Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

22 minuty temu, Fala napisał:

Może był naprawiany / nowa maska stalowa from China

ech, czyli oryginał powinien mieć alu? nie zależało to od wersji wyposażenia? samochód z Polskiej sieci

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

hehe lew trawy nie żre

@10lolek10 i świniak na lusterku, coby wiadomo że swój chłop jesteś

Posted Images

1 godzinę temu, panther_epa napisał:


Na tym nie będzie problemu???
Jak mam sprawdzić czy jest to LSD???

Olej musi ieć dodatkowe oznaczenie LS

Podnosisz tyłek do góry  i sprawdzasz czy koła kręcą się w tym samym kerunku jak tak to masz lsd

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, zygi82 napisał:

ech, czyli oryginał powinien mieć alu? nie zależało to od wersji wyposażenia? samochód z Polskiej sieci

Łba se nie dam uciąć ale chyba ori była alu

Link to post
Share on other sites

Cześć koledzy, 

takie dość dziwne pytanie ,póki co jeszcze nie kupiłem mojego forka, ale mam parę na oku, i pytanie jest czy bać się dużych mil czy może jednak nie, chodzi o to że np. 3latka można kupić z mniejszym milażem za te same pieniądze co o rok młodzszego ale ze sporo większym, a  konkretnie z 15tego z 40 tys mil  cenowo będzie podobnie do forka z 16tego z 60tys mil. co byście doradzili? oba są w najwyższej konfiguracji ,czyli tu w hameryce touring.dzięki za odp

ps . może ktoś sam tak rozważał??? no i nie odpowiadajcie ,żebym brał nowego bo to nie ten budżet

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Jeśli dla siebie na kilka lat, a nie na handel, to brałbym starszy rocznik, z mniejszym przebiegiem, bo czas nie zużywa samochodu tak, jak jego eksploatacja (zwłaszcza w "ciepłych stanach", gdzie nie solą w zimie).

Na handel w Polsce oczywiście im młodszy, tym lepszy, a co handlarze robią z przebiegiem, to wiadomo...

Zwróć też uwagę, że w US rocznik samochodu, to data 1-rejestracji lub rok modelowy, a nie data produkcji, więc zwykle w jak masz w tytule aukcji np. "2016 Subaru Forester", to na zdjęciu tabliczki znamionowej będzie "MFD IN 07/15".

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, zygi82 napisał:

Czy w foresterze SH diesel była maska aluminiowa? tak mnie poinformował sprzedający jak kupowałem, a teraz po jakimś czasie znalazłem odprysk i on rdzewieje, przyłożyłem magnes i przyciąga maskę.

Panie zygi, wlasnie sprawdziłem i moja maska jest stalowa. Na 100% oryginalna. Forek 2011d. Pozdr

Link to post
Share on other sites
Olej musi ieć dodatkowe oznaczenie LS
Podnosisz tyłek do góry  i sprawdzasz czy koła kręcą się w tym samym kerunku jak tak to masz lsd

Wymieniłem olej na gear 300 LS. Wczoraj nie jeździłem zbyt dużo ale chyba nie ma poprawy.
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, panther_epa napisał:

Wymieniłem olej na gear 300 LS. Wczoraj nie jeździłem zbyt dużo ale chyba nie ma poprawy.

Po co olej LS jak fabrycznie masz w dyfrze co najwyżej szperę wiskotyczną która nie ma kontaktu z olejem przekładniowym? Olejem nie naprawisz dziwnych dźwięków, jeśli na to liczyłeś. Z czystej ciekawości, z tyłu za co było podnoszone auto? Progi czy coś głębiej?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mirasek napisał:

Po co olej LS jak fabrycznie masz w dyfrze co najwyżej szperę wiskotyczną która nie ma kontaktu z olejem przekładniowym? Olejem nie naprawisz dziwnych dźwięków, jeśli na to liczyłeś. Z czystej ciekawości, z tyłu za co było podnoszone auto? Progi czy coś głębiej?

 

Nie podnosiłem, bo na tą chwilę nie mam takiej możliwości. Próbuję z olejami, ponieważ przed wymianą była cisza. Dlatego uważam, że to wina oleju. Chyba, że był wlany jakiś gęstszy olej 75w140. Już sam nie wiem co mam robić. Kupiłem z oznaczeniem LS na wyrost licząc, że się poprawi. 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mirasek napisał:

Po co olej LS jak fabrycznie masz w dyfrze co najwyżej szperę wiskotyczną która nie ma kontaktu z olejem przekładniowym? Olejem nie naprawisz dziwnych dźwięków, jeśli na to liczyłeś. Z czystej ciekawości, z tyłu za co było podnoszone auto? Progi czy coś głębiej?

 

Jesteś pewien, że jest wisko w tylnym dyfrze a nie LSD? 

W manual guide jest co innego napisane .

Link to post
Share on other sites

Cześć, mam pytanie, ma ktoś sposób lub wie jakiem preparatem można usunąć resztki kleju z auta? Chodzi o to, że miałem kilka naklejek na karoserii z tyłu i po podgrzaniu suszarką wszystkie zeszły, ale niektóre zostawiły ślad w postaci kleju.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, miki_mi2 napisał:

Jesteś pewien, że jest wisko w tylnym dyfrze a nie LSD? 

W manual guide jest co innego napisane .

 

Oczywiście, jeśli mówimy o fabrycznych rozwiązaniach. Wisko to także "limited slip" z tym że to układ zamknięty i nie wymaga specjalnego oleju, w każdym manualu jest zalecane zwykłe GL5

 

Co do podnoszenia, to mi chodziło o potencjalne przygięcie blach trzymających tuleje "samolotu" tylnego dyfra, często mechanicy właśnie za nie podnoszą auto żeby nie uszkodzić progów. Jeśli ta blacha się przegnie i będzie mieć kontakt z belką to może przenosić rezonans na budę i pojawi się dziwne jęczenie podczas rozpędzania, dokładnie jakby z dyfrem było coś nie tak ;)

 

5 minut temu, maniek21 napisał:

Cześć, mam pytanie, ma ktoś sposób lub wie jakiem preparatem można usunąć resztki kleju z auta? Chodzi o to, że miałem kilka naklejek na karoserii z tyłu i po podgrzaniu suszarką wszystkie zeszły, ale niektóre zostawiły ślad w postaci kleju.

 

Może benzyną ekstrakcyjną? Poszukaj też preparatów pod hasłem "sticker remover", do kupienia np. w sklepach detailingowych.

Edited by mirasek
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, maniek21 napisał:

Cześć, mam pytanie, ma ktoś sposób lub wie jakiem preparatem można usunąć resztki kleju z auta? Chodzi o to, że miałem kilka naklejek na karoserii z tyłu i po podgrzaniu suszarką wszystkie zeszły, ale niektóre zostawiły ślad w postaci kleju.

Benzyna ekstrakcyjna.

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.08.2018 o 15:39, miki_mi2 napisał:

Podnosisz tyłek do góry  i sprawdzasz czy koła kręcą się w tym samym kerunku jak tak to masz lsd

Czy jest lsd czy nie to koła w tych warunkach będą się kręcić w  przeciwnych kierunkach tylko przy lsd  z większym oporem.

 

6 godzin temu, mirasek napisał:

Wisko to także "limited slip" z tym że to układ zamknięty i nie wymaga specjalnego oleju, w każdym manualu jest zalecane zwykłe GL5

mirasku , wszystko OK, tylko wisko wymaga specjalnego oleju ,silikonowego i dlatego jest to układ zamknięty, (GL5 jest dookoła w dyfrze.)

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, maniek21 napisał:

Cześć, mam pytanie, ma ktoś sposób lub wie jakiem preparatem można usunąć resztki kleju z auta? Chodzi o to, że miałem kilka naklejek na karoserii z tyłu i po podgrzaniu suszarką wszystkie zeszły, ale niektóre zostawiły ślad w postaci kleju.

 

najlepszy preparat do usuwania kleju z jakim do tej pory się spotkałem:

http://shiningcar.pl/pl/p/Autosmart-Jelsol-400ml/471

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, respect napisał:

mirasku , wszystko OK, tylko wisko wymaga specjalnego oleju ,silikonowego i dlatego jest to układ zamknięty, (GL5 jest dookoła w dyfrze.)

Właśnie ciągle o tym piszę, bo padło stwierdzenie że do tylnego fabrycznego dyfra trzeba lać olej z dodatkiem, a nie trzeba, koledze się pomyliło ze szperą cierną. Co jest w samej wiskozie to oddzielna sprawa, dobrze o tym wiem i nawet jakiej lepkości tam użyć ;) 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, respect napisał:

Czy jest lsd czy nie to koła w tych warunkach będą się kręcić w  przeciwnych kierunkach tylko przy lsd  z większym oporem.

 

 

Głupot nie pisz ;) 

Jak koła kręcą się w przeciwnym kierunku to nie masz blokady. Z blokadą ZAWSZE będą się kręciły w tym samym kierunku.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...