Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

    Witam, w oczekiwaniu na Forestera którego mam odebrać w styczniu, przeleciałem po forum w temacie rozrządu i  nie znalazłem, albo słabo szukałem:)Interesuje mnie czy SJ 2,0 benzyna wolnossący chyba jest to silnik FB20 ma łańcuch , czy pasek rozrządu,jesli łańcuch to na ile tys km jest z tym spokój?I jeszcze jedna sprawa, przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony  ASO.

Edited by mio1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Na tym forum otrzymasz jedną radę.               Wydech na pełen przelot zmień 

Posted Images

A. Czy w Forku SF występowała wykładzina w kolorzez czarnym czy tylko w szarym?

B. Czy wykładzina z Imprezy GD pasuje do Forka SF (to ta sama płyta podłogowa?)?

A - w czarnym jak najbardziej też.

Link to post
Share on other sites

    Witam, w oczekiwaniu na Forestera którego mam odebrać w styczniu, przeleciałem po forum w temacie rozrządu i  nie znalazłem, albo słabo szukałem:)Interesuje mnie czy SJ 2,0 benzyna wolnossący chyba jest to silnik FB20 ma łańcuch , czy pasek rozrządu,jesli łańcuch to na ile tys km jest z tym spokój?I jeszcze jedna sprawa, przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony  ASO.

Na temat łańcucha już znalazłem sobie odpowiedz, ale co myślicie o tej części mojego pytania ..przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony  ASO.

Link to post
Share on other sites

 

    Witam, w oczekiwaniu na Forestera którego mam odebrać w styczniu, przeleciałem po forum w temacie rozrządu i  nie znalazłem, albo słabo szukałem:)Interesuje mnie czy SJ 2,0 benzyna wolnossący chyba jest to silnik FB20 ma łańcuch , czy pasek rozrządu,jesli łańcuch to na ile tys km jest z tym spokój?I jeszcze jedna sprawa, przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony  ASO.

Na temat łańcucha już znalazłem sobie odpowiedz, ale co myślicie o tej części mojego pytania ..przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony  ASO.

 

Miałem Forestera 2,0i SJ. Zrobiliśmy ponad 70 tys km, przejeździł z nami trzy zimy nie uważam aby podwozie ewidentnie wymagało dodatkowego zabezpieczenia. Ale jeśli dodatkowo je wykonasz to tylko lepiej.

Co do napędu rozrządu - jest łańcuch, nie wymaga dodatkowych zabiegów ani wymiany.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Chodzi o Forstera II - czy spryskiwacz reflektorów włącza się przy każdym spryskaniu szyby? Też tak macie? Jeśli tak ma być, to jest moim zdaniem za często. Czy to się da jakoś przestawić, żeby reflektory były spryskiwane np. co szóste spryskanie szyby? Bo nie dość że to bez sensu, to i płyn się błyskawicznie kończy ;).

Link to post
Share on other sites

Chodzi o Forstera II - czy spryskiwacz reflektorów włącza się przy każdym spryskaniu szyby? Też tak macie? Jeśli tak ma być, to jest moim zdaniem za często. Czy to się da jakoś przestawić, żeby reflektory były spryskiwane np. co szóste spryskanie szyby? Bo nie dość że to bez sensu, to i płyn się błyskawicznie kończy ;).

 

Możesz gasić światła do spryskiwania  :). Albo założyć DLR-y, na co pewnie w przyszłym roku się wreszcie skuszę (a potem będę szybko sprzedawał, jak się przekonam, że ledowe przeciwmgielne w dwufunkcyjnych reflektorkach to jednak lipa ;) ). O ile mi wiadomo, spryskiwacz reflektorów włącza się tylko (i aż) wtedy, gdy są w użyciu.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki, tylko że trochę ciężko byłoby gasić światła, jak jest np. ciemno ;). No trudno, bez sensu to wymyślili w każdym razie. W moim innym samochodzie samoczynne spryskiwanie reflektorów to chyba raz na 10, a jak chcę sobie same reflektory spryskać to chyba dwa albo trzy szybkie szarpnięcia dźwigni, i się dzieje :). Tym bardziej bez sensu, że to nie ksenony. A jakbym wyjął bezpiecznik, to jakaś afera by z tego była?

Link to post
Share on other sites

A w XT-ku (MY15) już taka magia występuje?
Nie mam pojęcia, czy by była afera, zwłaszcza, że chyba nie ma osobnego bezpiecznika? W instrukcji nie widzę.

Edited by bvb
Link to post
Share on other sites

No właśnie nie wiem, jak w XT bo żona nim jeździ na co dzień, ale mógłbym przysiąc, że nie pryska za każdym razem. No tak, tylko tam jest tryb "auto" dla świateł i mogą być akurat zgaszone. Chociaż w warunkach wymagających częstego pryskania to ja raczej na światłach jeżdzę. Sam już nie wiem... ;)

Link to post
Share on other sites

Można też jeździć z niskim poziomem płynu w zbiorniku   ;)  Przynajmniej u mnie najpierw przestaje psikać na reflektory (co traktuję jako wskaźnik rezerwy, dzięki któremu nie trzeba wozić zapasu).

Link to post
Share on other sites

W F MY12:

- naciśnięcie poniżej 1s płyn na szybę,

- naciśnięcie powyżej 1s na szybę i reflektory.

Uprzedzając pytania płyn, który wyleci z dysz na przednią szybę w ciągu 1s w zupełności wystarcza do uzyskania pełnej przejrzystości.

Link to post
Share on other sites

Chodzi o Forstera II - czy spryskiwacz reflektorów włącza się przy każdym spryskaniu szyby? Też tak macie? Jeśli tak ma być, to jest moim zdaniem za często. Czy to się da jakoś przestawić, żeby reflektory były spryskiwane np. co szóste spryskanie szyby? Bo nie dość że to bez sensu, to i płyn się błyskawicznie kończy .

 

Włącza się przy każdym. Według mnie też jest to trochę bez sensu. Na szczęście mam dwufunkcyjne DLR-y w miejscu halogenów, więc nie jest to dla mnie tak uciążliwe, jak mogłoby być.

Aczkolwiek, można jeszcze inaczej, tj. jak poniżej na pisał @Giresse:

 

W F MY12: - naciśnięcie poniżej 1s płyn na szybę, - naciśnięcie powyżej 1s na szybę i reflektory.

 

 

U mnie w SG dokładnie tak samo - żeby podać płyn na reflektory, trzeba przytrzymać przycisk spryskiwacza > 1 sek. Tyle, że

 

Uprzedzając pytania płyn, który wyleci z dysz na przednią szybę w ciągu 1s w zupełności wystarcza do uzyskania pełnej przejrzystości.

 

Tutaj bym się raczej spierał - przynajmniej u mnie różnie z tym bywa. Zauważyłem też, że jeżeli naciśnięcie następuje < 1 sek (więc reflektory nie są spryskiwane) a nie mija określony interwał czasu (około 5 sek?) i następuje kolejne naciśnięcie < 1 sek, to mimo wszystko płyn leci na reflektory. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc nie uchwyciłem, czy pryskanie krócej niż sekunda nie uruchomi spryskania reflektorów. Może nigdy tak krótko nie trzymałem bo u mnie to stanowczo nie wystarczyłoby do oczyszczenia szyby. Za to kilka bardzo krótkich na pewno powoduje uruchomienie spryskiwacza reflektorów.

Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc nie uchwyciłem, czy pryskanie krócej niż sekunda nie uruchomi spryskania reflektorów. Może nigdy tak krótko nie trzymałem bo u mnie to stanowczo nie wystarczyłoby do oczyszczenia szyby. Za to kilka bardzo krótkich na pewno powoduje uruchomienie spryskiwacza reflektorów.

Tak jak piszą wyżej. Krótkie naciśnięcie nie powoduje uruchomienia spryskiwaczy reflektorów i można tak robić dowolną ilość razy (SG z 2007 roku)
Link to post
Share on other sites

Panowie, chciałbym wymienić/zregenerować tylną wycieraczkę w forku SH. Czy muszę kupować całe ramię, czy mogę wymienić same pióro? Trochę już piszczy i słabo zbiera.

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edited by slim2102
Link to post
Share on other sites

Witam, do Forestera SJ założyłem przednie chlapacze zakupione w serwisie, ale jakoś nie widzę poprawy. Czy ktoś z forumowiczów ma jakiś wypróbowany "typ chlapacza" który w dużym stopniu poprawi stan "uwalenia" samochodu.Tylko nie piszcie mi bym częściej mył, bo częściej już się nie da:))

Link to post
Share on other sites

Witam, do Forestera SJ założyłem przednie chlapacze zakupione w serwisie, ale jakoś nie widzę poprawy. Czy ktoś z forumowiczów ma jakiś wypróbowany "typ chlapacza" który w dużym stopniu poprawi stan "uwalenia" samochodu.Tylko nie piszcie mi bym częściej mył, bo częściej już się nie da:))

Po za tym im częściej myjesz to częściej pada ;)

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanko w potrzebie z trasy: właśnie złapałem gumę :-( i wyjmując dojazdówkę "odkryłem", że ma 17" a koła w aucie oczywiście 16"... Czy jeśli pojadę na takiej kombinacji rozmiarów nie rozwalę przypadkiem dyfra albo czegoś innego?

EDIT: w tym zalewie odpowiedzi na moje pytanie sam sobie odpowiadam :P : dojazdówka miała wprawdzie 17" ale profil na tyle niski, że właściwie nie było różnicy w stosunku do 16-tek. Tak że bez problemu przejechałem jakieś 10 km, z prędkością 60-70 km/h.

 

PS. A u wulkanizatora okazało się, że nie przebiłem opony, tylko wentyl wyłamał się z czujnika ciśnienia.

Edited by Haze
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...