Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, Vercy napisał:

Powiem ci tak, raz tak zrobiłem, trzy auta, jedno było ustawione w SKP, stwierdziłem, że jak stanę w tym samym miejscu (mam w drodze słupek betonowy) i zaznaczę kreda z odległości 10m linie i ustawie pozostałe dwa na tą linię, to musi działać.

 

W efekcie jeep był jasny jak dzień, a frotka świeciła tylko kilka metrów przed autem, jakim cudem? Ano takim, że te % nie są wyliczane do zwykłej geometrii tylko do soczewki która to światło jednak rozbija.

 

Także nie mów mi proszę, że to jest metodą, bo nie jest 

Ale co Ci soczewka rozbija? Rozbierałeś kiedyś takie lampy? W soczewce masz przesłonę odpowiedzialną za odcięcie, w zwykłych lampach odpowiedzialny jest za to odbłyśnik. Do tego w soczewce w zależności od typu lampy przesłona jest stała lub ruchoma, w zależności od ustawienia przesłony masz "krótkie" albo "długie". I to że Ty nie potrafisz tak lamp ustawić nie oznacza, że się nie da, bo da się, tylko trzeba umieć i wiedzieć jak taka lampa działa :)

A procenty w przypadku lamp soczewkowych oznaczają dokładnie to samo co w przypadku zwykłych lamp. Jedyna różnica między nimi to skupienie snopu światła poniżej linii odcięcia. 

 

EDIT:

A skoro to nie jest metoda to wyjaśnij mi poniższe zapisy z rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów:

Cytat

 

Odchylenie strumienia światła mijania w płaszczyźnie poziomej przekracza dopuszczalne granice: w lewo – 5 cm na 10 m, w prawo – 20 cm na 10 m. X

b) Odchylenie strumienia światła drogowego w płaszczyźnie poziomej przekracza dopuszczalne granice: 20 cm na 10 m (w lewo lub w prawo). X

c) Wartość ustawienia światła mijania w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż: 3 cm na 10 m w górę lub 5 cm na 10 m w dół. X

d) Wartość ustawienia światła drogowego w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż 5 cm na 10 m w górę lub w dół. X

e) Brak samoczynnej (bez wywierania dodatkowego nacisku) zmiany położenia poziomego odcinka granicy światła i cienia przy zmianach położenia elementu uruchamiającego korektor w dwie skrajne pozycje.

Niewłaściwa (niezgodna z wymaganiami producenta) wartość zmiany położenia poziomego odcinka granicy światła i cienia w dwóch skrajnych pozycjach elementu uruchamiającego korektor, różniąca się od wartości nominalnej o więcej niż 2 cm/10 m.

Uwaga: W przypadku braku danych jako wartość nominalną należy przyjąć zmianę min. 10 cm/10 m.

 

 

Edytowane przez skwaro
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2021 o 01:39, SubbieBoy napisał:

Drodzy koledzy, powiedzcie mi proszę to, o czym dobrze wiem, ale nie chcem słuchać.

https://youtu.be/s8V6zkN3R0I

https://youtu.be/s8V6zkN3R0I

 

(Nie umiem wstawić filmu tak żeby był od razu player)

Wyciągać silnik, czy jeszcze mieć nadzieję i "jeździć obserwować"?

Forester SF S-turbo MY01

Przy jeździe po autostradzie tempomat 160km/h temperatura lekko poniżej stanu, po zjeździe do miasta, przy lekkim dodaniu gazu, ale wolnej jeździe temperatura wzrasta w oczach, po odjęciu gazu w oczach spada. Dodałem trochę wody profilaktycznie, bo w zbiorniku mało było, do domu spokojnie dojechał, ale temp cały czas skacząca j.w ale bez stanu krytycznego.

 

Edit:

Dzisiaj otworzyłem zbiornik, dolalem około litr wody, odpaliłem, silnik chodzi normalnie, jest spory wyciek z okolic pompy/dołu chłodnicy trudno zauważyć na pierwszy rzut oka, bo wszystko grubo zarzynane płynem - będę szukał. 

Możliwe że pompa wyzionela ducha na amen, bo jakiś głąb nie wymienił jej z rozrządem?

 

Edit 2. Wyciek z okolicy pompy pojawia się dopiero po chwilowym rozgrzaniu, tuż po odpaleniu ani kropli, dopiero po około 1-2 min 2-3 krople/s

 

Edit 3.

Rozebrałem cały układ chłodzenia, trochę za późno bo miałem już dawno się za to zabrać, mam duuuzo rdzawego szlamu i korozji w chłodzeniu, poza chłodnica bo jest prawie nowa. Wyplukalem wszystko ile się dało wodą że szlaucha, zdjalem termostat, po wrzucęniu go do garnka wydaje mi się że zbyt mało się otwiera, powinien zacząć się otwierać w 76-80°C a maksymalnie otworzyć w 90°C ( dane z serwisowki)

Nie znalazłem śladów oleju, ani piany nigdzie indziej indziej niż w zbiorniku wyrównawczym.

Wyciek wydaje mi się następował z dolnego węża chłodnicy, ale muszę to zweryfikować za jasnego.

 

Nie wiem już nic. Kupię nowy termostat i węże, zaleje płynem o będę patrzył co dalej chyba tylko to zostało.

Jakiś magiczny.srodek na korozję z chłodzenia znacie może?

 

Jak demontowałeś termostat i przewody to był osad, jeżeli był syf, to prawdopodobnie uszkodzeniu uległa pompa wody. Spotkałem się z przypadkiem, że zostały "zjedzone" łopatki pompy wody i pompa nie pompowała płynu chłodzącego, płyn wyrzucało przez zbiorniczek wyrównujący po zagrzaniu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było, sporo. Aktualnie mam wszystko rozebrane, kupiłem zestaw węży i termostat.w pompe wsadzę kamerę i postaram się coś dojrzeć jak wygląda.

Jest jakiś patent na pozbycie się rdzy z chłodzenia?

Ile mogłem to wyplukalem

https://youtu.be/Xs4BFwJwDYg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skwaro napisał:

Ale co Ci soczewka rozbija? Rozbierałeś kiedyś takie lampy? W soczewce masz przesłonę odpowiedzialną za odcięcie, w zwykłych lampach odpowiedzialny jest za to odbłyśnik. Do tego w soczewce w zależności od typu lampy przesłona jest stała lub ruchoma, w zależności od ustawienia przesłony masz "krótkie" albo "długie". I to że Ty nie potrafisz tak lamp ustawić nie oznacza, że się nie da, bo da się, tylko trzeba umieć i wiedzieć jak taka lampa działa :)

A procenty w przypadku lamp soczewkowych oznaczają dokładnie to samo co w przypadku zwykłych lamp. Jedyna różnica między nimi to skupienie snopu światła poniżej linii odcięcia. 

 

EDIT:

A skoro to nie jest metoda to wyjaśnij mi poniższe zapisy z rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów:

 

Te dane dają ci tylko wynik netto, dopóki nie zrobisz sobie testu na prostej równej drodze t.nic ci nie dają, soczewki masz praktycznie w każdej nowoczesnej lampie, z tym że nie są jakieś mocne, odcięcie daje ci tylko zakres maksymalnej wysokości, dalej nie mówi o tym czy twoje odcięcie jest we właściwej osi albo spektrum nie odbija gdzieś niewłaściwie w płaszczyźnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vercy napisał:

Te dane dają ci tylko wynik netto, dopóki nie zrobisz sobie testu na prostej równej drodze t.nic ci nie dają, soczewki masz praktycznie w każdej nowoczesnej lampie, z tym że nie są jakieś mocne, odcięcie daje ci tylko zakres maksymalnej wysokości, dalej nie mówi o tym czy twoje odcięcie jest we właściwej osi albo spektrum nie odbija gdzieś niewłaściwie w płaszczyźnie

Ale zdajesz sobie sprawę że niezależnie czy lampama soczewkę czy nie, wpływ masz tylko na ustawienie linii odcięcia, nic więcej nie da się ustawić? Bo mam wrażenie, że tak nie do końca... 

 

A do ustawienia linii odcięcia masz dwie śrubki, jedna reguluje w pionie, druga na boki. Ot i cała magia ustawienia lampy, niezależnie czy soczewka jest czy nie. 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, skwaro napisał:

Ale zdajesz sobie sprawę że niezależnie czy lampama soczewkę czy nie, wpływ masz tylko na ustawienie linii odcięcia, nic więcej nie da się ustawić? Bo mam wrażenie, że tak nie do końca... 

 

A do ustawienia linii odcięcia masz dwie śrubki, jedna reguluje w pionie, druga na boki. Ot i cała magia ustawienia lampy, niezależnie czy soczewka jest czy nie. 

Rozumiem i mówię że nie jest to jednak tak proste jak ustawienie według odległości i skosu, bo kalkulacja tego skosu faktycznie opiera się o jakąś pokraczną korekcję soczewkowej i ustawianie po prostu w linii nie działa wcale tak dobrze jak zgodnie z logiką by wypadałoby że będzie działać.

 

Znaczy się czasem daje efekty prostu z zadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i mówię że nie jest to jednak tak proste jak ustawienie według odległości i skosu, bo kalkulacja tego skosu faktycznie opiera się o jakąś pokraczną korekcję soczewkowej i ustawianie po prostu w linii nie działa wcale tak dobrze jak zgodnie z logiką by wypadałoby że będzie działać.
 
Znaczy się czasem daje efekty prostu z zadu.
Głupoty odpowiadasz, jeśli lampy ustawiasz na Polnej drodze to będzie zawsze źle.

Najprościej i to zawsze działa!
Podjezdzasz do ściany np pod marketem albo w parkingu jakimś pod nim. Naklejasz taśmę tak aby zaznaczyć aktualna linie odcięcia obu lamp i środek samochodu. Cofniesz 10m od tej ściany i teraz bardzo ważna skomplikowana kalkulacja, jeśli na lampie miałeś 1% to krecisz tak wysokością aby odcięcie było ok 10cm poniżej tego co zaznaczyłeś. Dla 2% to 20cm. Busy z faktu że są wyższe, mają wyżej reflektory to kąt czasem wynosi nawet 3%. Jeśli tak ustawisz to na pewno będzie dobrze. A ustawianie na jakieś słupki na Polnej drodze to sobie w buty wsadź.

Jeśli chcesz ustawić na boki to dlatego zaznaczyłeś sobie środek aby gdy odjedziesz to odcięcie dalej było w takiej samej odległości od Siebie. Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś źle tłumacze ale tak zawsze robię i zawsze jest dobrze.
Edit:

Teraz widzę że napisałem to samo co@skwaro....



  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Vercy napisał:

Rozumiem i mówię że nie jest to jednak tak proste jak ustawienie według odległości i skosu, bo kalkulacja tego skosu faktycznie opiera się o jakąś pokraczną korekcję soczewkowej i ustawianie po prostu w linii nie działa wcale tak dobrze jak zgodnie z logiką by wypadałoby że będzie działać.

 

Znaczy się czasem daje efekty prostu z zadu.

Nie ma żadnej korekcji, ustawiasz wg procentów na lampie. Jak Ci ustawienie nie wyszło, to albo źle policzyłeś procenty albo źle zmierzyłeś odległość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy, powiedzcie mi proszę to, o czym dobrze wiem, ale nie chcem słuchać.


 
(Nie umiem wstawić filmu tak żeby był od razu player)
Wyciągać silnik, czy jeszcze mieć nadzieję i "jeździć obserwować"?
Forester SF S-turbo MY01
Przy jeździe po autostradzie tempomat 160km/h temperatura lekko poniżej stanu, po zjeździe do miasta, przy lekkim dodaniu gazu, ale wolnej jeździe temperatura wzrasta w oczach, po odjęciu gazu w oczach spada. Dodałem trochę wody profilaktycznie, bo w zbiorniku mało było, do domu spokojnie dojechał, ale temp cały czas skacząca j.w ale bez stanu krytycznego.
 
Edit:
Dzisiaj otworzyłem zbiornik, dolalem około litr wody, odpaliłem, silnik chodzi normalnie, jest spory wyciek z okolic pompy/dołu chłodnicy trudno zauważyć na pierwszy rzut oka, bo wszystko grubo zarzynane płynem - będę szukał. 
Możliwe że pompa wyzionela ducha na amen, bo jakiś głąb nie wymienił jej z rozrządem?
 
Edit 2. Wyciek z okolicy pompy pojawia się dopiero po chwilowym rozgrzaniu, tuż po odpaleniu ani kropli, dopiero po około 1-2 min 2-3 krople/s
 
Edit 3.
Rozebrałem cały układ chłodzenia, trochę za późno bo miałem już dawno się za to zabrać, mam duuuzo rdzawego szlamu i korozji w chłodzeniu, poza chłodnica bo jest prawie nowa. Wyplukalem wszystko ile się dało wodą że szlaucha, zdjalem termostat, po wrzucęniu go do garnka wydaje mi się że zbyt mało się otwiera, powinien zacząć się otwierać w 76-80°C a maksymalnie otworzyć w 90°C ( dane z serwisowki)
Nie znalazłem śladów oleju, ani piany nigdzie indziej indziej niż w zbiorniku wyrównawczym.
Wyciek wydaje mi się następował z dolnego węża chłodnicy, ale muszę to zweryfikować za jasnego.
 
Nie wiem już nic. Kupię nowy termostat i węże, zaleje płynem o będę patrzył co dalej chyba tylko to zostało.
Jakiś magiczny.srodek na korozję z chłodzenia znacie może?
 
Tak znany jest. Zalej układ chłodzenia woda pół na pół z octem. Pojeździj troche i zlej. Nie praktykowałem tego, usłyszane u kolegi. Ale tak plukalem nagrzewnicę, udało się bo zaczęła grzać, rok później i tak wymieniałem bo czuć było płyn a jak wyjąłem ja to wycieku ani śladu. Nawiasem pisząc ta jej nieszczelność powodowała ciągle zapowietrzenie się układu gdy stygł i na pewno jeden raz UPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Głupoty odpowiadasz, jeśli lampy ustawiasz na Polnej drodze to będzie zawsze źle.

Najprościej i to zawsze działa!
Podjezdzasz do ściany np pod marketem albo w parkingu jakimś pod nim. Naklejasz taśmę tak aby zaznaczyć aktualna linie odcięcia obu lamp i środek samochodu. Cofniesz 10m od tej ściany i teraz bardzo ważna skomplikowana kalkulacja, jeśli na lampie miałeś 1% to krecisz tak wysokością aby odcięcie było ok 10cm poniżej tego co zaznaczyłeś. Dla 2% to 20cm. Busy z faktu że są wyższe, mają wyżej reflektory to kąt czasem wynosi nawet 3%. Jeśli tak ustawisz to na pewno będzie dobrze. A ustawianie na jakieś słupki na Polnej drodze to sobie w buty wsadź.

Jeśli chcesz ustawić na boki to dlatego zaznaczyłeś sobie środek aby gdy odjedziesz to odcięcie dalej było w takiej samej odległości od Siebie. Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś źle tłumacze ale tak zawsze robię i zawsze jest dobrze.
Edit:

Teraz widzę że napisałem to samo co@skwaro....


 

Dokładnie to zrobiłem, nie ja pisałem o słupkach. 

 

Nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, forek8925xt napisał:

Koledzy kojarzy ktoś czy jest gdzieś dostępna w ludzkich pieniądzach. Koronka ABS do forestear Sg 05 hamulce tarczowe koronka kręcona do piasty ?

Swego czasu szukałem ale do bębnów z tyłu i skończyło się na kupieniu uzywanej całej zwrotnicy w cenie 160zł. Może to ta sama koronka? Ja kupiłem od Forester'a SF i pasowała do SG.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może powiedzieć ile jest głośników w Forku SF?
 
Przód i tył drzwi to wiem, ale jest coś jeszcze? A jeśli ktoś wie to mógłbym prosić o wymiary? Oryginały już się poddają powoli.
Dwa w drzwiach z przodu 16 cm.
Do zamontowania musisz dokupić adaptery z MDF ze względu na głębokość nowych głośników.
Opcjonalnie tweetery przy klamce.
Z tyłu z tego co pamiętam 13 cm.
I fabrycznie to wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziękuję :).

 

O ile na przód znalazłem adaptery:

https://allegro.pl/oferta/dystanse-mdf-subaru-forester-i-165mm-2szt-9913694546?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=ZmRmMmU1NTgtYzZiMy00NWEzLWI5ZTctNTI3NzgzNzg3ZDRjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d708f58e-dc87-4081-b41d-dff085ad7dc5

 

To na tył coś nie za bardzo.

Przy okazji ktoś może polecić jakieś w miarę grające głośniki?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu zdecydowanie przedmówca ma rację. A w Forku warto wygłuszyć co się da. Ja pomyślałem tylko o drzwiach, a potem się zaczęło... Nie zwracaj uwagi na przewody, bo te ze zdjęcia zostały zastąpione markowymi.
Czy warto? Warto. 2f557c15acf04301cefc3d8379190769.jpgbdf4f3b1a28c06e05c40e4eb6e90d589.jpg

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...