mio1 105 Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 (edited) Witam, w oczekiwaniu na Forestera którego mam odebrać w styczniu, przeleciałem po forum w temacie rozrządu i nie znalazłem, albo słabo szukałem:)Interesuje mnie czy SJ 2,0 benzyna wolnossący chyba jest to silnik FB20 ma łańcuch , czy pasek rozrządu,jesli łańcuch to na ile tys km jest z tym spokój?I jeszcze jedna sprawa, przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony ASO. Edited November 22, 2016 by mio1 Link to post Share on other sites
Yanas 111 Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 A. Czy w Forku SF występowała wykładzina w kolorzez czarnym czy tylko w szarym? B. Czy wykładzina z Imprezy GD pasuje do Forka SF (to ta sama płyta podłogowa?)? A - w czarnym jak najbardziej też. Link to post Share on other sites
ada///m 55 Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 Czy tłumik końcowy z Forka MY07'' będzie pasował do wersji przedlift. 05'' ? Dziękuję. Będzie. Potwierdzam. Link to post Share on other sites
mio1 105 Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Witam, w oczekiwaniu na Forestera którego mam odebrać w styczniu, przeleciałem po forum w temacie rozrządu i nie znalazłem, albo słabo szukałem:)Interesuje mnie czy SJ 2,0 benzyna wolnossący chyba jest to silnik FB20 ma łańcuch , czy pasek rozrządu,jesli łańcuch to na ile tys km jest z tym spokój?I jeszcze jedna sprawa, przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony ASO. Na temat łańcucha już znalazłem sobie odpowiedz, ale co myślicie o tej części mojego pytania ..przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony ASO. Link to post Share on other sites
mechanik 995 Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Witam, w oczekiwaniu na Forestera którego mam odebrać w styczniu, przeleciałem po forum w temacie rozrządu i nie znalazłem, albo słabo szukałem:)Interesuje mnie czy SJ 2,0 benzyna wolnossący chyba jest to silnik FB20 ma łańcuch , czy pasek rozrządu,jesli łańcuch to na ile tys km jest z tym spokój?I jeszcze jedna sprawa, przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony ASO. Na temat łańcucha już znalazłem sobie odpowiedz, ale co myślicie o tej części mojego pytania ..przeczytałem wątek o słabym zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia, czy jeśli sam zlecę wykonanie konserwacji ale nie w ASO to pózniej nie będzie problemów właśnie ze strony ASO. Miałem Forestera 2,0i SJ. Zrobiliśmy ponad 70 tys km, przejeździł z nami trzy zimy nie uważam aby podwozie ewidentnie wymagało dodatkowego zabezpieczenia. Ale jeśli dodatkowo je wykonasz to tylko lepiej. Co do napędu rozrządu - jest łańcuch, nie wymaga dodatkowych zabiegów ani wymiany. Link to post Share on other sites
Yanas 111 Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 Takie może lamerskie pytanie.. Czy fotel pasażera z anglika Forka SG pasuje p&p na podmiankę z fotelem kierowcy wersji EU? Link to post Share on other sites
ForekXT 24 Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Pewnie nie będzie regulacji wysokości i wtyczki czujki zapiętych pasów ale to akurat dobrze :-) 1 Link to post Share on other sites
Yanas 111 Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Czujki u siebie też nie mam, pewnie weszła później. A regulacji wysokości szkoda.. Będę szukał wersji EU zatem. Dzięki! Link to post Share on other sites
B-52 1646 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Chodzi o Forstera II - czy spryskiwacz reflektorów włącza się przy każdym spryskaniu szyby? Też tak macie? Jeśli tak ma być, to jest moim zdaniem za często. Czy to się da jakoś przestawić, żeby reflektory były spryskiwane np. co szóste spryskanie szyby? Bo nie dość że to bez sensu, to i płyn się błyskawicznie kończy . Link to post Share on other sites
mio1 105 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Witam, czy ktoś zakładał takie chlapacze do Forestera, pasują? czy jednak kupić oryginalne? http://allegro.pl/chlapacze-subaru-forester-2013-i6652397257.html Link to post Share on other sites
bvb 144 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Chodzi o Forstera II - czy spryskiwacz reflektorów włącza się przy każdym spryskaniu szyby? Też tak macie? Jeśli tak ma być, to jest moim zdaniem za często. Czy to się da jakoś przestawić, żeby reflektory były spryskiwane np. co szóste spryskanie szyby? Bo nie dość że to bez sensu, to i płyn się błyskawicznie kończy . Możesz gasić światła do spryskiwania . Albo założyć DLR-y, na co pewnie w przyszłym roku się wreszcie skuszę (a potem będę szybko sprzedawał, jak się przekonam, że ledowe przeciwmgielne w dwufunkcyjnych reflektorkach to jednak lipa ). O ile mi wiadomo, spryskiwacz reflektorów włącza się tylko (i aż) wtedy, gdy są w użyciu. 1 Link to post Share on other sites
B-52 1646 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Dzięki, tylko że trochę ciężko byłoby gasić światła, jak jest np. ciemno . No trudno, bez sensu to wymyślili w każdym razie. W moim innym samochodzie samoczynne spryskiwanie reflektorów to chyba raz na 10, a jak chcę sobie same reflektory spryskać to chyba dwa albo trzy szybkie szarpnięcia dźwigni, i się dzieje . Tym bardziej bez sensu, że to nie ksenony. A jakbym wyjął bezpiecznik, to jakaś afera by z tego była? Link to post Share on other sites
bvb 144 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 (edited) A w XT-ku (MY15) już taka magia występuje?Nie mam pojęcia, czy by była afera, zwłaszcza, że chyba nie ma osobnego bezpiecznika? W instrukcji nie widzę. Edited December 23, 2016 by bvb Link to post Share on other sites
B-52 1646 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 No właśnie nie wiem, jak w XT bo żona nim jeździ na co dzień, ale mógłbym przysiąc, że nie pryska za każdym razem. No tak, tylko tam jest tryb "auto" dla świateł i mogą być akurat zgaszone. Chociaż w warunkach wymagających częstego pryskania to ja raczej na światłach jeżdzę. Sam już nie wiem... Link to post Share on other sites
bvb 144 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Można też jeździć z niskim poziomem płynu w zbiorniku Przynajmniej u mnie najpierw przestaje psikać na reflektory (co traktuję jako wskaźnik rezerwy, dzięki któremu nie trzeba wozić zapasu). Link to post Share on other sites
Giresse 140 Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 W F MY12: - naciśnięcie poniżej 1s płyn na szybę, - naciśnięcie powyżej 1s na szybę i reflektory. Uprzedzając pytania płyn, który wyleci z dysz na przednią szybę w ciągu 1s w zupełności wystarcza do uzyskania pełnej przejrzystości. Link to post Share on other sites
Malyboss 290 Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Chodzi o Forstera II - czy spryskiwacz reflektorów włącza się przy każdym spryskaniu szyby? Też tak macie? Jeśli tak ma być, to jest moim zdaniem za często. Czy to się da jakoś przestawić, żeby reflektory były spryskiwane np. co szóste spryskanie szyby? Bo nie dość że to bez sensu, to i płyn się błyskawicznie kończy . Włącza się przy każdym. Według mnie też jest to trochę bez sensu. Na szczęście mam dwufunkcyjne DLR-y w miejscu halogenów, więc nie jest to dla mnie tak uciążliwe, jak mogłoby być. Aczkolwiek, można jeszcze inaczej, tj. jak poniżej na pisał @Giresse: W F MY12: - naciśnięcie poniżej 1s płyn na szybę, - naciśnięcie powyżej 1s na szybę i reflektory. U mnie w SG dokładnie tak samo - żeby podać płyn na reflektory, trzeba przytrzymać przycisk spryskiwacza > 1 sek. Tyle, że Uprzedzając pytania płyn, który wyleci z dysz na przednią szybę w ciągu 1s w zupełności wystarcza do uzyskania pełnej przejrzystości. Tutaj bym się raczej spierał - przynajmniej u mnie różnie z tym bywa. Zauważyłem też, że jeżeli naciśnięcie następuje < 1 sek (więc reflektory nie są spryskiwane) a nie mija określony interwał czasu (około 5 sek?) i następuje kolejne naciśnięcie < 1 sek, to mimo wszystko płyn leci na reflektory. 1 Link to post Share on other sites
B-52 1646 Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Szczerze mówiąc nie uchwyciłem, czy pryskanie krócej niż sekunda nie uruchomi spryskania reflektorów. Może nigdy tak krótko nie trzymałem bo u mnie to stanowczo nie wystarczyłoby do oczyszczenia szyby. Za to kilka bardzo krótkich na pewno powoduje uruchomienie spryskiwacza reflektorów. Link to post Share on other sites
piotruś 520 Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Szczerze mówiąc nie uchwyciłem, czy pryskanie krócej niż sekunda nie uruchomi spryskania reflektorów. Może nigdy tak krótko nie trzymałem bo u mnie to stanowczo nie wystarczyłoby do oczyszczenia szyby. Za to kilka bardzo krótkich na pewno powoduje uruchomienie spryskiwacza reflektorów.Tak jak piszą wyżej. Krótkie naciśnięcie nie powoduje uruchomienia spryskiwaczy reflektorów i można tak robić dowolną ilość razy (SG z 2007 roku) Link to post Share on other sites
slim2102 18 Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 (edited) Panowie, chciałbym wymienić/zregenerować tylną wycieraczkę w forku SH. Czy muszę kupować całe ramię, czy mogę wymienić same pióro? Trochę już piszczy i słabo zbiera. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edited December 26, 2016 by slim2102 Link to post Share on other sites
mio1 105 Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Witam, do Forestera SJ założyłem przednie chlapacze zakupione w serwisie, ale jakoś nie widzę poprawy. Czy ktoś z forumowiczów ma jakiś wypróbowany "typ chlapacza" który w dużym stopniu poprawi stan "uwalenia" samochodu.Tylko nie piszcie mi bym częściej mył, bo częściej już się nie da:)) Link to post Share on other sites
slim2102 18 Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Witam, do Forestera SJ założyłem przednie chlapacze zakupione w serwisie, ale jakoś nie widzę poprawy. Czy ktoś z forumowiczów ma jakiś wypróbowany "typ chlapacza" który w dużym stopniu poprawi stan "uwalenia" samochodu.Tylko nie piszcie mi bym częściej mył, bo częściej już się nie da:))Po za tym im częściej myjesz to częściej pada Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
bvb 144 Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Ale po co Ci czysty Forek? Mądrość ludowa głosi, że Subaru są jak dzieci - dzielimy je na czyste i szczęśliwe. Link to post Share on other sites
mio1 105 Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 :-) No dobrze, a tak już na poważnie. Link to post Share on other sites
Haze 10 Posted December 30, 2016 Author Share Posted December 30, 2016 (edited) Szybkie pytanko w potrzebie z trasy: właśnie złapałem gumę :-( i wyjmując dojazdówkę "odkryłem", że ma 17" a koła w aucie oczywiście 16"... Czy jeśli pojadę na takiej kombinacji rozmiarów nie rozwalę przypadkiem dyfra albo czegoś innego?EDIT: w tym zalewie odpowiedzi na moje pytanie sam sobie odpowiadam : dojazdówka miała wprawdzie 17" ale profil na tyle niski, że właściwie nie było różnicy w stosunku do 16-tek. Tak że bez problemu przejechałem jakieś 10 km, z prędkością 60-70 km/h. PS. A u wulkanizatora okazało się, że nie przebiłem opony, tylko wentyl wyłamał się z czujnika ciśnienia. Edited December 31, 2016 by Haze Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now