:
W dniu 29.08.2018 o 19:35, respect napisał:

Czy jest lsd czy nie to koła w tych warunkach będą się kręcić w  przeciwnych kierunkach tylko przy lsd  z większym oporem.

 

 

Głupot nie pisz ;) 

Jak koła kręcą się w przeciwnym kierunku to nie masz blokady. Z blokadą ZAWSZE będą się kręciły w tym samym kierunku.

Nie ZAWSZE  . Twój poziom dyskusji jest taki sam jak poziom  pojęcia o  LSD i o kinematyce napędów w najprostszym wydaniu.

Nie mam ambicji ,żebyś to zrozumiał i lepiej nie czytaj moich głupot ,tylko dalej upubliczniaj swoje mądrości.

pozdr.

W dniu 29.08.2018 o 23:15, mirasek napisał:

Właśnie ciągle o tym piszę, bo padło stwierdzenie że do tylnego fabrycznego dyfra trzeba lać olej z dodatkiem, a nie trzeba, koledze się pomyliło ze szperą cierną. Co jest w samej wiskozie to oddzielna sprawa, dobrze o tym wiem i nawet jakiej lepkości tam użyć ;)

OK. wszystko jasne ,(co do lepkości to znalazłbym  doświadczalne eksperymenty, ale jaka jest fabrycznie -nie wiem .W razie czego jesteś Ty:))

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.09.2018 o 16:29, respect napisał:

Nie ZAWSZE  . Twój poziom dyskusji jest taki sam jak poziom  pojęcia o  LSD i o kinematyce napędów w najprostszym wydaniu.

Nie mam ambicji ,żebyś to zrozumiał i lepiej nie czytaj moich głupot ,tylko dalej upubliczniaj swoje mądrości.

pozdr.

OK. wszystko jasne ,(co do lepkości to znalazłbym  doświadczalne eksperymenty, ale jaka jest fabrycznie -nie wiem .W razie czego jesteś Ty:))

 

O mamy tutaj kolegę co lubi innych poziom oceniać bo sam wszystkie rozumy zjadł :) ale ambicji brak. 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.09.2018 o 16:29, respect napisał:

Nie ZAWSZE  . Twój poziom dyskusji jest taki sam jak poziom  pojęcia o  LSD i o kinematyce napędów w najprostszym wydaniu.

 

Ma chłop rację, nie zawsze się będą kręcić w tę samą stronę. Np. jak LSD jest popsute to nie będzie :)

Link to post
Share on other sites

Od jakiegoś czasu nęka mnie gwizdanie w czasie szybszej jazdy. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Sprawdziłem już wszystkie uszczelki, a nawet wycieraczki wsadziłem znowu stare (bo w międzyczasie zmieniałem) żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie te nowe ze spoilerem. Dźwięk nie ustaje po opuszczeniu szyb - tak mi się wydaje bo wtedy to ciężko coś usłyszeć :D

 

 

 

Co mogę jeszcze sprawdzić?

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, LosioDriver napisał:

gwizdanie w czasie szybszej jazdy

Też mi czasem gwizdnie kiedy z przeciwka TIR przejedzie. Jest to bardzo sporadycznie, ale dźwięk ten sam. Obstawiam zawirowanie powietrza prze relingach.

Link to post
Share on other sites
Też mi czasem gwizdnie kiedy z przeciwka TIR przejedzie. Jest to bardzo sporadycznie, ale dźwięk ten sam. Obstawiam zawirowanie powietrza prze relingach.
Czasem... ale mi po osiągnięciu pewnej prędkości gwizda cały czas bez przerwy :(
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, LosioDriver napisał:

Co mogę jeszcze sprawdzić?

 

Spróbuj zlokalizować miejsce powstawania, przynajmniej w przybliżeniu. Dźwięk jest dość donośny, więc nie powinno być problemu. Z kolei ta donośność świadczy, że nie jest to jakiś przyczepiony listek.

Czy to się pojawiło nagle? Jeśli tak, to albo coś się przyczepiło do samochodu i wystaje (lub odpada i też odstaje!), albo pojawiła się jakaś dziura lub inna nieregularność.

Link to post
Share on other sites
 
Spróbuj zlokalizować miejsce powstawania, przynajmniej w przybliżeniu. Dźwięk jest dość donośny, więc nie powinno być problemu. Z kolei ta donośność świadczy, że nie jest to jakiś przyczepiony listek.
Czy to się pojawiło nagle? Jeśli tak, to albo coś się przyczepiło do samochodu i wystaje (lub odpada i też odstaje!), albo pojawiła się jakaś dziura lub inna nieregularność.
Powstało nagle i wydaje mi się, że to jest z okolic przedniej szyby. Trochę ciężko ocenić lokalizację dźwięku.
Sprawdziłem wszystkie uszczelki i plastiki i są na miejscu.

Chyba zacznę obklejać potencjalne miejsca taśmą klejącą aż problem zniknie :D
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, LosioDriver napisał:

Co mogę jeszcze sprawdzić?

 

Czy przypadkiem przednia szyba nie była wymieniana? Rzuć okiem na uszczelkę przedniej szyby w jej górnych rogach. Jeżeli nie przylega szczelnie do karoserii, to może gwizdać. U siebie miałem właśnie taki gwizd.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bednarcm napisał:

Czy przypadkiem przednia szyba nie była wymieniana? Rzuć okiem na uszczelkę przedniej szyby w jej górnych rogach. Jeżeli nie przylega szczelnie do karoserii, to może gwizdać. U siebie miałem właśnie taki gwizd.

 

Nie była wymieniana ale spojrzę.

Link to post
Share on other sites

Gumniany trójkącik przy szybie bocznej- przy otwartych drzwiach opuść i podnieś szybe- zobaczysz gdzie problem (Z przodu)

melduje ze nic nie musze

Link to post
Share on other sites

Czeka mnie zakup nowych opon - do SF na standardowy zawias wyjdą 215/65/16? Chcę trochę wyższy profil, teraz mam po poprzednim właścicielu 205/60/16 i "tak se" wygląda i jeździ.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Zodiak napisał:

Czeka mnie zakup nowych opon - do SF na standardowy zawias wyjdą 215/65/16? Chcę trochę wyższy profil, teraz mam po poprzednim właścicielu 205/60/16 i "tak se" wygląda i jeździ.

 

Seryjnym wymiarem jest 215/60/16 - ja założyłem zimowe 215/65/16 i jest OK. większe kapcie już bez przeróbek nie wejdą. Mi obcierało w 1 miejscu o nadkole plastikowe przy maksymalnym skręcie ale nagrzałem to miejsce "suszarką" i ręką przyklepałem plastik i nie szoruje :)

musiałem też konkretnie zamocować te nadkola.20171129_083545.thumb.jpg.3bda8b38d3a0bf26fa8fa36825be1b17.jpg20171129_083556.thumb.jpg.60a595cee6d56808e806cb904f809735.jpg

 

a tak wygląda na 215/65/16

 

20171128_133232.thumb.jpg.f339b55b96f58a3c0159bbe432ca6fb1.jpg

 

dupkę już podniosłem dystansami :)

Edited by klev
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...